مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مزایا و معایب استفاده از مایکروفر یا مایکروویو چیست ؟

2 1,691
زمان مطالعه : 6 دقیقه

مزایا و معایب استفاده از مایکروفر یا مایکروویو چیست ؟

مزایا و معایب استفاده از مایکروفر یا مایکروویو چیست ؟ ؛ در دوران مدرن امروز ، هر خانواده برای انجام هر کار نیاز به روش های کار و صرفه جویی در وقت دارد. با کاهش زمان کار پخت و پز ، خانواده می تواند وقتش را برای سایر امور صرف کند. به طور کلی افرادی که مایل به صرف وقت زیادی برای آشپزی نیستند می توانند از اجاق مایکروویو استفاده کنند زیرا مزایای بسیاری دارد. اما همچنین برخی معایب هم دارد. در اینجا برخی از آن ها ذکر شده است.


مزایا و معایب استفاده از مایکروفر

اجاق مایکروویو به روشی طراحی شده است که با آن می توان به راحتی پخت و پز ، کباب کردن ، برشته کردن نان تست و غیره را انجام داد. البته مایکروویو هم مانند سایر وسایل آشپزخانه دارای مزایا و اشکالاتی است. که در ادامه مطلب به برخی از آن ها اشاره کرده ایم. ممکن است با شنیدن برخی از ایرادات در مورد آشپزی مدرن با مایکروویو ، به روش های سنتی آشپزی روی بیاوریم و همین باعث شود که آن را خریداری نکنیم.
اما مایکروویو مزایای نیز دارد که ثابت می کند اجاق مایکروویو بهترین دستگاه در بین لوازم آشپزخانه است که باید آن ها را هم در نظر بگیرید . داشتن مزایا و معایب دستگاه های الکترونیکی کاملاً متداول است. بنابراین ، بهتر است ابتدا با مزایا و معایب مایکروویو یا مایکروفر آشنا شوید سپس تصمیم بگیرید که آن را بخرید یا نه .

عملکرد امواج مایکروفر چگونه است؟

ماکروفر یا مایکروویو از دو واژه “مایکرو” (به معنی بسیار کوچک) و “ویو” (به معنی موج) تشکیل شده است. این به معنی امواج با طول موج کوتاه و فرکانس بالا است. این امواج از نوع الکترومغناطیسی هستند و قابل رویت با چشم انسان نیستند. ما تنها قادر به رویت امواج در طول موج مرئی هستیم.

یک نکته جالب این است که طول موج و فرکانس امواج معکوس همدیگرند، به عبارت دیگر هر چه طول موج کوتاه‌تر باشد، فرکانس بالاتری دارد. این نوع امواج برخورد موثری با مواد دارای ذرات با قطبیت مثبت و منفی دارند. زمانی که این ذرات به ارتعاش درآیند، اثر گرمایی ایجاد می‌شود که منجر به گرم شدن و یا پختن مواد می‌شود. برای خرید مایکروویو در گوگل جمله روبرو را سرچ کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید = خرید مایکروویو از بانه دات کام

می‌توان گفت که این امواج از مواد شفاف مانند شیشه و پلاستیک عبور می‌کنند و توسط هر جسمی که دارای ذرات آب باشد، جذب می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود که ماکروفر بتواند بسیاری از مواد را به سرعت و به صورت یکنواخت گرم کند.

تأثیرات امواج مایکروویو بر سلامتی

اما در مورد سؤال آیا امواج مایکروویو سرطان زا هستند، تحقیقات نشان می‌دهد که امواج مایکروویو از امواج X یا گاما بسیار ضعیف‌تر هستند و به طور معمول اثرات منفی آن‌ها بر انسان‌ها را ندارند. تاکنون در اغلب مطالعات، خطر سرطان‌زایی از این امواج اثبات نشده است. بیشترین صدمات گزارش شده از استفاده نادرست یا وجود شکاف‌ها و ترک‌ها در بدنه مایکروویو ناشی می‌شوند.

هرچند اگر بدن انسان مستقیما در برابر امواج مایکروویو قرار گیرد، ممکن است باعث سوختگی شود. با این حال، در استفاده معمول از مایکروویو، امواج به سمت مواد غذایی در داخل آن متمرکز می‌شوند و به بدن انسان آسیب نمی‌رسانند. لازم به ذکر است که اگر بخواهید از پشته شیشه مواد غذایی در داخل مایکرووی را مشاهده کنید، باید مواظب باشید زیرا چشم‌ها عضوی حساس و آسیب‌پذیر هستند و قرار گرفتن در معرض امواج مایکرووی می‌تواند باعث آسیب دیدگی آن‌ها شود.

مزایا و معایب استفاده از مایکروفر ؛ مزایای اجاق مایکروویو و مایکروفر

  • مهمترین مزیت اجاق مایکروویو این است که باعث صرفه جویی در وقت می شود.
    این یک گزینه بسیار مناسب است زیرا باعث می شود شما هیچ وقتی برای پختن غذا صرف نکنید .
    مایکروویو در گرم کردن مواد غذایی بدون سوختن آن کمک می کند.
    همچنین حاوی دکمه های لمسی برای تنظیم زمان است .
  • فضای مورد استفاده برای قرار دادن آن در هر جایی از آشپزخانه کم است.
    و برای افرادی که فضای زندگی محدود دارند مناسب است.
  • خودکار است.
  • می تواند در فرآیند یخ زدایی هرگونه ماده غذایی مورد نیاز شما کمک کند.
  • مصرف روغن آن برای پخت و پز کمتر است.
    به همین دلیل اجازه می دهد رژیم غذایی کم چربی بپزید.
  • مایکروویو به ما کمک می کند تا بدون ایجاد هیچ گونه آشفتگی در آشپزخانه ، غذای خود را بپزیم.
  • اسفناج تقریباً تمام فولات خود را هنگام پخت در مایکروویو نگه می دارد در حالی که هنگام پخت و پز در اجاق معمولی حدود 77٪ آن را از دست می دهد.
  • از آنجا که مایکروویو یک محفظه محصور است ، بخار یا دود تولید نمی کند که معمولاً هنگام پختن غذا روی اجاق گاز یا شعله ها ظاهر می شود.
  • مدت زمان گرما به حدی کوتاه است که مواد مغذی و ویتامین C در مایکروویو بدون خرابی حفظ می شوند.
برای مشاهده و خرید مایکروویو با تست سلامت و تضمین اصالت کالا بر روی خرید مایکروویو با قیمت ویژه کلیک کنید.

مزایا و معایب مایکروویو یا مایکروفر

امواج مایکروویو مفید است یا مضر ؟

امواج مایکروویو می‌توانند در برخی موارد مفید باشند. باید توجه داشت که پاسخ به این سوال هم بله و هم خیر است. برخی از مواد غذایی، مانند سبزیجات که دارای ویتامین C هستند، در اثر تاثیر حرارت ممکن است بخشی از ویتامین ها و ارزش غذایی خود را از دست دهند. با این وجود، با استفاده از امواج مایکروویو، زمان مورد نیاز برای پختن این مواد غذایی کاهش می‌یابد که منجر به حفظ ویتامین ها و ارزش غذایی آن‌ها می‌شود.

« حتما بخوانید  راهنمای خرید اتو مخزن دار و بررسی نکات قبل از خرید

برخی از مواد غذایی که دارای آنتی‌اکسیدان‌های با سطح بالا هستند، ممکن است در نتیجه اثرات گرمایی ناشی از امواج مایکرووی، این آنتی‌اکسیدان‌ها را از دست بدهند یا خواص آن‌ها را از دست بدهند. یکی از مشهورترین نمونه‌های این دسته، سیر است. آزمایشات نشان داده‌اند که ارزش غذایی و خواص آنتی‌اکسیدانی سیر در فر محافظت می‌شود، درحالی که در مایکروویو این ارزش کمتر می‌شود.

علاوه بر این، در صورتی که سبزیجات به صورت آب‌پز تهیه شوند، ممکن است بخشی از خواص خود را به آب منتقل کنند. بنابراین، در صورتی که مایکروویو در دسترس نباشد، توصیه می‌شود از روش بخارپز استفاده کنید تا ارزش غذایی این مواد حفظ شود.

 

مضرات اجاق مایکروویو و مایکروفر

  • برخی از مطالعات نشان داده اند که غذای تهیه شده از مایکروویو حاوی موادی است که می توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند.
  • ایستادن در مقابل مایکروویو ایمن نیست.
    مایکروویو اشعه ای را آزاد می کند که می تواند خطرناک باشد.
    حتی ظروف پلاستیکی استفاده شده در اجاق مایکروویو برای پخت و پز مضر است.
  • اگرچه مایکروویو مواد مغذی را حفظ می کند ، اما گاهی اوقات بافت مواد غذایی و طعم آن می تواند تغییر کند. غذای مایکروویو با غذای تهیه شده از اجاق گاز متفاوت است.
  • غذای مایکروویو می تواند منجر به کم آبی بدن شود.
    میزان آب موجود در مواد غذایی می تواند کمتر شود و مواد غذایی خشک شوند. گاهی اوقات غذا می تواند به طور ناموزون پخته شود.

مزایا و معایب مایکروویو یا مایکروفر

 

مزایا و معایب استفاده از مایکروفر ؛ اجاق مایکروویو چگونه کار می کند ؟

اجاق مایکروویو از امواج مایکروویو برای گرم کردن مواد غذایی استفاده می کند که با امواج رادیویی و اشعه مادون قرمز ترکیب شده است. این امواج به گرم کردن غذا در دمای مناسب کمک می کنند. امواج خاصیت عمیقی دارند و توسط آب ، چربی و قند که نسبت به حرکت اتمی تغییر می کند جذب می شود.

اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار مایکروویو را در اینجا دریافت کنید :  دستگاه مایکروویو چگونه کار می کند ؟

آیا غذای تهیه شده از مایکروویو باعث ایجاد سرطان می شود ؟

امواج مایکروویو توسط دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند تا فقط مواد غذایی موجود در آن را گرم کنند بدون این که به مواد غذایی آسیب برساند. بنابراین غذا تحت تأثیر شکل گیری امواج رادیواکتیو در مایکروویو قرار نمی گیرد. بنابراین باعث سرطان نمی شود. شخصی که از مایکروویو استفاده می کند برای پخت و پز مناسب باید دستورالعمل ها را به درستی انجام دهد.

تکنولوژی (فناوری بکار رفته) مزایا معایب
تکنولوژی Convection – مخصوص استفاده خانگی – تغییر نسبی مزه غذا
سنسور‌های حرارتی – پخت سریع غذا – مصرف نسبتا زیاد برق
تکنولوژی حذف رطوبت – امکان برنامه‌ریزی زمانی برای پخت دقیق غذاها – محدودیت در نوع ظروف مورد استفاده
تکنولوژی کانوکشن – مناسب برای استفاده در صنایع غذایی و رستوران – عدم یکنواختی گرمایش

 

سخن پایانی

امیدواریم که با مطالعه این صفحه پاسخ سوال خود را گرفته باشید. در صورتی که مایل به خرید مایکروفر اصل با قیمت ویژه تخفیفدار هستید به سایت baneeh.com مراجعه کنید مشاوره خرید رایگان بگیرید ؛ و با کد تخفیف baneh-com با ثبت خریدتان تخفیف دریافت کنید .
بعد از مطالعه مزایا و معایب مایکروویو یا مایکروفر ،نظراتتون رو بنویسید و سوالاتتون رو در زیر بپرسید . برای مشاوره و خرید مایکروویو با تخفیف روی لینک خرید مایکروفر کلیک کنید.

بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید اجاق گاز فر و انواع ان

کدام ظروف برای مایکروویو مناسب اند ؟

انواع مایکروویو یا مایکروفر و کاربرد آن ها

تفاوت توستر و مایکروویو و مایکروفر چیست؟

قرار دادن فلزات داخل مایکروویو یا مایکروفر چه خطراتی دارد؟


سوالات متداول

مایکروویو چگونه کار می‌کند؟

مایکروویو‌ها از امواج الکترومغناطیسی بسیار کوتاه با فرکانس بالا استفاده می‌کنند تا مولکول‌های آب در غذا به ارتعاش درآیند و این ارتعاشات حرارت را ایجاد کنند که منجر به پخت یا گرم شدن غذا می‌شود.

آیا استفاده از مایکروویو برای پخت غذا سلامتی را به خطر می‌اندازد؟

تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده معقولانه از مایکروویو برای پخت غذا، سلامتی را به خطر نمی‌اندازد. با این حال، باید از ظروف مناسب و رعایت دستورالعمل‌های تولیدکننده استفاده کرد.

چگونه می‌توان از مایکروویو برای پخت غذاها با کیفیت بالا استفاده کرد؟

برخی نکات مفید شامل استفاده از ظروف مناسب برای پخت، تنظیم زمان و توان درست، مخلوط کردن مناسب غذا و استراحت دهی در طول فرآیند پخت هستند.

از طريق راهنمای قیمت خرید
2 نظرات
  1. sahar می گوید

    مایکروویو برای من ابزار ضروری آشپزخانه است. سرعت و کارایی در پخت و گرم کردن غذاها واقعاً عالیه. اما باید مراقب باشم که ظروف مناسب استفاده کنم تا از نظر سلامتی هیچ مشکلی پیش نیاید.

  2. الهه می گوید

    من از مایکروویوم خیلی راضی هستم. به ویژه برای گرم کردن غذاهای سرد و نیم‌پز خیلی کاربردیه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .