مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

چرا جاروبرقی بوی سوختگی میدهد و علت آن چیست ؟

0 113
زمان مطالعه : 4 دقیقه

چرا جاروبرقی بوی سوختگی میدهد و علت آن چیست ؟ ؛ انواع بو های مختلف غیر معمول می توانند از جاروبرقی شما ساطع شوند که برخی از آن ها عوامل نگران کننده ای دارند . یکی از بو های متداول که از جارو برقی ها ساطع می شود ، بوی سوختگی است . دلایل تولید بوی سوختگی جاروبرقی ممکن است نتیجه مشکلات مختلف باشد . این مقاله به شما کمک می کند تا آنچه را که بو به شما می گوید را کشف کنید .


چرا جاروبرقی بوی سوختگی میدهد و علت آن چیست ؟

بوی سوختگی می تواند به دلیل وجود مشکلاتی در یکی از اجزای جاروبرقی باشد . هنگامی که بوی سوختگی از جاروبرقی شما ساطع می شود ، ابتدا جاروبرقی را خاموش کنید و موارد زیر را بررسی کنید .

  • مطمئن شوید که تسمه جارو برقی سالم است .
  • کیسه و یا مخزن جاروبرقی را چک کنید.
  • سیم کشی خانه را بررسی کنید .
  • انسداد در لوله ها و شیلنگ های جاروبرقی را بررسی کنید.
  • فیلتر های جارو برقی را تعویض کنید .

 

تسمه

یکی از دلایل رایج بوی سوختگی ، مشکلات مربوط به تسمه جارو برقی است. انواع مختلفی تسمه جارو وجود دارد . جنس تسمه می تواند فلزی و یا پلاستیکی باشد که تسمه های فلزی مقاومت بیشتری دارند. در صورت استفاده زیاد از جارو برقی ممکن است تسمه از جای خود خارج شود و باعث ایجاد بوی سوختگی در جاروبرقی شود . جاروبرقی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تسمه جارو سالم است و پاره نشده است. هنگام مواجهه با این مشکل حتما تسمه را تعویض کنید . 

موتور جاروبرقی

گاهی اوقات دلیل تولید بوی سوختگی داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی است . اگر تسمه به درستی کار می کنند اما هنوز هم بوی لاستیک سوخته می آید ، مشکل یک موتور معیوب است . موتور جاروبرقی به دلایل مختلفی گرم می شود . هنگامی که بیش از حد با جاروبرقی کار کنید به خصوص اگر جاروبرقی شما قدیمی باشد ،یا چیزی در لوله های جاروبرقی گیر کند در این صورت قدرت مکش جارو برقی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و در نهایت داغ شدن زیاد موتور را به همراه دارد ، اگر فیلتر جارو برقی مسدود شده باشد و یا کیسه جاروبرقی بیش از حد پر باشد به موتور جاروبرقی فشار وارد می شود و باعث داغ شدن آن می شود . اگر دلیل داغ شدن موتور جاروبرقی هیچکدام از موارد ذکر شده نبود ، بهتر است از یک تکنسین برای تعمیر موتور کمک بگیرید .

فیلترهای مسدود شده یا یک کیسه پر

دلایل تولید بوی سوختگی جاروبرقی
فیلترهای مسدود شده یا کیسه های پر می توانند فشار بیشتری به موتور وارد کنند و باعث گرم شدن بیش از حد آن شوند. برای رفع مشکل ، کیسه را خالی کنید و فیلتر ها را تمیز یا جایگزین کنید. هنگامی که فیلترها را تعویض کردید ، دوباره جاروبرقی را روشن کنید تا ببینید آیا هنوز هم این مشکل وجود دارد یا خیر. اگر مشکل همچنان ادامه دارد ، با یک متخصص مشورت کنید.

جاروبرقی بوی سوختگی می دهد : مشکلات سیم کشی

در مرحله بعد ، سوکت دیواری ، پریز برق و کابل جاروبرقی را بررسی کنید. درصورتی که موتور بیش از حد داغ شود کابل جاروبرقی داغ می شود . اگر هرگونه دودی مشاهده می کنید ، محض احتیاط جاروبرقی را از برق بکشید و دستگاه را در فضای باز قرار دهید.

ترموستات

ترموستات وظیفه تعیین سطح دمای جاروبرقی را برعهده دارد . هنگامی که دمای موتور از حد مشخصی بالا تر می رود ، ترموستات جاروبرقی را خاموش می کند. اگر ترموستات معیوب باشد ، ممکن است بالا رفتن دمای موتور را به درستی تشخیص ندهد و موتور بیش از حد داغ شود و باعث تولید بوی سوختگی شود.

فن جاروبرقی

فن موتور ، گرمای موتور را می گیرد و آن را به بیرون منتقل می کند . اگر فن جارو معیوب باشد ، موتور خنک نمی شود و باعث داغ شدن بیش از حد موتور و در نهایت تولید بوی سوختگی می شود .
دلایل تولید بوی سوختگی جاروبرقی

جاروبرقی بوی سوختگی می دهد : موتور نیم سوز 

بوی سوختگی جاروبرقی ممکن است به دلیل نیم سوز شدن موتور جارو باشد . این اتفاق به خصوص در جارو های قدیمی رخ می دهد . در صورت نیم سوز شدن موتور جاروبرقی می توانید از یک تکنسین با تجربه کمک بگیرید و آن را تعویض کنید ، اما در صورت امکان برای این کار هزینه نکنید و ترجیحا یک جاروی جدید خریداری کنید.

 

« حتما بخوانید  طرز استفاده صحیح از زودپز

از بوی سوختگی جارو برقی به راحتی نگذرید ، زیرا دلایل تولید بوی سوختگی جاروبرقی یکی از مهم ترین مشکلات جاروبرقی اند که باید به آن توجه شود و سریعا آن را تعمیر کنید . عدم توجه به آن ممکن است باعث ایجاد مشکل در موتور جاروبرقی شود و یا حتی آن را از کار بیندازد.


بیشتر بخوانید :

راهنمای حل مشکل کم شدن مکش جاروبرقی
مقایسه جاروبرقی های کیسه ای و مخزنی
علت صدای زیاد جاروبرقی چیست ؟
جاروبرقی ؛ راهنمای خرید جاروبرقی و آشنایی با انواع آن
راهنمای خرید جارو شارژی « جارو برقی یا جارو شارژی »
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .