مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

نحوه کار آبسردکن و قطعات آن

0 846
زمان مطالعه : 3 دقیقه

نحوه کار آبسردکن و قطعات آن ؛ همه ما عاشق آب خنکی هستیم که فوراً از آب سردکن خود دریافت می کنیم . چه در منزل ، دفتر و یا مدرسه باشد. اما برای اکثر ما ، چگونگی این اتفاق که در صورت تقاضا فقط با لمس یک دکمه اتفاق می افتد ، ناشناخته است. آبسردکن یا یک دستگاه پخش کننده آب ، یک محصول رایج است که در دفاتر ، بیمارستان ها ، مدارس و خانه ها یافت می شود. آبسردکن جایگزینی برای بطری های آب منفرد موجود در خانه است و یک منبع آب بهداشتی را برای گروه های بزرگ فراهم می کند.

در حالی که همه آبسردکن ها ، آب سرد را تأمین می کنند ، برخی از مدل ها هم آب گرم و هم سرد را تأمین می کنند. برخی از مدل ها حتی آب مناسب را برای استفاده در سوپ ها یا سایر غذا های فوری فراهم می کنند.

ما در این مطلب نحوه کار آبسردکن و قطعات آن را شرح داده ایم . اگر می خواهید شما هم از نحوه ی کار آن ها با خبر شوید ، پس با ما همراه باشید.


نحوه کار آبسردکن و قطعات آن

برای خنک کردن آب ، آبسردکن ها دارای یک مخزن هستند که مقدار مشخصی از آب را در خود نگه می دارد.
مخزن مکانی است که آب توسط یک مبرد یا از طریق گرمای الکتریکی خنک می شود.

نحوه کار آبسردکن ها و انواع روش های آن

سیستم کمپرسور

آبسردکن ها از یک کمپرسور درون دستگاه برای کار با مبرد مانند ( Freon ) استفاده می کنند.
این ماده شیمیایی توانایی جذب گرما را دارد و باعث خنک شدن آب درون مخزن می شود.
هنگامی که مبرد از سیستم اصلی آبسردکن عبور می کند ، فشرده شده و تبخیر می شود.
گاز گرمای اطراف مخزن را جذب می کند ، و به همین دلیل آب درون مخزن را خنک می کند.
هنگامی که مردم آب را تخلیه می کنند ، دستگاه دوباره مخزن را پر می کند و روند کار دوباره آغاز می شود. اگر مخزن آب در حین دفع کاملا خالی شود ، چند دقیقه طول می کشد تا آبسردکن ، دمای آب را پایین بیاورد.

سرمایش ترموالکتریک Thermoelectricity

آبسردکن هایی که از ترموالکتریک برای خنک کردن آب استفاده می کنند با استفاده از روش خنک کننده بر اساس تأثیر ( Peltier ) کار می کنند. اثر Peltier هنگامی رخ می دهد که جریان الکتریکی از یک ماده به مواد دیگر ، مانند ویفر سرامیکی یا فلزی منتقل شود. با عبور جریان از یک طرف به طرف دیگر ، انرژی گرم شده در ماده رسانا جذب می شود. این اثر منجر به خنک شدن آب در مخزن می شود. آب سردکن های ترموالکتریک در مکان های گرم به همان سرعت آبسردکن هایی که از سیستم کمپرسور استفاده می کنند ، آب را خنک نمی کنند.
نحوه کار آبسردکن ها و انواع روش های آن

اگر شما هم قصد خرید یکی از این آبسردکن ها را دارید ، به راحتی میتوانید با مراجعه به صفحه خرید آبسردکن در سایت تا خرید آب سردکن مورد نیاز خود را خریداری کرده و در کم ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید .

 

« حتما بخوانید  راهنمای خرید رم « کارت حافظه »

بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید آبسردکن water cooler و مزایای آن

معرفی انواع مدل آبسردکن برای خرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .