مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

لباسشویی ؛ راهنمای خرید لباسشویی و بررسی نکات مهم

0 516
زمان مطالعه : 15 دقیقه

لباسشویی ؛ با توجه به اهمیتی که «زمان» در زندگیهای پرمشغله ی امروزی دارد مردم اکثر دنیا سعی دارند تا حد ممکن کارهایی را که وقت گیر هستند با صرف کمترین وقت انجام دهند ؛ به هر حال هر آدمی برای یک مسولیت خاص و همچنین برای یک هدف معین برنامه ریزی کرده است و اگر همه ی وقتش را با کارهای دیگر بگذراند هرگز به خواسته اش نخواهد رسید. لباس شستن هم مثل سایر کارهای مربوط به خانه داری وقت گیر و خسته کننده است، اما ببینیم تکنولوژی برای این خواسته ی مهم کاربران چه کاری انجام داده است!
زیبایی و نظافت و تمیز بودن جذابیت بی حد وحسابی در پی دارد، مسلما این جذابیت دست یافتنی نخواهد بود مگر با یک لباسشوی فوق العاده. وقتی با خیالی آسوده لباسهایتان را به لباسشویی میسپارید دیگر احتمال تغییر رنگ و تغییر سایز لباس، دغدغه ی شما نخواهد بود؛ بارها پیش آمده که لباس خاصی را دستی شسته و از شستن آن با ماشین خودداری کرده اید و نتوانستید به لباسشوییتان اعتماد کنید و یا بارها پیش آمده که از اعتماد به ماشینتان به خاطر دیدن صحنه های عذاب دهنده ی تغییر رنگ لباس پشیمان شده اید ؛ این مطلب را بخوانید و با اعتماد خرید کنید …

انواع ماشینهای لباسشویی

با وجود تنوع در این ماشین ها که در سه دسته ی درب از بالای ساده و درب از بالای دوقلو و درب از جلو اتوماتیک در بازار به چشم می خورند ؛ خرید یکی از این انواع کار سختی است، شاید بهتر باشد که از کسی مشورت بگیرید و یا راهنمای خرید ماشین لباسشوییها را مطالعه کنید تا با اعتماد به نفس بیشتری خرید کنید. با وجود تنوعی که در ساختار و شکل ماشینهای لباسشویی وجود دارد، اما طرفداران و خریداران ماشین های درب از جلوی تمام اتوماتیک روز به روز بیشتر می شود دلیلش هم واضح است… در ابتدا توضیح مختصری از ماشین های درب از بالا را ارائه می دهیم و سپس به بررسی تخصصی ماشین های درب از جلو و تمام اتوماتیک می پردزایم.

 

ماشین لباسشویی درب از بالا معمولی

ماشین های لباسشویی درب از بالا یا ماشین سطلی ؛ یک مخزن برای شستشو دارند و ظرفیت شستشوی این ماشین ها 3 تا 7 کیلوگرم است، که دارای یک مخزن آب میباشند و حرکات چرخشی در این دستگاه عمل شستشو را انجام می دهد، این مدل ساده با کارایی راحت و آسانی که دارد در گذشته مورد توجه بوده است، سبک بودن و کوچکی از مزایای این ماشین لباسشوی است و از جمله معایب آن می توان به یک کاره بودن آن اشاره کرد این مدل تنها قابلیت شستشو را دارد ؛ سروصدای زیاد و مصرف آب بالا نیز از دیگر معایب این دستگاه می باشد.

لباسشويي درب از بالا معمولي

مزایا

  • سبک و قابل حمل
  • ابعاد کوچک
  • عدم نیاز به فضای زیاد

معایب

  • سر و صدای زیاد
  • مصرف آب زیاد
  • عدم مجهز بودن به قابلیتهای متنوع

 

ماشین درب از بالا دو قلو

ماشین های دوقلو دارای دو محفظه هستند که یکی از آنها مخزن آب و در واقع عمل شستن در آن انجام می شود و آن یکی مربوط به خشک کردن لباسهاست و عملیات خشک کردن را در مدت زمان کوتاهی انجام می دهد؛ از مزایای این ماشین این است که احتیاجی به جمع آوری لباس به مقدار تعیین شده ندارد و حتی یک تکه لباس را به راحتی می شویند، از این نوع ماشین لباسشویی در اندازه های 9 کیلوگرمی هم در بازار یافت می شود این دستگاه در هنگام کار کردن سرعت چرخش بالایی دارد ؛ از معایب این ماشین لباسشویی پیچیدن لباس ها به دور هم و چروک شدن آنها است.

لباسشويي دوقلو
مزایا

  • عدم نیاز به جمع آوری لباس و شستن لباس بصورت تکی

معایب

  • چروک شدن و پیچاندن لباسها به دور هم

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک (درب از جلو)

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک ماشینی است که تمام عملیات شستن، آبکش کردن، خشک کردن را بصورت اتوماتیک و بعد از روشن نمودن ماشین انجام میدهد و احتیاجی به حضور کسی برا ی انجام مرحله به مرحله ندارد. این نوع لباسشویی ها بیشترین خریدار را دارند و توانسته اند رضایت اکثر کاربرانشان را جلب نمایند.

لباسشويي تمام اتوماتيک
مزایا

  • عدم تولید سر و صدا
  • مصرف کمتر آب و انرژی
  • تنظیم اتوماتیک دمای آب
  • عدم نیاز به حضور مصرف کنندگان هنگام کار
  • پشتیبانی از قابلیتهای متنوع شستشو
  • انجام همه ی مراحل شستن بصورت خودکار
  • امکان خشک کردن لباس پس از شستشو
  • امکان صاف نمودن لباسها
  • تولید در انواع ظرفیت و گنجایشهای متفاوت
  • طراحی زیبا و شکیل

معایب

  • قیمت بالاتر و البته قابل توجیه

چند كیلویی می‌خواهید؟

چند کیلویی بودن ماشین لباسشویی برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد و در واقع از اولین سوالهایی ست که هنگام خرید لباسشویی پرسیده می شود، ظرفیت ماشین لباسشویی معمولا با توجه به افراد خانواده و همچنین میزان استفاده از ماشین لباسشویی تعیین می گردد.

لباسشوییهای تمام اتوماتیک دارای ظرفیتهای 5،6،7،8 کیلوگرم هستند.

حجم ماشین لباسشویی که برای مصارف مختلف و خانواده های مختلف متفاوت است و برحسب میزان افراد استفاده کننده از این ماشین تعیین می شود. کاربردی ترین ماشین لباسشویی و مناسب ترین حجم 5 تا 7 کیلوگرم است و هرچه حجم ماشین بیشتر باشد مصرف انرژی نیز بالاتر می رود.

لذا باید توجه کنید که یک ماشین لباسشویی چند کیلویی می تواند پاسخگوی شما باشد، تعداد افراد خانواده و میزان استفاده ی شما در این انتخاب تاثیر گذار خواهد بود، اگر یک ماشین 5 کیلویی بخرید و لباسهایتان بیشتر از این حد باشد و مجبور باشید روزی دو بار ماشین لباسشویی را روشن کنید اصلا ماشین مناسبی انتخاب نکرده اید، زیرا می توانستید با خرید یک ماشین 7 کیلویی و با روزی یک بار روشن کردن ماشین از  مصرف برق بیش از اندازه آن جلوگیری کرد.

ظرفيت مناسب لباسشويي

میزان مصرف انرژی

ماشین لباسشویی از آنجاییکه یکی از وسایل خانگی بسیار  پرمصرف است، لذا تولیدکنندگان سعی کرده اند مطابق با آخرین استانداردهای مصرف انرژی ماشین لباسشویی را تولید کنند تا بالاترین بازدهی و کم ترین مصرف انرژی را داشته باشند ؛ برای صرفه جویی در برق و آب می توانید لباس ها را جمع آوری کرده و سپس آنها در لباسشویی بیندازدید و به جز در مواردی ضروری از شستن تکی لباسها بپرهیزید. توجه به برچسب انرژی و رتبه ی آن از مهمترین پارامترهای انتخاب ماشین لباسشویی است، زیرا ماشین لباسشویی که معمولا هر روز یا یک روز در میان روشن می شود،  مصرف برق بالایی دارد بنابراین لازم است برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و مصرف بیش از اندازه و بالا رفتن فیش ماهیانه ی برق از ماشینهای لباسشویی کم مصرف استفاده کنیم.
پیشنهاد می شود از خرید مدلهایی که دارای برچسب انرژی پایینتر از A هستند خودداری کنید، به همان میزان که برچسب انرژی در رده ی پایینتری قرار بگیرد به همان میزان هم مصرف برق و آب هم بیشتر می شود و کارایی و عمر مفید دستگاه نیز کاهش می یابد. مدلهای جدید ماشین لباسشویی که دارا برچسب انرژی AAA هستند مصرف آب و برق را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند و شستشوی بهتری نیز دارند.

ميزان مصرف انرژي

دور موتور ماشین لباسشویی

از جمله موارد دیگر که در خرید لباسشویی تاثیر گذار است سرعت خشک کردن لباسها است که با توجه به دور در دقیقه ی ماشین لباسشویی تعیین می شود ؛ برای افرادی که ترجیح می دهند لباسهای خود را خشک شده یا نیمه خشک خارج کنند باید ماشینی با دور بالا انتخاب کنند. ماشینهای لباسشویی برای خشک کردن لباسها از چرخش و سرعت بالا به همراه حرارت استفاده می کنند و از آنجاییکه این حرارت احتمالا به بعضی از پارچه ها آسیب برساند بنابراین با افزودن قابلیت جدیدی کاربر را قادر ساختند که جنس پارچه را انتخاب کرده و سپس ماشین با توجه به برنامه ی داده شده میزان حرارت را تعیین می کند در این صورت حتی پارچه های پشمی و ابریشمی نیز سالم می مانند. هر ماشین لباسشویی دارای دور خشک کن مختص به خود هستند، برای نمونه ماشینهای لباسشویی ایرانی دارای دور خشک کن 600 -و 700 و 800 دور در دققه هستند اما لباسشوییهای خارجی دارا دور در دقیقه ی 600 تا 1600 میباشند.

ورودی آب گرم

برخی لباسشویی ها دارای یک ورودی آب به مخزن خود هستند که در صورت شستن لباس در دمای بالاتر دستگاه مجبور خواهد بود که برای رسیدن به دمای مورد نظر انرژی بیشتری را صرف کند و مصرف بالاتری خواهد داشت؛ اما دستگاه هایی که دارای دو ورودی برزای آب و آب سرد هستند مقداری از آب گرم مورد نیاز  از شیر آب گرم تامین می شود و در مصرف انرژی هم صرفه جویی می شود. ماشینهایی که دارای ورودی آب گرم و سرد هستند بسیار مناسبتر می باشند زیرا برای گرم نمودن آب داخل مخزن لباسشوییها انرژی زیادی صرف می شود استفاده از آب گرم این مصرف را کاهش  می دهد.

سروصدای ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی دستگاهی است که در درون آن صفحه ای استوانه ای از جنس آلومنیوم فشرده شده و سبک قرار گرفته که بر روی آن آج هایی جهت شست و شوی لباس تعبیه شده اند ؛ هنگام خرید استاوانه ی داخل لباسشویی را با دست تکان دهید و اگر دیدید که زیاد به طرف عقب یا جلو می رود حتما ماشین لباسشویی پر سرو صدایی خواهد بود ؛ لذا ماشینی بخرید که کمترین حرکات و تکان را در استوانه داشته باشد. موتورهای دایرکت درایو کمترین میزان سر و صدا را در بین انواع لباسشویی ها دارند.

میزان سر و صدای ماشین لباسشویی

برندهای ایرانی و خارجی

انتخاب یک برند کاملا شخصی و سلیقه ایست و به تجربه ی کاربر برمی گردد اما اگر روی برند اصی تعصب نداشته باشید می توانید با توجه به پرفروش ترینهای موجود در بازار و نظرات مصرف کنندگان و تحقیقات از منابع مختلف، برند مورد نظر خود را پیدا کنید. برندهایی مانند بوش، ایندزیت، ال جی، سامسونگ از جمله یکه تازان ماشین های لباسشویی هستند و بسیار پرطرفدار می باشند، که هر ساله با تغییراتی در آپشن ها و دکمه ها  و طراحی های زیبا نظر مشتریان زیادی را به خودشان جلب می کنند. با انتخابی درست هم می توان ماشینب با ظاهری زیبا داشت هم کارایی فوق العاده.

ارج، سپهر الکتریک و پاکشوما از جمله برندهای داخلی پرفروش هستند و سامسونگ و الجی و بوش و زیمنس و زیرووات و… برندهای خارجی مطرح و پرطرفدار بازار هستند. قیمت برندهای ایرانی و خارجی تفاوت چندان بالایی ندارند که با توجه به کیفیت برندهای خارجی این اختلاف قیمت قابل چشم پوشی است.

انواع برندهای لباسشویی

موتور لباسشویی و انواع آن

در ماشینهای لباسشویی ساده تنها یک موتور خازنی « قطب چاکدار » وجود دارد که بصورت مستقیم به دیگ متصل است و تنها دریک جهت قابلیت چرخش را دارد، همچنین در این نوع ماشینها از یک المنت جهت گرم کرد آب در مواقع لزوم استفاده می شود، اما در ماشینهای لباسشویی دو قلو دو موتور به کار رفته است، یکی از آنها برا ی مخزن خشک کن است ؛ موتور ماشینهای دوقلو بوسیله ی تسمه به دیگ متصل شده است و قابلیت چرخش در دو جهت را دارد و لباس ها را در دو جهت چپ و راست میچرخاند که منجر به تمیزتر شدن آنها می شود ؛ جهت چرخش به سمت چپ یا راست بوسیله ی دو برنامه ی زمانی تنظیم می شود که بوسیله ی آن ماشین دوره های چرخش به چپ و راست را با یک استراحت چند ثانیه ای در بین تغییر جهت ها طی می کند؛ موتوری که به خشک کن متصل شده است مستقیم و به مخزن خشک کن متصل است و سرعت بالای این مخزن از این اتصال مستقیم ناشی می شود. ماشین های لباسشویی تمام اتوماتیک اکثرا دارای موتور یونیورسال هستند ؛ موتور یونیور سال سرعت بالا « 400 تا 1600 دور در دقیقه » است.

مزایای موتور بدون تسمه و گیربکس( اینورتر)

در ماشین لباسشوییهای جدید از تکنولوژی موتور دایرکت درایو بدون تسمه و گیربکس استفاده می شود ؛ حذف تسمه و گیربکس باعث شده است که لباسشویی کمترین لرزش و صدا را داشته باشد و میزان مصرف انرژی را به مقدار قابل ملاحظه ای پایین آورده است و همچنین طول عمر لباسشویی را افزایش می دهد. سیستم اینورتر که یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در کاهش میزان برق مصرفی است ؛ در لباسشوییهایی که  دارای این قابلیت است میزان مصرف برق را به کمترین مقدار ممکن می رساند و با فراهم آوردن برق به میزان کافی و لازم برای روشن شدن دستگاه و کنترل دقیق بر نوسانات از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

راهنمای خرید لباسشویی

 

« حتما بخوانید  راهنمای خرید ماشین ظرفشویی ؛ معرفی مدل ها و بررسی برنامه های شستشو

نگاهی به فناوری های جدید

به احتمال زیاد از آخرین ماشین لباسشویی که خریده اید تا به اکنون تغییرات زیادی در تکنولوژی به کار رفته در ماشینهای لباسشویی صورت گرفته باشد، لباسشویی های ساده و معمولی کجا لباسشویی های تمام اتوماتیک کجا…لباسشوییها ی جدید که دارای قابلیتهای متفاوت و برنامه های متنوعی برای شستشو هستند که باید حتما با آنها و نحوه ی کارکرد آنها آشنا شوید و در مواقع لاز م از قابلیتهای مختلف استفاده کنید. برنامه های مخصوص لباس کودک، برنامه مخصوص شست و شوی پتو و عروسک، برنامه ی شست و شوی اقتصادی ،برنامه ی مخصوص لباسهای تیره، شست و شوی ضد چروک و امکان شستشو با دمای پایین آب و برنامه ی تنظیم دما  که بسیار در مصرف انرژی صرفه جویی می کند وسایر برنامه های دیگر.

با فشردن دکمه Child Lock کودک شما دیگر نمی تواند تنظیمات شستشو را دستکاری کند و مراحل شستشو را متوقف کند.

« Auto Optimal Wash » یکی دیگر از قابلیتهایی است که ماشینهای لباسشویی سامسونگ دارای آن هستند که با فعال نمودن این گزینه حجم لباسهای موجود در ماشین لباسشویی، میزان چرک و آلودگی لباسها، میزان مواد پاک کننده ی لازم، میزان آب لازم برای شستشوی لباسها را تشخیص می دهد و سپس بر اساس این اطلاعات دمای مناسب، مقدار آب مناسب، تعداد دفعات آبکشی، و سرعت گردش ماشین لباسشویی و مواد پاک کننده به مقدار لازم را تعیین می کند. « Eco bubble » قابلیتی  است که با کمک آن مواد پاک کننده ی داخل مخزن حل می شوند و با حل شدن بیشتر این مواد کف غلیظی ایجاد می گردد. « SuperSpeed » قابلیتی است که با کمک آن می توان با صرف کمترین زمان ممکن یعنی 36 دقیقه مقدار زیادی لباس را شست و به میزان قابل ملاحظه ای در وقت و انرژی صرفه جویی می شود. شستشوی لباس‌ها پشمی (Wool Wash) و آبگیری مجدد (Extra Rinse) و کارکرد نیمه پر (Half Load) و اتوکشی آسان (Easy Iron) از دیگر قابلیتهای ماشینهای لباسشویی است که کاربرد فراوانی هم دارند.

 

 

 

لغت نامه ي لباسشويي

طراحی های وسوسه کننده

لباسشویی جدا از اینکه یک وسیله ی کاربردی است، باید ظاهری شیک و زیبا هم داشته باشد خصوصا اینکه لباسشویی در آشپزخانه قرار داده می شود و فضایی از آشپزخانه را به خود اختصاص می دهد. مدلهای قدیمی دارای ظاهری ساده با دکمه های ساده و بدون صفحه نمایش هستند مدلهای جدید لباسشویی دارای دکمه ها و قابلیتهای بیشتر با صفحه نمایش ال ای دی یا ال سی دی هستند که ظاهری مناسبتری دارند اما باعث بالا بردن قیمت نیز می شوند.

 

 

راهنمای خرید لباسشویی

ماشین لباسشویی های هوشمند

هوشمند شدن راه کاری است که سازندگان محصولات خانگی امروزه به آن پناه برده اند و بوسیله ی محصولات هوشمند مدت زمان صرف شده برای کارهای مختلف را به نصف آن کاهش داده اند؛ ماشینهای لباسشویی با قابلیتهای جدیدی وارد بازار شده اند که امکان اجرای هر دستوری را دارند و بدون اینکه وقت کاربران را هدر دهند وظایف خود را به درستی انجام می دهند. « Crystal Blue» یکی از قابلیتهایی است که سامسونگ در ماشینهای لباسشویی جدید خود به کار گرفته است که امکان کنترل از طریق وای فای را دارد و بدین ترتیب کاربر حتی زمانی که در خارج از منرل است می تواند از طریق دستگاههای الکترونیک مانند تبلت یا موبایل دستورات خود را صادر کند و لباسشویی هوشمند نیز بدون هیچ گونه خطایی دستورات را می تواند اجرا کند.
در حال حاضر تولید کنندگان و سازندگان ماشینهای لباسشویی بر سر تولید ماشینهای لباسشویی هوشمند در حال رقابت هستند ؛ لباسشوییهای هوشمند « AlphaGo »  قدرت تشخیص میزان لازم مواد شوینده و تشخیص میزان لازم قدرت برای شستشوی لباسهای متفاوت را دارا هستند و در واقع با دارا بودن قابلیت تشخیص حجم لباس و تشخیص میزان آلودگی، مقدار مشخصی مواد شوینده به کار می برد.
ماشینهای لباسشویی هوشمند با دارا بودن بیشترین میزان تطابق با نظرات و خواسته های کاربران و مصرف کنندگان می توانند رضایت کامل آنها را جلب کنند و همچنین با صرفه جویی در مصرف مواد شوینده و میزان مصرف برق و همچنین  با بالا بردن قدرت پاک کنندگی به یک از پرطرفدارترین لباسشوییهای بازار تبدیل شوند.

 

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

شبیه سازی شستشوی دستی با ماشین

بعضی وقتها پیش آمده که از انداختن لباس به داخل  لباسشویی پشیمان شده و بعضی لباسهای حساس و با رنگهای روشن را ترجیح داده اید که با دست بشویید ؛ زیرا تجربه ی خوبی از شستن لباسهای رنگ روشن با لباسشویی ندارید ؛ شستن با دست ضریب اطمینان بالاتری دارد و در عین حال از بین بردن لکه ها و میزان سفید کردن لباس هنگام شستشو با دست بیشتر است. اما جدیدا در ماشینهای لباسشویی یک حرکت جالب انجام شده است و آن هم شبیه سازی شستشو با دست است.

شستشوی دستی با استفاده از ماشین لباسشویی

 

  • لباسها را که در کف دیگ یا مخزن شستشو قرار دارند به بالاترین ارتفاع مخزن پرتاب کرده و بدون چرخش به کف مخزن برمیگردند، این کار ضمن شستشوی سریعتر و قدرتمندتر لباسها را صاف و بدون نیاز به اتو به شما تحویل می دهد؛ به این نوع شستن حرکت پله ای نیز گفته می شود.
  • وقتی نوبت به آبکش کردن لباسها رسید، ماشین با دور سریع شروع به چرخش می کند و در هنگام چرخش با دور بالا لباسها در حین چرخش به دیواره ی داخلی مخزن چسبیده و باعث جذب بیشتر آب و مواد شوینده می شوند.
  • حالت پیچش برای استفاده از ماشین لباسشویی با صدای بسیار کم و ملایم است در این حالت کمترین صدا را تولید می کند.
  • مخزن با حرکت کردن به سمت چپ و راست باعث غلتاندن لباس و مواد شوینده ی داخل مخزن می شود و به حل شدن بیشتر مواد شوینده و همچنین پاک کردن بیشتر لکه ها بر روی لباس کمک می کند.
  • تاب دادن یکی از حرکاتی است که برای شبیه سازی بیشتر شستشو با دست انجام شده است و معمولا برای لباسهاس ظریف و حساس که با شستشوی قدرتمند خراب میشوند از این نوع شستن استفاده می شود.

 

نکاتی برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یک وسیله ی پرطرفدار و دوست داشتنی و در عین حال ضروری برای همه ی خانه هاست، انتخاب مهمه و درست خرید کردن و بهترین را خریدن خیلی مهمه ولی استفاده ی صحیح بعد از خرید خیلی مهمتره؛ ماشین لباسشویی چون خیلی ضروری و لازمه و روزی یک بار یا یک روز در میان حتما ازش استفاده میشه باید درست و محافظه کارانه ازش استفاده بشه ؛ با صحیح استفاده کردن، نه مجبور میشیم به تعمیر کار مراجعه کنیم نه مجبور به خریدی دوباره میشیم.مطلب را تا پایین بخونید و به توصیه ها عمل کنید تا یک عمر از یک لباسشویی عالی استفاده کنید.

 

  • چگونگی و نحوه ی اتصال و نصب و راه اندازی لباسشویی را جدی بگیرید، معمولا نصاب یا همون نمایندگی که ازش خریدی کردین این کار رو انجام میده اما بعضی وقتها هست که خودتون مجبورین هنگام انتقال از یک مکان به مکانی دیگه ماشینتون را تراز کنید، توجه داشته باشین که تراز بودن خیلی مهمه و بعضا سروصدا و ارزش و تکانهای شدید لباسشویی ناشی از تراز نبودنه. رعایت فاصله ی مناسب این لباسشویی از دیوارهاو همچنین اندازه ی مناسب لوله ی تخلیه و محکم نمودن پایه های لباسشویی میزان لرزش و تکان خوردن رو به کمترین حد ممکن میرسونه.
  • حجم لباسهایی که در داخل ماشین لباسشویی می گذارید بسیار مهم است ؛ توصیه می کنم لباسها را به اندازه ی کافی جمع آوری کنید و وقتی به حجم مناسبی رسیدند آنها را داخل لباسشویی بگذارید و ماشین را روشن کنید ؛ تا هم در مصرف برق صرفه جویی کرده باشین ومانع از وارد آمدن فشار به ماشین ناشی از شستن لباسهای تکی شده باشین.
  •  سعی کنید برای شستن لباسها از آب سرد استفاده کنید ؛ این جمله را همه شنیده اید ، بله برای ماشینهای لباسشویی هم می توانید دمای آب را پایین بیاورید و آن را سرد نگه دارید علاوه بر کاهش مصرف انرژی می توانید از خراب شدن لباسها نیز جلوگیری کنید . آب سرد از رنگ رفتن و تغییر سایز لباس جلوگیر ی میکند.
  •  با مطالعه و خواندن دفترچه ی راهنما می توانید برای هر پارچه از تنظیمات مخصوص آن استفاده کنید در این صورت پارچه های نازک و ضخیم ، با شرایط متفاوتی شسته خواهند شد که از از بین رفتن پارچه ها و لباسها جلوگیری خواهد کرد. خواندن دقیق دفترچه ی راهنما به شما کمک میکنه که از همه ی قابلیتهای ماشین لباسشویی باخبر شوید و در مواقع لزوم از آنها استفاده کنید.
  •  قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی و انداختن لباسهایتان در داخل آن ؛ لباسهایتان را به سه دسته ی مشکی و یا رنگهای بسیار تیره ، سفید ، رنگهای روشن . با تقسیم لباسها به این سه دسته هر کدام از این دسته ها را بصورت جداگانه در داخل لباسشویی قرار دهید تا رنگ لباسهای دیگر را نیز خراب نکند.
  • بعضی لباسها هستند که هنگام شستن و خیس شدن رنگ می دهند ؛ سعی کنید این لباسها را در داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید تا از خراب شدن لباسهای دیگر جلوگیری کرده باشید ، این لباسها باید با دست و با آب سرد شسته شوند و مدت زمان کمتری در معرض برخورد مستقیم با آب باشند.
  • بررسی کردن و چک کرن لباسهایی که قراره داخل لباسشویی برن رو هرگز فراموش نکنید ، پول سکه ای و دگمه های کنده شده و بسیار شل که دارن میفتن و… هنگام تخلیه ممکنه باعث دیر فشار آوردن به دستگاه میشن وممکنه به لوله های تخلیه آسیب برسونه.
  •  از گذاشتن وسایل چه سنگین و چه کم وزن ، مخصوصا وسایل سنگین بر روی لباسشویی خود داری کنید؛ چون علاوه بر اینکه احتمال افتادن و پرت شدن در حین کار کردن لباسشویی را دارد ، می تواند به ماشین لباسشویی فشار وارد کنه.
  • در ماشینهای لباسشویی ، توسط یک لایه ی پلاستیکی محافظت شده است ،مابین این لایه ی پلاستیکی و شیشه ی در بوسیله ی پودر شستشو و آب و … گرفته میشه ؛سعی کنید این فاصله را پاک کنید تا از خراب ششدن در جلوگیری کرده باشید.
  • یه محفظه در قسمت پایین لباسشویی قرار دارد که آب اضافی و موارد دیگری که تخلیه نشدن در این محفظه جمع اوری میشن سعی کنید این محفظه را همیشه خالی کنید چرا که باعث خراب شدن لباسشویی میشه.
  • پودر شستشو و یا مایع را در داخل قسمت تعبیه شده بریزید و معمولا قسمت مخصوص ریختن پودر شستشو در بالای ماشین لباسشویی قرار دارد.

 

چه لباسی را با دست باید شست!!!

لباسهایی نازک که معمولا از ابریشم ساخته شده اند یا حریرها را حتما با دست بشویید.
لباسهای کتانی را میشود با ماشین لباسشویی شست و در دمای 50 درجه قرار داد، اما شستن لباسهای کتانی با دست بهتر است ؛ زیرا جنس کتان احتمال تغییر سایز و کوچک شدن را دارند لذا بهتر است با دست شسته شوند.
لباسهای نخی برای شستشو با ماشین لباسشویی هیچ مشکلی ندارند و به راحتی می شود این لباسها را در داخل ماشین لباسشویی انداخت.

جنس پشم را هم با برنامه ی کوتاه مدت ماشین لباسشویی می توان در داخل لباسشویی قرار داد . برای یاد گرفتن و آشنایی با واژه های متعارف و پرکاربرد لباسشویی ها لغت نامه ی لباسشویی را مطالعه بفرمایید. برای آشنایی بیشتر با فرهنگ لغت لباسشوییها راهنمای استفاده لباسشویی را حتما مطالعه نمایید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .