مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

چگونه طول عمر جاروبرقی را افزایش دهیم ؟

0 119
زمان مطالعه : 5 دقیقه

چگونه طول عمر جاروبرقی را افزایش دهیم ؟ ؛ جاروبرقی شما سخت کار می کند تا خانه شما عالی به نظر برسد . جاروبرقی نیز مانند هر وسیله دیگری نیاز به مراقبت دارد تا بتواند مدت بیشتر و با کیفیت بیشتر کار کند . تعدادی کار وجود دارد که می توانید برای اطمینان از ماندگاری جارو برقی خود انجام دهید. بیایید به چند نکته افزایش طول عمر جاروبرقی و مراقبت از آن که باید بدانید ، نگاهی بیندازیم.


طول عمر جاروبرقی

کیسه را مرتباً تعویض کنید

  • یکی از سریعترین و آسان ترین کارهایی که می توانید برای افزایش طول عمر جاروبرقی و مراقبت از آن انجام دهید این است که به طور مرتب کیسه را تعویض کنید. بسیاری از افراد تصور می کنند که کیسه ها فقط در صورت پر شدن نیاز به تعویض دارند. با این حال ، برای این که دستگاهتان به بهترین شکل ممکن کار کند ، باید کیسه را هنگامی که در حدود 2/3 آن پر شده خالی کنید ، نه زمانی که کاملاً با خاک بسته شود. زباله ها به فضا نیاز دارند تا بتوانند وارد کیسه شوند ، و اگر مقدار زیادی زباله داخل کیسه باشد ، دیگر جایی برای زباله های جدید نیست و دیگر به همان کیفیت که قبلا کار می کرد کار نخواهد کرد.
    علائم خاصی وجود دارد  که نشان می دهد کیسه ای پر یا در حال پر شدن است .
    بارزترین نشانه زمانی است که شما یک منطقه را جارو می کنید ولی زباله هایی که جمع کرده اید را در قسمت دیگری از خانه می بینید . این به طور معمول اتفاق می افتد زیرا کیسه پر است و زباله ها دوباره روی فرش می ریزند. نشانه دیگر این است که متوجه می شوید مکش جاروبرقی آنقدر که باید ، قوی نیست. یکی از اصلی ترین مزایای داشتن جارو برقی بدون کیسه ( مخزنی ) این است.  که می توانید دقیقا ببینید چقدر خاک و زباله در دستگاه جمع شده است. بدیهی است که با دیدن مخزن زباله ، شما می توانید ببینید مخزن چقدر پر است و این به شما کمک می کند تا از همه مشکلات ذکر شده در بالا جلوگیری کنید و به شما در حفظ جاروبرقی کمک می کند.

طول عمر جاروبرقی

  • اطمینان حاصل کنید که کیسه به درستی وصل شده است

    انجام این کار ساده به نظر می رسد ، اما با وجود بسیاری از مارک ها ، مدل ها و انواع جاروبرقی های مختلف ، وصل کردن کیسه ممکن است برای بعضی از افراد تا حدودی دشوار باشد. این مخصوصاً برای كسانی كه این كار را برای اولین بار انجام می دهند صادق است. اگر کیسه به درستی وصل نشده باشد ، متوجه می شوید که زباله ها آن طور که باید وارد کیسه نمی شوند ، در عوض قسمت داخلی جارو برقی شما کثیف می شود.

    این می تواند به جاروبرقی آسیب برساند ، زیرا قطعات متحرک قادر نخواهند بود کار خود را به همان میزان ممکن انجام دهند. و اگر این اتفاق بیوفتد ، خارج کردن همه گرد و غبار از دستگاه تقریباً غیرممکن می شود. علاوه بر اتصال کیسه ، شما همچنین باید از خرید کیسه های مناسب مدل خود اطمینان حاصل کنید.
    شماره مرجع موجود در دستگاه خود را بررسی کنید و آن را با شماره موجود در کیسه مقایسه کنید تا از خرید کیسه اشتباه جلوگیری کنید. علاوه بر این ، هنگامی که کیسه مناسب را پیدا کردید ، مقدار زیادی از آن ها را خریداری کنید . با وجود تعداد زیاد مدل های جدید ، مشخص نیست تولید کننده چه زمانی تولید کیسه های جاروبرقی مدل قدیمی خود را متوقف خواهد کرد.

 

  • مدل های مخزنی

    حتی اگر من به این نکته در بالا اشاره کردم ، باز هم می خواهم روی اهمیت تخلیه خاک و زباله های موجود در جارو بدون کیسه تاکید کنم. بسیاری از جاروبرقی های بدون کیسه دارای نشانگری هستند که نشان می دهد چه موقع باید ظرف را خالی کنید. اما حتی اگر زباله ها به این نشانگر نرسیده است ، به هر حال هنوز هم طبیعی است که ظرف را خالی کنید ، به طوری که من به شما پیشنهاد می کنم پس از هر بار استفاده ، آن را خالی کنید. اجازه ندهید که خاک و زباله ها درون واحد بمانند و بسته به نوع واحد بدون کیسه شما ، حتی ممکن است لازم باشد ظرف را با آب بشویید تا اطمینان حاصل شود که همه کثیفی ها از بین رفته است.

 

  • طول عمر جاروبرقی : رول برس را تمیز کنید

    گاهی اوقات ، باید رول برس جاروبرقی خود را بررسی کنید.
    با گذشت زمان ، موارد خاصی می توانند به دور رول پیچیده شوند که می تواند مانع از چرخش آن شود.
    این موارد شامل نخ ، مو و رشته است.

 

  • تسمه را بررسی کنید

    پس از چک کردن رول برس ، باید تسمه را که رول را در جای خود نگه می دارد را چک کنید. بررسی کنید که تسمه ، کشیده ، فرسوده یا باریک نشده باشد . همچنین اطمینان حاصل کنید که تسمه در یک نقطه خاص آسیب ندیده باشد. به عنوان یک قاعده کلی ، تسمه باید هر شش ماه تا یک سال یک بار تعویض شود. با این حال ، این یک قاعده ثابت نیست ، زیرا واقعاً به میزان استفاده از جاروبرقی شما بستگی دارد .

    اگر خیلی از جاروبرقی خود استفاده نمی کنید ، مثلا هر دو یا سه هفته یک بار ، پس احتمالاً نیازی به تعویض کمربند در سال نخواهید داشت. با این حال ، اگر هر روز از آن استفاده می کنید ، شاید لازم باشد هر چند ماه یک بار کمربند را تعویض کنید.

 

  • فیلترها و شیلنگ ها را بررسی کنید

    بیشتر مدل های جاروبرقی ، به ویژه مدل های جدیدتر ، فیلتر هایی دارند که به فیلتر ذره هایی کمک می کنند که ممکن است هوای خانه شما را آلوده کند. اگر جاروبرقی شما دارای فیلتر است ، برای افزایش طول عمر جاروبرقی و مراقبت از آن باید فیلتر را تمیز و به صورت دوره ای تعویض کنید. بسته به نوع آن ، می توانید یک فیلتر پارچه ای را بشویید و فیلتر های کاغذی را بتکانید.

    اهمیت تمیز کردن فیلتر شما نمی تواند به اندازه کافی تأکید شود. این امر به ویژه در مورد داشتن جاروبرقی با فیلتر HEPA صحیح است زیرا این فیلتر به منظور بهبود کیفیت هوای داخلی شما طراحی شده است. تمیز نگه داشتن فیلتر می تواند در تمیز کردن هوایی که تنفس می کنید تاثیر داشته باشد.

    همچنین گاهی اوقات شیلنگ ها با اشیاء بزرگی مسدود می شوند. اگر متوجه شدید که جاروبرقی شما مکش ندارد ، ممکن است شیلنگ مقصر باشد. می توانید با نگاه کردن به شلنگ یا وارد کردن شئ باریکی در داخل آن ، شی را پیدا کنید تا ببینید که شیلنگ مسدود شده است یا خیر. برخی از رایج ترین اشیاء برای گیر کردن در شیلنگ ها جوراب ، لباس زیر یا اسباب بازی های کوچک هستند.

طول عمر جاروبرقی

نتیجه نهایی در مورد اینکه چگونه طول عمر جاروبرقی را افزایش دهیم ؟

جاروبرقی یک دستگاه است و دقیقاً مانند هر دستگاه خانگی دیگر در خانه شما ، به تعمیر و نگهداری مناسب نیاز دارد تا بتواند به طور کارآمد کار کند . گاهی اوقات جاروبرقی نیاز به کمی مراقبت اضافی و تمیز کردن کامل دارد. نگه داشتن جاروبرقی خود در شرایط مناسب کار ساده ای است و زمان زیادی نمی برد. فقط چند دقیقه کار تعمیر و نگهداری می تواند سال ها به طول عمر آن بیفزاید.

 

برای اگر خریدی آسان و بدون دردسر می خواهید ، بهترین ها را از سایت تا خرید خریداری کنید.

 


بیشتر بخوانید :
جاروبرقی بی صدای الترا سایلنسر UltraSilencer
جاروبرقی ؛ راهنمای خرید جاروبرقی و آشنایی با انواع آن
تفاوت جاروبرقی معمولی و آب و خاک چیست ؟
دلایل تولید بوی سوختگی جاروبرقی
تکنولوژی جاروبرقی ربات هوشمند چیست ؟
راهنمای حل مشکل روشن نشدن جاروبرقی
مقایسه جاروبرقی های کیسه ای و مخزنی

« حتما بخوانید  انواع فیلتر استخر و نحوه استفاده از آن
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .