مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

موتورولا ؛ تاریخچه ی شرکت موتورولا

0 138
زمان مطالعه : 7 دقیقه

موتورولا ؛ تاریخچه ی شرکت موتورولا در این مطلب به صورت جزئی اطلاعات دقیق را بررسی کرده است .  یک شرکت امریکایی است که در سال 1928 توسط پاول گالوین و برادرش ژوزف گالوین خریداری شد. ان ها کار خود را با تولید باتری شروع کردند و بعد از چند سال به تولید گوشی پرداختند. در حال حاضر محصولات شرکت موتوروالا در 70 کشور جهان به فروش می رسد. موتور به معنی خودرو و ولا به معنی صدا است، یعنی صدا در حرکت.شرکت موتورولا معتقد است، که هر چه زمان بگذرد مردم و محصولات هم تغییر می کنند. اما شرکت موتورولا در زمینه مشتری مداری هیچ گاه تغییر نمی کند. شرکت موتورولا در شهر ایلنوی غرب خیابان فرانکلین قرار دارد. همراه ما «تا خرید » باشید با بیوگرافی بزرگان دنیای تکنولوژی.

تاریخچه شرکت motorola

در سال 1928 کمپانی تولید باتری استوارد که یک بخش از یک ساختمان اجاره ای بود، توسط پاول گالوین و برادرش ژوزف گالوین در شهر ایلنوی واقع در کشور امریکا خریداری شد و اسم ان را شرکت گالوین گذاشتند.کل سرمایه ای که در دست داشتند 565 دلار بود این شرکت 5 کارمند بیشتر نداشت و در اوایل شروع کار شرکت ، حقوق و دستمزد کارمندان 63 دلار بود. او حتی نمی توانست پول ان ها را سر وقت بدهد. در ان زمان مردم از باتری های خارجی استفاده می کردند. شرکت گالوین برای اولین بار باتری درایو تولید کرد که به کمک این باتری پیام های رادیویی با استفاده از برق خانگی مخابره می شدند.

motorola

اولین مشتریان شرکت موتورولا

در ابتدای تاسیس شرکت فروش محصولات و میزان نقدینگی در حال نوسان بود. در این وضعیت شرکت motorola از طریق رسانه ها ی رادیویی بازار فروش خود را گرم کرد. اما بعد از مدتی با توجه به پیشرفت هایی که در تکنولوژی رادیو صورت گرفت، باتری درایو به کلی منسوخ شد و گالوین با شکست مواجه گردید. اما گالوین ناامیدی به خود راه نداد و به کارش ادامه داد. این بار به تولید رادیوی ماشین فکر کرد او می دانست که مردم در ماشین به رادیو خیلی گوش می کنند و در سال 1930در کنفرانس سازندگان رادیو که در شهر اتلاتنیک نیوجرس برگزار شد،گالوین یکی از مدل های رادیو ی خود را به نمایش گذاشت و تشویق همگان را برانگیخت این تولید،کسب و کار گالوین را به خوبی رونق داد.

اولین مشتریان رادیو های ماشینی،پلیس شهر دانستون ،پلیس کوی کانتیو... بودند.

در 23 ژوئن سال 1930شرکت گالوین، اولین رادیو ی ماشینی خود را به فروش رساند ودر ماه نوامبر ،این شرکت فروش گسترده ی رادیو های ماشینی را اغاز کرد که در ادارات پلیس و شهرداری از این رادیو استفاده ی خوبی می کردند. در سال 1931 گالوین محصولات خود را به شرکت های توزیع کننده ی عمده ی رادیو می فروخت. او در طول این سال ها خیلی زود از طریق این شرکت ها و دوستی بسیار خوبی که با این شرکت ها داشت مسیر رشد و ترقی را پیمود.

اولین تبلیغات شرکت و ثبت اختراع « موتورولا »

در سال 1934 ویکتور ایروین را استخدام کرد، که مسئول تبلیغات شرکت بود. او اولین تبلیغات خود را در شهر کالیر و ایونینگ اغاز کرد پاول گالوین در سال 1940 یک بخش دولتی در شرکتش تحت عنوان ازمایش گاه تحقیقاتی برای بررسی الکترونیک حالت جامد تاسیس کرد. در سال 1940 شرکت گالوین اولین رادیوی دستی را تولید نمود که در ان زمان برای اجرای ارتباطات امر بسیار حیاتی بود. در سال 1941 با تولید رادیوی ترانزیستوری (Scr 536 AM) حق ثبت اختراع را به دست اورد. شرکت گالوین در سال 1943 شهرت جهانی پیدا کرد و عمومی شد. در این سال رادیوی دوطرفه مدل کوله پشتی را تولید کرد.

تغییر اسم شرکت و واگذاری مدیریت

او در سال 1947 اسم شرکتش را به motorola تغییر داد (موتور به معنی خودرو،ولا به معنی صدا است ) «صدا در حرکت» ، که تا حالا هم به این اسم شناخته شده است. در ان سال ها کسب و کار اصلی motorola تولید و فروش رادیو و تلویزیون بود. این شرکت شروع به ساختن تلویزیون هایی با مدل وی تی71 با لوله 7 اینچی اشعه ی کاتدی کرد. پاول گالوین در سال 1956 مدیریت شرکتش را به پسرش  رابرت گالوین واگذار کرد. در سال 1958 شرکت motorola تجهیزات رادیویی در فضا را تولید کرد و یک سال بعد از ان یک شرکت برای انجام صدور مجوز و تولید برای بازار های بین المللی راه اندازی کرد. موتورولا محصولاتی را تولید کرد که دولت، مقامات امنیت عمومی، اقساط کسب و کارو مردم از ان استفاده می کردند. این محصولات شامل تلفن های همراه،لپ تاپ، پردازنده های کامپیوتر و دستگاه های رادیویی بود.

محصولات شرکت « موتورولا »

DYNATECیک سیستم ماهواره ای است، که توسط این شرکت در سال 1991تولید شد. این شرکت اولین مودم کابلی خود را در سال 1995 تولید کرد. گوشی همراه جیبی StarTACTM در سال 1996توسط این شرکت تولید شد. در سال 1998 شرکت موتورولا به عنوان بزرگترین فروشنده گوشی در جهان معرفی شد. و اولین تلفن جی پی اس توسط شرکت motorola توسعه یافت. در سال 2002 اولین بی سیم دروازه مودم های کابلی در جهان را تولید کرد. برای این که مردم بتوانند پیام های طولانی را در یافت کنند، این شرکت دستگاه پیچر ( GSM) را داخل تلفن ها تولید کرد. در سال 2003 گوشی AV60 را معرفی کرد. و در سال 2005 گوشی PEBLرا عرضه کرد، که در سال 2008 مدل U9،  U3ان را هم تولید کرد. شرکت motorola که هر روز محبوبیتش بیشتر می شد و فروش محصولاتش بالاتر می رفت، در سال 2006 ،میزان 8 میلیارد از محصولاتش را فروخت و در جهان رتبه 152 را کسب کرد و سال بعد رتبه131 جهان را به خود اختصاص داد.

« حتما بخوانید  تاریخچه ی شرکت شیائومی ؛ آشنایی با محصولات Xiaomi

شرکت موتورولا

ورشکست شدن شرکت ، فروش ان به گوگل و سپس به لنوو

موتورولا که این شرکت در حال حاضر محصولاتش را در 70 کشور جهان به فروش می رساند.

این شرکت در حال حاضر محصولاتش را در 70 کشور جهان به فروش می رساند.

و بسیارهم موفق است، در این سال های اخیر یک گوشی با مدل MTH800 تولید کرد، که توانست رقیب هایش را شکست دهد و جایزه بهترین طراحی را کسب کند. در سال 2011 شرکت motorola برشکست شد ماه اگوست همان سال زمانی که شرکت گوگل در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که می خواهد مالک شرکت موتورولا شود، و به این شرکت 12.5میلیارد می دهد، با اعلام این خبر در همان سال ارزش هر سهم نسبت به سه ماه پیش 63% افزایش یافت. به این ترتیب شرکت motorola به گوگل فروخته شد. شرکت گوگل ماه اکتبر سال 2014 در یک کنفرانس خبری دیگر اعلام کرد که می خواهد شرکت موتورولا را به شرکت لنوو بفروشد ، به جزء قسمت پتنت ها که خود مالک انجاست.

« موتورولا » گوشی موتو ایکس و دروید توربوی 2

موتورولا بهترین برند بوده و فناوری های به روز را در محصولات خود به کار برده است .در حال حاضر شرکت motorola زیر مجموعه ی شرکت لنوو به شمار می اید. یکی از محصول هایی که شرکت موتورولا به تازگی تولید کرده گوشی موتو ایکس است. شما می توانید به جای این که با دست با گوشیتون کار کنید با صدا این کار را انجام دهید، می توانید با صدای ارام یا بلند با گوشیتون حرف بزنید، پیام هایی که برای شما رسیده را گوش کنید، اگر حتی گوشیتون قفل باشد می تواند هر کاری که شما با صدا به او می گویید را انجام دهد. گوشی موتو ایکس تنها گوشی ای است، که به طور کامل در امریکا ساخته شده است. شرکت motorola  بر روی گوشی دروید توربوی 2کار می کند، که به جای شیشه از پلاستیک استفاده شده، و تا چها سال نمی شکند و خراب نمی شود. اگراین گوشی را خریدید و قبل از چهار سال خراب شد می توانید ان را به شرکت پس بدهید.

motorola

شعار شرکت « موتورولا »

شعار شرکت موتورولا درستی و احترام به مردم است.

این یک واقعیت است که هر چه زما ن بگذرد علم و فناوری هم پیشرفت می کند. شرکت motorola معتقد است که با گذشت زمان ، طرز فکر مردم هم تغییر می کند اما باوری که شرکت motorola در زمینه مشتری مداری دارد هیچ وقت تغییر نمی کند و تمام سعی خود را برای رهبری در سازمان / مدیریت و طراحی کار / عملکرد مطلوب / تحلیل عوامل برون سازمانی / تلاش برای ارتقا بیشترمی کند. شرکت موتورولا از زمانی که به وجود امده تا حالا 513 جایزه را به خود اختصاص داده و تا به حال توانسته 2000 حق اختراع ثبت کند.

زندگی نامه پاول گالوین

موتورولا یکی از نام آوزترین برندهاست . پاول گالوین در ایلنوی ایلات متحده امریکا در شهر کوچکی از ایلنوی به دنیا امدگالوین پس از اتمام مدرسه در تابستان به عنوان یک کارمند در اتاق عقب قطار شروع به کار کرد و پاییز ان سال در دانشگاه ایلنوی در رشته ی انسانی ثبت نام کرد او باید هر روز با قطار 150 میل را طی می کرد تا به دانشگاه برسد او با پس اندازی که با کار کردن در تابستان ها جمع کرده بود توانست به مدت دو سال در دانشگاه به تحصیل بپردازد و خرج تحصیلش را بدهد. ولی بعد از دو سال پس اندازش تمام شد و مجبور شد تحصیل را رها کند و برای کار کردن به ایستگاه راه اهن برگردد و در ان جا مشغول به کار شود بعد از مدتی که امریکا وارد جنگ جهانی اول شد در ارتش ثبت نام کرد و به عنوان افسر توپخانه برگزیده شد. درطول جنگ جهانی اول ،پاول گالوین به عنوان افسر توپخانه خدمت می کرد. در سال 1919 وقتی که جنگ تمام شد گالوین به همراه خانواده ش به شهرش بازگشت. و در یک کارخانه ذخیره سازی باتری در شیکاگو شروع به کار کرد. بعد از چند سال این شرکت برشکست شد و گالوین در یک شرکت دیگر تولید اب نبات چوبی به عنوان منشی استخدام شد. بلاخره در سال 1928 به همراه برادرش یک شرکت تولید باتری تاسیس کردند. در سال 1942 همسرش لیلیان در خانه خود واقع در اواستون به قتل رسید. تا به حال هیچ کس علت مرگ او را نمی داند.

بیماری و مرگ پاول گالوین

در سال 1958 پاول گالوین به بیماری سرطان خون مبتلا شد و در سال 1959 دنیا را ترک کرد.

در سال 1958 پل گالوین به بیماری سرطان خون مبتلا شد و در سال 1959 دنیا را ترک کرد.

 

در این سال شرکت اولین تاسیسات نیمه هادی خود را تاسیس کرد و هم چنین در ارتش،فضاوارتباطات تجاری پیشرفت چشم گیری داشت. درسال 1962 شرکت موتورولا 14000 کارمند در سراسر جهان داشت و دفتر مرکزی ان در غرب خیابان فرانکلین بود. در سال 1973 شرکت motorola اولین تلفن های قابل حمل دستی را تولید کرد. در سال 1980 این شرکت جزء اولین تهیه کننده ی تلفن های سلولی محسوب می شد. در سال 1989 کوچکترین و سبک ترین گوشی خود را به نام Micro TAC معرفی کرد.

 

 

 

 

شرکت موتورالا توسط پاول گالوين و برادرش ژوزف گالوين تاسيس شده.اين شرکت در زمينه ي گوشي فعاليت ميکند

 

جان کلام

امیدوارم با خواندن مطلب موتورولا ؛ تاریخچه ی شرکت موتورولا اطلاعات مفیدی  را کسب کرده باشید . اگر سوال یا نظری دارید آن را بنویسید.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .