مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

اندازه مواد شوینده مورد نیاز لباسشویی مقدار مناسب

0 394
زمان مطالعه : 6 دقیقه

اندازه مواد شوینده مورد نیاز لباسشویی مقدار مناسب ؛ وقتی صحبت از تمیزی و تمیز کردن لباس شما می شود ، بنظر می رسد هرچه مقدار مواد شوینده بیشتر باشد بهتر است ! اما در واقع اینگونه نیست. استفاده بیش از حد از مواد شوینده در لباسشویی نه تنها می تواند هزینه ی اضافی برای شما داشته باشد بلکه تمیز کردن لباس های شما را مشکل تر خواهد کرد. از همه بدتر این که استفاده از مواد شوینده بیش از حد می تواند به ماشین لباسشویی شما آسیب برساند.

بسیاری از مردم تعجب می کنند وقتی می فهمند مشکلات ماشین لباسشویی آن ها ناشی از مواد شوینده بیش از حد است. البته این مشکلات در ماشین لباسشویی های جدیدتر ، کمتر است. مقررات فدرال ، تولید کنندگان ماشین لباسشویی را ملزم ساخته است که میزان آب مورد نیاز در هر بار را کاهش دهند. آب کمتر و مواد شوینده زیاد بدان معنی است که ماشین شما برای پاک کردن مواد شوینده کار سختی باید انجام دهد . همچنین باقی مانده مواد شوینده در ماشین لباسشویی ، مشکلاتی برای دستگاه ایجاد می کند.

همه ما از مواد شوینده خیلی زیادی استفاده می کنیم .
عملاً همه مواد شوینده زیادی را در ماشین لباسشویی خود قرار می دهند ، چه یک مدل قدیمی باشد یا یک مدل جدیدتر با بازده بالا. این تا حدی تقصیر سازندگان مواد شوینده است ( که ما را ترغیب می کنند بیشتر از آنچه نیاز دارید از مواد شوینده استفاده کنید ) و بخشی از آن تقصیر ذهنیت اشتباه ما است ( که تصور می کنیم هرچه مقدار مواد شوینده بیشتر باشد بهتر است ).

آب گرم به خودی خود یک ماده تمیز کننده بسیار عالی است

علیرغم تمایل عمومی ما به استفاده از مواد شوینده زیاد ، اگر شما به طور تصادفی یک چرخه را بدون  مواد شوینده اجرا کنید ، می دانید که ماده شوینده مهم نیست ، مگر اینکه لباس های شما خیلی کثیف باشند. آب گرم به خودی خود یک ماده تمیز کننده بسیار عالی است و فقط یک ساعت و شستشو در آب گرم لباس ها را تمیز می کند. مطمئناً ما به هیچ وجه توصیه نمی کنیم که از مواد شوینده استفاده نکنید ، اما این نکته را برجسته می کند که ما چقدر بر نقش مواد شوینده تأکید می کنیم.

اندازه مواد شوینده مورد نیاز لباسشویی مقدار مناسب


علائم استفاده از مواد شوینده زیاد در لباسشویی

اگر هر یک از این مشکلات را در ماشین لباسشویی خود تجربه کردید ، ممکن است به این دلیل باشد که شما از مواد شوینده خیلی زیادی استفاده می کنید.
اندازه مواد شوینده مورد نياز لباسشويي

  • باقی مانده مواد شوینده روی لباس ها

استفاده از مواد شوینده بیش از حد ، به ویژه اگر از مواد شوینده معمولی استفاده می کنید ، بقایای چسبناکی روی لباس های شما باقی می گذارد. این باقیمانده که همیشه قابل مشاهده نیست ، ترکیبی از مواد شوینده اضافی در لباسشویی ، خاک ، روغن ، عرق و مواد زائد است . باکتری ها در پارچه به دام می افتند و باعث ایجاد بوی بد می شوند. بخصوص پارچه های ظریف ، لباس های با الیاف طبیعی و همچنین لباس های ورزشی حساس هستند . لباس های ورزشی طوری طراحی شده اند که عرق را از بدن دور کنند که باقیمانده مواد شیمیایی عملکرد آن ها را به سرعت کاهش می دهد.

 

  • درام لباسشویی لیز می شود

این نشانه متداولی از این است که ماشین لباسشویی شما مواد شوینده را آبکشی نمی کند.
برای کمک به پاک کردن باقی مانده مواد ، لباسشویی خود را فقط با آب ، بدون لباس و مواد شوینده اضافی اجرا کنید.

 

  • بوی ناخوشایند ماشین لباسشویی

استفاده زیاد از مواد شوینده لباسشویی یا مایع نرم کننده پارچه باعث ایجاد باقی مانده مواد شوینده می شود که محیطی برای رشد قارچ و کپک ایجاد می کند. اگر درام بوی ناخوشایندی داشته باشد ، احتمالاً بخاطر ایجاد کپک و مواد شوینده در ماشین لباسشویی می باشد.

  • لباسشویی نمی تواند چرخه میانی را تخلیه یا متوقف کند

مواد شوینده بیش از حد لباسشویی ممکن است مانع از آبکشی صحیح شود ، یا ممکن است باعث شود دستگاه از کار بیفتد. مواد شوینده بیش از حد می توانند با وارد شدن به شیلنگ به دستگاه آسیب برسانند و به سوئیچ فشار آب آسیب وارد کنند. یکی دیگر از مشکلات احتمالی این است که باعث نشتی می شود.

 

« حتما بخوانید  چیزهایی که نباید با ماشین لباسشویی بشویید ؛ 13مورد را در لباسشویی نیندازید
  • لباسشویی ، لکه های تیره یا زنگ را بر روی لباس بر جای می گذارد

این مشکل اغلب نشانه مواد شوینده باقی مانده ، قارچ یا کپک در داخل بوت ماشین لباسشویی ( درزگیر لاستیکی بین درب و طبل است که از نشت جلوگیری می کند ) است . اگر بوت کپک زده باشد ، باید آن را تعویض کنید.

 

به چه میزان از مواد شوینده در لباسشویی برای شست و شوی لباس ها استفاده می کنید؟
پاسخ به عوامل گسترده ای بستگی دارد. چه مقدار لباس می شویید ؟
لباس های شما چقدر کثیف هستند ؟
از چه نوع مواد شوینده ای استفاده می کنید؟
ماشین لباسشویی شما چقدر بزرگ است؟
آیا آب سخت یا نرم دارید؟

مقدار مواد شوینده مورد نیاز

 

برای این که بدانید کدام نوع ماده شوینده برای دستگاه شما بهترین و مقدار مواد شوینده مورد نیاز برای هر بار چقدر است ، کتابچه راهنمای استفاده و مراقبت از ماشین لباسشویی خود را بررسی کنید . به عنوان یک قاعده کلی ، فقط باید از یک قاشق غذاخوری مواد شوینده برای یک بار معمولی استفاده کنید. برای لباس های فوق العاده کثیف ( به ویژه لباس هایی که به روغن یا گریس آغشته شده اند ) می توانید مقدار آن را حدود 50٪ افزایش دهید . هنگام استفاده از ماشین لباسشویی با بار بالا ، از دو قاشق غذاخوری مایع یا چهار قاشق غذاخوری ( 1/4 لیوان ) پودر استفاده کنید . لیوان اندازه گیری که به همراه مایع شوینده لباسشویی شما است ، حدود 10 برابر بزرگتر از مقدار واقعی مواد شوینده مورد نیاز برای لباسشویی است . هرگز بدون اندازه گیری ، مواد شوینده را داخل ماشین نریزید.

مقدار مناسب شوینده لباس

اگر ماشین لباسشویی جدید تری دارید ، ممکن است نیاز به مواد شوینده رختشویی با راندمان بالا باشد.
مواد شوینده با راندمان بالا ( HE ) بطور ویژه فرمول بندی شده اند تا از بسیاری از لجن ها جلوگیری کند.
اگر در ماشین لباسشویی جدید خود از مواد شوینده با راندمان بالا استفاده نمی کنید ، مقدار مواد شوینده مورد استفاده را تقریباً به یک سوم مقدار توصیه شده کاهش دهید. ماهانه از قرص های تمیز کننده ماشین ظرفشویی استفاده کنید تا به از بین بردن هرگونه باقی مانده مواد شوینده در ماشین لباسشویی کمک کند.

اندازه مواد شوینده مورد نياز لباسشويي

نحوه بارگیری ماشین لباسشویی

  • اندازه مواد شوینده مورد نیاز لباسشویی مقدار مناسب .
    این که هرگز ماشین لباسشویی خود را بیش از حد پر نکنید مهم است .
    دستگاه را در حدود 3/4 پر کنید ، اما از بسته بندی محکم لباس ها خودداری کنید.
    برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه ، لباس را به طور مساوی و جدا از هم در داخل دستگاه توزیع کنید.
    مگر اینکه دستورالعمل استفاده و مراقبت از ماشین لباسشوییتان چیزی غیر از این را بگوید .

 

اندازه مواد شوینده مورد نياز لباسشويي

 

تعیین دوز مواد شوینده توسط ماشین لباسشویی

اندازه مواد شوینده مورد نیاز لباسشویی مقدار مناسب .
اخیراً چندین ماشین لباسشویی به بازار عرضه شده اند که مقدار مواد شوینده را تعیین می کند.
این ویژگی را می توانید در مارک های اروپایی مانند ( Miele ) و ( Bosch ) پیدا کنید.
در ایالات متحده آمریکا ، ماشین لباسشویی ( GE ) با ( SmartDispense ) مواد شوینده کافی برای مدت دو ماه شستشو را در خود نگه می دارد و دستگاه آن را بر اساس چرخه تهیه می کند. در حقیقت ، ماشین لباسشویی حتی می تواند قبل از اتمام کار ، مواد شوینده بیشتری را برای شما سفارش دهد.

سایت تا خرید انواع متنوعی ماشین لباسشویی را به فروش می رساند . برای خرید هر مدلی که در نظر دارید روی خرید ماشین لباسشویی کلیک کنید .

بیشتر بخوانید :

نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی
تکنولوژي True Steam در ماشين لباسشویی ال جی LG
لباسشویی سامسونگ و اشنایی با امکاناتش
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .