مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

نکات نگهداری و مراقبت از اسکوتر برقی

0 77
زمان مطالعه : 4 دقیقه

نکات نگهداری و مراقبت از اسکوتر برقی ؛ تعمیر و نگهداری منظم فقط به اتومبیل ، کامیون یا موتور سیکلت محدود نمی شود. حتی اگر یک اسکوتر برقی گران قیمت و با کیفیت خریداری کرده اید ، هنوز هم به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند. برای اطمینان از این که اسکوتر الکترونیکی شما برای مدت زمان طولانی تری روان کار می کند از موارد زیر به عنوان چک لیست استفاده کنید. بنابراین ، قبل از اینکه چند نکته جامع در مورد نگهداری اسکوتر برقی به شما ارائه دهیم ، ابتدا بیایید دلیل ضرورت این کار را بفهمیم !

اهمیت تعمیر و نگهداری اسکوتر برقی

برخلاف اسکوترهای دستی ، اسکوترهای برقی به نوع دیگری از مراقبت نیاز دارند. اگرچه نگهداری آن ها از نظر فنی آسان است ، اما انجام آن به طور منظم به ایمن بودن استفاده از آن ها و حرکت روان در جاده کمک می کند.
نگهداری منظم خطرات جدی را برطرف می کند. دقیقاً مانند هر وسیله نقلیه دیگری ، یک اسکوتر الکترونیکی نیز بدون نگهداری می تواند یک فاجعه در انتظار وقوع باشد. اما اگر مالک مرتباً آن را بررسی کند ، هنگامی که باید تعمیراتی انجام شود یا قطعاتی وجود داشته باشد که نیاز به تعویض آن باشد ، مطلع می شود و مشکل را رفع می کند. به این ترتیب ، شما نه تنها از اسکوتر الکترونیکی خود مراقبت می کنید ، بلکه خود و افراد اطراف خود را از حوادث مرگبار در امان نگه می دارید.
این کار ها سواری شما را بسیار لذت بخش تر می کند. یک اسکوتر برقی با نگهداری خوب همیشه ذهن شما را راحت می کند. دیگر نیازی به نگرانی در مورد تایرهای لاستیک یا خرابی باتری نیست ؛ تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که سوار شوید و از سواری خود لذت ببرید! فقط مطمئن شوید که به تجهیزات محافظتی مناسب مجهز هستید و آماده رفتن هستید!

 

اسکوتر برقي يکي از بهترين وسايلي است که بدون اين که الودگي ايجاد کند مي توانيد با ان به هر جايي برويد يا در اوقات فراغت خود را با ان پر کنيد و با بازي کردن با ان لحظه هاي خوبي را سپري کنيد.

بقیه نکات نگهداری و مراقبت از اسکوتر برقی

اینها تنها برخی از دلایلی است که شما نیاز دارید تا به درستی از اسکوتر الکترونیکی خود مراقبت کنید. اکنون که از اصل مراقبت از اسکوتر الکترونیکی خود مطلع شدید ، وقت آن است یاد بگیرید چگونه این کار را به درستی انجام دهید.
اگر چند ماه پیش اسکوتر الکترونیکی خود را خریداری کرده اید و در عملکرد آن افت جزئی مشاهده کرده اید ، احتمال اینکه نیاز به نگهداری داشته باشد وجود دارد. همانطور که در قسمت های قبلی این مقاله تأکید کردیم ، تعمیر و نگهداری منظم می تواند به معنای قابلیت اطمینان اسکوتر الکترونیکی فرد باشد. اگر می خواهید اسکوتر الکترونیکی شما سال ها کار کند ، باید بدانید که چگونه از آن مراقبت کنید ! در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

« حتما بخوانید  راهنمای خرید اجاق گاز فر و انواع فر

نکات نگهداری و مراقبت از اسکوتر برقی ؛ مراقبت از باتری

باتری قسمت اساسی اسکوتر برقی است. آن ها باید مرتباً با استفاده از یک شارژر با کیفیت شارژ شوند ، با این حال ، طولانی ماندن باتری در شارژر ممکن است به آن آسیب برساند. گرما همچنین باعث آسیب به باتری می شود. همیشه قبل از شارژ اجازه دهید باتری شما خنک شود ؛ این به افزایش طول عمر باتری کمک می کند.
اطمینان حاصل کنید که باتری را مرتباً شارژ می کنید. اسکوتر برقی چیزی نیست که بدون باتری کار کند. اگرچه هنوز هم می توان مانند یک اسکوتر دستی از آن استفاده کرد . اسکوترهای الکترونیکی مجهز به باتری های لیتیوم یون هستند. برخلاف باتری های اسید سرب گذشته ، این نوآوری ها قادر به ارائه عملکرد بهتر و ماندگاری بیشتر هستند. با این حال ، باتری های این نوع نیز چرخه عمر دارند. بنابراین ، برای به حداکثر رساندن عمر باتری ، مهم است که اطمینان حاصل کنید که آن را هر چند روز یکبار یا بعد از هر بار سوار شدن 100٪ شارژ می کنید.

 

از سطوح مرطوب خودداری کنید

اسکوترهای الکترونیکی از اجزای الکتریکی ساخته شده اند که اگر در معرض آب قرار بگیرند ، ممکن است از کار بیفتند یا زنگ بزنند. حتی اگر استفاده کردن از اسکوتر برقی روی سطوح مرطوب ایمن است باز هم در صورت امکان از آن ها خودداری کنید.

 

ترمزها را مرتباً چک کنید

مانند هر وسیله نقلیه ، ترمزهای یک اسکوتر برقی باید مرتباً کنترل شود ، بنابراین قبل از هر بار سوار شدن ، آنها را آزمایش کنید! اگر ترمزهای شما به درستی پاسخ نمی دهند ، از اسکوتر الکترونیکی خود استفاده نکنید !

 

از لاستیک های خود به خوبی مراقبت کنید

از هرنوع لاستیکی استفاده می کنید ، مراقبت از لاستیک های اسکوتر برقی یک الزام است. همیشه فشار تایر ( در صورت پنوماتیک بودن) و دیواره های کناری را از نظر وجود علائم پوسیدگی و ترک خوردگی خشک بررسی کنید. بدترین چیزی که در اسکوتر الکترونیکی می تواند اتفاق بیوفتد این است که لاستیک ها هنگام سوار شدن از کار بیفتند.

نکات نگهداری و مراقبت از اسکوتر برقی

محل نگهداری مناسب

آن را در جایی امن نگهدارید . قانون کلی برای نگهداری اسکوتر الکترونیکی جلوگیری از آسیب هرچه بیشتر است. هنگام انتخاب محل نگهداری اسکوتر برقی ، توجه به دو نکته مهم است : نور خورشید و دما . شما باید آن را جایی نگه دارید که در معرض تابش مستقیم نور خورشید و دمای بالا قرار نگیرد. نگه داشتن اسکوتر برقی در جایی گرم ممکن است به باتری آن آسیب برساند .

 متشکریم که تا اینجا در مطالعه نکات نگهداری و مراقبت از اسکوتر برقی با ما بودید نظرات خود را در بخش نظرات بنویسید

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .