مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه جاروبرقی و اختراع آن ؛ اولین جاروبرقی

0 574
زمان مطالعه : 5 دقیقه

تاریخچه جاروبرقی و اختراع جارو برقی ؛ جاروبرقی دستگاهی است که خلاء جزئی ایجاد می کند و از آن برای مکیدن گرد و غبار و خاک استفاده می شود. برای ایجاد خلاء ، از پمپ هوا استفاده می کند و از آن برای تمیز کردن کف سطوح استفاده می شود اما می تواند سطوح دیگر را نیز تمیز کند. آنچه جاروبرقی به درون خود می کشد ، درون یک کیسه گرد و غبار یا یک سیکلون جمع آوری می شود و بعداً از آن دفع می شود .
امروزه اندازه و مدل های زیادی از جاروبرقی وجود دارد .
از انواع دستی گرفته تا مدل هایی که از باتری ها استفاده میکنند .
همچنین مدل های صنعتی که می توانند چند صد لیتر گرد و غبار را در درون خود جای دهند .

 

از مدل های صنعتی بیشتر برای تمیز کردن مکان های بزرگ ، و برای تمیز کردن سطوح آلوده ، استفاده می شود.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا تاریخچه جاروبرقی و اختراع جارو برقی ها را به شما معرفی کنیم .


تاریخچه جاروبرقی و اختراع آن

جاروبرقی رانمی توان یک ماشین مدرن نامید ( زیرا شروع آن از قرن نوزدهم بوده است ) .
اولین جاروبرقی وسیله مکانیکی برای تمیز کردن کف سطوح ” جارو برقی فرش ” بود که توسط دانیل هس ( Daniel Hess ) در سال 1860 اختراع شد. این برس ، حلقه هایی چرخان داشت و باعث تولید مکش می شد. پس از آن ، در سال 1869 ، ایوز دبلیو مک گافی ( Ives W. McGaffe ) ، وایروایند ( Whirlwind ) را ایجاد کرد که دارای فن بود که با دست کار می کرد.

جان تورمن ( John Thurman )

جان تورمن ( John Thurman ) در سال 1899 یک جاروبرقی بنزینی را اختراع کرد و برخی مورخان آن را اولین جاروبرقی حرکتی می دانند. دستگاه تورمن در 3 اکتبر 1899 ثبت اختراع شد اندکی پس از آن ، او یک سیستم خلاء جدید را با خدمات درب به درب در سنت لوئیس راه اندازی کرد. خدمات خلاء وی در هر بازدید در سال 1903 با 4 دلار قیمت گذاری شد.

هوبرت سسیل ( Hubert Cecil )

تاریخچه جاروبرقی ها و مخترع آن هامهندس انگلیسی ( Hubert Cecil ) یک جارو برقی موتوری را در 30 آگوست 1901 اختراع کرد.
بعدا اختراعان آمریکایی دستگاه مشابهی از نوع مکش تمیز کننده را معرفی کردند که به نوعی ، تغییرات کوچکی در مدل قبلی به وجود آورده بود . به عنوان مثال ، کورین دوفور ( Corinne Dufour ) وسیله ای را اختراع کرد که گرد و غبار را درون یک اسفنج مرطوب مکیده و دیوید کنی ( David Kenney ) دستگاه بزرگی را طراحی کرد که در یک انبار نصب شده بود و به شبکه ای از لوله های منتهی به هر اتاق یک خانه وصل می شد. البته این نسخه های اولیه جاروبرقی ها حجیم و پر سر و صدا بود که از نظر تجاری ناموفق بودند.

جیمز اسپانگلر ( James Spangler )

تاریخچه جاروبرقی ها و مخترع آن هاتاریخچه جاروبرقی و اختراع جارو برقی ؛ در سال 1907 ، جیمز اسپانگلر ( James Spangle ) ، سرایدار در یکی از فروشگاه های کانتون اوهایو ، نتیجه گرفت که جاروبرقی فرش مورد استفاده وی ، منبع سرفه های مزمن او بوده است. بنابراین اسپانگلر به موتور فن قدیمی متصل شد و آن را به یک جعبه صابون که به دسته جارو وصل شده بود وصل کرد. اسپانگلر با اضافه کردن یک بالش به عنوان یک جمع کننده گرد و غبار ، یک جارو برقی قابل حمل و برقی جدید اختراع کرد. وی سپس مدل اولیه خود را بهبود بخشید ، او اولین کسی است که از کیسه فیلتر پارچه ای برای تمیز کردن اتصالات استفاده می کرد. وی در سال 1908 حق ثبت اختراع دریافت کرد.

تاریخچه جاروبرقی و اختراع آن: اولین جاروبرقی هوور ( Hoover Vacuum Cleaners )

اسپانگلر در مدت اندکی ، شرکت روبنده مکش برقی را تشکیل داد.
یکی از اولین خریداران پسر عموی او بود که همسر وی ویلیام هوور ( William Hoover ) بنیان گذار و رئیس جمهور شرکت هوور ، تولیدکننده جاروبرقی شد. جیمز اسپانگلر سرانجام حق ثبت اختراع خود را به ویلیام هوور فروخت و به طراحی خود برای این شرکت ادامه داد.

هوور در ادامه به تأمین اعتبار پیشرفت های اضافی در جاروبرقی ( Spangler ) پرداخت.
طرح تمام شده هوور شبیه یک کیسه چوبی بود که به یک جعبه کیک وصل شده بود ، اما کار کرد. این شرکت اولین جارو برقی کیسه ای روی چوب را تولید کرد. و در حالی که فروش اولیه کم بود ، اما آن ها یک ایده ی ابتکاری زدند و به هر کسی  10 روز استفاده ی مجانی از محصول را پیشنهاد کردند. سرانجام تقریباً در هر خانه ای جاروبرقی هوور وجود داشت.

کیسه های فیلتر ( Filter Bags )

تاریخچه جاروبرقی ها و مخترع آن هاشرکت Sanitizor Air-way که از سال 1920 در تولدو ، اوهایو شروع به کار کرد ، محصول جدیدی به نام کیسه یک بار مصرف ” فیبر فیلتر ” را معرفی کرد ، اولین کیسه گرد و غبار کاغذی یکبار مصرف برای جاروبرقی ها . Air-Way همچنین اولین جارو برقی 2 موتوری و همچنین اولین جاروبرقی با توانایی کاهش قدرت را ایجاد کرد. به گزارش وب سایت این شرکت ، Air-Way اولین شرکتی بود که از نشان روی کیسه های فیلتر استفاده کرد و اولین بار از فیلتر HEPA روی جاروبرقی استفاده کرد.

جاروبرقی Dyson

جیمز دایسون اختراع ، جاروبرقی G-force را در سال 1983 اختراع کرد.
این اولین دستگاه دو قلوی بدون سیم بود.
پس از عدم فروش اختراع خود به تولیدكنندگان ، Dyson شركت خاص خود را ایجاد كرد و بازاریابی ( Dyson Dual Cyclone ) را آغاز كرد كه به سرعت تبدیل به سریع ترین فروش جاروبرقی شد كه تاكنون در انگلیس ساخته شده است.

 امیدواریم مطالعه ” تاریخچه جاروبرقی و اختراع جارو برقی ” برای شما مفید واقع شده باشد.
امروزه کمتر خانه ای را می توان پیدا کرد که از جاروبرقی در آن استفاده نکنند . اگر شما هنوز هم جارو برقی دل خواه خود را پیدا نکرده اید و یا جارو برقی شما قدیمی شده است و نیاز به خرید مجدد آن دارید ، می توانید با صفحه خرید جاروبرقی در سایت تا خرید، خریدی متفاوت را تجربه کنید .

 

« حتما بخوانید  چگونه طول عمر جاروبرقی را افزایش دهیم ؟

بیشتر بخوانید :

تفاوت قدرت مکش با توان مصرفی جاروبرقی
جاروبرقی ؛ راهنمای خرید جاروبرقی و آشنایی با انواع آن
افزایش طول عمر جاروبرقی و مراقبت از آن
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .