مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

چگونه دزدگیر خودرو کار می کند ؟ نحوه کارکرد سیستم دزدگیر ماشین

0 145
زمان مطالعه : 4 دقیقه

چگونه دزدگیر خودرو کار می کند ؛ امروزه خطر سرقت اتومبیل شما بیش از آن است که بسیاری از مردم تصور می کنند. سارقان مانند همیشه شیوع دارند و اتومبیل ها هدف اصلی آن ها هستند. فرقی نمی کند شما اتومبیلی قدیمی دارید که روز های خوشش دیگر به پایان رسیده یا یک وسیله نقلیه کاملاً جدید ، سارقان به دنبال فرصت هایی می گردند تا آنچه را که متعلق به شما است استفاده کنند. بنابراین ، داشتن امنیت مناسب خودرو ضروری است. بدون آن ، ماشین شما در معرض خطر بسیار زیادی قرار دارد. در ادامه ما برای شما نحوه ی کار دزدگیر ماشین که وسیله ی مورد نیاز برای هر اتومبیلی است را آورده ایم پس ، با ما همراه باشید ..


چگونه دزدگیر خودرو کار می کند ؟ نحوه کارکرد سیستم دزدگیر ماشین

دزدگیر خودرو سیستمی است که در وسیله نقلیه نصب شده و برای جلوگیری از سرقت کار می کند. در حالی که انواع مختلفی از سیستم هشدار اتومبیل در دسترس است ، متداول ترین آن ها از اجزای مشابهی تشکیل شده اند .

 

آناتومی اساسی دزدگیر اتومبیل

در ابتدایی ترین سطح ، دزدگیر های اتومبیل دستگاه های نسبتاً ساده ای هستند. آن ها حداقل از سه جز تشکیل شده اند که عبارتند از:

  • حداقل یک نوع سنسور
  • نوعی آژیر صدا ساز یا چراغ چشمک زن
  • یک واحد کنترل 

اگر به یک سیستم ابتدایی هشدار اتومبیل نگاه کنید که فقط شامل این سه مولفه باشد ، کاملاً می توان فهمید که چگونه کار می کند.

 

واحد کنترل

چگونه دزدگیر خودرو کار می کند ؛ قسمت اصلی دزدگیر ماشین اساساً رایانه ای است که فرامین را دریافت و ارسال می کند و جز اصلی سیستم دزدگیر پس از فروش است. این واحد نیروی خود را از باتری اتومبیل می گیرد اما برای امنیت بیشتر می توان از آن با یک پشتیبان باتری نیز محافظت کرد . تمام اجزای موجود در سیستم دزدگیر به واحد کنترل متصل هستند و این واحد به طور مداوم همه آن ها را در حالی که در حالت فعال هستند ، کنترل می کند.

 

آژیر « چگونه دزدگیر خودرو کار می کند ؟»

آژیر این دزدگیر ها ، صدای قابل توجه و بلند تری از دزدگیر های استاندارد کارخانه ای ایجاد می کند. این باعث جلب توجه بیشتر می شود و احتمال ماندن دزد در کنار ماشین تا خاموش شدن آژیر را ، کاهش می دهد .
چگونه دزدگیر خودرو کار می کند ؟

ریموت کنترل «چگونه دزدگیر خودرو کار می کند ؟ »

ریموت و دکمه های کلیدی روی آن برای ارسال دستورات قفل ، باز کردن قفل و باز شدن درب صندوق عقب در وسیله نقلیه شما استفاده می شود. یک ریموت  دو طرفه می تواند تأییدیه هایی را از واحد کنترل دریافت کند که دستورات را تأیید می کند یا شما را از احتمال سرقت در حال انجام آگاه می کند .
چگونه دزدگیر خودرو کار می کند ؟

اجزای دیگر دزدگیر های خودرو

دزدگیر ها علاوه بر آن سه مولفه اصلی ، اجزای دیگری نیز دارند که در ادامه آن ها را معرفی کرده ایم .

سنسور شیب / ضربه
این سنسور ضربه وارده به ماشین و شیب خودرو را تشخیص می دهد. سنسور شوک هنگامی که به وسیله نقلیه شما ضربه وارد شود فعال می شود. اگر وسیله نقلیه شما بکسل یا سوار شود ، سنسور شیب باعث ایجاد زنگ هشدار می شود.

سنسور هایی نیز وجود دارند که روی قسمت های مختلف خودرو نصب شده اند. این سنسور ها در حال کنترل ارتعاشات داخل یا روی خودرو هستند. آن ها همچنین می توانند حرکات وسیله نقلیه را کنترل کنند. در صورت مشاهده حرکات و ارتعاشات ، سنسور ها آژیر را فعال می کنند و این باعث ایجاد صدای بلندی می شود که قرار است سارقان را بترساند و توجه افراد منطقه را جلب کند و به عنوان بازدارنده سرقت استفاده می شود.

 

« حتما بخوانید  انواع حسگر و سنسور دزدگیر خودرو

 

چراغ LED داخلی چگونه دزدگیر خودرو کار می کند ؟

یک چراغ LED داخلی به مردم اطلاع می دهد که شما یک سیستم دزدگیر پس از فروش دارید. اگر سارقان خودرو بدانند که شما یک سیستم امنیتی نصب کرده اید به احتمال زیاد اقدام به سرقت وسیله نقلیه شما نمی کنند .

 

دزدگیر های کارخانه اتومبیل در مقابل دزدگیر های اتومبیل پس از فروش

امروزه بسیاری از وسایل نقلیه دارای دزدگیر استاندارد خودرو هستند. به طور کلی دو نوع مختلف سیستم دزدگیر کارخانه وجود دارد. یکی از آن ها دارای یک ریموت کنترل از راه دور است که می توانید برای فعال یا غیر فعال کردن سیستم استفاده کنید و دیگری با قفل کردن ماشین با استفاده از کلید فعال می شود.
دزدگیر های پس از فروش دارای گزینه ها و ویژگی های بسیار بیشتری نسبت به دزدگیر های استاندارد کارخانه ای هستند که این باعث می شود امنیت آن ها بیشتر باشد و وقتی آن ها به صورت حرفه ای نصب شوند ، یافتن و حذف آن ها برای سارقان دشوارتر خواهد بود.

 

با مطالعه چگونه دزدگیر خودرو کار می کند ؟ امیدوارم پاسخ سوالات خود را گرفته باشید ؛ اکنون دیگر به خوبی با اجزای دزدگیر ماشین و نحوه ی کار آن ها آشنا شده اید . حال اگر قصد خرید یک دزدگیر مطمئن برای خودروی خود را دارید ، می توانید به آسانی و با مراجعه به بخش خرید دزدگیر در سایت تاخرید ، از میان انواع مختلف دزدگیر ، خرید خود را انجام دهید . همچنین اگر هر گونه سوالی در رابطه با دزدگیر ها دارید می توانید در بخش سوالات ، پرسش خود را مطرح کرده تا تیم ما ، پاسخگوی سوالات شما باشند .

 


بیشتر بخوانید:

معرفی انواع مانیتور های مختلف خودرو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .