مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

اتو ؛ راهنمای خرید اتو بخار و بهترین اتو پرس

1 339
زمان مطالعه : 14 دقیقه

اتو  یکی از لوازم خانگی است که جهت برطرف نمودن چین و چروک و صاف کردن پوشاک و پارچه به کار می رود ؛ کاربرد اصلی اتوکشی ، زیباتر جلوه دادن پوشاک و لباس است ، اما به خاطر دمای بالا و فشار بخار زیاد احتمال میکروب زدایی و ارتقای سطح بهداشت لباس نیز وجود دارد . فرض کنید لباسی شیک و تمیز و زیبا ، اما بسیار چروکیده و مچاله شده دارید ،آیا پوشیدن این لباس ، شما را نامرتب و بدتیپ نشان نمی دهد؟! اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که لباسهایتان را شخصاٌ اتو می زنید ، پس حتماً بارها به داشتن یک اتوی مناسب فکر کرده اید ، اگر لباسی اتو کشیده و خط اتویی مناسب مد نظر شماست ، این مقاله ی پر از حرارت و بخار می تواند در انتخاب اتوی مناسب شما را کمک کند. برای خواندن نحوه ی صاف کردن لباس ها این مطلب را هم مطالعه نمایید.

اتوهاي قديمي

اتوی خشک

اتوی خشک با ساختمانی ساده و قیمتی ارزان عرضه می شود ، این اتوها فاقد مخزن آب هستند و برای صاف کردن لباس ، فقط از صفحه ی داغ اتو بهره می برند کارکرد ؛راحت اما وزن زیادی دارند . وزن 2.70 کیلوگرمی و کمی آزار دهنده است ، اتوهای خشک با ولتاژ 220 ولت و توان 1100 وات و درجه حرارت 85 تا 210 درجه سانتیگراد تولید می شوند . اتوی خشک برای پارچه های کتانی و پنبه ای کابرد دارد؛ اما برای پارچه های پشمی به هیچ وجه گزینه ی مناسبی نیست.iron

اتوي خشک

مزایا
کارکرد راحت و آسان
قیمت بسیار ارزان
ساختمان و اجزای ساده
مناسب برای پارچه های پنبه ای و کتانی

معایب

امکانات محدود
سنگین بودن

اتو بخار

این نوع اتوها دارای مخزن آب هستند تا هنگام کارکردن ، علاوه بر استفاده از صفحه ی داغ ، حرارت بخار آب نیز به صاف کردن لباس کمک کند و در مصرف زمان و انرژی نیز صرفه جویی شود . اتوهای بخار دارای مشخصاتی حک شده بر روی دستگاه هستند ، ولتاژ 220 ولت و توان 1800 وات تا 2600 وات از مشخصه های اصلی این دستگاه است ؛ مخزن آب در این نوع 300 میلی لیتر است ، کف از جنس سرامیک و یا تفلون و یا استیل نیز می باشد .

اتو بخار ، برای صاف کردن پارچه های پشمی مناسب هستند و از سوختن لباسها جلوگیری می کنند .

از  مزایای اتوهای بخار می توان به چند مورد اشاره کرد؛ گرم شدن سریع و ارزان بودن نسبت به پرسی ها ، نگهداری راحت آن به دلیل ابعاد کوچکی که دارد و…و اما معایبی که این نوع دارد؛ قدرت و توان کمتر نسبت به پرسی ها ، صاف کردن حجم زیاد لباس ، نیازمند مدت زمان طولانی است ، در درجه حرارت کم فشار بخار پایینی دارند. دو نوع اتو بخار با دو نوع فشار بخار متفاوت وجود دارند ؛ اتوهای « Non-pressurized » و  اتوهای « Pressurized » نوع اول به اندازه ی دو برابر اتوهای قدیمی فشار تولید می کنند و  نوع دوم ، فشار بسیار زیادی تولید میکنند ،حدود 5 برابر انواع دیگر.

اتو بخار

مزایا
گرم شدن سریع
نگهداری  راحت
قیمت مناسب
مناسب برای پارچه های پشمی

معایب

مدت زمان کار ، بسیار زمان بر است.

اتو پرس

از جمله دستگاه های لازم و ضروری برای هر خانه ایست ، کارایی خوب و ساده و راحت آن ، باعث شده روز به روز به تعداد طرفداران این دستگاه افزوده شود ،اتو پرس از یک صفحه ی دو لایه جهت اتو کردن لباسها استفاده می کند ، این صفحه در اندازه های متفاوت تولید می شود ، هر چه اندازه ی آن بزرگتر باشد راحتتر لباسها اتو می شوند ، اندازه های 26 ، 28 و 32 اینچی در بازار موجود هستند که با توجه به نیاز خود می توانید نسبت به خرید آنها اقدام کنید.

اتو پرس

مزایا
اتو کشی راحت و سریع
تنوع در اندازه ی صفحات اتوپرس
قدرت بالا در صاف کردن انواع پارچه و لباس

معایب
فضای زیادی می گیرد

اتو با مخزن مجزای بخار

اتوهایی که دارای مخزن مجزای بخار برای ایجاد بخار بیشتر هستند از این نوع اتوها می باشند ؛ در این دستگاه یک مخزن بوسیله ی سیم و شیلنگ به دسته ی اتوکشی متصل می شود و بخار مورد نیاز در مخزن مجزا تشکیل و از راه لوله به صفحه ی داغ منتقل می شود در این نوع اتوکشی از برق افتادن پارچه ها خبری نیست.

بخارگر

تنها و تنها دارای یک یخش سازنده ی بخار است و هیچ نوع صفحه ی داغی ندارد و به دلیل نبودن صفحه ی داغ برای اتو کشی لباسهای گران قیمت و حساس بسیار مناسب است ، اتوکشی عمودی نیز از دیگر مزایای این دستگاه می باشد که با این قابلیت اتو کردن پرده  و حتی لباسهایی که بر تن دارید را ممکن می سازد.

 

اتوهای بخار از چه اجزایی تشکیل شده اند؟

چراغ قرمز ؛ اتوها دارای چراغی هستند که بر روی بدنه ی آنها قرار گرفته است ، این چراغ وقتی روشن شود ، نشانگر این است که اتو به اندازه ی کافی داغ شده و اکنون آماده به کار است . تنظیم درجه حرارت ؛ برای تغییر و تعیین درجه حرارت مناسب ، سوئیچی در سطح اتو قرار دارد ، که با چرخاندنش به چپ یا راست ، درجه حرارتش کم یا زیاد می شود ، با توجه به نوع و جنس لباس ، می توانید درجه حرارت مورد نیازتان را تنظیم کنید . پنجره ی مخزن آب ؛ در گوشه ی پایین اتو یک پنجره ی قابل رویت دیده می شود کهمیزان آب داخل مخزن را گزارش می دهد ؛ با این پنجره ما از میزان آب و زمان خالی شدنش زودتر آگاه می شویم . دکمه های آب فشان و اسپری بخار ؛ اتوها دارای دو دکمه بر روی سمت چپ بالای بدنه ی خود هستند ، دکمه ی آب فشان و دکمه ی اسپری بخار ، دکمه ی اب فشان برای مرطوب نگه داشتن لباسها به کار می رود و دکمه ی بخار نیز هم لباسها را مرطوب میکند و هم با حرارت بالای بخار به صاف تر شدن لباسها کمک می کند . دستگیره ی اتوها ؛ اتوهای بخاری دارای دستگیره ای نرم و خوش دست هستند که باعث می شود هنگام کار ، درد و ناراحتی متوجه شما نشود.

قدرت دستگاه

هرچه مدت زمان گرم شدن اتو « heat up time » کمتر باشد ، کیفیت و کارایی بهتری خواهد داشت.

قدرت اتو پرس یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد .توان یا قدرت دستگاه ؛ نشان دهنده ی توانایی المنت اتو است و هر چه توان دستگاه بیشترباشد به این معنی است که در مدت زمان کمتری اتو داغ می شود؛ توان یا قدرت اتو را بر حسب وات نمایش می دهند. انواع اتوها با توجه به قدرت تولید گرما از 1400 تا 2200 وات قابل تقسیم هستند ؛ هرچه درجه حرارت بیشتر باشد ، قدرت اتو نیز بالاتر می رود و قیمت آن نیز افزایش می یابد. برای صاف کردن لباسهایی  کتانی و ضخیم ، اتویی با قدرت بخاردهی بالا نیاز است.

توان بخاردهی

هر دستگاه اتو ، دارای میزان بخاردهی مشخصی است ، میزان بخاری که در هر دقیقه از اتو خارج می شود، بیانگر قدرت بخاردهی دستگاه است که بر حسب گرم بر دقیقه بیان می شود ، هر چه این معیار بیشتر باشد نشان دهنده ی سریع تر و راحتتر اتو کردن لباسهاست ، سیستم تشدید « Steam Shot » بخار نیز به منظور ایجاد بخار بیشتر، در اتوها مورد استفاده قرار می گیرد.

اتو و قدرت بخار دهی

صفحه ی داغ اتو

مهمترین اجزای اتو، صفحه ی داغ است که با لباسها بیشترین تماس را دارد و بیشتر از سایر قسمتها دچار فرسودگی خواهد شد ، از ابتدای ساخت این دستگاه ، اول این صفحات را از جنس فولاد و یا آهن می ساختند و سپس از استیل استفاده کردند ؛ اما فو لاد و آهن وزن اتو را بسیار سنگین می کردند و استیل نیز باعث ایجاد برق در لباسها می شد ،تا اینکه سرانجام از کفی های سرامیکی برای کاهش مشکلات گفته شده استفاده کردند ، با این کفی ها نه وزن اتو بالا می رود و نه روی لباسها برق میفتد و همچنین خود صفحه ی داغ نیز کمتر فرسود شده و هیچ خط و خشی بر روی کفی باقی نمی ماند.

سرامیک و تیتانیوم به دلیل مقاومت بالاتری که دارند گزینه های مناسبتری نیز می باشند. 

جنس کف اتو بسیار مهم است ، معمولا جنس کف اتو از نوع استیل ، سرامیک و تیتانیوم می باشد . بهترین کفی  اتو از جنس سرامیک ساخته شده است و بدترین نوع آن نیز استیل می باشد. کفی های سرامیکی به راحتی بر روی لباس حرکت می کنند و  هیچ نوع آسیبی متوجه پارچه نخواهد شد. ارزان ترین نوع جنس کفه ، استیل است.

هر چه تعداد سوراخها بیشتر ، بهتر

هنگامی که دارید به انواع اتوها نگاه می کنید و دو دو تا ، چهارتا می کنید که کدامشان بهتر است و با کیفیت تر است و قیمت مناسبتری دارد و… لطفاً به جنس کفی و تعداد سوراخهایش هم نگاهی بیندازید . هرچه تعداد سوراخهای  بیشتر باشد ، و در همه ی سطح کفی ، سوراخها تجمع داشته باشند ؛ همچنین تعداد سوراخها در قسمت نوک  بیشتر باشد ، به معنی انتخاب صحیح است .
صفحه ي اتو

اسپری کردن

هر زمانیکه لازم است دکمه ی اسپری را برای اسپری کردن آب روی لباسها فشار دهید. زمانیکه در حال استفاده از قابلیت اسپری هستید ، مطمئن شوید که آب کافی در مخزن آب باشد . برای دفعه ی اول که از دکمه ی اسپری استفاده می کنید باید چند بار دکمه را فشار دهید تا آب را اسپری کند و این عملکرد راه اندازی شود.

بخار پیوسته با اتوکشی عمودی بخار

دکمه ی بخار را برای تولید بخار پیوسته ی قوی که می تواند در پارچه ها نفوذ کند و سخت ترین چین و چروک ها را صاف کند، فشار دهید . قبل از فشردن دوباره ی دکمه ی بخار پیوسته، چند ثانیه صبر کنید. با فشردن دکمه ی بخار پیوسته در فواصل زمانی ، می توانید بصورت عمودی اتو کنید و لباسهای آویزان ، پرده ها و غیره را اتو بزنید. لازم به ذکر است که عملکرد بخار پیوسته فقط می تواند در دماهای بالا استفاده شود . زمانیکه چراغ پیلوت روشن شد انتشار را متوقف کنید و سپس اتو کشی را فقط بعد از زمانیکه چراغ پیلوت خاموش شده است دوباره شروع کنید.

ظرفیت مخزن آب

اتو ،سیمی به طول 3 متر یا کمتر یا بیشتر دارد ؛ هر چه طول سیم بیشتر باشد کاربران راحت تر می توانند لباسها را در جهات مختلف اتو کنند.

هر چه ظرفیت مخزن آب بیشتر باشد بهتر است ، این ظرفیت بر حسب « CC »  بیان می شود. بعضی از اتوها  دارای مخزن آب متحرک و قابل جداسازی هستند ، این مخزنها را به راحتی می توان از اتو جدا کرد و دوباره به آن متصل کرد . برای جلوگیری از پیچ خوردن سیم در محل اتصال سیم برق به دستگاه از سیستم چرخش سیم استفاده می شود و به این ترتیب در زمان اتوکشی، مشکل پیچ خوردن سیم را نخواهید داشت.

سنسورهای ضروری

برای همه ی ما پیش آمده که در حین صاف کردن لباس، حواسمان پرت شده، یا کاری برایمان پیش آمده و به کلی صفحه ی داغ روی لباسها را فراموش کرده ایم، سازندگان اتوها نیز هنگامی که می دیدند روز به روز مشغله ی فکری مردم بیشتر می شود، شروع به گنجاندن سنسورهایی در داخل اتوها کردند ، تا با کمک آنها خاموش شدن را به اتو یادآوری کنند .

سنسور سرد کننده« عمودی» 

هنگامی که اتو  از حرکت ایستاده است و همچنان در حالت عمودی قرار دارد ، یا این که وقتی کارتان تمام شده و اتو را خاموش کرده اید ، سنسور سر کننده شروع به کار می کند و در عرض کوتاه ترین زمان ممکن صفحه ی داغ اتو را خنک می کند و احتمال سوختگی و آتش سوزی را به صفر می رساند.
سنسور ضد سوختگی ؛ این سنسور هنگامی که اتو چه در حالت عمودی و چه در حالت افقی بدون حرکت ایستاده باشد ، فعال می شود و بصورت خودکار جریان برق را قطع می کند و مانع از ایجاد سوختگی لباس و .. می شود.

قابلیت « Self Clean »

قابلیت « anti_calc »: این ویژگی باعث می شود که کلسیم در اتو انباشته نشود و محفظه و منافذ اتو دچار گرفتگی نشوند و به همین دلیل باعث افزایش طول عمر اتو نیز می شود.

رسوبات ایجاد شده در مجاری و منافذ اتو که با گذشت زمان رسوب کرده و ایجاد شده اند می تواند عمر دستگاه را کاهش داده و عملکرد اتو بخار را نیز کاهش دهد به همین دلیل لازم است که به فاکتورهایی مانند رسوب زدایی وقابلیت ضد کلسیم که در دستگاههای اتو تعبیه شده اند توجه کرد. برای تخلیه و جرمگیری محفظه ی تولید بخار، از این قابلیت استفاده می شود ؛ منافذ خروجی بخار که بعد از مدتی استفاده کردن از اتو ، دچار گرفتگی می شوند با استفاده از این قابلیت منافذ باز می شوند و از انباشته شدن رسوبات به میزان زیاد جلوگیری می کند.

قابلیت ضد چکه « Anti Drip »

به منظور جلوگیری از چکه کردن و ریزش آب مخزن یا محفظه ی تولید بخار  تعبیه شده است و در هنگامی  که دمای کف اتو به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند. این سیستم بصورت خودکار محفظه ی تبخیر دستگاه را می بندد و از چکه کردن آّب جلوگیری می کند.

برای اتو کردن و صاف نمودن لباسهایی که آویزان هستند ، می توان از قابلیت بخاردهی عمودی «Vertical Steam » استفاده کرد .

نکات امنیتی  در نگهداری و تمیز کردن اتو

بعد از استفاده ، اتو را بصورتی که دریچه ی پر کننده به سمت پایین باشد نگهدارید تا آب باقیمانده از مخزن آب خارج شود.,دو شاخه را به پریز متصل کرده و صفحه ی کنترل دما را در بالاترین درجه ، به مدت 1-2 دقیقه تنظیم کنید ؛ تا آب باقیمانده تبخیر شود . سپس قبل از نگهداری ، اتو را از برق کشیده و اجازه دهید خنک شود.,زمانیکه دو شاخه متصل به پریز برق است ، تحت هیچ شرایطی از اتو فاصله نگیرید .,زمانیکه سیم برق آسیب دیده است با فروشنده یا مرکز نمایندگی یا مرکز خدماتی معتبر برای تعمیر تماس حاصل کنید.

چگونه همیشه صفحه ی داغ اتو تمیز بماند؟

برای اینکه همیشه اتویی تمیز داشته باشید و از اتو کردن بیشتر لذت ببرید ، باید هر چند وقت یکبار اتو را تمیز کنید ؛ برای این منظور می توانید از آب و سرکه استفاده نمایید به این صورت که محلول آب مقطر و سرکه را با هم درون مخزن اتو بریزید و سپس اتو را روشن کنید و بعد از مدتی مخزن را خالی کنید و یک بار دیگر این کار تکرار کنید البته این بار با اب مقطر خالی تا درون مخزن اتو کاملا پاک شود و این کار را چندین بار انجام دهید تا هیچ جرم و رسوبی داخل مخزن و منافذ اتو باقی نماند.

اتوهای پرسی

از وقتی که دستگاه های اتوپرس به بازار آمده اند طرفداران زیادی پیدا کرده و اکنون کاربران زیادی دارند ؛ بدون شک وجود یک اتو در هر خانه ای واجب و ضروری است ، اما چه بهتر که این اتو یکی از انواع اتو پرسها باشد. اتوپرس از دو صفحه تشکیل می شود که برای کار با آن باید لباس مورد نظر را بین دو صفحه ی اتو قرار داد .

هر دستگاه اتوپرس دارای یک تانک آب است و نشانگری جهت نمایش دادن آب داخل مخزن، دارد.

اتوپرسها صفحه های بزرگی دارند که کار اتو کردن را آسان تر می کند  و  مدت زمان اتو کردن انواع لباس را کاهش می دهند. در این نوع اتوها برای برطرف کردن چین و چروکهای لباس از بخار با دمای بالا استفاده می کنند. دستگاه های اتو پرس دارای صفحه نمایش دیجیتالی هستند ، کنترل درجه حرارات اتو از راه دکمه های فیزیکی و یا از راه صفحه نمایش انجام می شود . 

اندازه ی صفحه ی داغ

جنس کفه ی اتوهای پرسی یا از فلز است یا از چوب ؛ اما به دلیل اینکه کفه های چوبی بر اثر برخورد مداوم با بخار آب تبله شده و از بین می رود بنابراین پیشنهاد می گردد از کفه های فلزی استفاده شود.

صفحه های اتو پرس دارای اندازه های مختلفی میباشند که تاثیر مستقیم با قیمت دستگاه دارند ، اندازه ی اتو با توجه به تعداد افراد خانواده تعیین می شود هر چه صفحه بزرگتر باشد، مدت زمان اتو کردن نیز کمتر می گردد و در نتیجه در مدت کم حجم زیادی لباس اتو خواهد شد. صفحه های اتو پرسی در سایزهای مختلف ، 26 و 28 و 32 اینچی تولید می شوند ، و با بالا رفتن اندازه ی صفحه نمایش ،قیمت آنها نیز بالا می رود . اگر بیشتر موارد استفاده ی شما لباسهای معمولی است ؛ سایز استاندارد اتو یعنی 26 اینچی را تهیه کنید ولی  اگر اتوکردن پرده و لباسهای عریض و پهن  جزء موارد اصلی اتوکردن شما هستند سایز بزرگ صفحه ی اتو را انتخاب کنید  که در این صورت اتو ، سنگینتر نیز خواهد بود.

آنالوگ یا دیجیتال

امروزه همه چیز دیجیتالی شده است و ما عادت کرده ایم که بر روی لوازم منزلمان انواع اعداد و ارقام را ببینیم که هر کدام نشانگر مفهوم خاصی هستند ؛ در اتوهای پرسی نیز ، دو نوع صفحه نمایش در بازار موجود هستند ، که یکی از آنها صفحه نمایش دیجیتال است و دیگری صفحه نمایش آنالوگ است ، تفاوتی که در این دو نوع صفحه نمایش وجود دارد این است که ؛ در صفحه نمایش دیجیتال صفحه ای از ال سی دی یا ال ای دی با مجموعه ای از اعداد و ارقام و آیکونهای مختلف که هرکدام بیانگر چیزی است، روبرویمان قرار می گیرند و لی در صفحه نمایش آنالوگ ، کنترل و دکمه های همیشگی برای تنظیمات استفاده می شود؛ یادآور می شوم که صفحه نمایش دیجیتالی یا آنالوگ تاثیری بر کیفیت محصول ندارد و تنها نحوه ی انجام تنظیمات را تغییر می دهد.

پایه های اتوپرس

پایه های اتو پرسها دارای انواع مختلفی میباشند که هر کدام خاصیت متفاوتی دارند ، پایه های تلسکوپی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند و پایه های پروفیلیپ، استحکام و مقاومت زیادی به نسبت پایه های تلسکوپی دارند.

سنسورهای ضروری

خاموش شدن اتوماتیک

در این حالت دستگاه ، سنسورهای حساسی را تعبیه کرده است به این صورت که اگر دستگاه مدتی  توقف داشته باشد و حرکتی از خود نشان ندهد دستگاه خودبه خود خاموش می شود. قابلیت اتو کردن بدون بخار ، این قابلیت برای مواقعی که می خواهید لباسی را بدون بخار اتو بزنید گزینه ی مناسبی است و همچنین این اجازه را نیز به شما می دهد که میزان بخار را تنظیم کنید.
 مخزن آب و سایر قسمتهایی که در مسیر بخار آب قرار دارند احتمال اینکه رسوب زیادی بگیرند زیاد است ، اما در بعضی اتوها قابلیتی به نام تمیز شدن خودکار تعبیه شده است که با استفاده از آن می توان با فشار دادن یک دکمه رسوبها را از بین برد ، البته از بین رفتن رسوبها با استفاده از جریان شدید بخار انجام می شود. اتو پرسهای دیگری نیز هستند که  به فیلتر ضد رسوب و یا سیستم الکترونیکی کنترل مواد معدنی مجهز هستند که میزان رسوب را بطور قابل ملاحظه ای کاهش می دهند.

قابلیت ضد رسوب

قابلیت ضد رسوب که با استفاده از آن 99% درصد مواد معدنی موجود در آب تصفیه میشود و با کاهش دادن سطح مواد معدنی، موجب افزایش دادن طول عمر دستگاه می گردد؛ بنابراین حتما به این موضوع دقت کنید که اتویی که می خواهید بخرید این قابلیت را داشته باشد. 

فیلتر آب نیز برای عبور دادن آب و گرفتن مواد و املاح معدنی استفاده می شود و به این صورت رسوبات بصورت قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کنند.

قابلیت « Electrical Mineral Control » به معنی کنترل کننده مواد معدنی آب است و بصورت هوشمند میزان مواد معدنی موجود در آب را کنترل می کند و اگر میزان املاح و مواد معدنی در آب بسیار زیاد باشد این سنسورها به شما هشدار میدهند و همچنین در صورتی که عمر فیلتر ضد رسوب به پایان رسیده باشد ، دستگاه به شما اطلاع خواهد داد.

کنترل بخار از راه های مختلف

برای کنترل بخار اتو، راه های متفاوتی وجود دارد یکی از آنها استفاده از پیچ یا ریلی است که بر روی دستگاه قرار گرفته است و همچنین استفاده از کنترل های دیجیتالی در بین انواع اتوها وجود دارد و بسته به سلیقه و نظر کاربران دارد که کدام نوع را انتخاب می کنند ؛ همچنین دسته های متفاوت و گوناگونی در بین انواع اتوها موجود است که با توجه به خوش دست بودنشان، می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید .

بوستر بخار

بوستر قابلیتی است که حجم بخار را به میزان 30 % افزایش می دهد و این قابلیت هنگام اتو کردن پارچه های ضخیم که نیاز به  بخار بیشتری دارند، بسیار کاربردی خواهد بود. بعضی از لباسها به بخار بیشتر و با فشار بالاتری نیاز دارند و به همین منظور قابلیتی به نام بخار با فشار بالا به اتوها افزوده شده است ، تا در صورت لزوم  و برای پارچه هایی خاص که نیاز به فشار بخار بیشتری دارند ،از این قابلیت استفاده کنند.


بیشتر بخوانید :

« حتما بخوانید  فرق غذاساز با خردکن و مقایسه و تفاوت ؟ کدام را باید بخریم ؟

اتو پرس ؛ راهنمای خرید بهترین اتوهای پرسی
اتو کردن درست و اموزش صحیح اتو کردن لباس هایتان
اتیکت لباس ؛ راهنمای شستشوی لباس با توجه به اتیکت لباس

1 نظر
  1. هادی می گوید

    عالی بود. .ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .