مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید زودپز و مهمترین نکات هنگام خرید ؛ مشخصات و برنامه ها

0 274
زمان مطالعه : 5 دقیقه

راهنمای خرید زودپز و مهمترین نکات هنگام خرید ؛ مشخصات و برنامه ها ؛ تهیه غذا با آب یا هر مایع دیگر در یک ظرف بسته شده که تحت فشار است ” زودپز ” نامیده می شود. زودپز های برقی از برق برای پخت غذا استفاده می کنند. اگر به دنبال خرید زودپز برقی هستید ، این نکات شما را صاف در مسیر صحیح قرار می دهد. اگر کسی بخواهد در وقت و انرژی خود صرفه جویی کند ، زودپز برقی انتخاب بسیار خوبی برای او است. یک زودپز برخلاف روش های معمول پخت و پز ، مواد غذایی را سریعتر آماده می کند. در زیر می توانید راهنمای خرید زودپز و نکات مهم انتخاب آن را مطالعه کنید .


راهنمای خرید زودپز و مهمترین نکات هنگام خرید ؛ مشخصات و برنامه ها

چندین زودپز با ویژگی های مختلف در بازار وجود دارد و انتخاب میان صد ها نوع زودپز یک کار خسته کننده ای است. من راهنمای خرید زودپز و نکات مهم انتخاب آن را به اشتراک می گذارم و امیدوارم این نکات برای شما سودمند واقع شود . 

اندازه

برای خرید زودپز باید اندازه خانواده را در نظر بگیرید.
زودپز ها در اندازه ها و طرح های مختلفی وجود دارند تا آشپزی را برای شما آسان کنند .
قبل از خرید یکی از موارد مورد نیاز خود را ارزیابی کنید.
یک زودپز با فشار حدود 4 کوارتز برای وعده های غذایی کوچک کافی است ، اما برای خانواده 4 یا 5 نفری ممکن است به یکزودپز 5 تا 8 کوارتز نیاز داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که ظرفیت آن به اندازه کافی بزرگ باشد اما نه خیلی زیاد . برای این که یک زودپز برقی به درستی کار کند ، باید تا دو سوم ظرفیت خود را پر کند.

راهنمای خرید و نکات مهم انتخاب زودپز

دوام

زودپز برقی یک سرمایه گذاری طولانی مدت است.
زودپز با فشار خوب از جنس استنلس استیل بسته به طرز نگهداری از آن توسط مالک ، 25 تا 30 سال یا حتی بیشتر طول خواهد کشید. قابلمه زودپز ، قابلمه ای قابل حمل است. معمولاً از آلومینیوم یا استیل ضدزنگ ساخته شده است. قابلمه های داخلی آلومینیوم موجود هستند اما آلومینیوم برای ماشین ظرفشویی نامناسب است. قسمت  داخلی از جنس استنلس استیل با کیفیت بالاتر نیز موجود است و از قسمت های سه لایه یا روکش مسی برای گرمایش یکنواخت ساخته شده است.

 

بیشتر افرادی که مایل به خرید زودپز برقی هستند ، به دلیل تمیز کردن آسان زودپز های آلومینیومی و این که زودپز های آلومینیومی نرم تر هستند ، به راحتی تغییر شکل می شوند ،  واکنش پذیر اند ( این بدان معنی است که آن ها طعم مواد اسیدی مانند گوجه فرنگی ، لیمو و غیره را تغییر می دهند ) و به اندازه زودپز فولاد ضدزنگ عمر طولانی نخواهد داشت زودپز های از جنس استنلس استیل را بیش از آلومینیوم ترجیح می دهند .

 

راهنمای خرید زودپز ؛ هزینه

راهنمای خرید زودپز و نکات مهم انتخاب آن ؛ به طور معمول ، اندازه قابلمه داخلی ، اندازه زودپز ها را تعیین می کنند و تا حدی قیمت زودپز را نیز تعیین می کند. ظرفیت قابلمه داخلی معمولاً از 3 لیتر ( 3 کوارتز ) تا 6 لیتر ( 6.3 اسب بخار ) متغیر است. اجاق گاز فشار بیش از ظرفیت 6 لیتر نگهداری از آن دشوار است و برای برخی از مصرف کنندگان بسیار گران است. بنابراین اگر می خواهید زودپز برقی بخرید ، بودجه را در خاطر داشته باشید.

 

زودپز های تولید کننده های معتبر را انتخاب کنید

در طول عمر زودپز ها ، بعضی از قسمت ها خراب می شوند و نیاز به تعویض آن ها وجود دارد . این بزرگترین دلیلی است که توصیه می کنم زودپزتان را از برند های غیر معتبر خریداری نکنید.

متأسفانه ، اغلب اوقات ، شرکت های غیر معتبر تولید زودپز را متوقف می کنند و شما مجبور می شوید بخاطر فقط یک قطعه خراب ، کل زودپز را دور بیندازید . به همین دلیل انتخاب یک تولیدکننده زودپز معتبر که قطعات جایگزینی را به فروش می رساند و به راحتی قابل دستیابی است ، باید اولین اولویت شما باشد.

 

زودپز دارای حداقل دو فشار

اطمینان حاصل کنید که زودپز برقی که انتخاب می کنید حداقل دارای دو سطح فشار پخت و پز است. بیشتر زودپز های مختلف در حال حاضر دارای سطح فشار زیاد پخت و پز هستند. اما داشتن فشار کم برای زمانی که می خواهید از آن برای طبخ غذا های ظریف مانند تخم مرغ ، ماهی و ماکارونی یا پختن سبزیجات استفاده کنید بسیار مهم است. 

راهنمای خرید و نکات مهم انتخاب زودپز

راهنمای خرید زودپز ؛ برنامه های تخصصی 

برخی از توابع وجود دارد که باید به طور ویژه در زودپز برنامه ریزی شوند ، در حالی که بعضی از آن ها را می توانید به صورت دستی تنظیم کنید. در اینجا محبوب ترین عملکردهای اضافی که در بازار پیدا خواهید کرد را ذکر کرده ایم :

  • برنامه تهیه ماست :
    اگر توانایی تهیه ماست برای شما مهم است ، اطمینان حاصل کنید که اجاق گاز دارای یک برنامه ” ویژه ماست ” است ؛ یک محدوده زمانی و دمای ویژه برنامه ریزی شده.
« حتما بخوانید  راهنمای نحوه تمیز کردن ساندویچ ساز

 

  • برنامه پخت و پز برنج :
    اگر زودپز برنامه برنج دارد ، خوب است.
    اما اگر آن را ندارد ، ما قبلاً نحوه پخت برنج در زودپز Pressure Cooker را آموزش داده ایم .
    در صورت پیروی از زمان پخت و پز و نسبت های مایع ، داشتن دکمه مخصوص پخت و پز برنج ضروری نیست.

 

  • برنامه آرام پز :
    اگر قابلیت آرام پز برای شما مهم است ، باید مطمئن شوید که اجاق گاز دارای یک برنامه ” آرام پز ” است.
    هر علامت تجاری در مورد تعداد تنظیمات آرام پز و درجه حرارت استفاده متفاوت خواهد بود ؛
    بنابراین قبل از کشیدن ماشه مشخصات را بررسی کنید.
    اگرچه شما می توانید از زودپز برای طبخ هر نوع غذایی که با آرام پز پخته می شود استفاده کنید ، هنوز هم برخی از انواع دستور العمل ها وجود دارد که در واقع فقط در یک آرام پز کار می کنند.

 

  • برنامه های ویژه تخم مرغ ، کیک و … :
    این برنامه ویژه فقط زمان ها و فشار هایی از پیش تعیین شده است که می توان به صورت دستی در زودپز برنامه ریزی کرد.

 

wattage

در حقیقت ، وات ها همه چیز یک زودپز برقی اند .
هرچه وات بالاتر باشد ، عنصر گرمایش داغ تر می شود و اجاق گاز سریعتر به فشار می رسد.
اجاق گاز فشار 1000 وات می تواند به طور متوسط ​​13 دقیقه طول بکشد تا فشار وارد کند ،
در حالی که یک 1300 وات آن را در پنج دقیقه انجام می دهد. بنابراین به wattage زودپز ، بیشتر توجه کنید . 

 

راهنمای خرید زودپز ؛ نتیجه

به طور معمول زودپز ها با فشار 8 تا 15 psi عمل می کند.
این بدان معناست که بدون توجه به ارتفاعات ، در دمای 212 درجه فارنهایت تا 257 درجه فارنهایت کار می کند. بنابراین با خرید زودپز می توانید مواد غذایی را با دمای 257 درجه فارنهایت طبخ کنید ، که با روش های سنتی پخت و پز امکان پذیر نیست.

با فشار دادن دکمه های فشار زیاد یا کم فشار موجود در صفحه کنترل و سپس تنظیم زمان مورد نظر ، می توان بسته به نوع غذای مورد نظر ، سطح فشار مورد نظر را انتخاب کرد.

این غذا را برای زمان مشخص آماده می کند و سپس بوق می زند ، و این نشان می دهد که غذا آماده است. فقط دستورالعمل های ما در مورد چگونگی تنظیم فشار برای پختن تخم مرغ ها ، کیک و … را دنبال کنید ! این برنامه های خاص ” زمان و فشار از پیش تنظیم شده ” نباید ملاک تصمیم گیری شما در خرید زودپز ها باشند .

 

 اکنون بعد از مطالعه راهنمای خرید زودپز و مهمترین نکات هنگام خرید ؛ مشخصات و برنامه ها ، می توانید بهترین زودپز ها را باتوجه به نیاز هایتان خریداری کنید . در صورت انتخاب زودپز مورد نظرتان می توانید آن را در صفحه خرید زودپز سایت تا خرید خریداری کنید .

 


بیشتر بخوانید : 

نحوه پخت برنج در زودپز Pressure Cooker
آیا پختن غذا در زودپز سالم است ؟
زودپز و 7 مزیت برتر استفاده آن در آشپزی
صرفه جویی در هزینه ها با زودپز
زودپز و راهنمای نحوه استفاده صحیح از آن
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .