مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تفاوت اره عمود بر و گرد بر و بررسی و مقایسه آن ها

0 669
زمان مطالعه : 4 دقیقه

.تفاوت اره عمود بر و گرد بر و بررسی و مقایسه آن ها؛ در واقع این مقایسه یک جدال نیست و فقط به قصد بررسی هردو ، تفاوت های آن ها گفته می شود تا شما بتوانید بر حسب نیاز خود ، بهترین اره را برای خود خریداری کنید . پس با ما تا انتهای تفاوت اره عمود بر و گرد بر و بررسی و مقایسه آن ها، همراه باشید .
کدام یک بهتر است ؟ اره عمود بر یا اره گرد بر ؟ قبل از این که بتوانیم به این سؤال پاسخ دهیم ، باید چند نکته را از خود بپرسید. چند بار قرار است از اره خود استفاده کنید و برای چه کاری آن را خریداری می کنید ؟

تفاوت اره عمود بر و گرد بر و بررسی و مقایسه آن ها


اره عمود بر چیست و چه مزایایی دارد ؟

اره عمود بر یک اره نسبتاً کوچک و سبک است که دارای تیغه ای است که دارای یک حرکت برش از بالا به پایین است. آن ها در برش منحنی ها و پیروی از الگو ها به خوبی عمل می کنند ، کاری که انجام آن با یک اره گرد بر غیرممکن است.

 

اره های عمود بر از اره های گرد بر ایمن تر به حساب می آیند . آن ها نسبت به اره های گرد بر ، گرد و غبار کمتری ایجاد می کنند و تیغه های آن ها نیز ارزان تر از تیغه اره های گرد بر است .

 

 

بررسی و مقایسه اره عمود بر و اره گرد بر

تفاوت اره عمود بر و گرد بر : معایب اره های عمود بر چیست ؟

اره های عمود بر قدرت بسیار کم تری نسبت به اره های گرد بر دارند ، به این معنی که آن ها برای کار هایی که خواستار برش های زیاد هستند ، مناسب نیستند . تیغه ها نیز کم دوام تر هستند ، به این معنی که بیشتر آن ها شکسته می شوند.


اگرچه این واقعیت که تیغه ها ارزان تر هستند ، ممکن است در کوتاه مدت موجب صرفه جویی در هزینه شما شود ، اما احتمالاً بسیار بیشتر از یک اره گرد بر ، نیاز به تعویض تیغه خواهند داشت . در حالی که آن ها قادر به برش خطوط مستقیم هستند ، اما به اندازه اره های گرد بر دقیق نیستند. اگر به برشی نیاز دارید که تا حدی صاف باشد ، خوب هستند  اما در صورت نیاز به دقت بالا ، قادر نخواهند بود خط کاملا صافی را برش دهند.

 

اره گرد بر چیست و چه مزایایی دارد ؟

در این اره ها ، موتور باعث چرخش تیغه اره گرد بر می شود و در یک جهت به سمت بالا بر روی چوب قرار می گیرد. آن ها هنگامی که شما نیاز به قطع خطوط مستقیم و دقیق دارید ، عالی هستند و با استفاده از یک راهنمای اره گرد بر ، می توانید از دقت بالایی برخوردار شوید. برای این نوع کار ، شما می توانید زمان را بسیار کوتاه تر از آنچه ممکن است با یک اره عمود بر امکان پذیر باشد ، کاهش دهید و در زمان صرفه جویی کنید . آن ها بسیار قدرتمند تر از اره عمود بر هستند و اگر مقدار زیادی چوب برای برش دارید ، این اره مناسب با کار شماست . همچنین تیغه های آن ها ، برای ماندگاری بیشتر طراحی شده اند ، به این معنی که لازم نیست آن ها را هر چند وقت یکبار تعویض کنید.
بررسی و مقایسه اره عمود بر و اره گرد بر

تفاوت اره عمود بر و گرد بر : معایب اره های گرد بر چیست ؟

در مقایسه با اره های عمود بر ، مهم ترین ایراد این است که این ها نمی توانند منحنی ها را برش دهند. و فقط برای ایجاد خطوط مستقیم طراحی شده اند. تیغه های اره گرد بر گران تر هستند ( اگرچه همان طور که اشاره کردیم ، آن ها دوام بیشتری دارند ، بنابراین نیازی به تعویض ندارند ) . آن ها ابزار های بزرگ و پر سر و صدایی هستند . مدیریت آن ها برای برخی از افراد ممکن است کمی سخت باشد . آن ها همچنین خطرناک تر از اره عمود بر هستند و امکان آسیب دیدگی برای شما را بیشتر می کنند .

 

« حتما بخوانید  نحوه سوراخ کردن شیشه با دریل

اره عمود بر برای چه کاری مناسب تر است ؟

این اره برای کار های کوچک تر و استفاده در صنایع دستی ایده آل است . اگر شما نیاز به ایجاد برش های خمیده زیادی برای خلاقیت های هنری دارید ، اره عمود بر برای شما بهترین انتخاب است.

 

تفاوت اره عمود بر و گرد بر : اره گرد بر برای چه کاری مناسب تر است ؟

اره های گرد بر برای مشاغل در مقیاس بزرگ و ابزاری اساسی در ساخت و ساز هستند . اگر می خواهید یک خانه یا گاراژ را باز سازی کنید یا باید خطوط طولانی و مستقیم را در ورقه های بزرگ چوب برش دهید. اره گرد بر انتخاب ایده آلی است.

 

امیدواریم که تفاوت اره عمود بر و گرد بر و بررسی و مقایسه آن ها برای شما مفید بوده باشد .
اگر قصد خرید اره برقی را دارید می توانید با مراجعه به صفحه خرید اره در سایت تا خرید خرید خود را انجام دهید .

 


 

بیشتر بخوانید : 

بررسی و مقایسه اره زنجیری و اره گرد بر
اره عمود بر jigsaw و نحوه ی استفاده از آن
اره گرد بر circular saw و نحوه استفاده آن
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .