مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

آموزش انتقال فایل با ایردراپ ؛ انتقال بین دستگاه های اپل با AirDrop

0 996
زمان مطالعه : 4 دقیقه

آموزش انتقال فایل با ایردراپ ؛ انتقال بین دستگاه های اپل با AirDrop : ایردراپ ( AirDrop ) یکی از ساده ترین راه های انتقال فایل بین دو دستگاه ( iOS ) یا دستگاه iOS و رایانه ( Mac ) است . از AirDrop برای به اشتراک گذاشتن و دریافت عکس . اسناد و موارد دیگر با دستگاه های دیگر Apple که در این نزدیکی هست استفاده کنید . اگر می خواهید از AirDrop در دستگاه های iOS خود استفاده کنید ، باید مطمئن شوید که نسخه ( iOS 7.0 ) یا بالاتر است .AirDrop به شما امکان می دهد تا به راحتی با رایانه و دستگاه iOS خود ارتباط برقرار کنید.

و نیازی به اتصال دستگاهتان به کامپیوتر Mac با کابل ( USB ) نیست. با استفاده از AirDrop ، کاربران می توانند فایل ها را بدون محدودیت در اندازه پرونده ها انتقال دهند . و این یک قابلیت عالی برای انتقال فایل های بزرگ برای کاربران است. در این مقاله نحوه استفاده از airdrop توضیح داده خواهد شد . ایردراپ برای اشتراک گذاری فایل ها یک شبکه موقت بین Mac و iPhone ایجاد می کند. با کمک AirDrop نه تنها می توانید عکس ها ، وب سایت ها ، مکان ها و خیلی موارد دیگر را به صورت بی سیم به آیفون و آی پد نزدیک ارسال کنید . بلکه فیلم ها را نیز از Mac به iPhone انتقال دهید. برای استفاده از AirDrop در iPhone و Mac شرایط خاصی وجود دارد ، آنها را بررسی کنید.

آموزش انتقال فایل با ایردراپ  : قبل از این که شروع کنید 

  • اطمینان حاصل کنید که شخصی که میخواهید فایل را برایش ارسال کنید. در همان نزدیکی و در محدوده « بلوتوث » و ( Wi-Fi ) قرار دارد. بررسی کنید که Wi-Fi و ( Bluetooth ) شما و شخص گیرنده روشن باشد ، روشن باشد . اگر هرکدام از شما دارای ( Hotspot Personal ) است ، آن را خاموش کنید.
  • بررسی کنید تنظیمات ایردراپ دشخص گیرنده روی ( receive from Contacts Only ) تنظیم شده باشد که فقط از مخاطبین فایل دریافت کند. اگر این کار را انجام دهید ، و شما در مخاطبین شخص گیرنده باشید . لازم است آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه خود را در کارت مخاطب خود داشته باشید تا AirDrop کار کند. اگر در مخاطبین آنها نیستید ، باید تنظیمات را به ( Everyone in order to receive the file ) تغییر دهد تا هر کسی بتواند براش فایل ارسال کند . می توانید برای کنترل اینکه چه کسی می تواند دستگاه شما را ببیند و برای شما در ایردراپ محتوای ارسال کند . تنظیم دریافت AirDrop خود را روی ( Contacts Only ) یا ( Receiving Off ) قرار دهید.

آموزش انتقال فایل با ایردراپ  : نحوه استفاده از ایردراپ ( AirDrop )

  • یک برنامه را باز کنید ، روی دکمه اشتراک ( Share ) ضربه بزنید . اگر عکسی را از برنامه Photos به اشتراک می گذارید ، می توانید به سمت چپ یا راست بکشید و چندین عکس را انتخاب کنید.روی کاربر AirDrop  که می خواهید فایل را با او به اشتراک بگذارید ضربه بزنید . یا می توانید از AirDrop بین دستگاه های Apple خود استفاده کنید. اگر شخصی که فایل را با او به اشتراک می گذارید در مخاطبین شما است . تصویری با نام او را مشاهده می کنید. اگر آنها در مخاطبین شما نیستند ، فقط نام آنها را بدون تصویر می بینید.

چگونه AirDrop را بپذیریم

وقتی شخصی با استفاده از ایردراپ چیزی را با شما به اشتراک می گذارد . می توانید هشدار را با یک پیش نمایش مشاهده کنید. می توانید روی پذیرش یا رد کردن ضربه بزنید. اگر روی پذیرش ضربه بزنید ، AirDrop در همان برنامه ای که از آن ارسال شده است ، وارد می شود. به عنوان مثال ، عکس ها در برنامه Photos و وب سایت های موجود در Safari ظاهر می شوند. پیوندهای برنامه در فروشگاه App باز می شوند تا بتوانید برنامه را بارگیری یا خریداری کنید. اگر چیزی را برای خودتان AirDrop کنید ، مانند عکسی از iPhone به Mac خود ، گزینه ای برای قبول یا رد کردن را نمی بینید . فایل به صورت خودکار به دستگاه شما ارسال می شود. فقط مطمئن شوید که هر دو دستگاه با همان ( Apple ID ) وارد سیستم شده اند.

نحوه تنظیم تنظیمات AirDrop

برای انتخاب افرادی که می توانند دستگاه شما را ببینند و محتوا را در AirDrop برای شما ارسال کنند :

  • به تنظیمات ( Setting ) بروید ، روی گزینه ( General ) ضربه بزنید.
  • به AirDrop ضربه بزنید ، سپس یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید :
    Receiving Off : شما درخواست AirDrop دریافت نمی کنید.
    Contacts Only : فقط مخاطبین شما می توانند دستگاه شما را ببینند.
    Everyone : همه دستگاه های اطراف Apple که از AirDrop استفاده می کنند می توانند دستگاه شما را ببینند.

اگر دریافت خاموش را مشاهده می کنید و نمی توانید آن را تغییر دهید :

  • به Screen Time < Settings بروید.
  • روی محدودیت های محتوا و حریم خصوصی ( Content & Privacy Restrictions ) ضربه بزنید.
  • روی برنامه های مجاز ( Allowed Apps )ضربه بزنید و مطمئن شوید که AirDrop روشن است.

 

« حتما بخوانید  فناوری Triluminos تلویزیون سونی چیست؟ نحوه کارکرد در نمایشگر

نحوه استفاده از AirDrop برای انتقال پرونده ها از Mac به iPhone

آموزش انتقال فایل ها با ایردراپ

  • تنظیمات Wi-Fi را در iPhone و Mac خود روشن کنید. در آیفون ، به Wi-Fi < Setting می روید و در مک به سادگی به Wi-Fi < Menu Bar بروید. و Wi-Fi را روشن کنید. AirDrop حتی هنگامی که هر دو دستگاه از شبکه های Wi-Fi متفاوتی استفاده می کنند ، بر روی هر دو دستگاه کار می کند.
  • اکنون ، بلوتوث آیفون خود روشن کنید . همچنین با کلیک روی Bluetooth < System Preferences < Apple < Menu Bar  بلوتوث Mac خود را روشن کنید.
  • اکنون زمان آن رسیده که AirDrop را در iPhone و Mac خود روشن کنید. در آیفون ، برای تماس با مرکز کنترل ، صفحه را به پایین بکشید و به AirDrop ضربه بزنید ، سپس مخاطبین یا همه را انتخاب کنید. در Mac ، شما باید به AirDrop < Go < Menu Bar  <Finder بروید و روی Allow me to be discovered کلیک کنید : سپس” فقط مخاطبین “یا” همه ” را انتخاب کنید.
  • اکنون زمان آن رسیده است که انتقال فایل بین Mac و iPhone خود را شروع کنید. به منوی AirDrop در Finder بروید و بررسی کنید که دستگاه شما توسط یک حلقه نشان داده شده است. می توانید فایل ها را روی حلقه بکشید و رها کنید تا آن را با دستگاه خود به اشتراک بگذارید. به محض اینکه پرونده ها را رها کردید ، پیامی در صفحه نمایش نشان داده می شود و  از شما خواسته می شود که اشتراک را بپذیرید یا رد کنید. هنگامی که درخواست Mac را قبول کردید ، می توانید به راحتی در صفحه iPhone خود انتقال مستقیم پرونده ها را مشاهده کنید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .