مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

انواع سشوار صنعتی و روش استفاده از آن

0 121
زمان مطالعه : 5 دقیقه

انواع سشوار صنعتی و روش استفاده از آن ؛ سشوار های صنعتی ابزار دستی الکتریکی هستند که به روشی مشابه سشوار های معمولی کار می کنند. یک پنکه داخل سشوار کار می کند که هوا را به داخل ابزار می کشد و آن را از طریق یک گرم کننده برقی و از طریق نازل هدایت می کند. سشوار های صنعتی ، ابزاری سبک هستند که نحوه استفاده از آن بسیار آسان است و احتمال ایجاد شعله اتش یا ترک شیشه در هنگام استفاده از آن کمتر است. این بدان معنی است که آن ها به طور عمده جایگزین پارافین قدیمی برای کندن رنگ بر روی چوب می شوند. جریان هوای گرم سشوار صنعتی نسبت به شعله آتش خطر کمتری دارند و باعث آتشسوزی نمی شود ؛ اما با برخورد آن با پوست ، می تواند به پوست آسیب برساند.


انواع سشوار صنعتی و روش استفاده از آن

سشوار صنعتی استاندارد فقط دارای یک تنظیم حرارت و یک سرعت فن هستند و عمدتا برای جدا کردن رنگ طراحی شده اند. مدل های پیچیده تر دارای دو یا سه تنظیم گرما یا حتی یک تنظیم متغیر در یک محدوده گرما هستند که با انتخاب دو ، سه یا سرعت متغیر جریان هوا همراه است. هنگام استفاده از سشوار صنعتی برای نوار نقاشی ، هوای گرم به سطح رنگ شده هدایت می شود و به نرم شدن آن کمک می کند تا به راحتی از بین برود.

 

یک سشوار صنعتی چقدر گرم است ؟ بیشتر سشوار های صنعتی معمولی دارای حداقل دمای حدود 49 درجه سانتیگراد ( 120 درجه فارنهایت ) هستند.

 

شعله های آتش می توانند باعث گرم شدن سطح و باعث ایجاد آتش سوزی شوند ، هوای گرم ناشی از سشوار صنعتی منبع ایمن تر حرارت است. در اکثر مشاغل 399 درجه سانتیگراد ( 750 درجه فارنهایت ) به اندازه کافی گرم است و بسیاری از سشوار ها به شما امکان می دهند دما را تنظیم کنید.

در ادامه این متن انواع سشوار صنعتی و روش استفاده از آن ها را ذکر کرده ایم . با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد سشوار های صنعتی کسب کنید .
نحوه استفاده از سشوار صنعتی و انواع آن

انواع سشوار صنعتی

  • سشسوار صنعتی مادون قرمز

    این سشوار های صنعتی به جای هوای گرم ، از گرمای مادون قرمز استفاده می کنند. یک سشوار صنعتی مادون قرمز می تواند از دمای 400 تا 600 درجه سانتیگراد ( 752 تا 1112 درجه فارنهایت ) به درجه حرارت احتراق برسد. همچنین سشوار صنعتی مادون قرمز ، گزینه مناسبی برای جلوگیری از دود سمی است که توسط سشوار های صنعتی معمولی تولید می شود.

 

  • سشوار صنعتی الکتریکی

    این ابزارهای برقی برای کارهای چالش برانگیز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند ، زیرا آن ها قدرت هوای بالاتر از متوسط ​​را تأمین می کنند. بسته بندی های مهندسی ، خودرو ، ساخت و ساز و خرده فروشی برخی از صنایع اصلی هستند که ازسشوار های صنعتی الکتریکی استفاده می کنند. این نوع سشوار صنعتی دارای عناصر گرمایشی سرامیکی بوده و به دمای حداکثر 1000 درجه سانتیگراد ( 1800 درجه فارنهایت ) می رسد.

 

  • گازی

    با توجه به نام آن ، احتمالاً شما نیز این موضوع را حدس زده اید که چگونه کار می کند و منبع قدرت آن چیست. این نوع سشوار های صنعتی واقعاً ارزان و کوچک هستند ، بیشتر آن ها برای کار های کوچک استفاده می شوند و با گاز کار می کنند. اگر نمی دانید چگونه از آن ها استفاده کنید ، آن ها می توانند بسیار خطرناک باشند به خصوص اگر سیمی برهنه دارید که می تواند باعث آتش سوزی شود.

 

  • انواع سشوار صنعتی : سیمی 

    این سشوار های صنعتی از طریق سیم به پریز برق متصل می شوند.
    هنگام استفاده از آن در مکان های مرتفع با دسترسی سخت ، باید از محل پریز آگاه باشید و برای اطمینان از رسیدن به مکان مورد نظر ، استفاده از یک سیم باند را در نظر بگیرید.

 

  •  شارژی

    سشوار صنعتی شارژی دارای باتری هستند ، بنابراین نیازی به وصل شدن به برق نیست. استفاده از این نوع سشوار صنعتی راحت است و تقریباً در هر جایی قابل استفاده است.

 

ویژگی های سشوار صنعتی

انواع سشوار صنعتی ؛ به عنوان یک ابزار ساده ، تفاوت های زیادی بین مدل های مختلف سشوار صنعتی وجود ندارد ، اما در اینجا ویژگی های مهمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید :

  • Wattage
    این به قدرت سشوار صنعتی اشاره دارد. آن ها معمولاً بین 1000W تا 2000 WW هستند.
    اگر کنترل گرما یا جریان هوا وجود داشته باشد ، هرچه میزان وات بالاتر باشد ، کارایی بیشتری دارد.
  • سوئیچ پاور
    به طور معمول سوئیچ به گونه ای است که هنگامبرداشتن فشار انگشت خاموش شود ، این یک ویژگی ایمنی خوب است زیرا در صورت افتادن سشوار صنعتی ، متوقف می شود.
  • تنظیم درجه حرارت متغیر
    انتخاب کنترل دما باعث می شود ابزار مفیدتر شود.
  • تنظیم جریان هوا
    داشتن جریان هوای متغیر یا بیش از یک تنظیم ، سشوار صنعتی را متنوع تر می کند.
  • سوئیچ قطع حرارت
    در صورت گرم شدن بیش از حد ، ابزار را خاموش می کند.
  • قلاب آویز
    برای ذخیره سازی و نگهداری مفید است.
  • پایه
    این باعث می شود سشوار با خیال راحت در هنگام مکث استراحت کند.
    همچنین امکان استفاده از سشوار را هنگام استفاده از دو دست امکان پذیر می کند . 

 

چگونه از سشوار صنعتی استفاده می شود ؟

از این ابزار با یک دست استفاده می شود . سشوار های صنعتی برای کند رنگ ، واقعاً مؤثر هستند. معمولاً سشوار باید تقریباً چهار اینچ از چوب رنگ شده دور نگه داشته شود. اما دستورالعمل سازنده را برای فاصله و درجه حرارت مناسب برای هر پروژه بررسی کنید. سشوار صنعتی را تکان دهید ، زیرا نگه داشتن آن در یک نقطه می تواند باعث حریق یا سوزاندن چوب شود. سشوار صنعتی را با یک دست نگه دارید و از یک چاقو یا مواد خراشنده استفاده کنید. تا در پشت سشوار صنعتی رنگ شل شده را جدا کنید.

برای کاهش دما، هر اسلحه گرمایی می تواند دورتر از سطح نگه داشته شود تا گرما کاهش یابد. اما داشتن تنظیمات متغیر انتخاب بیشتری را ارائه می دهد. بیشتر اسلحه های حرارتی با نازل های قابل تعویض سازگار هستند و به بهینه سازی نحوه کار این ابزار بر روی سطوح و کار های مختلف کمک می کنند. در حالی که نازل معمولی یک خروجی باز و حتی گرم است ، انواع مختلفی از نازل ها وجود دارد که می توانند هوا را متمرکز ، بازتاب یا توزیع کنند.
نحوه استفاده از سشوار صنعتی و انواع آن

بعد از آشنایی با انواع سشوار صنعتی و نحوه استفاده از آن ها ، اکنون می توانید سشوار صنعتی متناسب با نیاز های خود را در صفحه خرید سشوار صنعتی سایت تا خرید خریداری کنید .
برای خریدی آسان تر و با آگاهی بیشتر ، می توانید با تیم پشتیبان سایت تماس بگیرید .

موارد استفاده و کاربرد سشوار صنعتی

نکات ایمنی هنگام استفاده سشوار صنعتی

« حتما بخوانید  راهنمای خرید منگنه کوب ؛ معرفی انواع منگنه کوب
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .