مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

قرار دادن فلزات داخل مایکروویو یا مایکروفر چه خطراتی دارد؟

0 479
زمان مطالعه : 4 دقیقه

قرار دادن فلزات داخل مایکروویو یا مایکروفر چه خطراتی دارد؟ اجاق مایکروویو یکی از اختراعات بزرگ قرن بیستم است . می توانید آن ها را در میلیون ها خانه و دفاتر در سرتاسر جهان پیدا کنید. به ما گفته شده است که هنگام پخت و پز با اجاق مایکروویو از محصولات فلزی ، به خصوص فویل آلومینیومی استفاده نکنید. داستان انفجار های باورنکردنی و آتش سوزی معمولاً این هشدارهای شوم را احاطه کرده است. چرا ؟ بیایید نگاهی بیاندازیم که چگونه اجاق های مایکروویو کار می کنند تا دلیل استفاده نکردن فلز داخل مایکروویو را دریابیم .
همانطور که استفاده از اجاق های مایکروویو ساده و باورنکردنی است ، فناوری پشت آن ها نیز نسبتاً ساده است.

اجاق های مایکروویو برای گرم کردن مواد غذایی از امواج مایکروویو استفاده می کنند.
مایکروویو ها امواج رادیویی هستند. فرکانس موج رادیویی که معمولاً در مایکروویو ها استفاده می شود تقریباً 2500 مگا هرتز است ( 2.5 گیگا هرتز ). امواج رادیویی در این محدوده فرکانس از خاصیت جالبی برخوردار هستند : آب ، چربی ها و قند ها آن ها را جذب می کنند و بعد از جذب ، آن ها مستقیماً به حرکت اتمی و در نتیجه گرما تبدیل می شوند . مایکروویو های موجود در این محدوده فرکانس ویژگی جالب دیگری نیز دارند : بیشتر پلاستیک ها ، شیشه ها یا سرامیک ها آن ها را جذب نمی کنند. اما فلز چی ؟ قرار دادن فلزات داخل مایکروویو یا مایکروفر چه خطراتی دارد؟


قرار دادن فلزات داخل مایکروویو یا مایکروفر چه خطراتی دارد؟

دیواره های داخل اجاق مایکروویو در واقع از فلز ساخته شده اند.
یک قطعه نسبتاً ضخیم از فلز که بسیار شبیه به آینه کار می کند. اما به جای انعکاس یک تصویر ، امواج مایکروویو را منعکس می کند. اگر قرار بود غذا را در یک تابه فلزی سنگین قرار دهید و آن را در مایکروویو قرار دهید ، طبخ نمی شود. ماهی تابه غذا را از مایکروویو محافظت می کند ، بنابراین مواد غذایی هرگز گرم نمی شوند.
قطعات تیز و تکه های نازک فلز داستانی متفاوت دارند .

زمینه های الکتریکی در مایکروویو ها باعث می شود جریان برق از فلز جریان یابد.
قطعات ضخیم فلزی مانند دیواره های اجاق مایکروویو معمولاً بدون هیچ مشکلی می توانند این جریان ها را تحمل کنند. با این حال ، قطعات نازک فلزی ، مانند فویل آلومینیومی ، خیلی سریع گرم می شوند. در واقع خیلی به سرعت ، که می توانند باعث آتش سوزی شوند . بعلاوه ، اگر این فویل به گونه ای خرد شود که لبه های تیز ایجاد کند ، جریان الکتریکی که از طریق فویل در جریان است ، باعث ایجاد جرقه می شود. اگر این جرقه ها به ماده قابل اشتعالی برسند ، مثلا یک تکه کاغذ ، احتمالاً باعث ایجاد آتش سوزی می شود.

قرار دادن فلزات داخل مایکروفر یا مایکروویو

اگرچه بعید است که یک قطعه کوچک از فویل باعث شود که اجاق مایکروویو شما کاملاً منفجر شود ، اما می تواند باعث آتش سوزی شود. بنابراین ، خوب است که به دستمال پلاستیکی ، حوله های کاغذی و سایر وسایل آشپزخانه غیر فلزی اکتفا کنید .

چرا نباید ظرف فلز را در مایکروویو گذاشت ؟

اگر فویل آلومینیومی را داخل مایکروویو قرار دهید چه اتفاقی می افتد ؟

از آنجا که فویل آلومینیومی نازک است ، نمی تواند مایکروویو را منعکس کند.
نتیجه این می شود که فویل آلومینیوم بسیار داغ می شود و این زمانی است که جرقه ها اتفاق می افتند . بسته به میزان فویل و میزان مایکروویو شما ، جرقه ها می توانند به سرعت اتفاق بیفتند ، یا اصلاً اتفاق نیوفتند. نکته عجیب در مورد قرار دادن آلومینیوم در مایکروویو این است که یا این ترکیب منجر به ایجاد جرقه و آتش سوزی می شود ، یا اصلاً چیزی اتفاقی نمیوفتد. همانطور که اشاره کردم ، چند متغیر وجود دارد که می تواند بر اتفاقات بعد از قرار دادن آلومینیوم در مایکروویو در شروع کار تاثیر بگزارد. فویل آلومینیومی با لبه های تیز نسبت به فویل آلومینیومی با لبه های صاف ، شانس بیشتری برای ایجاد جرقه دارند. 

چرا نباید ظرف فلز را در مایکروویو گذاشت ؟

میزان جرقه به چه چیز هایی بستگی دارد ؟

هرچه وات بالاتر باشد در ترکیب با فویل آلومینیومی احتمال وقوع جرقه بیشتر است.
هرچه تعداد وات بالاتر باشد ، انرژی بیشتری ایجاد می شود و در یک جهت جریان می یابد.
در این حالت ، انرژی به گرما تبدیل می شود و هر عنصر نقطه ذوبی دارد. به عنوان مثال ، 1500 وات به 1112 درجه فارنهایت ( 572 درجه سانتیگراد ) تبدیل می شود. علاوه بر این ، آلومینیوم در دمای 2221 درجه فارنهایت ذوب می شود. با در نظر گرفتن این دو عدد ، به راحتی می توان فهمید که جرقه ها و آتش سوزی ها با فویل آلومینیومی چگونه می توانند آغاز شوند.

برای خرید بهترین مایکروویو ها سری به صفحه خرید مایکروویو در سایت اینترنتی تا خرید بزنید.

 

« حتما بخوانید  راهنمای خرید قهوه ساز و اسپرسوساز خانگی « انواع قهوه ساز »

بیشتر بخوانید :

مایکروویو ؛ راهنمای خرید مایکروویو

انواع مایکروویو یا مایکروفر و کاربرد آن ها 

کدام ظروف برای مایکروویو مناسب اند ؟ 

راهنمای خرید اجاق گاز فر و انواع ان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .