مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

چرا باتری اسکوتر برقی شارژ نمی شود

0 68
زمان مطالعه : 6 دقیقه

چرا باتری اسکوتر برقی شارژ نمی شود ؟ تقریباً هر کاربر اسکوتر برقی مشکلاتی را با دستگاه خود تجربه خواهد کرد. به طور کلی ، اسکوترهای الکترونیکی بادوام هستند و به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند. اما اگرچه این درست است ، برای تنظیم دقیق دستگاه نباید تا آخرین لحظه صبر کنید. قابلیت استفاده و یکپارچگی اسکوتر برقی شما به نحوه کار و نگهداری آن در زمان های خاص بستگی دارد. شما همیشه به خوبی از اسکوتر الکترونیکی خود مراقبت می کنید ؟
رایج ترین مشکلات اسکوتر برقی مربوط به باتری ، موتور الکتریکی و لاستیک ها است ، اما باتری بیشترین نگرانی از نظر کاربران است. در واقع ، باتری ای که شارژ نمی شود و به درستی کار نمی کند ، بدترین کابوس هر کاربر است. اگر باتری شما شارژ نشود ، شما نمی توانید از اسکوتر خود استفاده کنید. راهنمایی های ما را در ادامه این مطلب بخوانید تا بتوانید برخی از مشکلات باتری اسکوتر خود را عیب یابی و برطرف کنید .

آنچه در مورد باتری های اسکوتر برقی باید بدانید

باتری های اسکوتر برقی با توجه به میزان انرژی خروجی از نظر ولتاژ (V) و آمپر ساعت (AH) درجه بندی می شوند. درباره ولتاژ باتری ، اسکوترهای برقی معمولاً در تنظیمات 24 ولت ، 36 ولت و 48 ولت پیکربندی می شوند. به طور کلی ، ولتاژ بالاتر به معنی سرعت بالاتر است. یعنی اسکوترهای الکترونیکی با ولتاژ بالاتر از اسکوتر های با ولتاژ پایین سریعتر هستند ، باید چنین باشد ، اما این همیشه درست نیست. عواملی وجود دارد که می تواند بر سرعت اسکوتر برقی تأثیر بگذارد ، مانند وزن کاربر ، قدرت و کارایی موتور و سطح جاده . بنابراین در شرایط خاص ، انتظار داشته باشید که یک اسکوتر الکترونیکی با باتری 24 ولت ، سرعت مشابه دستگاه 36 ولت را داشته باشد.

از طرف دیگر ، AH  پتانسیل برد اسکوتر الکترونیکی را نشان می دهد. ظرفیت باتری یا میزان شارژ انرژی آن را اندازه گیری می کند. درجه بالاتر AH به معنای حداکثر فاصله بیشتر است. برای اینکه بدانید یک اسکوتر برقی تا کجا می تواند پیش رود ، درجه AH را بررسی کنید. هنوز هم عواملی مانند وزن و زمین سوارکار وجود دارد که می تواند پتانسیل برد یک اسکوتر الکترونیکی را محدود کند.

 

 

چرا باتری اسکوتر برقی شارژ نمی شود ؟

چرا باتری اسکوتر برقی شارژ نمی شود : اسکوتر برقی شما ، صرف نظر از مدل ، ساخت ، سبک و اندازه ، جز اجزای حیاتی دستگاه شما است. اگر باتری شارژ نشود یا به درستی کار نکند ، موتور الکتریکی شما انرژی مورد نیاز برای کار با اسکوتر برقی را دریافت نخواهد کرد. بنابراین برای به حداکثر رساندن قابلیت استفاده ، مهم است که باتری خود را مرتباً نگهداری و شارژ کنید. اگر روزانه از دستگاه خود استفاده می کنید ، هر روز آن را شارژ کنید. قبل از رفتن به رختخواب ، اسکوتر الکترونیکی خود را به برق وصل کنید و اجازه دهید حدود 8-12 ساعت شارژ شود.
اگر باتری شما شارژ نمی شود ، مشکل می تواند یکی از 2 مورد زیرباشد.

  • یا مشکلی در شارژر وجود دارد.
  • یا اینکه باتری شما معیوب می باشد.

عوامل خرابی 

چه عواملی باعث خراب شدن باتری شما می شود ؟ یک باتری مانند سایر قطعات و اجزای اسکوتر برقی شما در معرض فرسودگی است. اگر باتری خود را بیش از دو سال نگه دارید ، باید نشانه هایی از نقص مانند زمان شارژ سریعتر ، دامنه و سرعت محدود ، روشنایی کم چراغ های جلو داشته باشد. اگر باتری دیگر به درستی شارژ نمی شود ، بنابراین این نیاز به تعویض دارد. آیا دستگاه خود را بر روی آب یا سطوح ناهموار و آسفالت نشده ( ترک ، چاله ، برآمدگی و … ) می رانید ؟ آیا با اسکوتر برقی خود حرکات شدید انجام می دهید ؟ برخی فعالیت ها و سطوح ممکن است باعث فشار بر قطعات و اجزای دستگاه شما ، به ویژه باتری ، سیم ها و سایر اجزای الکتریکی داخل دستگاه شما شود. این می تواند دلیل دیگری باشد که دیگر باتری شارژ نمی شود.

اگر باتری شما ایرادی ندارد ، احتمالاً شارژر یا درگاه شارژر معیوب دارید. آیا مطمئن هستید که از شارژر مناسب اسکوتر برقی خود استفاده می کنید؟ آیا دستگاه خود را به درستی شارژ می کنید؟ آیا پورت شارژر و شارژر هم کار می کنند؟ شما زیاد شارژ نمی کنید ، مگر نه؟ می تواند دلیلی داشته باشد که باتری شما شارژ نمی شود و به درستی کار نمی کند.

روش شارژ توصیه شده

با روشن شدن چراغ نشانگر روی شارژر پس از مدت زمان شارژ لازم ، باتری اسکوتر برقی شما باید کاملاً شارژ شود (معمولاً 8-12 ساعت برای اکثر اسکوترهای برقی ). اگر چراغ نشانگر پس از مدت زمان کمتری سبز شود ، ممکن است باتری کاملاً شارژ نشود ، بنابراین برای مدت زمان کامل شارژ را ادامه دهید. اشکالی ندارد که دستگاه خود را پس از هر بار استفاده شارژ کنید حتی اگر باتری هنوز کاملاً خالی نشده است.

« حتما بخوانید  مقایسه دستگاه لیزر خانگی و حرفه ای ؛ لیرز موهای زائد

چرا باتری اسکوتر برقی شارژ نمی شود ؟ بررسی کنید آیا شارژر شما به درستی کار می کند ، این مرحله را دنبال کنید :

آیا شارژر مناسبی دارید ! چرا باتری اسکوتر برقی شارژ نمی شود ؟ شارژر باید ولتاژ متناسب با دستگاه شما را داشته باشد. اگر اسکوتر برقی شما با باتری 36 ولت ( سه 12 ولتی ) کار می کند ، شما به یک شارژر 36 ولت 1.6 آمپر نیاز دارید. استفاده از شارژر اشتباه یکی از دلایل شارژ نشدن باتری است. شارژر را به پریز برق وصل کنید. چراغ نشانگر باید سبز باشد. بعد ، شارژر را به پورت شارژ اسکوتر الکترونیکی خود متصل کنید. مطمئن شوید که درست وصل شده است. چراغ نشانگر باید قرمز باشد.
دستگاه خود را برای کل مدت زمان لازم شارژ کنید. برای مدت زمان شارژ مورد نیاز اسکوتر الکترونیکی خود به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید. اگر می گوید 8 ساعت ، آن را 8 ساعت شارژ کنید نه بیشتر. وقتی چراغ نشانگر دوباره سبز شد ، شارژ کامل می شود. شارژر را از پریز و درگاه شارژر جدا کنید. اسکوتر برقی شما آماده استفاده است.

اسکوتر برقي يکي از بهترين وسايلي است که بدون اين که الودگي ايجاد کند مي توانيد با ان به هر جايي برويد يا در اوقات فراغت خود را با ان پر کنيد و با بازي کردن با ان لحظه هاي خوبي را سپري کنيد.

چرا باتری اسکوتر برقی شارژ نمی شود ؟ عیب یابی!

شما باید معیوب بودن باتری یا شارژر را تشخیص دهید. در اینجا چند کار انجام شده است که باید در صورت شارژ نشدن باتری انجام دهید:
سابقه بسته باتری را بررسی کنید. چه مدت باتری بدون شارژ باقی مانده است ؟ همین دو روز پیش ، هفته گذشته ، یا بیش از 6 ماه؟ باتری باید بعد از هر بار استفاده یا هر 30 روز هنگام نگهداری شارژ شود. اگر بیش از 6 ماه آن را شارژ نکرده باشید ، به احتمال زیاد مشکل دارد.

تست شارژر

شارژر را تست کنید. شارژر معیوب یکی از دلایل شارژ نشدن باتری است. برای بررسی این که آیا عملکرد آن چگونه است ، شارژر را به اسکوتر برقی و پریز برق وصل کنید. چراغ نشانگر روشن است یا چشمک می زند ؟ در غیر این صورت ، شارژر معیوب است. با استفاده از مولتی متر شارژر را مجدداً بررسی کنید تا ولتاژ خروجی آن را آزمایش کنید. ولتاژ باید چند ولت بالاتر از ولتاژ شارژر (24 ولت ، 36 ولت یا 48 ولت) باشد. اگر ولتاژ خروجی صفر یا کمتر از ولتاژ باشد ، شارژر معیوب است.

لمس و بو ی باتری 

با لمس ، بو ، و بینایی بازرسی کنید. آسیب به اسکوتر برقی شما دلیل دیگری است که باعث شارژ نشدن باتری می شود. موارد غیرمعمول مانند بوی لاستیک یا پلاستیک سوخته ، سیم های شل و یا قطع سیم و اتصالات سیم ، سیم های فرسوده و غیره را بررسی کنید استفاده بیش از حد و شارژ بیش از حد اسکوتر الکترونیکی می تواند باعث سوءعملکرد اجزا شود و در نهایت سوختن یا ذوب شدن آن ها شود.
نشت باتری را بررسی کنید. استفاده بیش از حد یا شارژ بیش از حد اسکوتر الکترونیکی ممکن است باعث نشت باتری شود ، به همین دلیل شارژ نمی شود. همچنین ممکن است بخواهید مکانی را که در آن اسکوتر الکترونیکی خود را نگهداری می کنید بررسی کنید. آیا دما مناسب است ؟ آیا نزدیک منابع آب یا اجاق گاز است ؟ آیا مکان خالی از جوندگان است که ممکن است دستگاه شما را بجوند. اگر باتری شما شارژ نمی شود ، می توانید آن را گردن محیط زیست بیندازید.

 

باتری و شارژر را در اسکوتر الکترونیکی دیگری امتحان کنید. اگر اسکوتر برقی دیگری دارید ، چرا باتری یا شارژر را روی آن آزمایش نمی کنید؟ به این ترتیب خواهید فهمید که باتری شارژ نمی شود یا شارژر کار نمی کند.
پورت شارژر را تست کنید. اگر باتری یا شارژر شما معیوب نیست ، دلیل شارژ نشدن باتری ممکن است درگاه شارژر باشد. سیم ها و اتصالات ورودی به درگاه شارژر را بررسی کنید. شارژر را از پریز برق جدا کنید و آن را به درگاه شارژر متصل کنید. چراغ نشانگر روشن است یا چشمک می زند ؟ اگر بله ، پس همه چیز خوب است. همچنین می توانید ولتاژ خروجی پورت شارژر را با استفاده از مولتی متر آزمایش کنید

خوشحالیم که مطلب چرا باتری اسکوتر برقی شارژ نمی شود را مطالعه کردید امیدواریم که مفید واقع شده و پاسخ سوالاتتان را گرفته باشید .

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .