مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

استفاده از سرخ کن بدون روغن ؛ موارد و نکات مهم استفاده از آن

0 1,860
زمان مطالعه : 4 دقیقه

استفاده از سرخ کن بدون روغن ؛ موارد و نکات مهم استفاده از آن ؛ در صورت استفاده صحیح ، دستگاه سرخ کن می تواند ابزاری شگفت انگیز باشد و پتانسیل واقعی آن را ببینید. در اینجا استفاده از سرخ کن بدون روغن ؛ موارد و نکات مهم استفاده از آن آورده شده است که به شما کمک می کنند نتایج شگفت انگیزی از سرخ کن خود  کسب کنید. سرخ کن ها هر روز بیشتر و بیشتر محبوب می شود. تعداد زیادی مارک تجاری وجود دارد که می توانید انتخاب کنید که در محدوده قیمت متفاوت باشد. برخی از آن ها حتی به ارزش 70 دلار و برخی دیگر حتی 600 دلار نیز می توانند پیدا کنند.


تمیز کردن سرخ کن ها بسیار آسان است و بیشتر واحد ها دارای قطعات ایمن در ماشین ظرفشویی هستند. هر کدام از مارک های سرخ کن را برای خرید انتخاب کنید ، نکات بسیار خوبی در مورد سرخ کن بدون روغن وجود دارد که هرکسی که صاحب سرخ کن است باید آن را بشناسد و با آن آشنا شود. من لیستی از 10 نکته برتر در مورد سرخ کن های بدون روغن را تهیه کرده ام که باید هر صاحب سرخ کنی آن ها را بداند.

استفاده از سرخ کن بدون روغن ؛ موارد و نکات مهم استفاده از آن


سرخ کن را از قبل گرم کنید

این طبیعی است که هر عنصر آشپزی باید از قبل گرم شود.
اکثر مارک های سرخ کن ها مشخص می کنند که برای اطمینان از پخت و پز باید سرخ کن از قبل گرم شود. من این کار را گاهی انجام می دهم ، اما بعضی اوقات هم این کار را نمی کنم ، با این وجود غذای من هنوز هم خوشمزه است. اگر سرخ کن از قبل گرم نشده باشد ، کافی است آن را در دمای دلخواه تنظیم کنید و بگذارید قبل از قرار دادن غذا ، حدود 3 دقیقه کار کند.

از روغن موجود در خود مواد غذایی برای سرخ کن استفاده کنید

معمولا بهتر است مقداری روغن روی مواد اسپری کنید ، اما اگر غذای شما خودش مقداری چربی دارد ( برش های چربی گوشت ) ، احتمالاً به روغن احتیاج ندارید. من از روغن سبزیجات استفاده می کنم ( مثل سیب زمینی سرخ شده با صبحانه و هر نوع غذای دریایی متلاطم ، مثل ماهی سرخ شده ترد ).

سبد سرخ کن خود را چرب کنید

حتی اگر غذای شما به روغن احتیاج ندارد ، همیشه یک لحظه وقت بگذارید تا حداقل سبد سرخ کن بدون روغن را چرب کنید. سبد را با مالیدن یا اسپری کردن کمی روغن روی کف آن چرب می کنم. این تضمین می کند که غذای شما نمی چسبد.

استفاده از سرخ کن بدون روغن : سبد را پر نکنید

اگر می خواهید غذا های سرخ شده شما ترد شود ، باید مطمئن شوید سبد خرید را بیش از حد پر نکرده اید. قرار دادن بیش از حد مواد غذایی در سبد سرخ کن مانع از ترد شدن و قهوه ای شدن مواد غذایی می شود. برای اطمینان از این که چنین اتفاقی نیفتد ، غذای خود را به صورت دسته ای بپزید یا روی یک سرخ کن بدون روغن بزرگتر سرمایه گذاری کنید. اولین سرخ کن رژیمی من با نام تجاری Farberware بود که به اندازه کافی بزرگ برای چهار وعده بال و سیب زمینی سرخ شده بود.

سبد را هنگام سرخ کردن سیب زمینی سرخ کرده ، بال و غیره تکان دهید

هنگامی که سرخ کن مواد غذایی کوچکتر مانند بال مرغ ، سیب زمینی سرخ کرده و چیز های مشابه را سرخ می کند ، باید هر چند دقیقه یکبار سبد را تکان دهید تا پخت و پز نیز تضمین شود. گاهی اوقات من از یک جفت توری آشپزخانه سیلیکون برای مواد غذایی بزرگتر استفاده می کنم . هنگامی که سبد را برای تکان دادن باز می کنید ، سرخ کن بدون روغن موقتاً مکث می کند اما با بازگشت سبد ، سرخ کردن غذای را با همان درجه حرارت از سر می گیرد.

استفاده از سرخ کن بدون روغن ؛ موارد و نکات مهم استفاده از آن

استفاده از سرخ کن بدون روغن : وسط سرخ شدن غذا روغن اسپری کنید

فهمیدم که پاشیدن روغن در وسط کار پخت و پز بهترین طعم را در بیشتر غذا ها ایجاد می کند.
من تمایل دارم صبر کنم و در نیمه پخت و پز روی غذا روغن اسپری کنم مگر این که غذایی باشد که نیازی به روغن نداشته باشد ، مانند گوشت های چرب. روغن باید روی مواد غذایی روکش دار اسپری شود.

قرار دادن آب یا نان ته سبد ، دود سفید را متوقف می کند

اگر شما در حال سرخ کردن غذا های چرب در سرخ کن بدون روغن هستید ، اگر می بینید مقداری دود های سفید در حال بیرون رفتن از دستگاه هستند ، نگران نباشید. برای حل آن ، کافی است مقداری ( حدود 2 قاشق غذاخوری ) آب را در قسمت زیر سبد بریزید. این دود را متوقف می کند و غذای شما به طبخ غذا ادامه خواهد داد.

 

« حتما بخوانید  مراقبت و نگهداری از ماشین لباسشویی ؛ 8 نکته طلایی برای سرویس

نکات مهم استفاده از سرخ کن بدون روغن
بعضی از افراد یک قطعه نان را در قسمت زیرین واحد قرار می دهند تا هنگام تهیه غذا هایی که ممکن است چربی زیادی مانند بیکن بخورند ، هرگونه گریس را جذب کند.

 

 

مراقب مواد سبک در سرخ کن باشید

هر دستگاه سرخ کنی دارای یک فن قدرتمند در بالای دستگاه است. این باعث می شود برخی از مواد با وزن سبک تر درون فن قرار بگیرند که می تواند خطرناک باشد.

دما را برای بعضی از غذا ها تنظیم کنید

گاهی اوقات وسوسه می شوید تا سرخ کن را روی دمای زیاد قرار دهید تا غذا زود تر سرخ شود. اما مراقب باشید زیرا بعضی از مواد غذایی می توانند به سرعت خشک شوند. موارد بالا همه استفاده از سرخ کن بدون روغن ؛ موارد و نکات مهم استفاده از آن را شامل می شود . با رعایت این نکات هنگام استفاده از سرخ کن دیگر مشکلی برای شما پیش نمی آید .

برای خرید یکی از سرخ کن های با کیفیت ما روی خرید سرخ کن کلیک کنید و خریدی متفاوت را تجربه کنید .

بیشتر بخوانید :

نحوه کار سرخ کن های بدون روغن
مزایای سرخ کردن غذا با سرخ کن رژیمی
راهنمای خرید بهترین سرخ کن بدون روغن
تفاوت سرخ کن رژیمی یا بدون روغن و معمولی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .