مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تفاوت اره گرد بر و فارسی بر ؛ معرفی، بررسی و مقایسه آن ها

0 1,076
زمان مطالعه : 4 دقیقه

تفاوت اره گرد بر و فارسی بر ؛ معرفی، بررسی و مقایسه آن ها ؛ اره گرد بر یا فارسی بر ؟ کدام یک را باید بگیریم ؟ تفاوت این دو چیست و آیا ما به هر دو نیاز داریم ؟ در این مطلب ، ما می خواهیم به شما تفاوت های دو اره بسیار قدرتمند و پرطرفدار را بگوییم . شما خواهید آموخت که هر کدام چه کاری را انجام می دهند و هر کدام از آن ها در چه کار هایی مناسب ترین هستند . پس با ما همراه باشید تا با هم به تفاوت اره گرد بر و فارسی بر ؛ معرفی، بررسی و مقایسه آن ها بپردازیم .

تفاوت اره گرد بر و فارسی بر ؛ معرفی، بررسی و مقایسه آن ها


اره گرد بر چیست ؟

گرد بر یک ابزار برقی با تیغه مدور مسطح است که با سرعت بالا می چرخد تا چوب ، تخته های چند لایه ، پلاستیک و حتی فلز را برش دهد. اره های گرد بر تقریباً ساده تر از اره های برقی دیگر هستند. آن ها همه کاره و نسبتاً ارزان هستند ، بنابراین تقریباً در هر کارگاهی اره های گر بر را پیدا خواهید کرد . بیشتر شما در کارگاه ها ، به خصوص اگر به نجاری علاقه دارید ، قبلاً یک اره گرد بر دیده اید.

بررسی و مقایسه اره گرد بر و اره فارسی بر

اره فارسی بر چیست ؟

اره فارسی بر دستگاهی است که برای انجام دقیق برش ها در زاویه مورد نیاز طراحی شده است . برای کسانی که نمی دانند ، یک اره فارسی بر ، اساساً به برش های انجام شده در هر زاویه ای به غیر از 90 درجه  اشاره دارد. بنابراین ، همان طور که احتمالاً حدس می زنید ، اره فارسی بر نوعی اره است که مخصوص ساخت انواع برش های زاویه دار است.

بررسی و مقایسه اره گرد بر و اره فارسی بر

تفاوت اره گرد بر و فارسی بر ؛ معرفی، بررسی و مقایسه آن ها

بیایید نگاهی دقیق به هر دو اره برقی بیندازیم تا بفهمیم کدام یک برای افراد مبتدی مناسب است ، کدام یک برای شغل شما مناسب است و چطورکار می کنند ؟ در صورت وجود اره فارسی بر تیغه برش از بالای قطعه کار برای ایجاد برش رها می شود ، در حالی که تیغه یک اره گرد بر در مقابل کار در یک مسیر مستقیم قرار می گیرد .

 

تفاوت اره گرد بر و فارسی بر در انواع برش ها

اره گرد بر ابزاری همه جانبه است که می تواند انواع مختلفی از برش ها را ایجاد کند و در انواع مختلف کار نیز قابل استفاده است . با داشتن تجربه کافی و دانش فنی می توان از اره گرد بر برای برش هر نوع بریدگی استفاده کرد . حتی می تواند برش های باریکی را ایجاد کند که معمولاً باید از اره فارسی بر استفاده کنید. از طرف دیگر یک اره فارسی بر یک ابزار ویژه است. همان طور که قبلاً نیز گفتیم برای برش های زاویه دار است.


حال ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که هدف یک اره فارسی بر از آن جایی که اره های گرد بر نیز می توانند برش زاویه داری ایجاد کنند ، چیست ؟ اره های فارسی بر به شما امکان می دهند برش های زاویه دار را آسان تر ، سریع تر و دقیق تر انجام دهید . مشكل استفاده از اره های گرد بر برای ایجاد برش زاویه دار این است كه گرفتن صحیح و دقیق اره برای برش دشوار است و برای بدست آوردن آن نیاز به تمرین زیادی دارد. همچنین هنگام استفاده از اره گرد بر ، احتمال خطا نیز بسیار بیشتر است.

 

« حتما بخوانید  کاربرد دریل چکشی یا هامر دریل Hammer Drill چیست ؟

تفاوت اره گرد بر و فارسی بر در اندازه و قابلیت حمل

اره های گرد بر کوچک هستند و به فضای کمتری احتیاج دارند. از طرف دیگر ، اره فارسی بر نیاز به میز یا یک تخته سنگ دارد . از نظر قابلیت حمل ، اره های گرد بر به راحتی قابل جابجایی هستند. مخصوصاً اگر مدل بی سیم داشته باشید حمل و نقل آن به آسانی انجام می شود.

 

چه موقع باید اره گرد بر بخرید

اگر شغلی دارید که نیاز به ایجاد انواع زیادی از برش ها را دارد ، باید حتما یک اره گرد بر بخرید. تنوع برش اره گرد بر باعث می شود تا از برش های مختلفی که یک اره فارسی بر ایجاد می کند ، فراتر رود.

 

چه موقع باید یک اره فارسی بر بخرید

اره فارسی بر ابزار ویژه ای است ، بنابراین اگر قصد انجام کار های تخصصی را دارید که نیاز به کاهش خطا و دقت بالا دارید ، باید آن را بخرید و اگر شما فقط به یک ابزار ساده برای برش چوب آن هم گاهی اوقات نیاز دارید ، به دنبال نوع دیگری از اره باشید.

 

نتیجه
در حالت ایده آل ، شما باید هر دو اره را داشته باشید .
با این حال ، اگر شما باید یکی را انتخاب کنید ، توصیه می کنیم که ابتدا یک اره گرد بر بخرید زیرا این اره همه کاره ترین اره ای است که شما می توانید داشته باشید.

 

 اگر قصد خرید اره برقی را دارید ، پیشنهاد ما به شما مراجعه به صفحه خرید اره در سایت تا خرید است.

بیشتر بخوانید : 

بررسی و مقایسه اره عمود بر و اره گرد بر
بررسی و مقایسه اره زنجیری و اره گرد بر
اره فارسی بر و نحوه استفاده از آن
اره گرد بر circular saw و نحوه استفاده آن
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .