مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مقایسه بلندگو های 3-way و 2-way

0 839
زمان مطالعه : 5 دقیقه

مقایسه بلندگو های 3-way و 2-way ؛ این که آیا شما یک موسیقی دان هستید یا یک مرد معمولی که از گوش دادن به صدای با کیفیت بالا لذت می برید ، به بلندگو های مناسب در ماشین خود نیاز دارید. اما از کجا شروع کنیم ؟ کدام مجموعه بلندگو ها را باید خریداری کنید ؟ بلندگو های دو طرفه یا بلندگوهای سه طرفه؟ تفاوت بین این دو چیست ؟ کدام یک از بلندگو های دو طرفه یا بلندگوهای سه طرفه بهترین صدا را دارند ؟
خرید بلندگو برای اتومبیل یک خرید پیچیده است که متغیر های زیادی را باید در نظر گرفت.
برای کمک به شما ، ما این منبع را جمع آوری کرده ایم . یک راهنمای کامل ، همه جانبه برای کمک به شما در تصمیم گیری خرید آگاهانه .

مقایسه بلندگو های 3-way و 2-way

در بین انواع رایج سیستم بلندگو ها ، بلندگو های دو طرفه و سه طرفه رایج ترین آن ها در منظره AV هستند. هر دوی آن ها درجات مختلفی از امواج صوتی دارند ، از بلندی ها تا پایین ترین سطح ، که می تواند منجر به تجربه های دقیق تر و کامل تر صدا شود. با این حال ، بلندگو های متعلق به هر دسته به مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد مجهز هستند.

 

مقایسه بلندگو های 3-way و 2-way
مقایسه بلندگو های 3-way و 2-way

 

بلندگو 2-way چیست ؟

بلندگو های دو طرفه اتومبیل ( که به عنوان بلندگوهای کواکسیال نیز شناخته می شوند ) کاملاً استاندارد هستند.
آن ها معمولاً از یک woofer و tweeter تشکیل شده اند.
درایور ووفر ، مسئول فرکانس های پایین است .
در طرح های دو طرفه ، woofers قسمتی از طیف فرکانس میانی را نیز کنترل می کند.

بلندگو 3-way چیست ؟

بلندگوهای سه طرفه اتومبیل ، معمولاً از woofer ، tweeter و یک درایور اضافی به نام mid-range تشکیل شده اند که شبیه یک woofer اما کمی کوچکتر است. به دلیل اندازه ، درایور mid-range فرکانس های صدا را در میانه راه بین کمترین ووفر و اوج صدای توییت ایجاد می کند. صدای انسان ، آواز ها و بیشتر ساز های موسیقی مانند ترومپت ها و ساکسیفون ها در این محدوده قرار می گیرند.
گرچه ممکن است یک بدعت باشد ، به نظر من به راحتی می توان گفت بلندگو های اتومبیل سه طرفه بهتر از بلندگو های اتومبیل دو طرفه به نظر می رسند. با این حال ، این یک قاعده کلی نیست زیرا بعضی از بلندگو های اتومبیل سه طرفه به جای یک درایور mid-range از یک صدای super-tweeters به عنوان راهی برای افزایش پاسخ با فرکانس بالا یا اضافه کردن جزئیات بیشتر به صدا استفاده می کنند.

تفاوت های عمده بین بلندگوهای دو طرفه و سه طرفه

یک بلندگو دو طرفه دارای دو بلندگو در آن است که هر یک از آن ها برای انتخاب فرکانس جداگانه ، معمولاً بالا و پایین ارائه شده اند . در حالی که ، یک بلندگو سه طرفه ، شامل سه بلندگو است که در آن هر بلندگو برای ارائه محدوده فرکانس جداگانه قرار دارد. زیاد ، متوسط ​​و پایین. این یک ایده اساسی در مورد طیف صوتی است که هر دسته ارائه می دهد. تنها تفاوت بین بلندگو های دو طرفه و سه طرفه این است که دومی از سه درایور تشکیل شده است: woofer ، tweeter و mid-range ( بعضی اوقات از super-tweeters به ​​جای میانه استفاده می شود ) و نوع دو طرفه فقط از woofer و tweeter تشکیل شده است.
اگر تصمیم دارید که از بلندگو های دو طرفه استفاده کنید ، به دنبال صدای متعادل باشید.

« حتما بخوانید  تفاوت بلندگوهای کواکسیال و کامپوننت خودرو ؛ مقایسه و فرق باند ماشین
تفاوت سیستم های ووفر و ساب ووفر خودرو
تفاوت سیستم های ووفر و ساب ووفر خودرو

تعدادی از مشتری ها به ما گفته اند که به دلیل تعادل بین یک توییتر و درایور woofer دیگر ، صدا متعادل ، مانند صدای ارگانیک و سرزنده است. این موسیقی برای موسیقی با باس کمتر ساخته شده است. اگر عاشق موسیقی باس پایین هستید ، سردرگمی شما همینجا خاتمه می یابد ! نصب بلندگو های دو طرفه بسیار ساده تر است زیرا آن ها معمولاً با کابل های کمتری وصل می شوند.
اگر راک ، R&B و انواع مشابه موسیقی روح شما را به هیجان می آورند ، پس احتمالاً باید برای گرفتن بلندگو 3 طرفه عجله کنید.  یک مزیت اضافی در مورد بلندگو های 3 طرفه ، قابلیت ارائه گزینه های سفارشی سازی است. شما به راحتی می توانید کل فیلتر فرکانس را در صورت نیاز سفارشی کنید تا صدای بلندگوی شما همانطور که می خواهید باشد !

 

کدام یک را انتخاب کنیم ؟ 2 طرفه یا 3 طرفه ؟مقایسه بلندگو های 3-way و 2-way

برای ذهن انسان بسیار طبیعی است که گمان کند ، از آنجا که یک بلندگو 3 طرفه دارای بلندگو اضافی است ، احتمالاً بهتر از یک سیستم دو طرفه است. اما ، اجازه دهید ما شما را با این واقعیت آشنا کنیم . اگرچه منطقی است که تقسیم کار بین سه بلندگو به جای دو بلندگو باید تولید صدای بهتری را فراهم کند ، اما باید چندین عامل دیگر را نیز در نظر بگیرید.

  • کراس اوور چقدر تنظیم شده است؟
    (توجه: به منظور تقسیم دامنه فرکانس قابل شنیدن بین بلندگو های مختلف ، از کراس اوور استفاده می شود.
    یک تنظیم صحیح متقاطع به کیفیت کلی صدا کمک زیادی می کند ).
  • کیفیت مؤلفه هایی که در آن نقش دارند چیست؟
  • طراحی کابینت چیست و چگونه بلندگو ها با یکدیگر مطابقت دارند ؟

 

مقایسه بلندگو های 3-way و 2-way ؛ زمان هایی بوده است که یک سیستم دو طرفه با کیفیت بالا کاملاً بهتر از یک سیستم 3 طرفه متوسط بوده ​​است. 

 

نتیجه مقایسه بلندگو های 3-way و 2-way

قبل از خواندن مقایسه بلندگو های 3-way و 2-way ، سؤال شما این بود که بلندگو های دو طرفه و 3 طرفه دقیقاً چیست ؟ اکنون که جواب را می دانید ، می دانید که انتخاب بین این نوع بلندگو ها فقط یک اولویت شخصی است ! به عنوان مثال ، اگر شما به موسیقی با باس کمتر علاقه دارید ، دو بلندگو دو طرفه بهترین انتخاب است ! از طرف دیگر ، اگر باس به شما کمک کند تا از موسیقی بیشتر لذت ببرید ، توصیه می کنیم بلندگو های 3 طرفه را انتخاب کنید . خوب ، انتخاب نهایی به انتخاب شما بستگی دارد ، بنابراین توصیه می کنیم هر جنبه ای را در نظر بگیرید ، از بودجه گرفته تا مشخصات خود در مورد خواسته های صوتی .

اکنون که تفاوت هرکدام را درک کردید ، می توانید بهترین بلندگو با ویژگی دلخواه خود را انتخاب کنید . با مراجعه به فروشگاه می توانید بلندگو مورد نظر خود را خریداری کنید .

 

بیشتر بخوانید :

مقایسه بلندگو های کواکسیال و کامپوننت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .