مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

اره فارسی بر چیست ؟ طرز استفاده و روش های کار با آن

0 279
زمان مطالعه : 4 دقیقه

.اره فارسی بر چیست ؟ طرز استفاده و روش های کار با آن ؛ اره فارسی بر دستگاهی است که برای انجام دقیق برش های ضربدری در زاویه مورد نیاز طراحی شده است. اره های فارسی بر تا حدودی شبیه به اره های گرد بر هستند ، زیرا هر دو دارای تیغه دایره ای بزرگ هستند که با سرعت بالا می چرخند و چوب را برش می دهند . برای بیشتر کاربران ، این اره ها برای بریدن قطعات بزرگ تر مفید هستند . یک مزیت اصلی اره های فارسی بر این است که می توانند تیغه را به زوایای مختلف بچرخانند. این امر به کاربران امکان می دهد برای هر تعداد قطعه کار ، برش های زاویه ای سریعی داشته باشند . برای آشنایی بیشتر با اره فارسی بر چیست ؟ طرز استفاده و روش های کار با آن تا انتهای مطلب با ما همراه باشید .

 اگر قصد خرید یکی از آن ها را دارید ، می توانید با مراجعه به صفحه خرید اره فارسی بر در سایت تا خرید، خرید خود را انجام دهید .

 


تاریخچه ای کوتاه از اره فارسی بر

اره فارسی بر توسط Ed Niehaus ، طراح ابزار Rockwell ، در سال 1964 اختراع شد.
پیش بینی اولیه طرح وی نوآوری های زیادی را به نمایش گذاشت که هنوز هم می توانید در اره های فارسی بر امروز مشاهده کنید ، مانند ترمز تیغه و جمع آوری گرد و غبار .

اره فارسی بر و نحوه استفاده از آن

اره فارسی بر چیست ؟ طرز استفاده و روش های کار با آن

  • نوع و اندازه ی اره ای را که مورد نیاز شماست انتخاب کنید.
  • این اره ها با عملکرد های مختلف و در اندازه های مختلفی ارائه می شوند ، بنابراین یکی از آن ها را انتخاب کنید که پاسخگوی نیاز شما باشد.
  • تصميم بگيريد كه نياز شما به این نوع اره چقدر است .
    برای برش قطعات سخت و یا بسیار بزرگ ممکن است شما نیاز به انتخاب دستگاه دارای امتیاز صنعتی داشته باشید که بسیار سنگین تر است و ممکن است نیاز به سیم کشی خاصی نیز داشته باشد.
  • یک میز را برای اره تنظیم کنید یا اره را در محلی قرار دهید که در آن اتاق کار دارید.
    برای برش مواد بسیار طولانی ، ممکن است کار بر روی یک سطح ، ضروری باشد ، یک میز کار ، کار کردن اره را بسیار راحت تر می کند.
  • در صورت خرید هر نوع از اره های فارسی بر ، حتما دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید . بخش اول آن ، قوانین ایمنی عمومی مانند پوشیدن عینک ایمنی ، استفاده از نوع صحیح کابل ها و اطمینان از وجود نیروی الکتریکی کافی برای دستگاه خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که قبل از کار نیاز های ابزار را درک کرده باشید زیرا بار بیش از حد مدار های الکتریکی می توانند به اره شما آسیب رسانده یا باعث ایجاد آتش سوزی در کارگاه شود .
  • در مورد قسمت های مختلف دستگاه و هدف هر کدام اطلاعاتی کسب کنید. در قسمت جلوی اره ، یک نگهدارنده تیغه ، سوئیچ برق یا ماشه و یک مکانیزم قفل اره در حالت استفاده وجود دارد . سایر ویژگی ها ، مانند راهنما های لیزری ، مقیاس های شیب اره و بستن قفل برای اطمینان از قطعه کار در هر اره ای متفاوت است .

اره فارسی بر و نحوه استفاده از آن

نحوه ی انجام برش با اره ی فارسی بر

  • قفل اره را باز کرده تا بتوان آن را روی میز اره قرار داد و تیغه را حرکت داد .
    قبل از روشن کردن ، اره را چندین بار بلند کرده و پایین آورید تا با مسیری که قرار است برش دهید ، آشنا شوید.
  • با یک تکه کوچک از مواد بی استفاده شروع کنید تا اره را با آن آزمایش کنید.
    اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی بزرگ است که به راحتی در پشت تکیه گاه میز اره قرار گیرد و به شما امکان دهد تا هنگام برش آن را در حالت مناسب نگه دارید . قطع کردن قطعات بسیار کوتاه بصورت ایمن بدون گیره دشوار است .
  • زاویه برش و ضخامت چوب مشخص می کند که تیغه با مواد چه ارتباطی خواهد داشت.
    هنگام علامت گذاری روی تخته ، خط را در طول قطعه بکشید تا قبل از شروع کار با اره ، تخته را مطابق نیاز تنظیم کنید.
  • قطعه مورد نظر را را در قسمت پشت پایه اره قرار دهید. و آن را با دستان خود ( یا گیره ) با فاصله ی حداقل 6 اینچ از تیغ نگه دارید. فقط در این صورت باید کار با اره را شروع کنید. همیشه دست دیگر خود را روی دسته اره نگه دارید. هر دو بازویتان باید مستقیماً در مقابل شما باشد و پاهای شما محکم روی زمین قرار گیرد.
  • اره را در بالای موقعیت عملیاتی قرار داده و شروع به برش کنید ، اجازه دهید موتور به سرعت بالا بیاید و اره را به سمت داخل چوب فشار دهید . وقتی کل قسمت مورد نظر برش خورد ، ماشه را رها کنید و اجازه دهید تیغه قبل از بلند کردن آن ، کاملاً از حرکت بایستد .

امیدواریم که مطلب اره فارسی بر چیست ؟ طرز استفاده و روش های کار با آن برای شما مفید واقع شود .


بیشتر بخوانید : 

معرفی انواع مختلف اره های برقی

« حتما بخوانید  پولیش برقی و راهنمای خرید پولیشر ها
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .