مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

نحوه تمیز کردن سرخ کن

0 1,333
زمان مطالعه : 4 دقیقه

نحوه تمیز کردن سرخ کن ؛ سرخ کن یکی از کاربردی ترین دستگاه های آشپزخانه است که تاکنون اختراع شده . این دستگاه می تواند غذا را سریع سرخ کند و استفاده از آن برای هرکسی آسان است ، از فردی تازه کار در آشپزی تا یک آشپز حرفه ای . اما باید سرخ کن خود را ، تمیز نگه دارید . اگر مرتباً آن را تمیز نکنید ، عملکرد بهینه نخواهد داشت.

به علاوه ، می تواند بو و طعمی نامناسب را به غذا های جدیدی که می پزید ، بدهد . در این جا نحوه تمیز کردن سرخ کن Air Fryer و عملکرد آن در بهترین حالت آورده شده است. با ما همراه باشید … .


آن چه شما در نحوه تمیز کردن سرخ کن به آن نیاز دارید

  • پارچه های نخی یا میکروفیبر
  • اسفنج غیر ساینده
  • برس نرم
  • مایع ظرفشویی

 

نحوه تمیز کردن سرخ کن 

سرخ کن های  در اشکال ، اندازه و جزئیات مختلفی در بازار موجود هستند ، بنابراین همیشه مهم است که قبل از انجام هر کاری ، ویژگی های سرخ کن خود را بدانید. بنابراین ، بهترین راه برای شروع ، مطالعه دفترچه راهنمای کاربر آن است.

بعضی از دستگاه های سرخ کن دستورالعمل خاصی در مورد نحوه تمیز کردن واحد های خود دارند. اگر در دفترچه ی راهنما چیز خاصی در این مورد گفته نشده بود ، برای تمیز کردن دستگاه مراحل زیر را انجام دهید.

 

  • مرحله 1 : جدا کردن دستگاه از برق

قبل از تلاش برای تمیز کردن سرخ کردن خود ، آن را از پریز برق جدا کرده و بگذارید کاملاً خنک شود. این امر برای جلوگیری از برق گرفتگی ، آسیب و یا صدمه به شما و دستگاهتان است. درست است که این امر واضح به نظر می رسد ، اما گاهی اوقات وقتی مردم عجله می کنند ، آن ها واقعاً فراموش می کنند وسایل خود را قبل از تمیز کردن از برق جدا کنند.

 

  • مرحله 2 : تمیز کردن سبد و کفی ها

سبد ها و کفی های قابل جدا شدن ( سبد سرخ کردن ، سینی پخت و غیره ) را با آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز کنید. اگر غذایی در سبد غذای شما گیر کرده یا چیزی در آن سوخته است ( مانند خمیر یا سیب زمینی ) ، می توانید حدود 10 دقیقه آن را در آب داغ و مایع ظرفشویی خیس کنید و سپس ذرات مواد غذایی را پاک کنید.

در بعضی از دستگاه های سرخ کن ، لوازم جانبی را می توان در ماشین ظرفشویی شست شو داد. اگر سبد سرخ کردن مناسب برای ماشین ظرفشویی است ، می توانید آن را در ماشین ظرفشویی بشورید . قبل از تلاش برای استفاده مجدد از آن ها ، مطمئن شوید که سبد سرخ کن ، کفی ها و سایر لوازم جانبی ، کاملاً خشک هستند.

نحوه تمیز کردن سرخ کن Air Fryer

 

« حتما بخوانید  استفاده درست از مخلوط کن ؛ چه موادی را نباید در مخلوط کن قرار داد ؟
  • مرحله 3 : تمیز کردن فضای داخلی سرخ کن

با استفاده از یک پارچه نرم یا اسفنجی که زبر نباشد و آب گرم ، داخل سرخ کن را تمیز کنید. اگر در سرخ کن چربی موجود است ، مقدار کمی مایع ظرفشویی را به پارچه یا اسفنج اضافه کنید تا به رفع چربی کمک کند. سپس آن  را با آب تمیز و گرم پاک کنید. همچنین می توانید از برس قلم موی نرم استفاده کنید تا هرگونه گرد و غبار و ذرات چسبنده برطرف شوند.

 

نحوه تمیز کردن سرخ کن Air Fryer

  • مرحله 4 : تمیز کردن نمای بیرونی

قسمت بیرونی را با یک پارچه مرطوب یا اسفنج و یک ماده شوینده ملایم پاک کنید. از استفاده از پاک کننده های شیشه ، سفید کننده ها یا پاک کننده های سنگین خودداری کنید. همچنین ، هرگز دستگاه سرخ کن را در آب فرو نکنید.

 

  • مرحله 5 : مراقبت از سرخ کن

بعد از هر بار استفاده از سرخ کن air fryer ، آن را تمیز کنید تا از تجمع ذرات مواد غذایی و ایجاد چربی در آن جلوگیری شود. بعد از این که دستگاه خود را تمیز کردید ، بگذارید کاملاً خشک شود و سپس آن را در جعبه اصلی خود یا در یک مکان تمیز و خشک قرار دهید .

 

چه کار هایی را نباید در نحوه تمیز کردن سرخ کن انجام دهید !!!

برای تمیز کردن سرخ کن خود از وسایل فلزی ، یا اسفنج های زبر استفاده نکنید.  هر چیزی ساینده ای می تواند پوشش دستگاه را خراش دهد. سرخ کن خود را در آب فرو نکنید. بله ، بعضی از قسمت ها در آب ( یا ماشین ظرفشویی ) پاک و تمیز می شوند ، اما واحد اصلی یک وسیله برقی است و شما آن را خراب می کنید.اگر متوجه بوی ناخوشایندی از سرخ کن خود شدید ، می توانید نیمی از لیمو را درون سبد آن قرار دهید و بگذارید حدود 30 دقیقه قبل از تمیز کردن آن جا بماند .

 

 

اگر شما هم در خانه ی خود به یکی از این سرخ کن های بدون روغن نیاز دارید ، به راحتی می توانید خرید سرخ کن را در سایت تا خرید نهایی کنید.

بیشتر بخوانید :

تفاوت سرخ کن رژیمی یا بدون روغن و معمولی
نکات مهم استفاده از سرخ کن بدون روغن
مزایای سرخ کردن غذا با سرخ کن رژیمی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .