مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

چگونه ریش تراش را تمیز کنیم ؟

0 61
زمان مطالعه : 4 دقیقه

چگونه ریش تراش را تمیز کنیم ؟ ریش تراش های برقی فوق العاده راحت هستند. آن ها زمان اصلاح را به شدت کاهش می دهند و قابل حمل تر از تیغ دستی ، کرم اصلاح و پس از اصلاح هستند. با این حال ، ریش تراش های برقی به عملکرد و نگهداری کمی بیشتر نیاز دارد تا عملکرد آن در بهترین حالت ممکن باشد. شما باید بدانید که چگونه ماشین ریش تراش را برای تمیز کردن جدا کنید و روند تمیز کردن بسیار بیشتر از تیغ دستی طول می کشد.

چگونه ریش تراش را تمیز کنیم ؟


قسمت 1 : جدا کردن ریش تراش

  1. ریش تراش را روی روشویی خود نگه دارید. از آنجا که در حال پاک کردن موها و سلول های مرده پوست از ریش تراش خود هستید ، بهتر است این کار را روی روشویی انجام دهید. تمیز کردن ماشین اصلاح خود روی روشویی به شما امکان می دهد تا به راحتی و فقط با کمی آب از شر موها خلاص شوید.
  2. ریش تراش را خاموش و از برق بکشید. بعضی از ریش تراش ها دارای کلید روشن / خاموش هستند . مطمئن شوید که روشن دستگاه نمی شود . اگر آب به داخل ماشین ریش تراش برود ، می تواند باعث برق گرفتگی یا آسیب دیدن ماشین اصلاح شود. اگر ریش تراش برقی شما از باتری استفاده می کند ، بهتر است باتری ها را قبل از تمیز کردن جدا کنید.
  3. سر ریش تراش را جدا کنید. در حالی که مدل ها متفاوت اند ، در اکثر آن ها باید یک گیره کوچک در پایین سر وجود داشته باشد. با انگشت آن را فشار دهید تا آزاد شود. به طور کلی ، این تنها جداسازی قطعات مورد نیاز است. ریش تراش های برقی معمولاً در یکی از این دو دسته جای می گیرند: ریش تراش های چرخشی یا فویل. جداسازی قطعات برای هر دسته کمی متفاوت است ، بنابراین برای جزئیات بیشتر به دفترچه راهنمای ریش تراش خود مراجعه کنید. مراقب قطعاتی باشید که از ریش تراش جدا می کنید. بعضی از آن ها فوق العاده حساس هستند و نباید تمیز شوند. به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید تا بدانید چه قطعاتی را باید جدا کنید و چه قطعاتی را نباید.
  4. ریش تراش خود را از نظر نقص بررسی کنید. از آنجا که می خواهید آن را تمیز کنید ، باید لحظه ای وقت بگذارید تا مطمئن شوید هیچ شکافی در محفظه یا آسیب در سر ریش تراش وجود ندارد . اطمینان حاصل کنید که آن ها را از نظر آسیب دیدگی بازرسی کنید.

 

چگونه ریش تراش را تمیز کنیم ؟
چگونه ریش تراش را تمیز کنیم ؟

 

قسمت 2 : تمیز کردن ماشین اصلاح

  1. به آرامی به ریش تراش ضربه بزنید تا موها بریزند . ریش تراش را در زاویه ای نگه دارید که سر به سمت پایین روی روشویی شما قرار بگیرد. با یک انگشت محکم روی قسمت ریش تراش ضربه بزنید. با ضربه زدن مکرر ، بیشتر موهای سست شده میریزند . این کار را ادامه دهید تا جایی که دیگر هیچ مویی را مشاهده نکنید . از ضربه زدن ریش تراش به روشویی خودداری کنید. ضربه چینی سخت می تواند به قسمت های حساس ریش تراش آسیب برساند.
  2. تیغه ها را با فرچه تمیز کنید . اکثر ریش تراش های برقی دارای یک فرچه میکرو بوش هستند که مخصوص تمیز کردن آن طراحی شده است. پس از برداشتن سر ریش تراش ، به قسمت هایی می رسید که مو می تواند در آن قرار گیرد. به آرامی آن قسمت ها را با فرچه تمیز کنید . اگر برس ریش تراش خود را گم کرده اید ، می توانید از یک برس کوچک استفاده کنید.
  3. زیر شیر آب آن را شستشو دهید . برخی از ریش تراش های برقی به طور خاص ضد آب ساخته شده اند تا بدون آسیب رساندن به مکانیسم آن ، با آب تمیز شوند. این نوع ریش تراش ها را زیر شیر نگه دارید و با آب گرم بشویید. در صورت نیاز می توانید از صابون نیز استفاده کنید. همه ریش تراش ها را نمی توان با آب تمیز کرد و ممکن است برخی آسیب های جبران ناپذیری داشته باشند. قبل از اقدام به پاک کردن ریش تراش خود با آب ، حتما دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنید.
  4. اجازه دهید ریش تراش ضدآب خشک شود. بدن و قطعات ریش تراش را با حوله پاک کنید و سپس اجازه دهید در هوا خشک شود.
  5. اسپری تمیز کننده بزنید. این ها را معمولاً سازنده ریش تراش شما می فروشد. آن ها تیغه های اصلاح و سایر مکانیزم ها را روغن کاری و چرب می کنند. دستورالعمل ها ممکن است بسته به پاک کننده متفاوت باشد ، اما معمولاً پس از برداشتن سر تراش فقط باید کمی از پاک کننده را به داخل ماشین اصلاح بپاشید.
  6. ریش تراش را دوباره جمع کنید. پیچیدگی این مرحله به این بستگی دارد که شما چگونه ماشین ریش تراش خو را جدا کنید. ترتیب جداسازی قطعات را معکوس کنید ، تا زمانی که ریش تراش شما دوباره جمع شود.
« حتما بخوانید  فناوری تولید یون در سشوار چیست؟ یونیزاسیون چه مزایایی دارد

قسمت 3 : مراقبت از ریش تراش

  • مرتباً مو های ریش تراش را بتکانید . پس از برداشتن سر ریش تراش ، با انگشت به بدنه ضربه بزنید تا موهای شل بریزند. از آنجا که این کار بسیار ساده است و فقط چند ثانیه طول می کشد ، شما باید این کار را بعد از هر بار اصلاح انجام دهید ، حتی اگر به طور کامل ماشین اصلاح خود را تمیز نکنید.
  • ماشین اصلاح خود را هفته ای یکبار کاملا تمیز کنید. نگهداری روزانه کاری بیشتر از تکان دادن ریش تراش نیست.
  • همه قطعات ریش تراش را هر 24-28 ماه تعویض کنید. این اطمینان می دهد که ریش تراش شما در طولانی مدت به کار مطلوب ادامه می دهد. قطعات تعویض را مستقیماً از سازنده ریش تراش خود دریافت کنید. این ممکن است گران تر باشد ، اما هزینه آن بسیار کمتر از خرید یک ریش تراش جدید است .
متشکریم که تا اینجای مطلب چگونه ریش تراش را تمیز کنیم ؟ با ما همراه بودید سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

 

بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .