مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید پنکه ؛ انواع پنکه ایستاده و رومیزی

0 193
زمان مطالعه : 4 دقیقه

راهنمای خرید پنکه ؛ انواع پنکه ایستاده و رومیزی

راهنمای خرید پنکه ؛ انواع پنکه ایستاده و رومیزی ؛ یکی از وسایل های خنک کننده که همه ی ما از بچگی با آن خاطره داریم پنکه می باشد. این محصول هر روز در حال ارتقا است و با مدل های جدید روانه ی بازار می شود. امروزه وسایل بسیار زیاد سرمایشی با برند های مختلف مانند الجی، سامسونگ، سونی، فیلیپس، هیتاچی، جنرال، اجنرال تولید شده اند ولی با این وجود هم باز هم پنکه یکی از محبوب ترین وسیله برای خنک کردن منزل می باشد.

یکی از قابلیت پنکه ها نسبت به سایر وسایل سرمایشی این است که از قیمت خیلی کم تری برخوردارند و نصب و حمل ان ها بسیار ساده می باشد. اگر برای خرید سری به بازار بزنید با انواع مختلف پنکه از جمله پنکه ی ایستاده، رومیزی، صنعتی، دیواری، سقفی و بدون پره روبه رو می شوید که محبوب ترین ان ها پنکه ی ایستاده است.

راهنمای خرید پنکه ؛ انواع پنکه

پنکه های دیواری و ایستاده از نظر کارایی تفاوت ندارند فقط پنکه های ایستاده روی زمین قرار می گیرد و پنکه های دیواری روی دیوار نصب می شود. می توان گفت که پنکه های سقفی نسبت به ایستاده بزرگ تر و به دلیل پره های بزرگ و سرعت زیادش هوای خنک تر و بهتری را فراهم می اورد.

برای اتاق های بزرگ معمولا از پنکه های صنعتی استفاده می شود. این مدل از پنکه دارای ابعاد بزرگ تر و سرعت خنک کننده گی خیلی بیشتری دارند. اگر پنکه ای برای اتاق های بزرگ احتیاج دارید این مدل یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود. برخی از افراد به هوای پنکه به دلیل این که خشکه حساسیت دارند برای همین این افراد بهتر است از سایر مدل ها ی ایستاده و رومیزی استفاده کنند.

اگر دوست دارید پنکه ای که بتوان ان را به مکان های مختلف انتقال یافت خریداری کنید. پنکه های پرتال بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این مدل یکی از پنکه های اولیه می باشد که دارای اشکال مختلف و برای کارهای مختلف به کار می رود. هم چنین نسبت به مدل های دیگر قیمت پایین تری دارد.

پنکه ایستاده

پنکه های ایستاده دارای یک پایه می باشند و از پنکه های رومیزی خیلی بزرگتر اند پایه ی و پره ی پنکه های رومیزی کوچک تر از ایستاده می باشند و همان طور که از نام ان پیداست روی میز قرار می گیرند. اگر شما در خانه یا بیرون از خانه روی میز کار می کنید. و داخل اتاق بسیار گرم است می توانید از این پنکه که هوا را مستقیما رو به روی شما هدایت می کند بهره ببرید. و در هوای خنک به کارتان برسید.
راهنمای خرید پنکه

اندازه ی پنکه

پنکه ها دارای اندازه های گوناگون می باشند که بسته به اندازه ی ان سرعت خنک کنندگی ان هم مشخص می شود. اگر اندازه های ان ها کوچک باشد هوای کم تری تولید می کند. و هر چه اندازه ی ان بزرگتر باشد هوای بیشتر و در نتیجه مکان بیشتری را خنک می کند. به طور کلی سرعت پنکه به سه حالت کم، متوسط و زیاد دسته بندی می شود. و می توان با توجه به شرایط ان را در یکی از این حالت ها قرار داد. شما می توانید هنگامی که هوا تقریبا سرد است مانند شب ها ان را در حالت کم و در طول روز که هوا گرم تر می باشد ان را در حالت زیاد بگذارید. تولید کننده گان معمولا پنکه ها را با اندازه ی 6 تا 18 اینچی تولید و روانه ی بازار می کنند.

اگر مکانی که پنکه را در ان قرار می دهید بزرگ باشد در این صورت پنکه های کوچک نمی توانند پاسخ گو باشند. و ضروری است که پنکه ای با ابعاد بزرگی را خریداری کنید اما برای اتاق های کوچک پنکه هایی با ابعاد کوچک هم می توانند به خوبی پاسخ گو باشند. البته اگر پنکه را در اتاق های مختلف جابه جا می کنید باید پنکه ای سبک با ابعاد کم خریداری کنید. تا بتوان ان را به راحتی جابه جا کرد. برخی از پنکه های ایستاده دارای تعدادی چرخ می باشند. که استفاده از این چرخ ها به راحتی می توان ان را به مکان های مختلف انتقال داد.
راهنمای خرید پنکه

« حتما بخوانید  راهنمای خرید اتو مو ؛ به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

راهنمای خرید پنکه ؛ عملکرد چرخش پنکه

برخی از پنکه ها به صورتی طراحی شده اند که می توانند به اطراف بچرخند و به طور کلی همه جا را خنک کنند اما برخی دیگر ثابت هستند و فقط هوا را به یک سمت هدایت می کنند البته پنکه هایی هم که به اطراف می چرخند یا دارای یک دکمه در بالا یا ریموت کنترل هستند که با استفاده از ان می توان پنکه را در یک جهت ثابت نگه داشت. پنکه هم همانند خیلی از وسایل دیگر ی مانند یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، کولر و… دارای صدا می باشد. که بسته به نوع پنکه صدای ان هم متفاوت است.

معمولا پنکه های صنعتی به دلیل سرعت زیاد صدای بالاتری دارند. اما پنکه های که جدیدا تولید می شوند به صورتی است که صدا تولید نمی کنند. و محیطی پر از ارامش را برای شما فراهم می کند. البته پنکه های قدیمی هم میزان صدایی که تولید می کردند. به اندازه ای نبود که ادم را اذیت کند. امروزه پنکه هایی تولید شده اند که مانند کولر دارای قابلیت هایی از جمله ریموت کنترل و حالت تایمر هستند. که می توان ان را در حالت های مختلف قرار داد و با استفاده از دستوراتی که اعمال می کنید. به صورت اتوماتیک خاموش و روشن شود.

در هنگام خرید پنکه باید توجه کنید که محافظ مشبک دارای فاصله ی زیاد نباشد و نتوان دست یا اشیاء دیگر را به پره ها نزدیک کرد. موتور یکی از مهمترین اجزا در هر وسیله ای می باشد و تاثیر زیادی در صدا و قدرت دارد. هنگام خرید پنکه سعی کنید که موتور ان قدرت بالایی داشته و از صدا و مصرف انرژی زیاد جلوگیری کند. به طور کلی پنکه ها دارای دو نوع فلز و پلاستیکی می باشند که بهترین ان ها پنکه های پلاستیکی است.


کولر گازی ؛ راهنمای خرید کولرگازی و بهترین انتخاب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .