مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

افزایش طول عمر باتری اسکوتر ؛ مهمترین نکات نگهداری

0 78
زمان مطالعه : 5 دقیقه

افزایش طول عمر باتری اسکوتر ؛ مهمترین نکات نگهداری  ؛ اکثر دفترچه راهنمای های اسکوتر برقی توضیحاتی در مورد نحوه شارژ اسکوتر برقی شما می دهند. با این حال ، بسیاری از آن ها ناقص هستند و برخی مراحل را ازقلم می اندازند ، یا فقط اصول واضح را پوشش می دهند. چند شگرد برای شارژ وجود دارد که شما فقط پس از مدتی داشتن اسکوتر الکترونیکی یاد می گیرید.

بگذارید اسکوتر شما خنک شود

بسیاری از دفترچه های راهنما اصلاً شامل این مرحله نیستند و با این وجود برای افزایش طول عمر باتری بسیار مهم است. باتری و گرما به خصوص در هنگام شارژ با هم کار نمی کنند. اگر به تازگی از اسکوتر خود استفاده کرده اید ، مخصوصاً در هوای گرم ، بگذارید باتری و سایر لوازم الکترونیکی حداقل 30 دقیقه قبل از اتصال شارژر خنک شوند. در غیر این صورت خطر آسیب دیدن باتری و کوتاه شدن طول عمر آن وجود دارد.

اطمینان حاصل کنید که اسکوتر یا شارژر شما خیس نیست

بسیاری از اسکوترهای برقی دارای برخی از ویژگی های ضد آب هستند ، اما تعداد کمی از آن ها واقعا ضد آب هستند. اگر به تازگی در شرایط مرطوب ( باران ، برف ، یخ ، گل و … ) سوار شده اید ، ممکن است اسکوتر شما مقداری خیس باشد و برای افزایش طول عمر باتری اسکوتر که به طور تصادفی به جایی که نباید رفته باشد  ، مانند جعبه باتری. اگر روی اسکوتر خود مقداری آب یا مایعات دیگر مشاهده کردید ، حتماً قبل از شارژ کردن آن را خشک کنید. در غیر این صورت ، حداقل 30 دقیقه پس از سوار شدن به اسکوتر خود زمان بدهید تا آب تبخیر شود.

از شارژر اصلی استفاده کنید « افزایش طول عمر باتری اسکوتر» 

اگر شارژر شما خراب است ، از وسوسه استفاده از شارژر با مارک دیگر یا شارژر با همان مارک اما برای اسکوتر دیگری خودداری کنید. تعمیر شارژر قدیمی خود یا خرید شارژر جدید ، در اینجا بهترین انتخاب است. از استفاده از شارژرهای دیگر خودداری کنید.

در یک محیط خشک و خنک شارژ کنید

در حالت ایده آل ، باید اسکوتر خود را در یک اتاق خشک و در دمای اتاق شارژ کنید. از شارژ آن در دمای شدید مانند دمای کمتر از 0 درجه سانتیگراد یا 32 درجه فارنهایت یا گرمتر از 45 درجه سانتیگراد خودداری کنید.

تحت هیچ شرایطی اسکوتر خود را زیر آفتاب شارژ نکنید!

این نه تنها می تواند به باتری یا اسکوتر شما آسیب دائمی برساند ، بلکه باعث می شود باتری منفجر شود و به شما یا اطرافیانتان آسیب برساند.

نکاتی برای افزایش طول عمر باتری اسکوتر

هنگام شارژ اسکوتر خود را خاموش کنید

اگر اسکوتر حتی هنگام خاموش بودن میزان شارژ باتری را نشان می دهد (مانند چراغ های شارژر یا وضعیت روی صفحه) ، هنگام شارژ آن را خاموش کنید. این یک روش شارژ خوب است که از شارژ و تخلیه همزمان باتری جلوگیری می کند ، بنابراین به آن آسیب نمی رسند. اگر اسکوتر شما میزان باتری را فقط در صورت روشن بودن نشان می دهد ، در هنگام شارژ اسکوتر خود را روشن بگذارید.

ابتدا شارژر را به پریز برق وصل کنید

شارژر را ابتدا به پریز وصل کنید سپس به اسکوتر ، این یک قانون کلی است. باز هم ، دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید. اگر می گوید ابتدا شارژر را به اسکوتر و سپس در پریز برق وصل کنید ، همانطور که در دفترچه راهنما آمده است ، عمل کنید. به هر حال ، برای جلوگیری از اتصال کوتاه و سوء عملکرد ، معمولاً توصیه می شود شارژر را قبل از اتصال به اسکوتر به پریز برق وصل کنید.
کاملاً منطقی است اگر هنگام اتصال شارژر در پریز برق مشکلی پیش آمد ، نباید اسکوتر شما نیز به برق وصل شود. به این ترتیب ، اگر اتصال کوتاه رخ دهد ، تنها قسمت خراب شده شارژر خواهد بود و اسکوتر شما ایمن خواهد ماند. اطمینان حاصل کنید که شارژر به درستی کار می کند. تقریباً همیشه چراغی سبز وجود خواهد داشت که هنگام اتصال به برق روشن می شود تا سالم بودن آن را نشان دهد. اگر چراغ سبز روشن نشود ، ممکن است شارژر شما به درستی کار نکند.

« حتما بخوانید  راهنمای خرید چادر مسافرتی ؛ نکات مهم خرید

جهت افزایش طول عمر باتری اسکوتر باتری خود را کاملاً شارژ کنید 

من می دانم که همیشه شارژ کامل اسکوتر شما سخت است. اغلب اوقات لازم است که از اسکوتر خود قبل از شارژ کامل استفاده کنید. هنوز هم سعی کنید باتری خود را تا جایی که می توانید شارژ کامل کنید. البته اگر اسکوتر خود را به طور کامل شارژ نکنید ، پایان دنیا نیست. دلیل این که من توصیه می کنم باتری خود را به طور کامل شارژ کنید این است که تخلیه کامل به باتری آسیب می رساند و این کار احتمال تخلیه کامل آن را کاهش می دهد. هر چند بار با باتری پر سوار شوید ، دفعات کمتری باتری شما تخلیه میشود . وقتی اسکوتر شما کاملاً شارژ شد ، ابتدا سر شارژر را از درگاه شارژ اسکوتر جدا کنید و سپس شارژر را از پریز برق جدا کنید.

نکاتی برای افزایش طول عمر باتری اسکوتر

از شارژ بیش از حد باتری خودداری کنید

خبر خوب در اینجا این است که ، بسیاری از اسکوترهای برقی مدرن از شارژ اضافی داخلی محافظت می کنند. بهترین روش این است که شارژر را قبل شارژ 100 درصدی آن جدا کنید. من توصیه می کنم یک الگوی شارژ روزانه را کشف کنید. این به زمان شارژ اسکوتر شما بستگی دارد.
به عنوان مثال ، اگر شارژ اسکوتر شما حدود 3 ساعت طول می کشد ، پس از ورود به خانه از محل کار ، آن را به برق وصل کنید و عصر آن را جدا کنید. اگر 8 ساعت طول بکشد ، می توانید قبل از خواب آن را به برق وصل کنید ، بگذارید یک شب شارژ شود و صبح آن را جدا کنید.

برای افزایش طول عمر باتری اسکوتر پس از شارژ سریعاً سوار نشوید.

من می دانم احساس خوبی است که اسکوتر خود را از برق بکشید و بلافاصله با یک مخزن پر و آماده ، بیرون بروید. اگر این کار را انجام دهید تاثیر چندان مهمی ندارد. با این حال ، اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که برای افزایش عمر باتری هر کاری از دستتان بر می آید انجام می دهید ، حداقل 5 دقیقه پس از شارژ منتظر بمانید تا سوار شوید. باتری ممکن است در اثر شارژ بیش از حد گرم شود و در حالت ایده آل ، نباید در آن شرایط سوار شوید.

 

امیدواریم مقاله افزایش طول عمر باتری اسکوتر ؛ مهمترین نکات نگهداری برای شما مفید واقع شده باشد . نظرات خودتان را در نظرات زیر همین متن بنویسید

بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .