مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی

0 63
زمان مطالعه : 4 دقیقه

علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی ؛ اگر ماشین ظرفشویی آب را به طور صحیح گرم نکند در پایان برنامه شتشو ، ظرف های شما تمیز نخواهد بود و آن ها خشک نخواهند شد. عدم وجود آب داغ به دلایل مختلفی می تواند ایجاد شود و مشکل نیز به مدل ماشین ظرفشویی شما و این که آیا آن را به لوله آب گرم یا سرد وصل کرده اید بستگی دارد. متأسفانه معمولاً رفع سریع این نوع خطا وجود ندارد و به تعویض قطعه معیوب نیاز است. در این مطلب برخی از دلایل گرم نشدن آب ظرفشویی وجود دارد که می توانید ماشین ظرفشویی خود را عیب یابی و تعمیر کنید .

عمده دلایل سرد ماندن آب در ماشین ظرفشویی 

  • عنصر گرمایش معیوب
  • ترموستات معیوب
  • عنصر واحد کنترل معیوب
  • PCB

علاوه بر دلایل اصلی عدم گرم شدن آب در ماشین ظرفشویی ، موارد دیگری نیز وجود دارد. 

اشتباهات رایج استفاده ماشین ظرفشویی

علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی ؛ عنصر گرمایش

صرف نظر از این که ماشین ظرفشویی را به لوله آب گرم یا سرد وصل کرده باشید ، ماشین ظرفشویی شما دارای یک عنصر گرمایش ( قابل مشاهده در وان ) یا یک بخاری جریانی ( که در معرض دید نیست ) می باشد که برای کنترل دمای آب و کمک به روند خشک کردن استفاده می شود. اگرچه عنصر گرمایش معمولاً یک مؤلفه بسیار قابل اعتماد ماشین ظرفشویی است ، اما می تواند در اثر خطای الکتریکی و سیم کشی بسوزد یا خراب شود. اگر مولتی متر دارید می توانید میزان مقاومت عنصر گرمایش را اندازه گیری کنید که باید در جایی بین 15 تا 30 اهم باشد . خواندن مقدار بالای 30 بدان معنی است که عنصر ناقص است و نیاز به تعویض دارد. اگر مقدار مقاومت مناسب است ، می توانید سیم کشی و کنترل را برای آسیب دیدگی بررسی کنید. یک عنصر گرمایش جایگزین بسیار گران نیست ، و تعویض آن بسیار ساده است.

ترموستات

ترموستات مؤلفه دیگری در علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی است که معمولاً باعث می شود ماشین ظرفشویی شما آب را گرم نکند.کار ترموستات تنظیم دمای آب در طول یک برنامه شستشو است.
اگر این قسمت از ماشین ظرفشویی معیوب باشد ، ماشین ظرفشویی نمی داند چه موقع باید عنصر گرمایش را روشن یا خاموش کند تا آب در دمای مورد نیاز نگهداری شود. دقیقاً مانند عنصر گرمایش ، می توانید ترموستات را با استفاده از مولتی متر تست کنید تا مشخص شود که آیا این منبع مشکل دارد یا خیر. خوشبختانه اگر نیاز به تعویض آن داشته باشید ، این یک بخش بسیار ارزان است و تنها مشکل واقعی دسترسی به آن است زیرا ترموستات در زیر ماشین ظرفشویی قرار دارد.

لوله کشی گرم یا سرد ؟

در حالی که تقریباً همه ماشین های ظرفشویی می توانند با استفاده از منبع آب سرد و گرم کردن در داخل کار کنند ، بسیاری از افراد ماشین ظرفشویی خود را به منبع آب داغ متصل می کنند ، زیرا این امر می تواند از لحاظ اقتصادی بهتر و کارآمدتر باشد . اگر ماشین ظرفشویی خود را به منبع آب سرد متصل کرده اید ، بسیار محتمل است که یک عنصر گرمایش یا ترموستات دلیل عدم گرم نشدن آب باشد.

PCB « علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی »
در موارد نادر ، PCB معیوب ( برد مدار چاپی ) می تواند یک دلیل احتمالی برای گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی شما باشد. برد مدار چاپی مغز ماشین ظرفشویی شماست ، عملکردها را کنترل می کند و اطمینان حاصل می کند که همه چیز به درستی اجرا می شود.

علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی

خطای کاربر هنگام انتخاب حالت شستشو

بعضی اوقات ماشین ظرفشویی آب را به دلایل بسیار ساده ای گرم نمی کند علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی چیه ؟، مثلا کاربر برنامه شستشوی اشتباه را انتخاب می کند. هرچند این به ندرت اتفاق می افتد ، زیرا در ماشین های ظرفشویی مدرن برنامه های زیادی برای اشتباه گرفتن وجود ندارد ، اما هنوز هم اتفاق می افتد. دستورالعمل ها را بخوانید و یاد بگیرید که چگونه برنامه شستشوی دلخواه را برای یک حجم و دسته خاص از ظروف لود شده انتخاب کنید.
اگر با وجود اتصال به یک منبع آب گرم ماشین ظرفشویی شما باز هم این مشکل را دارد ، بنابراین بهتر است به جای ماشین ظرفشویی ، به عرضه واقعی آن توجه کنید. علاوه بر این ، لازم است هنگام اتصال ماشین های ظرفشویی به منبع آب گرم ، مراقب باشید. کتابچه راهنمای دستگاه به احتمال زیاد حداکثر دمای آب را مشخص می کند. اگر دما در ماشین ظرفشویی های مدرن بیش از حد باشد ، باعث می شود ماشین ظرفشویی چرخه شستشو را کوتاه کند و ظرف ها را نیمه تمیز بگذارد.


بیشتر بخوانید :

10 نکته برای افزایش کارایی ماشین ظرفشویی
جدیدترین و پرفروش ترین ماشین ظرفشویی سامسونگ ؛ ال جی ؛ بوش ؛ ویرپول
راهنمای خرید ظرفشویی و استفاده ی صحیح از آن

« حتما بخوانید  لیست قیمت روز ماشین لباسشویی ال جی در سایت تا خرید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .