مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید اتو پرس ؛ نکات مهم برای انتخاب

0 394
زمان مطالعه : 5 دقیقه

راهنمای خرید اتو پرس ؛ نکات مهم برای انتخاب ؛ از وقتی که دستگاه های اتو پرس به بازار آمده اند طرفداران زیادی پیدا کرده و اکنون کاربران زیادی دارند . بدون شک وجود یک اتو در هر خانه ای واجب و ضروری است ، اما چه بهتر که این اتو یکی از انواع اتو پرسها باشد.

راهنمای خرید اتو پرس : صفحه های اتو پرس

اتوپرس از دو صفحه تشکیل می شود که برای کار با آن باید لباس مورد نظر را بین دو صفحه ی اتو قرار داد . انواع اتوپرسها صفحه های بزرگی دارند که کار اتو کردن را آسان تر می کند . و  مدت زمان اتو کردن انواع لباس را کاهش می دهند. در این نوع اتوها برای برطرف کردن چین و چروکهای لباس از بخار با دمای بالا استفاده می کنند. دستگاه های اتو پرس دارای صفحه نمایش دیجیتالی هستند . کنترل درجه حرارات اتو از راه دکمه های فیزیکی و یا از راه صفحه نمایش را به کاربر می دهند.

هر دستگاه اتوپرس دارای یک تانک آب است که نشانگری جهت نمایش دادن آب داخل مخزن،  دراد که در اتوهای مختلف حجم مخزن آب نیز متفاوت است.اتو پرس
قابلیت خاموش شدن اتوماتیک: در این حالت دستگاه ، سنسورهای حساسی را تعبیه کرده است . به این صورت که اگر دستگاه مدتی  توقف داشته باشد و حرکتی از خود نشان ندهد دستگاه خودبه خود خاموش می شود. قابلیت اتو کردن بدون بخار ، این قابلیت برای مواقعی که می خواهید لباسی را بدون بخار اتو بزنید گزینه ی مناسبی است . و همچنین این اجازه را نیز به شما می دهد که میزان بخار را تنظیم کنید.

در اتوهای پرسی ، درجه حرارت دارای یک نشانگر می باشد. که زمان آماده شدن برای کار را آماده می کند زیرا وقتی دستگاه روشن می شود باید مدت زمانی صبر کنید تا بخار آب بوجود آید. و دستگاه آماده به اتو کردن شود ،این نشانگر یک چراغ نیز دارد. دسته های اتوپرس اگر دارای قفل باشد ، دیگر امکان دستکاری کردن تنظیمات دستگاه را ندارد.

 

تمیز شدن خودکار دستگاه اتو پرس

مخزن آب و سایر قسمتهایی که در مسیر بخار آب قرار دارند احتمال اینکه رسوب زیادی بگیرند زیاد است . اما در بعضی اتوها قابلیتی به نام تمیز شدن خودکار تعبیه شده است که با استفاده از آن می توان با فشار دادن یک دکمه رسوبها را از بین برد . البته از بین رفتن رسوبها با استفاده از جریان شدید بخار انجام می شود.اتو پرسهای دیگری نیز هستند که  به فیلتر ضد رسوب و یا سیستم الکترونیکی کنترل مواد معدنی مجهز هستند. که میزان رسوب را بطور قابل ملاحظه ای کاهش می دهند.

 

راهنمای خرید اتو پرس : فیلتر آب اتو پرس

فیلتر آب نیز برای عبور دادن آب و گرفتن مواد و املاح معدنی استفاده می شود . و به این صورت رسوبات بصورت قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کنند.

 

برند

انواع مختلف اتو پرس با برندهای مختلف و در اندازه های متفاوت در بازار موجود هستند. که باید بین آنها یکی را انتخاب کنید و بخرید . از آنجاییکه همه ی خانواده ها دارای لباسهایی از جنسهای مختلف ، حریر و ابریشم و  کتان و جین و… ضخیم و نازک هستند بنابراین  هنگام خرید اتو به بیشترین قدرت بخار اتو توجه کنید .و خرید اتویی با قابلیت اسپری بخار و بخار پرفشار بسیار لازم و ضروری است.
اتو پرس

کنترل بخار از راه های مختلف

برای کنترل بخار اتو، راه های متفاوتی وجود دارد یکی از آنها استفاده از پیچ یا ریلی است. که بر روی دستگاه قرار گرفته است و همچنین استفاده از کنترل های دیجیتالی در بین انواع اتوها وجود دارد . و بسته به سلیقه و نظر کاربران دارد که کدام نوع را انتخاب می کنند. همچنین دسته های متفاوت و گوناگونی در بین انواع اتوها موجود است که با توجه به خوش دست بودنشان می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید .

 

« حتما بخوانید  اتو کردن صحیح لباس ها و وسایل مورد نیاز برای اتو زدن حرفه ای

قابلیت ضد رسوب

قابلیت ضد رسوب که با استفاده از آن 99% درصد مواد معدنی موجود در آب تصفیه میشود. و با کاهش دادن سطح مواد معدنی موجب افزایش دادن طول عمر دستگاه می گردد. بنابراین حتما به این موضوع دقت کنید که اتویی که می خواهید بخرید این قابلیت را داشته باشد.

 

قابلیت EMC «Electrical Mineral Control »  

به معنی کنترل کننده مواد معدنی آب است و بصورت هوشمند میزان مواد معدنی موجود در آب را کنترل می کند. و اگر میزان املاح و مواد معدنی در آب بسیار زیاد باشد این سنسورها به شما هشدار میدهند و همچنین در صورتی که عمر فیلتر ضد رسوب به پایان رسیده باشد ، دستگاه به شما اطلاع خواهد داد.

 

جنس کفه

جنس کفه ی اتوهای پرسی یا از فلز است یا از چوب است. اما به دلیل اینکه کفه های چوبی بر اثر برخورد مداوم با بخار آب تبله شده و از بین می رود. بنابراین پیشنهاد می گردد از کفه های فلزی استفاده شود.

 

راهنمای خرید اتو پرس : بوستر بخار

بوستر قابلیتی است که حجم بخار را به میزان 30 % افزایش می دهد و این قابلیت هنگام اتو کردن پارچه های ضخیم که نیاز به  بخار بیشتری دارند بسیار کاربردی خواهد بود.

 

اندازه صفحه اتو پرس

اندازه ی صفحه ی اتوپرسی بسیار حائز اهمیت است . اگر بیشتر موارد استفاده ی شما لباسهای معمولی است سایز استاندارد اتو یعنی 26 اینچی را تهیه کنید. ولی  اگر اتوکردن پرده و لباسهای عریض و پهن  جزء موارد اصلی اتوکردن شما هستند سایز بزرگ صفحه ی اتو را انتخاب کنید . که در این صورت اتو ، سنگینتر نیز خواهد بود.

 

راهنمای خرید اتو پرس : صفحه نمایشگر

اتوپرسها برای کنترل درجه حرارت و سایر موارد دیگر به دو صورت آنالوگ یا دیجیتال عمل می کنند . کنترل آنالوگ همان کنترل پیچی یا ریلی می باشد و کنترل های دیجیتال هم همان کنترلهای با صفحه نمایش دیجیتالی هستند که کارکردی راحت و آسان دارند.

 

پایه های اتوپرس

اتو پرسها دارای پایه های مختلفی میباشند که هر کدام خاصیت متفاوتی دارند . پایه های تلسکوپی دارای قابلیت تنظیم ارتفاع هستند و پایه های پروفیلی ، استحکام و مقاومت زیادی به نسبت پایه های تلسکوپی دارند.

 

 

 ممنونیم که وقت خود را برای خواندن مطلب راهنمای خرید اتو پرس ؛ نکات مهم برای انتخاب گذاشته اید . اگر سوال یا نظری دارید خوشحال خواهیم بود که آن را بنویسید.

بیشتر بخوانید :

اتو کردن درست و اموزش صحیح اتو کردن لباس هایتان
اتو ؛ راهنمای خرید اتو بخار و بهترین اتو پرس
اتیکت لباس ؛ راهنمای شستشوی لباس با توجه به اتیکت لباس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .