مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

برنامه های شستشو لباسشویی و طرز کار با ماشین لباسشویی

0 763
زمان مطالعه : 6 دقیقه

برنامه های شستشو لباسشویی و طرز کار با ماشین لباسشویی ؛ استفاده از چرخه مناسب شستشو در ماشین لباسشویی باعث می شود لباس ها مدت طولانی تری سالم بمانند و رنگ آن ها تغییر نکند. ادامه مطلب را بخوانید تا با انواع برنامه های شستشو لباسشویی و طرز کار با ماشین لباسشویی آشنا شوید و دریابید که چگونه چرخه شستشوی مناسب را برای نیازهای لباسشویی خود انتخاب کنید .

 

برنامه های شستشو لباسشویی و طرز کار با ماشین لباسشویی


چرخه شستشوی سنگین

ملافه ( Bedding ) / چرخه حجیم ( Bulky ) / سنگین ( Heavy Cycle )
هدف از این برنامه شستشوی ظرفیت کامل لباس های خیلی کثیف است ، نه برای استفاده روزمره. اگرچه می توانید از تنظیمات عادی نیز برای این نوع بارها استفاده کنید . اگر ماشین لباسشویی شما مجهز به گزینه Bulky است ، برای تمیز کردن بهتر لباس ها این چرخه را انتخاب کنید.
نحوه تمیز کردن : این برنامه به طور معمول با خیس کردن لباس ها و سپس شستن با سرعت متوسط ​​شروع می شود تا درام متعادل نگه داشته شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه ، توصیه می شود که فقط یک نوع ملافه را در هر بار بشویید. از این چرخه برای موارد زیر استفاده کنید :

  • ملافه های سنگین ، بزرگ و حجیم
  • پارچه های محکم و پارچه های رنگ ثابت
  • روتختی 
  • پتو
  • لباس های به شدت کثیف

 

برنامه های شستشو لباسشویی : شستشوی رنگی

چرخه تیره ( Dark Garment ) / چرخه رنگ ( Colour )
برای لباس های رنگی که ممکن است رنگ پس بدهند یا کم رنگ شوند می توانید چرخه رنگ را انتخاب کنید. همچنین اگر تنظیمات شستشوی معمولی لباسشویی خیلی سنگین است می توانید از این چرخه برای شستشوی لباس های معمولی استفاده کنید .

توصیه می شود که بارها را جدا کنید ، یکی برای لباس های رنگی و دیگری برای لباس های مشکی.

انواع برنامه و چرخه های ماشین لباسشویی

 

نحوه تمیز کردن : این چرخه باعث کاهش سرعت چرخش و چرخه اضافی برای شستشو می شود تا مطمئن شوید لباس تیره و رنگی شما به آرامی شسته می شود ، و آن را در وضعیت خوبی قرار داده و به ماندگاری بیشتر آن کمک می کند. از این چرخه برای موارد زیر استفاده کنید :

  • لباس های با رنگ تیره
  • لباس های روشن

 

چرخه شستشوی دست

چرخه ظریف ( Delicate ) / ملایم ( Gentle ) / شستشوی دست ( Hand Wash )
یکی دیگر از انواع برنامه های شستشو لباسشویی  ، چرخه شستشوی دست است . دلایل زیادی برای استفاده از چرخه ملایم وجود دارد ، و پارچه های خاصی وجود دارد که به حفاظت بیشتری که توسط شستشوی ملایم ارائه شده است نیاز دارند. برنامه Gentle با هدف محدود کردن ساییدگی لباس های شما کمک می کند تا از کوچک شدن و خراب شدن مواد جلوگیری شود. اما می تواند در بعضی موارد سطح تمیزی را کاهش دهد.
نحوه تمیز کردن : چرخه ظریف از چرخش” کند / آهسته ” استفاده می کند ، به این معنی که از چرخش آهسته برای استخراج آب از لباسشویی استفاده می کند. این چرخه با استفاده از آشفتگی کمتری طراحی شده است که کمتر ساینده باشد. از این چرخه برای موارد زیر استفاده کنید :

  • پارچه های خالص مانند جوراب ساق بلند ، جوراب شلواری
  • مواردی با الیاف ضعیف مانند پارچه های کهنه یا لباس های توری
  • لباس زیر
  • لباس کودک
  • الیاف ، ابریشم ، آکریلیک ، ویسکوز و سایر الیاف مصنوعی
  • لباس های دارای برچسب « شستشوی ملایم »

 

چرخه سرعت فوق العاده

چرخه سریع ( Fast ) / فوری ( Quick ) / فوق العاده سریع ( Super Speed )
انواع برنامه های شستشو لباسشویی ؛ چرخه سریع برای مقدار کمی از لباس ها طراحی شده است. این چرخه برای زمانی که لباس های مرطوب خود را برای مدتی در ماشین لباسشویی گذاشته باشید و آن ها به یک طراوت نیاز داشته باشند ایده آل است . به طور معمول ، این برنامه امکان بارگیری فقط 1.5 کیلوگرم را دارد که معادل فقط یک جفت شلوار جین و دو پیراهن است. 
نحوه تمیز کردن : این برنامه سرعت چرخش سریع تری دارد و سریعتر خشک می شود و به طور کلی می تواند چرخه کامل را در کمتر از 30 دقیقه کامل کند. توصیه می شود فقط از نیمی از مواد شوینده استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که مواد شوینده روی لباس ها باقی نماند. از این چرخه برای موارد زیر استفاده کنید :

  • لباس بدون لکه

 

برنامه های شستشو لباسشویی : شستشوی معمولی

چرخه طبیعی ( Normal ) / منظم ( Regular ) / پنبه ( Cotton )
چرخه معمولی یکی از انواع برنامه های شستشو لباسشویی است. شستشوی معمولی به نوعی همه کاره است به این معنی که برای بارهای کثیف ، عرق و معمولی طراحی شده است. این مسئله که آیا مشکل زیاد عرق کردن ، لکه برداری سنگین یا خاک سنگین است ، این بارها به چرخه شستشوی طولانی تر و مقدار قابل توجهی تحریک نیاز دارند.
نحوه تمیز کردن : طولانی ترین چرخه را با بیشترین آشفتگی ایجاد می کند. چرخه شستشو و چرخش سریع است. از این چرخه برای موارد زیر استفاده کنید .
برای بیشتر پارچه ها از جمله کتان ، ملافه و لباس های معمولی کثیف ، وسایل روزمره با پارچه های محکم از جمله حوله ، شلوار جین ، لباس زیر و وسایل بسیار کثیف.

انواع برنامه و چرخه های ماشین لباسشویی

چرخه شستشوی Outdoor

برنامه شستشو فضای باز ( Outdoor ) / ورزشی ( Sport )
چرخه شستشوی در فضای باز یکی از انواع برنامه های شستشو لباسشویی است که برای لباس هایی با جنس های مختلف ، مانند ضد باد یا ضد آب طراحی شده است. برخی از ماشین لباسشویی ها این چرخه خاص را دارند تا آسیب ها به حداقل برسد. اگر برنامه شستشوی در فضای باز را ندارید ، چرخه های ظریف ( Delicate ) و تیره ( Dark ) چرخه های جایگزین هستند.
نحوه تمیز کردن : این چرخه به طور کلی دارای حرکات درام ویژه و درجه حرارت پایین است . از این چرخه برای موارد زیر استفاده کنید :

  • وسایل ضد آب مانند لباس کوه ، لباس اسکی و لباس ورزشی.
  • پارچه های شامل فن آوری های کاربردی و فیبرهایی مانند اسپندکس ، کشش و میکرو فیبر می باشند.

 

« حتما بخوانید  کد خطا یا ارور ماشين لباسشویی ال جی lg و سامسونگ samsung

چرخه شستشو سفیدها ( Whites Cycle )

این چرخه علاوه بر شستشوی لباس های سفید ، برای سفید کردن آن ها هم مفید است. این برنامه را می توان با یا بدون سفید کننده استفاده کرد.
نحوه تمیز کردن : به طور کلی این چرخه باعث سفید شدن در زمان صحیح در روند شستشو می شود و از چرخش شدید استفاده می کند. از آن برای لباس های سفیدی استفاده کنید که باید سفید بمانند :

  • لباس های سفید
  • ملافه ها

 

انتخاب دستی ( Manual Selection )

برای سفارشی کردن چرخه خود متناسب با نیازهای لباسشویی می توانید از چرخه پنبه استفاده کنید :

  • چرخه منظم ( Regular ) / عادی ( Normal ) / پنبه ( Cotton ) را انتخاب کنید.
  • برای انتخاب دما دکمه ( Temp ) را فشار دهید.
  • دکمه شستشو ( Rinse ) را فشار دهید تا تعداد چرخه های آبکشی را انتخاب کنید.
  • برای انتخاب سرعت چرخش ، دکمه ( Spin ) را فشار دهید.
  • اگر می خواهید زمان پایان کار شستشو را تنظیم کنید ( در صورت وجود ) دکمه ( Delay End ) را فشار دهید.
  • برای شروع دکمه ( Start / Pause ) را بزنید.

 

حالت های بخار ( Steam modes ) :

  • بعضی از ماشین های لباسشویی مجهز به حالت بخار هستند که آب را تخلیه می کند و بار را با سرعت زیاد می چرخاند. هنگام بیرون آمدن از واشر ، لباس باید مرطوب باشد نه خیس. دو کارکرد متفاوت بخار وجود دارد :
    تازه کردن بخار ( Steam refresh ) : می توان برای از بین بردن بو از لباس های تمیز استفاده کرد. این یک چرخه شستشوی واقعی نیست ، اما به منظور کمک به جوانسازی لباس هایی که مدت طولانی در پشت کمد شما بوده است طراحی شده است.
    بخار ضد آب ( Steam sanitise ) : بخاطر از بین بردن هر گونه باکتری موجود در لباس با استفاده از گرمای زیاد طراحی شده است. هرچه بیشتر لباس خود را بپوشید و عرق کنید ، آن ها بیشتر به محلی برای پرورش باکتری ها تبدیل می شوند. با این وجود ، این چرخه می تواند پارچه ها را از بین ببرد و طول عمر آن را کوتاه کند ، بنابراین باید کمتر از آن استفاده شود.

حالت های دیگر :

حالت سازگار با محیط زیست ( Eco mode ) : برای موارد روزمره از جمله پیراهن و لباس زیر طراحی شده است. این یک چرخه ( Super Eco Wash ) ، با درجه حرارت پایین ، برای اطمینان از دستیابی به نتایج شستشوی مناسب و در عین حال صرفه جویی در مصرف انرژی است.
آبکشی و چرخش ( Rinse and Spin ) : برای بارهایی که فقط به آبکشی نیاز دارند و قابل شستشو نیستند یا در صورت اضافه کردن نرم کننده پارچه به بار ، می توان از آن استفاده کرد. مواد شوینده باقیمانده را از بین می برد و شستشوی سریع و سبک را فراهم می کند. همانطور که از نام آن پیداست ، لباس را آبکشی کرده و آنها را می چرخاند ، ایده آل برای لباس شنا و حوله های ساحلی.


بیشتر بخوانید : 

راهنمای استفاده از لباسشویی (لغت نامه) و ترجمه علائم دفترچه
نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی
لباسشویی ؛ راهنمای خرید لباسشویی و بررسی نکات مهم
جدیدترین و پرفروش ترین لباسشویی های الجی، ااگ، ویرپول، بوش، سامسونگ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .