مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

ظرف های مناسب برای مایکروویو کدامند ؟ نکات مهم در انتخاب ظروف

0 172
زمان مطالعه : 4 دقیقه

ظرف های مناسب برای مایکروویو کدامند ؟ نکات مهم در انتخاب ظروف ؛ بسیاری از کاسه ها و بشقاب ها مایکروویو بی خطر محسوب می شوند. با این حال ، اگر از ظرف اشتباه استفاده کنید ، می توانید هم ظروف و هم غذا را خراب کنید. مایکروویو ها وسایل مناسبی هستند ، اما موارد احتیاطی وجود دارد که باید در مورد ظروف خود بدانید. همیشه قبل از استفاده از ظرف در مایکروویو بررسی کنید که آیا ظرف برای استفاده در مایکروویو ایمن است یا خیر.

بعضی از ظروف داخل مایکرو شکسته یا ذوب می شوند و همچنین می توانند مواد شیمیایی خطرناکی را به داخل غذای شما نشت دهند یا به خود مایکروویو آسیب برساند . همچنین بعضی از ظروف مانند ظروف فویل دار می توانند به مایکروویو شما آسیب برساند. از ظرف های مخصوص مایکروویو برای پخت و پز و نگهداری مواد غذایی استفاده می شود. ظروف غیر ایمن فقط برای ذخیره سازی و سرویس دهی قابل استفاده است.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به سوال ” کدام ظروف برای مایکروویو مناسب اند ؟ ” پاسخ دهیم .


ظرف های مناسب برای مایکروویو

همه ظروفی که برای استفاده در مایکروویو ایمن نیستند ، برچسب گذاری نشده اند ، بنابراین خوب است که آزمایش ساده ای انجام دهید تا مشخص شود که آیا یک ظرف برای استفتده در مایکروویو مناسب است یا خیر ؟

مراحل آزمایش ظروف برای استفاده در مایکروویو :

    1. برچسب ظرف را بررسی کنید

      برای این که بدانید کدام ظروف برای مایکروویو مناسب اند ، برچسب قسمت پشت ظروف را بخوانید . ساده ترین راه برای دانستن این که یک ظرف یا ظروف برای استفاده در مایکروویو مناسب است ، جستجوی برچسب در قسمت زیرین ظرف است. به طور معمول سه مورد وجود دارد که نشان می دهد یک ظرف برای استفاده در مایکروویو بی خطر است :
      جمله  ” microwave safe ”
      جمله ” microwave friendly ”
      خطوط افقی موج دار
      اگر این ویژگی به وضوح بیان نشده است ، مرحله 2 را مطالعه کنید.

      کدام ظروف برای مایکروویو مناسب اند

 

  1. اضافه کردن یک لیوان آب

    برای آزمایش این که یک ظرف برای مایکروویو مناسب است یا خیر ، یک لیوان مندرج یا لیوان شیشه ای مخصوص مایکروویو را با آب پر کنید. لیوان آب و ظرف مورد نظر را در مایکروویو قرار دهید. برای ظروف بزرگ ، فنجان آب را داخل یا روی ظرف قرار دهید. آب را در ظرف مورد نظر نریزید .

  2. بالا بردن حرارت مایکروویو

    اجاق مایکروویو خود را روی بالاترین درجه قرار دهید. این روش بسته به سازنده مایکروویو متفاوت است. برای دستورالعمل دقیق به دفترچه راهنمای مایکروویو خود مراجعه کنید. بیشتر مایکروویو ها دارای دکمه ” Power ” ، ” Power Level ” ، ” Menu ” یا ” Setting ” هستند. معمولاً تنظیم پیش فرض بالاترین درجه است.

  3. زمان را تنظیم کن

    ظرف و لیوان را به مدت یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید. اگر ظرف بعد از آن گرم یا داغ شد ، ظرف مناسب مایکروویو نیست. اگر لیوان آب گرم شد ولی ظرف گرم نیست ، ظرف مورد نظر مناسب برای استفاده در مایکروویو است. توجه : اگر فنجان آب را روی ظزف یا داخل آن قرار دادید ، ممکن است ناحیه اطراف فنجان گرم باشد. اگر ظرف مناسب مایکروویو باشد ، باقی قسمت های ظرف باید خنک باشد.

 

آیا ظروف شیشه ای برای استفاده در مایکروویو مناسب است ؟

بله ، شیشه تقریباً همیشه در مایکروویو ایمن است. اگر یک ظرف شیشه ای جدید تهیه کردید که به طور خاص دارای برچسب ایمنی مایکروویو نیست ، سعی کنید از مراحلی که ارائه کرده ایم برای تست سریع ظرف استفاده کنید.
کدام ظروف برای مایکروویو مناسب اند

ظرف های مناسب برای مایکروویو ؛ آیا ظروف سرامیکی برای استفاده در مایکروویو مناسب است ؟

بله ، سرامیک هایی مانند چینی وسفالی به طور کلی برای مایکروویو مناسب اند.
با این وجود ، از استفاده بشقاب های سرامیکی با لبه های فلزی جلوگیری کنید.

 

آیا ظروف پلاستیکی برای استفاده در مایکروویو مناسب است ؟

بله ، اما به دنبال ظروف پلاستیکی باشید که به طور خاص دارای برچسب “ Microwave Safe ” یا “ Not for Use in Microwaves ” باشد. از استفاده ظروف پلاستیکی یکبار مصرف در مایکروویو که ممکن است مواد شیمیایی را در مواد غذایی ذوب کند ، خودداری کنید.

 

آیا ظروف استایروفوم برای استفاده در مایکروویو مناسب است ؟

برخی ظروف Styrofoam به عنوان ایمن در مایکروویو مشخص شده اند.
از استفاده ظروف یکبار مصرف رستوران ها و ظروف مشابه در مایکروویو پرهیز کنید.

کدام ظروف برای مایکروویو مناسب اند

ظرف های مناسب برای مایکروویو ؛ آیا محصولات کاغذی را می توان داخل مایکروویو قرار داد ؟

بدانید که می توانید برخی از محصولات کاغذی را در مایکروویو قرار دهید.
بعضی از محصولات کاغذی برای مایکروویو بی خطر هستند ، از جمله کاغذ روغنی و موم ، و صفحات کاغذ سفید ، دستمال کاغذی . برای اطمینان از این که هیچ جوهر یا رنگی به مواد غذایی شما نشت کند ، از محصولات کاغذی با مواد چاپی ، آرم یا نوشته روی آن ها استفاده نکنید.

 


بیشتر بخوانید :

انواع مایکروویو یا مایکروفر و کاربرد آن ها
دستگاه مایکروویو چگونه کار می کند ؟
مایکروویو ؛ راهنمای خرید مایکروویو
« حتما بخوانید  راهنمای خرید سرخ کن ؛ نکات خرید و انواع سرخکن بدون روغن
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .