مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید جاروبرقی و آشنایی با انواع آن

0 377
زمان مطالعه : 15 دقیقه

جاروبرقی ؛ نظافت یکی از اساسی ترین نیازهای هر خانه ایست  و برای رفع این نیاز ، در طی سالیان متمادی وسیله های نظافتی زیادی آمده اند ؛ برای نمونه در دهه های گذشته ، جاروی نم زده بهترین وسیله ی نظافت وجمع آوری آشغال به شمار می رفت ، که گاهی اسب بچه ها بود و گاهی وسیله ی دفاع و مبارزه . اکنون دیگر دوره ی این جاروها به سررسیده است و کمتر کسی از این جاروها استفاده می کند. امروزه در همه ی خانه ها انواع جاروبرقی و جارو شارژی و بخار شوی وجود دارد . نظافت امری ست مستمر و ضروری و اگر با میل و اشتیاق همراه نباشد بسیار خسته کننده خواهد بود ؛ سالیان سال است که مردم زندگی می کنند و سالیان سال است که نظافت از واجبات زندگی به شمار می رود ، با پیشرفت تکنولوژی و با وارد شدن تکنولوژی به خانه ها ،جاروی برقی برای نظافت جایگزین جارو دستی شد. در بین انواع لوازم نظافتی ، تی ها و جاروبرقی ها و بخارشوی ها و جاروبرقی های شارژی و… جاروبرقی ها به دلیل اینکه کارایی راحت و آسانی دارند بیشتر از سایر لوازم نظافتی مورد استفاده قرار می گیرند.همانطور که می دانید برای خرید جاروبرقی یک سری نکات لازم است که باید از آنها مطلع باشید ، ما در اینجاییم که شما را از سردرگمی در آوریم.

نحوه ي کار با جاروبرقي

مزایای استفاده از جاروبرقی

 

  1. صرفه جویی در زمان و انرژی ؛ استفاده از جاروبرقی سطح بهداشت و ایمنی را بالا میبرد و می تواند در عرض 10 دقیقه به میزان سی دقیقه ی جارودستی کار مفید انجام دهد . در واقع می توان گفت ، جاروبرقی بالاترین حد نظافت و پاکیزگی را در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد و علاوه بر این استفاده از جاروبرقی ، انرژی کمتری از کاربر می گیرد.,کاربری راحت و استفاده ی آسان ؛ راه اندازی و استفاده از جاروبرقی بسیار راحت و آسان است ، تنها کافی است که دو شاخه ی جاروبرقی را به پریز وصل کنید و جارو را با کشیدن بر روی زمین حرکت دهید تا به نتیجه ی دلخواه برسید و مکان مورد نظر تمیز شود.
  2. حذف الرژی و حساسیت ؛ جاروبرقی برای جلوگیری از ایجاد حساسیت کاربران ، از انواع فیلتر در ساختار جاروبرقی استفاده می کند ، فیلتر هپا یکی از این فیلترهاست که با از بین بردن میکروبو باکتری و ویروس ، از ایجاد هر نوع حساسیت تنفسی جلوگیری میکند.
  3. جاروبرقی با امکانات پیشرفته ؛ جاروبرقی ها مجموعه ای از امکانات و قابلیتهای پیچیده ای دارند ، این امکانات جارو کردن و نظافت را برای شما راحت و لذت بخش خواهد کرد ، برای نمونه انواع سنسورها، انواع برس و شانه و قدرت های مختلفی که برای کاربریهای مختلف طراحی شده است و … از جمله ی این امکانات هستند.
  4. تشخیص میزان کثیفی و تنطیم دستگاه ؛ این قابلیت به کاربران کمک می کند تا با کمک جاروبرقی روباتیک ، تمام منزل را جارو کنند ، بدون اینکه و قت و انرژی شما هدر رود ، تنها کافی است با تنظیم دستگاه این کار را به جارو برقی واگذار کنید.حتی زمانی که در خانه نیستید جاروبرقی روباتیک منزلتان را نظافت می کند .
  5. امروزه با انواع جارو و مدلهای متنوع از جارو روبرو هستیم ، از جاروهای هوشمند گرفته تا جاروهای شارژی در بازار وجود دارند ، انتخاب و خرید هر کدام از این جاروها ، به نحوه ی کاربری و نحوه ی استفاده ی شما بستگی دارد.

جاروی ایستاده به همراه مخزن

از قدیمی ترین جاروهای برقی ، که در بین کاربران محبوبیت زیادی داشت ، جاروی ایستاده از جمله جاروهایی بوده اند که در کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشترین طرفداران را داشته اند . جاروبرقی های ایستاده ای که مخزن متصل دارند به راحتی جابه جا می شوند و فضای کمی را می گیرند ، این ویژگی زمانی اهمیتش بیشتر می گردد ، که فضای کافی در اختیار نباشد و وجود جاروبرقی دست و پا گیر باشد . همچنین جاروبرقی های ایستاده ی با مخزن ،دارای قدرت مکندگی بسیار بیشتری هستند.

اين نوع جاروبرقي ، داراي مخزن متصل است . جاروبرقي با مخزن کاربري راحت و آساني دارد

مزایا

  • اشغال نکردن فضای زیاد
  • حمل و حرکت دادن راحت و آسان
  • عمق مکش زیاد

معایب

  •  سرو صدای زیاد
  • سنگین بودن و خسته کننده بودن حمل این نوع جاروبرقی

جارو با مخزن جدا

از جمله جاروبرقی های پرطرفدار ، جاروهای مخزن جدا هستند  ، این جاروها نیز برای جارو کردن محیط فرش شده بسیار مناسب هستند.  کار کردن این جارو سروصدای کمتری تولید می کند و عملکرد بهتری هم نسبت به جاروبرقی مخزن متصل دارد . جاروهای برقی با مخزن مجزا ،به دلیل اینکه کاربر وزن زیادی را متحمل نمی شود ، بنابراین بهترین گزینه برای جارو کردن پرده و مبل و پله ها میباشند. حمل جاروی برقی با مخزن مجزا ، کمی سخت تر و سنگین تر است ، همچنین فضای بیشتری را اشغال می کنند.

جارو برقي ايستاده با مخزن جدا از انواع جارو برقي است که مخزنش به آن متصل نيست
مزایا

  • ایجاد سر و صدای کمتر نسبت به مدلهای مخزن متصل
  • مناسب برای جارو کردن کف سرامیک و …
  • مناسب برای گردگیری کردن و جارو کردن پرده و …

معایب

  •  اشغال فضای بیشتر نسبت به مدلهای مخزن متصل

جاروی مركزی    

یک سیستم مکنده ی استاندار است که در محلهایی مانند زیرزمین ، انبار و پارکینگ و… نصب می شود و توسط لوله هایی از جنس پی وی سی به بخش های مختلف ساختمان کشیده می شود. بنابراین می توان گفت که جاروی مرکزی ، یک سیستم مکش مرکزی است که جمع آوری زباله و نظافت ساختمان را از طریق کانال کشی و لوله های داخل ساختمان انجام می دهد ، به این صورت که برای روشن کردنش ، تنها کافی است که لوله ی خرطومی را به پریز مکنده متصل کنید.

جاروي مرکزي ، جارويي است در نوع خود بي نظير ،اين جارو با اتصال لوله به پريز برق اماده به کار مي شود و با لوله کشي براي کل ساختمان تمام واحدهاي ساختمان مي توان از آن استفاده کرد.

مزایا

  • استفاده ی راحت و آسان
  • حمل راحت و کم وزن
  • عدم نیار به خالی کردن مکرر مخزن
  • بدون صدا یا صدای بسیار کم

معایب

  • مکانی برای نصب این جارو لازم است که فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد
  • تعمییر و نگهداری اش از دیگر جاروهای برقی مشکل تر است.

جاروبرقی روباتیک

جاروهای هوشمند ؛دارای دوربین وسنسورهایی برای شناخت محیط و جلوگیری از برخورد با موانع هستند و به این ترتیب با حرکت کردن در محیط ، به نظافت و تمیز کردن محیط میپردازند . این جارو ها دارای باتری هستند که قبل از اینکه شارژباتری تمام شود به محل شارژ میروند و بعد از شارژ شدن دوباره به تمیزکاری روی می اورند .بعضی از مدل های جاروبرقی هم فقط دارای بدنه و چرخ هوشمند میباشند و شیوه ی کارشان به این صورت است که هنگام روشن شدن ، بدنبال کاربر میروند به این ترتیب نیاز به حمل و حرکت دادن جارو به مکان های مختلف و کشیدن لوله نیست .این جارو ها ی هوشمند برای کاربران پرمشغله مناسب هستند  که وقت کافی برای نظافت خانه ندارند ، با این جاروها کافی است فقط زمان بندی ان را تنظیم کنید تا از داشتن خانه ای تمیز لذت ببرید.

جارو رباتيک

مزایا

  • احتیاجی به کاربر ندارند
  • صرفه جویی در زمان
  • عدم خستگی کاربران
  • با زمانبندی خاص شروع به کار می کنند
  • به تمام گوشه و کناره ها سرک می کشند
  • دارای قابیلت کنترل از راه دور هم می باشند.

معایب

  • قدرت کم در تمیز کنندگی محیط
  • عدم کاربرد درمواقع برخورد با پستی و بلندی و موانع مختلف

قدرت

اگر کاربر خانگی هستید و جاروبرقی را تنها برای نظافت منزل استفاده می کنید ، پیشنهاد می دهیم که قدرت موتورش بین 1600 تا 2500 وات باشد .

اگر از طراحی و ظاهر جاروبرقی صرف نظر کنیم ، مهمترین عامل در تعیین کیفیت و کارایی جاروبرقی ، قدرتش است . بطور عامیانه در بین فروشندگان و خریدارن رسم شده که به قدرت و توان جاروبرقی « وات » می گویند ، در حقیقت توان و قدرت هر دستگاهی بر حسب وات بیان می شود ، وات هم واحدی است بین المللی برای اندازه گیری میزان قدرت وسایل برقی . هرچه قدرت جاروبرقی بیشتر باشد ، میزان مکندگی آن هم بیشتر است . معمولاً جاروبرقی ها از لحاظ قدرت ، در محدوده ی 1000 تا 2200 وات قرار گرفته اند و بیشترین فروش مربوط به جاروبرقی هایی است که از لحاظ قدرت در محدوده ی 1600 تا 2200 وات قرار دارند. البته توجه داشته باشید ، که هر چه قدرت و توان جاروبرقی بیشتر باشد ، میزان مکندگی دستگاه و قیمت جاروبرقی نیز افزایش می یابد . به طور کلی هر چه جاروبرقی توانش بیشتر باشد ، بهتر است و کارآیی اش نیز راحت تر است ؛ اما اگر نمی خواهید هزینه ی اضافی بکنید ، می توانید بر حسب نیاز خود و با توجه به مساحت خانه و  تعداد اعضای خانواده و میزان رفت و آمدها و میزان شلوغی و بریز و بپاش در خانه و… جاروبرقی مناسب خود را انتخاب کنید ، هر چه اعضای خانواده و مساحت خانه و مسایلی از این قبیل بیشتر باشد ، به جاروبرقی با توان بیشتری نیاز دارید. جارو برقی ها دارای چند درجه قدرت مکش برای سطوح مختلف اند که با دست تنظیم میشود بدین گونه در جایی که نیاز به قدرت مکش بالا نیست از درجه مناسب استفاده شود. این تنظیمات در جاروبرقی ها معمولا روی  خود جارو قرار دارند. البته در جاروهایی هم روی دسته برای جلوگیری از خم شدن کاربر قرار گرفته اند .

 

مصرف انرژی

راهنمای خرید جارو برقی ، میزان مصرف انرژیجاروبرقی وسیله ای نظافتی است و حتماً هر روز و یا یک روز در میان و نهایتاً در کمترین حالت ممکن ، هفته ای یک بار روشن می شود وتمام منزل را جارو می کند ، بنابراین هنگام خرید به میزان مصرف انرژی اش توجه کنید و سعی کنید جاروبرقی انتخابی شما کم مصرف باشد ، چرا که هر چه مصرف برق بیشتر باشد ، پول پرداختی قبض برق نیز بیشتر می شود. با توجه به اندازه ی جاروبرقی ، میزان برق مصرفی آنها نیز متفاوت است. برای نمونه یک جاروبرقی کوچک« تقریباً 1000 وات» ، در حدود 20 کیلووات ساعت انرژی مصرف می کنند و جاروبرقی های بزرگ « تقریباً 1600 وات»، تقریباً 30 کیلووات در ساعت برق مصرفی دارند . البته هر چه توان جاروبرقی بیشتر باشد ، میزان انرژی مصرفی اش هم بیشتر خواهد بود. موتور جاروبرقی تاثیر مستقیم بر قدرتش دارد و مهم ترین ویژگی در خرید جاروبرقی نیز توجه به قدرت موتور می باشد. هرچه قدرت جاروبرقی بیشتر باشد مصرف برق ان نیز بیشتر است  برای کاهش این هزینه در ساعات اوج مصرف از این وسیله استفاده نکنید .زیرا در این هنگام نوسانات برق باعث اسیب به جاروبرقی میشود.

 

میزان سر و صدا

شلوغی و سر وصدای زیاد ،سوهان اعصاب و روان است ، بطوری که حسرت باز کردن پنجره و لذت بردن از هوای آزاد به دل اکثر مردم مانده است . با وجود این همه سر وصدا ، تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که خانه ای آرام داشته باشیم ، ایجاد چنین فضای آرام و پر سکوتی ، با داشتن لوازم نظافتی کم سر وصدا ممکن می شود ، برای نمونه اگر شما جاروبرقی کم سر وصدایی داشته باشید که هنگام جارو کردن ، کمترین صدای ممکن را تولید کند ، تا اندازه ی زیادی آرامشی نسبی را مهمان خانه تان کرده اید و لااقل هنگامی که در خانه هستید ذهنی آرام و روانی شاد خواهید داشت. بنابراین هنگام خرید جاروبرقی به این مهم نیز اهمیت دهید و شخصاً صدای جاروبرقی را امتحان کنید و در صورت کم بودن میزان صدا آن را انتخاب کنید. میزان صدا در جاروبرقی  برحسب دسی بل بیان میشود که هر چه این مقدار کمتر باشد بهتر است .

ميزان صداي جارو برقي و بي صدا بودن

شکل جاروبرقی

طرح  و شکل ظاهری جاروبرقی بسیار متنوع است وهر شرکت طراحی خاص و منحصر به فردی برای جاروهای خود انتخاب کرده است .  قسمت بدنه جاروبرقی از دو بخش تشکیل شده است .یک بخش در برگیرنده موتور جارو،سیم جمع کن ،کلید خاموش روشن و … و بخش دیگر شامل مکان قرار گیری کیسه اشغال است . بین این دوبخش فیلتر ها قرار میگیرند تااز ورود گرد و خاک به موتور جلوگیری شود . جاروبرقی ها در اشکال و طرح های جدیدی تولید می شوند که کارایی راحت تری نسبت به طرح های قدیمی دارند ، برای نمونه ، جاروبرقی هایی که دارای دسته های تاشو هستند یا شکل مستطیلی و یا شکل مثلثی دارند ، از آن جهت که زاویه دارند ،  برای پاک کردن و جاروزدن گوشه های مختلف و زاویه دار اتاق بهترین گزینه هستند. جاروبرقی های دسته تاشو ، به دلیل اینکه دسته ی آنها تا می شود ، فضای کمی را اشغال می کنند ،سرهای جاروبرقی های مستطیلی شکل و یا مثلثی شکل ، به این دلیل که قابلیت چرخش 360 درجه دارند ، کارایی راحتتر و مناسبتری دارند.

اشکال مختلف جارو برقي

نشانگر کیسه

 

نشانگر کيسه ي جاروبرقي

 

« حتما بخوانید  راهنمای خرید خردکن و آسیاب برقی و دستی

برخی از جاروبرقی ها ،قابلیتی به نام« نشانگر وضعیت کیسه » دارند ، با کمک این قابلیت ، هر وقت که کیسه ی جاروبرقی پر شد و لازم بود که کیسه عوض شود ، به کاربر اطلاع داده می شود ودیگر از شر بررسی کردن مداوم کیسه و نگرانی از بابت فشار آوردن به موتور خلاص می شوید و با خیال راحت  می توان از این قابلیت بهره ی کافی را برد. کار فیلتر در جاروبرقی جذب گرد و غبار و جلوگیری از بازگشت آن به هوای اتاق و داخل موتور است .این فیلتر در بخش مکنده جارو قرار گرفته و از ورود گرد و خاک به داخل دستگاه جلوگیری می کند . در بعضی از جاروبرقی ها یک فیلتر و در بعضی دیگر چندین فیلتر تصفیه کننده وجود دارد ، که در این میان «فیلترهای میکرون 4لایه هپا» گرد و غبار هوا را بشدت کاهش داده واین ویژگی برای خانواده هایی که فرزند کوچک و افراد دارای حساسیت های تنفسی دارند ، مناسب است . در مدل هایی از جاروبرقی ها از تکنولوژی نانوسیلور(پودر نقره) برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع و رشد باکتری در فیلتراستفاده میشود.

 

برس های متنوع

شما قرار است از جاروی خود چه استفاده ای بکنید ، آیا تنها برای جارو زدن سطح فرش و یا موکت از جارو استفاده می کنید ؟! یا شما هم پرده ها ی منزل و بوفه  و سایر سطوح و شیارهای مختلف منزل  را به کمک جاروبرقی تمیز می کنید ، اگر کاربری جارو برقی محدود به فرش و مکت نمی شود ، لذا باید به لوازم جانبی و انواع برس و … توجه کرد. بدنه ی جاروبرقی دارای دو محفظه است که یکی از آنها مخزن کیسه است و دیگری بصورت شبکه بندی شده ، برای جاسازی کردن آنها  تعبیه شده است. این برس ها با توجه به ساختار های مختلفی که دارند برای جارو کردن و گردگیری کردن قسمتهای مختلف و درزها و شیارها مناسب هستند.

اجزاي جاروبرقي

وزن

معمولاً وزن 4 کیلوگرم برای کاربران خانگی که تنها مصرف خانگی دارند ، بسیار مناسب است و به راحتی حمل و جابجا می شوند.

با توجه به روحیه ی لطیف و پاک خانم ها ، مسولیت نظافت و تمیز کزدن منزل  به عهده ی این فرشته های زمینی است و به همین دلیل هنگام خرید لوازم نظافتی، باید مطابق نظر و سلیقه ی آنها رفتار کرد . برای نمونه به وزن و اندازه ی جاروبرقی اهمیت دهید ، چون شاید وزن سنگینش برای همه قابل حمل و جابجایی نباشه ، هر چه وزن جاروبرقی کمتر باشه ، حمل و جابجایی اش راحتتر خواهد بود . چرا که هنگام کار با جاروبرقی از یک قسمت  به قسمت دیگر میروید و جارو به این طرف و آن طرف کشیده میشود بنابراین جاروبرقی شما باید قابلیت مانورپذیری داشته باشد.
همچنین برای کشیدن جاروبرقی باید به چرخ های آن توجه کرد تا به راحتی بر روی زمین کشیده شود. عمودی ایستادن جاروبرقی نیز اهمیت دارد ، چرا که امکان جارو کردن گوشه و کناره های کم مساحت را نیز دارد و نگهداری از آن ، فضای کمتری را خواهد گرفت.

طول سیم برق

معمولا طول سیم جارو برقی، بین 2تا 4 متر است .

طول سیم  جاروبرقی ، دغدغه ی بسیاری از کاربران است ، چرا که اگر سیم جاروبرقی کوتاه باشد ، هنگام جارو کردن محیطی 40 متری باید چند بار مکان جارو را عوض کنید تا به محل مورد نظر نزدیکتر شود ، این جابجایی ممکن است برای برخی سخت وآزار دهنده باشد . اکثر جاروبرقی ها ، سیمی به طول 2 یا 3 متر دارند ولی به ندرت هم سیم های 4 متری نیز در بین آنها به چشم می خورد. هر چه این طول بیشتر باشد به شما بیشتر امکان میدهد تا بدون عوض کردن محل اتصال به برق به جارو کشیدن ادامه دهید . به طول سیم برق جارو دقت کنید زیرا هرچه بیشتر باشد راحتتر مکان های دورتر را بدون جابه جایی جارو برقی جارو میکشید .

کیسه ی جاروبرقی

جاروبرقی ها به دو دسته ی کیسه ی دائم و کیسه های موقت تقسیم می شوند . هر کدام از این کیسه ها ، معایب و مزایای خاصی دارند ، اگر وقت و طاقت خالی کردن کیسه و شست و شوی کیسه را ندارید ، کیسه های موقت گزینه ی مناسبی برای شما هستند ، چرا که با هر بار پر شدن به راحتی می توان کیسه ها را تعویض کرد . اما کیسه های دائم نیز به مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند و نیازی به صرف هزینه ی اضافی برای خرید کیسه ی مجدد نیست ، چرا که خرید کیسه های موقت ، بطور دائم ، هزینه بردار است . دکمه ی پاور و دکمه ی سیم جمع کن بر روی بدنه ی جارو قرار گرفته اند ، قسمت سیم جمع کن از یک قرقره و فنر جمع شونده تشکیل می شود . دکمه ی پاور هم که روشن و خاموش کردن جاروبرقی را بر عهده دارد ، معمولاً بر روی قسمتی قرار می گیرد که دسترسی راحت و سریعی داشته باشد. به دسته ی جاروبرقی لوله ی تلسکوپی می گویند ، این لوله ها، قابلیت جمع شدن و تنظیم اندازه را دارند . شما می توانید این لوله را با توجه به قد خود تنظیم کنید ، این قابلیت به شما کمک می کند تا موقع جارو کردن ، کمر خود را خم نکنید .

جاروبرقي هاي با کيسه و بدون کيسه هر دو داراي مزايا و معايب متعددي هستند ، براي نمونه جاروبرقي بدون کيسه در معرض گرد و غبار قرار مي گيريد اما در جاروبرقي کيسه دار ، اين مشکل وجود ندارد.

راهنمای خرید جاروی شارژی

جاروهای شارژی ،کارکردی راحت و آسان دارند و چون بدون سر وصدا هم هستند طرفداران زیادی دارند ، دو نوع جاروی شارژی در بازار وجود دارند ، که هر کدام مزایای خاصی دارند ، جاروهای دستی و جاروهای پارویی. جاروهای دستی بسیار سبک هستند و به آسانی جابجا می شوند و اصلاً فضای زیادی را هم اشغال می کنند. در مقابل این نوع جاروها ، مدلهای پارویی قرار گرفته اند ، این جاروها ، تنها برای جارو کردن کف به کار می روند و برای جارو کردن گوشه و کنارهای اتاق و کنج دیوارها مناسب نیستند. بنابراین می توان چنین گفت که جاروهای شارژی دستی کاربردهای بیشتری دارد. برای کاربرانی که میخواهند جاروی شارژی مناسب برای استفاده در ماشین بخریند ، بهترین گزینه استفاده از جاروهای یک کاره و تک منظوره است ؛ اما اگر برای مصرف خانگی می خواهید ، جاروی شارژی دو منظوره بهتر خواهد بود ، چرا که امکان مکش آب و گرد و غبار را هم دارد ، طبیعتاً جاروهای دو منظوره قیمت بالاتری از جاروهای تک منظوره دارند.

جاروهای شارژی از جنس پلاستیک فشرده شده ساخته شده اند ، به همین جهت سبک و کم وزن بوده و کسی از جارو کردن با چنین جارویی احساس خستگی نمیکند ، سبک بودن جارو هم مزیت است و هم به جهتی دیگر عیب ، چرا که به دلیل سبک بودنش آسیب پذیری زیادی دارد و نباید در معرض ضربه قرار بگیرد.

 

جارو شارژی

 

 

افزایش طول عمر جاروبرقی

جاروبرقی از جمله لوازم الکتریکی است که احتمالاً چند روز در هفته مورد استفاده قرار می گیرند و بنابراین لازم است که برای افزایش طول عمر این وسیله ی پر کاربرد نکاتی را رعایت کنیم . برای مثال می توانیم در هر نوبت استفاده از جاروبرقی به مدت زمان بیشتر از نیم ساعت جارو برقی را روشن نگه نداریم ، و بعد از نیم ساعت استفاده آن را خاموش کرده و استراحتی چند دقیقه ای به آن بدهیم ، تا فشار مضاعف به موتورش وارد نشود. یکی از مواردی که رعایت کردنش هم  طول عمر جاروبرقی را افزایش می دهد و هم مصرف برق را کم می کند ، این است که در ساعات اوج مصرف برق از جاروبرقی استفاده نکنید ، چرا که احتمال دارد بر اثر نوسانات جریان برق به دستگاه آسیب برسد. نکته ی اساسی تر این است که حتماً کیسه و فیلتر جاروبرقی بطور منظم تمیز گردد تا طول عمر جاروبرقی افزایش یابد.

  • جارو برقی ها با کشش بالا میتوانند حجم و تعداد کرک های فرش هایتان را کاهش دهد پس به فرشهایتان هم توجه کنید و توجه داشته باشید که در هر جاروبرقی چند درجه برای قدرت کشش و مکندگی وجود دارد پس برای هر قسمت از خانه تان از درجه مناسب استفاده کنید.برای موکت ها و سطح های پرزدار چسبنده از درجه بالا وبرای فرش ها و سطوح صاف از درجه کمتر استفاده کنید . روی برس اصلی جاروکشیدن هم کلیدی برای جارو کردن فرش یا سطح بدون فرش وجود دارد که باتوجه به سطحی که جارو میکشید کلید را تغییر دهید.
  • جارو برقی خودر ا قبل از جارو کشیدن بررسی کنید تا در لوله ان گرفته نباشد؛زباله های بزرگ مانند کاغذ،دستمال کاغذی و … را از مسیر جارو بردارید چون این اشیا بزرگ با گیر کردن در لوله به موتور جارو فشار می اورند و قدرت مکش جارو را گرفته و مصرف برق را نیز افزایش میدهند . همچنین زباله ها و اشیای تیز باعث پاره شدن کیسه یا لوله جارو برقی میشوند .
  • برای کارکرد بهتر دستگاه و جلوگیری از فشار وارد شده به موتور، کیسه را در زمان مناسب(قبل از پر شدن) تعویض یا خالی کنید.هنگام تعویض کیسه یا فیلترسیم ان را از برق بکشید .
  • از فیلتر جارو برقی تان غافل نشوید و هر ماه ان را تمیز کنید تا همواره قدرت مکندگی بالایی داشته باشید فیلتر کثیف، هوا را به سختی عبور میدهد.برای شستن فیلتر اگر در راهنمای جاروبرقی چیزی نوشته نشده بود ان را با اب گرم و صابون شسته ودر هوای ازاد بگذارید تا خشک شود.
  • اگه تعداد اتاق ها برای جارو کشیدن زیاد است همه انها را پشت سر هم جارو نکشید به هرحال اگه خودتان هم خسته نشویید جارو برقی نیاز به استراحت دارد و جارو کشیدن زیاد به موتور ان فشار می اورد . برای اینکه جارو برقی تان عمر طولانی تری داشته باشد پس از هر سی دقیقه کار کردن به ان استراحت دهید.
  • اب و رطوبت را با استفاده از جارو هایی که مخصوص جمع اوری اب هستند جارو بکشید چون این کار در جاروبرقی های معمولی باعث سوخته شدن دستگاه می شود .پس زباله های نم دار و شاخ و برگ گل ها را جارو نکشید .
  • ماهی یک دفعه تمیز کاری کلی دستگاه را انجام دهید کلیه وسایل های جانبی جارو را بیرون اورده و با یک دستمال مرطوب قسمت داخلی جارو و لوله را پاک کنید و بعد از تمیز کردن ، جارو را در هوای باز قرار داده تا رطوبت و بوی ان برود سپس وسایل جانبی را در جای اول قرار دهید . اگر داخل جاروبرقی تان بوی کپک میدهد ان را با صابون معطر پاک کنید یا از بوگیرها که به طور کیسه ای یا عطرمانند در بازار وجود دارند استفاده کنید یا از ادویه های خانگی مانند دارچین و میخک نیز میشود استفاده کرد انها را داخل دستمال گذاشته ودر جاروبرقی قرار دهید .

 

جمع بندی

  1. از انتخاب جارو برقی هایی که طول دسته را نمیتوانید تغییر دهید خودداری کنید زیرا اگر نتوانید آن را براساس قد خود تنظیم کنید دچار کمر درد میشوید.
  2. به ابزارهای جانبی جارو برقی توجه کنید و ببینید برای جارو کشیدن مبل ها ،پرده ها وبخش های شیاری و دور از دسترس … برس وابزار مناسب داشته باشد .
  3. با توجه به مساحت خانه تان ظرفیت و حجم مناسب برای کیسه جاروبرقی انتخاب کنید یک خانه کوچک به جاروبرقی با کیسه کوچکتر نسبت به یک خانه بزرگ نیاز دارد.
امیدواریم با انتخاب یک جارو برقی خوب ، تمیزی و آراستگی را به خانه ی خود هدیه دهید. سایت تا خرید باشه وقت انتخاب و خرید…
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .