مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مشکلات اسکوتر شارژ نشدن ترمزها و آهستگی ؛ راهنمای رفع

0 63
زمان مطالعه : 5 دقیقه

مشکلات اسکوتر شارژ نشدن ؛ اسکوتر شارژ نمی شود

1. شارژر را چک کنید

شارژر معیوب ممکن است دلیل شارژ نشدن باتری باشد. برای بررسی عملکرد نادرست ، شارژر را به اسکوتر برقی و پریز برق وصل کنید. بیشتر شارژرها دارای چراغ سبز و چراغ قرمز هستند. وقتی شارژر به اسکوتر و پریز وصل می شود ، چراغ قرمز نشان می دهد که باتری در حال شارژ است و چراغ سبز نشان می دهد که شارژر به دیوار وصل شده است. وقتی چراغ قرمز خاموش می شود و فقط چراغ سبز روشن است که نشان می دهد بسته باتری شارژ شده و خودرو برای استفاده آماده است.

مشکلات اسکوتر شارژ نشدن ترمزها و آهستگی

اگر چراغ سبز بماند و هنگام اتصال شارژر به داخل وسیله نقلیه و به دیوار ، چراغ قرمز وجود نداشته باشد ، این امر می تواند در اثر بسیاری از موارد ایجاد شود. این می تواند از باتری های جدیدی باشد که هرگز استفاده نشده اند و دارای شارژ کامل هستند ، باتری های فرسوده با ولتاژ پایین که باید تعویض شوند ، سیم شل یا اتصال معیوب بین بسته باتری و درگاه شارژر ، پورت شارژر معیوب یا شارژر باتری دوشاخه ، فیوز سوخته در شارژر یا یک شارژر معیوب.
برای آزمایش ولتاژ خروجی شارژر از یک مولتی متر استفاده کنید. ولتاژ باید چند ولت بالاتر از ولتاژ نوشته شده باشد. اگر ولتاژ خروجی صفر یا کمتر از ولتاژ نامی باشد ، به این معنی است که شارژر معیوب است. همچنین می توانید شارژر را روی اسکوتر دیگری بررسی کنید.

2. به دنبال سیم و اتصالات شل باشید

اگر شارژر درست کار می کند ، ممکن است سیم ها و اتصالات معیوبی بین باتری و درگاه شارژر وجود داشته باشد یا درگاه شارژر خود معیوب باشد.

 

نکاتی برای افزایش طول عمر باتری اسکوتر

مشکلات اسکوتر  ؛ موتور کار نمی کند

1. فیوز یا قطع کننده مدار را بررسی کنید

اگر اسکوتر از فیوز استفاده می کند ، به داخل فیوز نگاه کنید تا ببینید آیا سوخته است. فیوز را برداشته و در محلی روشن نگه دارید تا مشخص شود آیا سوخته است و در این صورت آن را تعویض کنید. برای اسکوترهایی که از قطع کننده مدار استفاده می کنند ، قطع کننده مدار را فشار دهید یا به آن تلنگر بزنید تا ببینید آیا دوباره تنظیم می شود یا خیر. اگر فیوز مدام منفجر شود ، احتمالاً مشکل سیم کشی است.

2. موتور را بازرسی کنید

به دنبال سیم های سوخته یا ذوب شده ، اتصالات سیم یا اجزای الکتریکی باشید. برای اطمینان از شل و قطع نشدن سیم ها و اتصالات سیم ، هر یک از سیم ها را جداگانه فشار داده و بررسی کنید. برخی از اسکوترهای الکترونیکی به سیستم ترمز مجهز هستند که عملکرد موتور را هنگام ترمز متوقف می کند. دفترچه راهنمای اسکوتر را بررسی کرده و اتصال سیم ترمز را از کنترل کننده سرعت جدا کرده و بررسی کنید موتور روشن می شود یا خیر. اگر چنین شد ، سیم ترمز باید تعویض شود.

3. باتری را بررسی کنید

باتری نیروگاه یک اسکوتر است ، بنابراین اگر موتور ولتاژ کافی از باتری نمی گیرد ، به درستی کار نمی کند یا اصلاً کار نمی کند. اگر مولتی متر دارید ، ولتاژ بسته های باتری را تست کنید تا وضعیت آن مشخص شود. مولتی متر ابزاری است که می تواند آمپر ، ولتاژ و اهم یک منبع تغذیه را اندازه گیری و نمایش دهد.
بسته باتری از سلول های باتری تشکیل شده است که با هم جوش داده شده اند. گاهی اوقات ، اتصالات ممکن است به دلیل ارتعاشات اسکوتر قطع شود ، که مدار را می شکند. در اینجا یک فیلم عالی در مورد نحوه بازرسی و تعمیر بسته باتری ارائه شده است.

« حتما بخوانید  تفاوت سشوار سرامیکی و تیتانیومی ؛ انواع سشوار بررسی و مقایسه

4. BMS

اگر برخی از سلول های بسته باتری شما از بین رفته باشد ، BMS ( سیستم مدیریت باتری ) سعی می کند این مسئله را متعادل کند و در نهایت از بین می رود. در این حالت شما باید BMS خود را با همان مشخصات جایگزین کنید ، اما قبل از آن باید باتری خود را بررسی کنید.

 

مشکلات اسکوتر ؛اسکوتر به آهستگی اجرا می شود

اگر اسکوتر شما کندتر از گذشته کار می کند ، این ممکن است مشکل باتری باشد. مطمئن شوید که باتری قبل از تست سرعت کاملاً شارژ شده است. همچنین ، باید بررسی کنید که اسکوتر در چه حالت سرعتی تنظیم شده است. بعضی از اسکوترها حالت سرعت Eco / Beginner را دارند که سرعت حداکثر را محدود می کند. اگر اسکوتر شما از لاستیک پنوماتیک برخوردار است ، فشار باد را بررسی کنید. اگر فشار هوا خیلی کم باشد ، لاستیک ها نرم می شوند ، که بر شتاب ، حداکثر سرعت و دامنه تأثیر می گذارد.

ترمزها را نیز تنظیم کنید ، زیرا بعضی اوقات در حالت نیمه فعال باقی می مانند و همین امر باعث کند شدن اسکوتر می شود. می توانید با هل دادن اسکوتر در حالی که خاموش است ، مسئله ترمز را تشخیص دهید و بررسی کنید چرخ ها آزادانه می چرخند یا خیر. اگر همه موارد بالا را بررسی کرده باشید ، احتمالاً مشکل باتری است. حتی بهترین باتری ها هم ابدی نیستند و به مرور نیاز به تعویض دارند. عمر تخمینی معمول یک باتری لیتیوم-یون تقریباً هر دو تا سه سال یا 300 تا 500 سیکل شارژ است. پس از آن ، باید باتری خود را باتری جدید تعویض کنید.

ترمزها کار نمی کنند

ترمزها قسمت اساسی هر وسیله متحرک هستند. انواع مختلفی از ترمزها در اسکوترهای الکترونیکی وجود دارد که هر از گاهی نیاز به تنظیم دارند.

1. ترمزهای دیسکی

اگر صدای تراشیدن از ترمز می شنوید ، یا به نظر می رسد سرعت اسکوتر شما کم شده است ، شما باید لنت های ترمز را تنظیم کنید. همچنین با گذشت زمان ترمزها شل می شوند. اگر متوجه شوید که توقف کامل مدت زمان زیادی طول می کشد ، باید فشار کابل را تنظیم کنید.

2. ترمزهای الکترونیکی

برخی از اسکوترهای برقی مانند Unagi دارای ترمزهای الکترونیکی هستند که توسط سوئیچی فعال می شوند که پایانه های موتور را کوتاه می کند و باعث ایجاد مقاومت در برابر چرخش موتور می شود. اگر مشاهده کردید که ترمز الکترونیکی شما کار نمی کند ، احتمالاً یک سیم کشی یا یک سوئیچ است ، بنابراین قطعات یا سیم کشی شل شده را بررسی کنید.

مشکلات اسکوتر ؛ رفتار غیر معمول اسکوتر

اگر اسکوتر شما شروع به عملکرد نامناسب کند چه باید کرد ؟ احتمالاً این مسئله در زمینه الکترونیک وجود دارد که تشخیص و ترمیم آن کار ساده ای نیست. اگر متوجه شدید اتفاق غیر معمولی در اسکوتر شما رخ می دهد ، این ممکن است یک مشکل بسیار خاصی باشد ، بنابراین در اینترنت به دنبال تجربه های مشابه باشید یا با سازنده یا توزیع کننده ای که اسکوتر خود را از آن تهیه کرده اید تماس بگیرید.

اسکوتر تازه خریداری کرده اید و کار نمی کند چه می کنید؟

اگر اتفاقاً تازه اسکوتر تهیه کرده اید یا در مدت کوتاهی خراب شده است ، قطعاً توصیه می کنیم با خدمات مشتری تماس بگیرید. اکثر تولیدکنندگان نوعی ضمانت ارائه می دهند و به شرطی که شما کاری دیوانه وار انجام ندهید ، مانند استفاده از اسکوتر در آب ، در بعضی موارد حق درخواست تعمیر یا حتی تعویض را دارید. به خاطر داشته باشید که اگر موتور یا بسته باتری توسط مشتری باز یا تعمیر شود ، هرگونه ضمانتی باطل می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .