مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

چه چیزهایی نباید در مایکروویو گذاشت ؛ 14 مورد

0 236
زمان مطالعه : 5 دقیقه

چه چیزهایی نباید داخل مایکروویو گذاشت ؛ 14 مورد ؛ اگر قبلاً باعث ایجاد آتش سوزی داخل مایکروویو شده اید ، بدانید که شما تنها نیستید. مایکروویو ، اگرچه مدت مدیدی است که وجود دارد ، اما هنوز هم برای بسیاری از ما دارای رمز و راز است. این مواد غذایی را در کسری از زمان گرم می کند ، اما بعضی اوقات باعث می شود همه چیز منفجر شود. مایکروویو کار های بسیار خوبی می تواند انجام دهد. تقریباً به نظر می رسد که می تواند هر کاری انجام دهد. اما مایکروویو نمی تواند همه چیز را کنترل کند. مواردی وجود دارد که هنگام قرار گرفتن در مایکروویو باعث انفجار می شود . ما چیز هایی که نباید داخل مایکروویو گذاشت را در زیر برای شما ذکر کرده ایم تا بتوانید با اطمینان بیشتری از مایکروویو استفاده کنید و تعداد انفجار های کمتری داشته باشید.


چه چیزهایی نباید در مایکروویو گذاشت : 14 مورد

آب

اگر یک فنجان آب را در مایکروویو قرار دهید بدون این که چیز دیگری در آن باشد ، آب بسیار گرم خواهد شد. این بدان معنی است که آب جوشانده نمی شود ، اما بسیار گرم است. اگر هنگامی که از مایکروویو خارج می شود ، چیزی به آب اضافه شود ، قابلیت انفجار پیدا می کند. پیشنهاد می کنیم از یک کتری استفاده کنید تا صبح یک فنجان قهوه یا چای درست کنید .

 

کیسه ها

چیز هایی که نباید داخل مایکروویو گذاشت همانگونه که به نظر می رسد کیسه ها بی گناه نیستند.
کیسه های کاغذی ، کیسه های پلاستیکی یا روزنامه ها را از مایکروویو دور نگه دارید. آن ها بهداشتی نیستند ، ممکن است باعث آتش سوزی شوند و ممکن است دود سمی تولید کنند. گرمای شدید ممکن است باعث اشتعال یک کیسه شود و باعث آتش سوزی در مایکروویو شود .

 

ظروف یکبار مصرف

ظروف پلاستیکی یکبار مصرف نباید در مایکروویو استفاده شود.
آن ها فقط برای یکبار استفاده در نظر گرفته شده اند و برای تحمل گرمای زیاد مجهز نیستند. ظروف می توانند در مایکروویو پیچ خورده یا ذوب شوند ، که می تواند مواد شیمیایی را در مواد غذایی شما آزاد کند.

 

چه چیزهایی نباید در مایکروویو گذاشت : تخم مرغ 

تخم مرغ ها نیز یکی از چیز هایی است که نباید داخل مایکروویو گذاشت .
جازه ندهید اینترنت شما را فریب دهد .

درست کردن تخم مرغ آب پز در مایکروویو مشکل است. گرمای سریع ناشی از مایکروویو باعث ایجاد بخار زیادی در تخم مرغ می شود. بخار جایی ندارد که آزاد شود ، درنتیجه تخم مرغ منفجر می شود.

 

ظروف پلی استایرن

اکثر ما قبلاً این را شنیده ایم ، اما در صورتی که معدودی از شما هنوز هم در حال تجدید نظر در مورد ظروف خود هستید ، این موضوع را بخاطر بسپارید : فوم نوعی پلاستیک است و پلاستیک در مایکروویو خوب عمل نمی کند . مگر این که دارای برچسب مخصوص مایکروویو باشد.

 

چیز هایی که نباید داخل مایکروویو گذاشت

میوه

برخی از میوه ها می توانند گرما را تحمل کنند ، اما نه همه .
انگور در اثر گرما منفجر می شود و کشمش دود می کند.

 

چه چیزهایی نباید در مایکروویو گذاشت : ظروف با دور فلزی

فلز می تواند در برابر گرما واکنش نشان داده و به مایکروویو ( و ظرف چینی ) شما آسیب برساند.

 

« حتما بخوانید  یخ زدایی موادغذایی با مایکروفر چگونه انجام می شود ؟

فلفل تند

هیچ اتفاق بدی برای فلفل ها رخ نخواهد داد ، به جز این که آن ها ممکن است آتش بگیرند .
اما وقتی درب مایکروویو را بعد از اتمام کار باز کنید ، مواد شیمیایی آزاد شده از آن ها چشم و گلوی شما را می سوزاند.

 

چیز هایی که نباید داخل مایکروویو گذاشت

چیز هایی که نباید داخل مایکروویو گذاشت

آلومینیوم

قرار دادن هر فلزی ، حتی فویل ، نباید داخل مایکروویو قرار بگیرد زیرا می تواند در آنجا باعث ایجاد آتش سوزی شود.

 

مایکروویو خالی

اگر مایکروویو را خالی روشن کنید ، احتمالاً کل آن را منفجر می کنید.
از آنجا که هیچ چیز برای جذب مایکروویو ها ، مانند غذا وجود ندارد ، مگنترون ، چیزی که باعث عملکرد مایکروویو می شود در نهایت باعث جذب مایکروویو ها و تخریب آن می شود.

 

چه چیزهایی نباید در مایکروویو گذاشت : شیر بچه 

بسیاری از مادران مدرن مشغول سرگرمی و شیر دادن به بچه خود هستند تا بتوانند از
سبک زندگی پرتحرکی که با کودک جدید همراه است ، پیروی کنند. قرار دادن شیر در مایکروویو برای گرم کردن آن ایده چندان خوبی نیست. ممکن است هنگام قرار دادن آن در مایکروویو ، شیر به طور مساوی گرم نشود که می تواند قسمت های بسیار داغی ایجاد کند که به طور بالقوه می تواند به کودک آسیب برساند.

 

نان

در حالی که نان در مایکروویو نمی تواند باعث آتش سوزی شود یا مایکروویو را خراب کند ، مطمئناً کیفیت خود را از دست می دهد . قرار دادن نان در مایکروویو باعث می شود بافت نان سفت و بیش از حد مرطوب شود. اگر این مسئله را تجربه کردید ، به سادگی با قرار دادن نان برای دو دقیقه در فر ، نان دوباره به بافت مورد نظر برگردد. بعضی اوقات بهتر است برای گرم شدن غذای خود کمی وقت اضافی صرف کنید تا از طعم خوب آن اطمینان حاصل کنید.

 

سس بدون درب

بسیار مهم است که قبل از گرم کردن آن ها مطمئن شوید که تمام سس های مورد نظر در مایکروویو پوشانده شده اند. سس های بدون درب احتمال منفجر شدن در مایکروویو را دارند. پوشاندن سس با یک درب یا حتی دسمال کاغذی به شما کمک می کند تا از این اتفاق خودداری کنید ، بنابراین می توانید به جای تمیز کردن مایکروویو به مدت نیم ساعت از سوپ خود لذت ببرید.

 

چه چیزهایی نباید در مایکروویو گذاشت : ماهی 

مگر این که در جزیره ای متروک زندگی کنید که به نوعی فقط دسترسی به برق داشته باشد ، تحت هیچ شرایطی ماهی را در مایکروویو گرم نکنید. زیرا بوی آن به تنهایی آزار دهنده است. طعم و بافت آن ها هم خیلی بهتر از بوی آن نمی شود . علاوه بر این ، برخی از ماهی ها ممکن است در مایکروویو منفجر شوند.

 

برای استفاده ایمن از ماکروویو و  تهیه انواع مایکروفر ها روی خرید مایکروویو کلیک کنید.

بیشتر بخوانید :

نحوه تمیز کردن مایکروویو یا مایکروفر

راهنمای خرید اجاق گاز فر و انواع ان

مزایا و معایب مایکروویو یا مایکروفر

کدام ظروف برای مایکروویو مناسب اند ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .