مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه انواع اتو ها ؛ مخترع اتو ها و تکامل آن ها

0 2,709
زمان مطالعه : 5 دقیقه

تاریخچه انواع اتو ها و مخترع آن ها ؛ تاکنون تصور کرده اید ، بدون اختراع اتو ، لباس های ما همیشه چروک بودند ؟ اتو یک وسیله الکتریکی مهم است که کمک می کند لباس هایمان مرتب به نظر برسند. اتو کردن یک سنت است که در سنین مختلف انجام می شود. اما ، چه کسی مسئول و مخترع اتو است ؟ اتو کردن با از بین بردن اتصالات بین زنجیره های طولانی مولکول هایی که در مواد فیبر پلیمر وجود دارند ، کار می کند. با گرما و وزن کفی اتو ، الیاف کشیده شده و پارچه در هنگام خنک شدن شکل جدید خود را حفظ می کند. حال برای آشنایی بیشتر با تاریخچه انواع اتو ها و مخترع آن ها ، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید .


تاریخچه انواع اتو ها و مخترع آن ها

چینی ها اولین کسانی بودند که در قرن اول برای لباس های خود ، از فلز داغ استفاده کردند. در طول تاریخ از تکنیک های مختلفی استفاده شده است ، و در نهایت به اتوی الکتریکی که امروزه از آن استفاده می کنیم ، تکامل یافته است ، که در سال 1882 توسط هنری دبلیو سیلی ( Henry W. Seeley ) در شهر نیویورک اختراع شد . این اتو تقریبا 15 پوند وزن داشت و مدت زمان گرم شدن آن نیز ، کمی طولانی بود.

نیاکان ما نیز وقت زیادی از خود را برای شستن ، خشک کردن و اتو کردن لباس های خود صرف می کردند . با این حال ، همه لباس ها اتو نمی شدند زیرا این یک کار بسیار وقت گیر بود . یک فرد معمولی ، لباس های پوشیده شده برای استفاده روزانه خودش را هیچ گاه اتو نمی کرد ، بلکه فقط لباس های کلیسا و لباس های مخصوص رویداد های خاص را اتو میزد . چند سال بعد در سال 1892 ، با اختراع تخته اتو توسط سارا بوون ( Sarah Boone ) اتو کردن لباس ها ، حتی آسان تر هم شد.

حق ثبت اختراع اتو بخار برقی در سال 1934 به ماکس اسکولنیک ( Max Skolnik ) از شیکاگو صادر شد. در سال 1938 اسکولنیک به شرکت ( Steam-O-Matic ) نیویورک اجازه ساخت اتو بخار برقی را داد.
این اولین اتو بخار برای دستیابی به درجه ای از محبوبیت بود و راه را برای استفاده گسترده تر از اتو بخار برقی در دهه 1940 و 1950 سوق داد. با اختراع اتو بخار الکترونیکی ، از بین بردن چین و چروک از لباس های ما بی نهایت سریع تر و آسان تر شده است. امروز ، این امر باعث شده بیشتر لباس های ما قبل از پوشیدن اتو شوند.

تاریخچه اتو ها و مخترع آن ها

اتو بخار ( The Steam Iron )

تاریخچه انواع اتو ها و مخترع آن ها ؛ اتوی برقی که توسط هنری سیلی اختراع شده موفقیت بزرگی در تجارت نبود و 10 سال دیگر طول کشید تا دمای اتوی برقی تنظیم شود . در سال 1926 شرکت الدک ( Eldec  ) اولین اتو بخار را معرفی کرد . آزاد شدن بخار آب ، نیاز به کشیدن زیاد لباس در هنگام اتو کردن خشک را برطرف کرد . فقط در دهه 1940 و 50 بود که اتو بخار برای مصارف خانگی محبوب شد و شروع به جایگزینی نسخه های قدیمی تر اتوی لباس کرد . امروزه اتوی خشک هنوز هم موجود است اما آن ها با قدرت برطرف کننده چروک اتو بخار ، رقابت نمی کنند.

 

« حتما بخوانید  تاریخچه سایت شرکت دل ؛ پدر صنعت کامپیوترهای شخصی dell

هیچ فرد و فرهنگی به تنهایی نمی تواند اعتبار اختراع اتو را به دست آورد ، زیرا بسیاری از افراد با استفاده از سبک ها و روش های خاص خود این کار را از گذشته انجام داده اند. با این حال ، چندین اختراع برجسته در جنبش اتو وجود دارد که به بهبود آن در طی دهه ها کمک کرده است.

 

 

تاریخچه انواع اتو ها : اتوی تخت ( Flat Irons )

اتو های تخت ( Flat Irons ) ، توسط آهنگران در قرون وسطی ساخته می شدند. برخی حتی از جنس سنگ بودند. این اتو های فلزی روی اجاق گاز یا آتش گرم می شدند. شکل آن ها شبیه به اتویی است که امروزه برای رفع چروک از روی لباس ، از آن ها استفاده می کنیم. از پارچه یا دسته چوبی برای نگه داشتن دسته و محافظت از شخص در برابر سوختگی استفاده شده است. شواهدی از همین سبک اتو در مصر باستان نیز یافت شده است.
تاریخچه اتو ها و مخترع آن ها

اتو های جعبه دار یا اتو های ذغالی ( Box Irons or Charcoal Irons )

به جای قطعه ی فلزی جامد یا سنگی ، اتوی جعبه ای دارای یک محفظه ی فلزی بود که زغال های داغ را در داخل آن می ریختند و این کمک می کرد تا اتو برای مدت زمان بیشتری داغ بماند . این جعبه دارای یک دریچه و سوراخ های هوا بود. اتوی جعبه ای امروزه هنوز هم در برخی از مناطق هند و آفریقا مورد استفاده قرار می گیرد . از نظر تاریخی ، آن ها در بسیاری از کشور های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند . عیب این روش این است که دود ساطع شده توسط زغال سنگ می تواند روی لباس بنشیند و لباس را کثیف کند . البته برخی از آن ها قیف هایی برای دفع دود دارند.
تاریخچه اتو ها و مخترع آن ها

تاریخچه انواع اتو ها : اتو های سوختی ( Fuel Irons )

اتو های سوختی باعث بهبود روش های اتوی تخت و اتو های ذغالی بودند. دمای آن ها یکنواخت تر بود و نسبت به پیشینیان سبک تر بودند. اما ، به دلیل این که آن ها با استفاده از بنزین ، الکل و سایر سوخت های بسیار قابل اشتعال گرم می شوند ، می تواستند منفجر شوند و برای استفاده ، بسیار خطرناک بودند.

امیدواریم که مطلب تاریخچه انواع اتو ها و مخترع آن ها برای شما مفید باشد .
همچنین اگر قصد خرید هر گونه اتو شامل اتو پرس ، اتو بخار ، اتوی مخزن دار و … را دارید ، می توانید با مراجعه به صفحه خرید اتو در سایت تا خرید ، خریدی مطمئن ، متفاوت و آسان را تجربه کنید .

 


بیشتر بخوانید : 

تفاوت بین اتو بخار و اتو خشک یا معمولی

اتو کردن درست و اموزش صحیح اتو کردن لباس هایتان

اتو پرس ؛ راهنمای خرید بهترین اتوهای پرسی

7 دلیل برتر برای جایگزینی اتو با بخارگر لباس

اتو ؛ راهنمای خرید اتو بخار و بهترین اتو پرس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .