مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

طرز استفاده صحیح از زودپز

0 765
زمان مطالعه : 4 دقیقه

طرز استفاده صحیح از زودپز ؛ زودپز ها برای تهیه غذا و سرعت بخشیدن به پختن غذا ها ایده آل هستند. زودپز ها به گونه ای طراحی شده اند که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند . آن ها می توانند زمان پخت و پز را تا 50٪ کاهش داده و مواد مغذی را به خوبی حفظ کنند ، و این ویژگی ها ، آن ها را به یک روش آشپزی سالم تبدیل می کند. اگر قبلاً از آن استفاده نکرده اید ، این جا مکان بسیار خوبی برای شروع است. با رعایت نکات ذکر شده در ” طرز استفاده صحیح از زودپز ” ، بیشترین استفاده را از آن داشته باشید .

طرز استفاده صحیح از زودپز

طرز استفاده صحیح از زودپز: دستورالعمل ها را بخوانید

زودپز های مدرن دارای چندین ویژگی ایمنی هستند .
گرمای حاصل از بخار اگر به درستی کنترل نشود می تواند به راحتی به شما آسیب برساند .
دستورالعمل های مربوط به مدل خاص خود را دنبال کنید و نیازی به نگرانی در این مورد نیست.

 

راهنمای نحوه استفاده صحیح از زودپز

از بخارپز به خوبی نگهداری کنید

مهم است که زودپز خود را تمیز و مرتب نگه دارید.
تعویض قطعات فرسوده معمولاً از طرف تأمین کنندگان در دسترس است. به عنوان مثال ممکن است به تعویض واشر لاستیکی که زودپز را عایق می کند نیاز داشته باشید. اطمینان از خالی بودن دریچه ها از زباله نیز مهم است.

 

غذا را از قبل سرخ کنید

غذای پخته شده در زودپز قهوه ای نمی شود ، بنابراین ارزش دارد این کار را در ابتدای پخت و پز قبل از اضافه کردن آب و قرار دادن درب آن انجام دهید. گوشت با رنگ قهوه ای جذاب تر به نظر می رسد. پیاز ، سیر و ادویه جات را نیز قبل از پخت و پز اضافه کنید . اما اگر عجله دارید و زمان از این تفاوت های جزئی برای شما مهمتر است ، گذشتن از این مرحله امکان پذیر است.

 

طرز استفاده صحیح از زودپز: مایع

زودپز با بخار کار می کند . بدون مایع ، بخاری وجود ندارد.
شما نمی توانید و نباید از زودپز خود استفاده کنید مگر این که آب کافی اضافه کنید. دستورالعمل های دفترچه راهنما به شما کمترین مقدار را می دهند و برخی حتی به شما می گویند که چقدر می توانید برای موارد مختلف استفاده کنید. مقدار مایع لازم بسته به سازنده متفاوت خواهد بود. بعضی از آن ها به اندازه نصف فنجان مایع و برخی دیگر تا دو فنجان احتیاج دارند. می توانید آب بیشتری نسبت به مقدار توصیه شده استفاده کنید اما هرگز کمتر از آن مصرف نکنید.

 

آن را بیش از حد پر نکنید

همه زودپز ها دارای علامت حداقل و حداکثر در داخل قابلمه هستند.
از آن ها تجاوز نکنید. زودپز نباید بیش از 2 / 3rd باشد. از پر شدن بیش از نیمی از آن پرهیز کنید. پر کردن بیش از حد منجر به بیرون راندن مواد غذایی از شیر فشار می شود . اگر این اتفاق بیفتد ، لازم است قطعات را کاملاً جدا کرده و تمیز کنید. برای ساختن بخار برای تسهیل پخت و پز نیز نیاز به فضای خالی در قابلمه دارید.

 

« حتما بخوانید  طرز تهیه غذا با ساندویچ ساز درست می شوند

زودپز و راهنمای نحوه استفاده صحیح از آن

تنظیم درست زمان

زمان پخت و پز در دستور العمل های استاندارد شاخص خوبی برای برآورد زمان مورد نیاز در زودپز است. تکه های بزرگ گوشت زمان بیشتری می برد تا بپزد. سبزیجات و ماهی ها زمان بسیار کمی می گیرند. برش انواع مواد در اندازه های مشابه به آن ها کمک می کند تا به طور یکنواخت پخته شوند. برای نتایج عالی از پخت و پز ، هنگام تهیه غذا هایی که حاوی ترکیباتی است که در زمان های مختلفی طبخ می شوند ، در ابتدا مواردی را اضافه کنید که به مدت زمان پخت و پز طولانی تر نیاز دارند و سپس مواردی که زمان کمتری می خواهند را اضافه کنید . به عنوان مثال ، برای پختن آبگوشت در ابتدا گوشت را اضافه کنید و سیب زمینی را در آخر اضافه کنید تا از خرد شدن آن ها جلوگیری شود.

طرز استفاده صحیح از زودپز
استفاده از تایمر ضروری است ، زیرا مواد غذایی آنقدر سریع می پزند که فقط یک یا دو دقیقه می تواند تفاوت بین یک غذای مناسب یا خراب باشد ، به خصوص هنگام پخت و پز سبزیجات .

اگر در مورد زمان پخت و پز مطمئن نیستید ، از درجه کم استفاده کنید . همیشه می توانید در صورت خام بودن غذا زودپز را دوباره تنظیم کنید و ادامه دهید اما اگر آن را روی درجه بیشتر از حد کافی قرار دهید ، ممکن است غذا خراب شود که این دیگر قابل برگشت نیست.

وقتی یاد بگیرید که چگونه زودپز را کنترل کنید ، هیچ چیز برای ترسیدن وجود ندارد.

برای خرید آنلاین انواع زودپز های با کیفیت به صفحه خرید زودپز در سایت تا خرید رجوع کنید.

بیشتر بخوانید : 

چرا زودپز ها غذا را سریعتر میپزند ؟
تاریخچه و مخترع های زودپز Pressure Cooker
راهنمای خرید زودپز و نکات مهم انتخاب آن
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .