مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی ؛ دلایل صدای بلند

0 411
زمان مطالعه : 4 دقیقه

علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی ؛ دلایل صدای بلند ؛ هیچ موردی در تاریخ ، وجود ندارد که در آن دستگاه های لوازم خانگی شروع به تولید صدا های عجیب و غریب کند و این معنای خوبی دارد . ماشین لباسشویی شما نیز از این قاعده مستثنی نیست . جایگزینی این نوع دستگاه ، بسیار گران است برای همین به جای تعویض آن باید سعی کنید مشکل آن را برطرف کنید .


علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی ؛ دلایل صدای بلند

برای راحتی شما ، ما مشکلات احتمالی ماشین لباسشویی را به چهار دسته صدای خاص شامل ساییدن و یا غریدن ، کوبیدن ، لرزش و صدای پرواز هواپیما تقسیم کرده ایم. به این ترتیب لازم نیست کل ماشین لباسشویی خود را جدا کنید تا بفهمید چه خبر است . در عوض ، بسته به صدایی که دستگاه شما ایجاد می کند ، فقط بر روی عنصر توصیف شده تمرکز خواهید کرد.
پس اگر شما ، با یک ماشین لباسشویی پر سر و صدا مشکل دارید ، می خواهید بدانید که صدای زیاد ماشین لباسشویی نشان دهنده ی چیست ، و اینکه نمی دانید کدام قسمت دچار مشکل شده است ، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید .
دلایل صدای بلند لباسشویی

صدای زیاد ماشین لباسشویی ؛ ساییدن و یا غریدن

علت صدا : بلبرینگ های فرسوده
هر ماشین لباسشویی دارای بلبرینگ هایی است که به حرکات صحیح مخزن لباس در هر دور چرخش کمک می کند. بلبرینگ یک وسیله دایره ای کوچک است که شامل تعداد زیادی توپ کوچک فلزی است که در یک مسیر قرار گرفته است. آن ها با شروع چرخه ی چرخش ، شروع به حرکت می کنند. گاهی اوقات پیش می آید که بلبرینگ ها فقط می شکنند و بسیاری از توپ های فلزی که درون آن قرار می گیرند ، در پایان در اطراف واشر آزادانه به هم میخورند و صدای خاص خرد شدن را ایجاد می کنند.

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در بلبرینگ ایجاد شود ، عدم روغن کاری می باشد. یک علامت مطمئن برای این مسئله صدای جیر جیر بسیار مشخصی است که از ماشین لباسشویی خارج می شود. در این صورت ، تنها کاری که باید انجام شود این است که فقط مقداری گریس مکانیکی روی قطعه بمالید.

بخاطر داشته باشید که اگر دارای بلبرینگ فرسوده ای هستید ، باید سریعاً ماشین لباسشویی خود را تعمیر کنید وگرنه باید به فکر خرید یک لباسشویی جدید باشید .
دلایل صدای بلند لباسشویی

صدای زیاد ماشین لباسشویی ؛ صداهای کوبنده

علت صدا : کمک فنر جدا شده
کمک فنر بخشی است که محفظه فلزی را در داخل ماشین لباسشویی شما نگه می دارد. هدف این محفظه ایمن سازی مخزن لباس دستگاه شماست. به این ترتیب ، قطعه می تواند در هر دور چرخش ، آزادانه حرکت کند. در بعضی موارد ، این کمک فنر جدا شده و شما شروع به شنیدن صدای کوبیدن از ماشین لباسشویی خود می کنید. این قسمت کمی شبیه آچار است و فنر هایی به آن متصل است . برای بررسی وضعیت کمک فنر ، فقط پنل جلوی واشر خود را بردارید.
دلایل صدای بلند لباسشویی

صدای پرواز هواپیما

آیا تابحال سعی کرده اید ماشین لباسشویی خود را جابجا کنید تا متوجه شوید سنگینی وزن ماشین چقدر است ؟ این به این دلیل است که اکثر ماشین های لباسشویی بلوک های بتونی در داخل خود قرار داده اند . نقش آن بلوک ها سنگین کردن محفظه ماشین لباسشویی است ، در غیر این صورت ، دستگاه سعی خواهد کرد از طریق درب خود در هر چرخه شست شو ، پرواز کند. امروزه ، همه لباسشویی ها دارای 2 بلوک هستند که درون آن ها قرار دارد. یک بلوک در بالای محفظه قرار دارد و دیگری ، می توانید در زیر یا جایی در اطراف آن قرار گیرد . وزن هر دو بلوک بتونی حدود 25 کیلوگرم است . وزنه ها به تعادل موتور فوق العاده سنگین نیز کمک می کنند.

در بعضی موارد ، بلوک های بتونی سست شده و ماشین لباسشویی شما شروع به تولید سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی شبیه به هواپیما می کند. نگران نباشید ، دستگاه شما از بین نمی رود. برای بررسی وضعیت بلوک ها ، باید لباسشویی را از برق بکشید و قسمت بالایی آن را جدا کنید. به اطراف محفظه خارجی نگاه کنید تا اولین بلوک را پیدا کنید و آن را ببندید. سپس ، جلو را بررسی کنید. باز هم اگر شل شد ، آن را محکم کنید.

 

« حتما بخوانید  علت گرم نکردن آب در لباسشویی ؛ چرا ماشین لباسشویی آب را گرم نمی کند؟

دلایل دیگر تولید صدای ماشین لباسشویی 

  • مسدود بودن پمپ تخلیه
    پمپ تخلیه در چرخه شستشو آب را چندین بار تخلیه می کند. اگر هر زمان که دستگاه شما آب را تخلیه می کند صدا ایجاد می شود ، باید فیلتر تخلیه را برداشته و سپس بررسی کنید که داخل حفره منتهی به پمپ چیزی وجود ندارد ( قطعات ، پیچ ها و غیره ) . اگر پس از بررسی دوباره صدا وجود داشت ، باید پمپ تخلیه خود را تعویض کنید.
  • نقص در قفل درب
    درب ماشین لباسشویی شما از طریق فنر الکترومغناطیسی قفل می شود. صدای معمول که باید هنگام قفل شدن و باز شدن درب بشنوید ، یک کلیک کوچک است. اگر هنگام باز یا بسته شدن درب این سر و صدا را به طور مکرر می شنوید ، چیزی باید مانع قفل شدن آن شود. با این حال ، اگر چیزی مانع آن نشده است ، باید بررسی کنید که آیا به درستی کار می کند یا خیر .

 

شما موفق شدید

اکنون که شما به خوبی با انواع صدا های تولید شده در ماشین لباسشویی و صدای زیاد ماشین لباسشویی خود آگاه شدید ، به راحتی می توانید با کمک یک تعمیرکار ، به رفع مشکل آن بپردازید و دیگر نیاز به هزینه ی مجدد برای خرید یک ماشین لباسشویی جدید ندارید . امیدواریم که این مطلب ، برای شما مفید واقع شده باشد .

 

با مطالعه علت سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی ؛ اگر قصد خرید یک ماشین لباسشویی به روز تر را دارید می توانید به آسانی و تنها با کلیک کردن بر روی خرید ماشین لباسشویی کنید.

بیشتر بخوانید :

8 نکته برای مراقبت از ماشین لباسشویی
علت و راه حل های لرزش ماشین لباسشویی
انواع برنامه و چرخه های ماشین لباسشویی
چیزهایی که نباید با لباسشویی بشویید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .