مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

عیب یابی ماشین لباسشویی و راهنمای رفع مشکلات آن

0 167
زمان مطالعه : 5 دقیقه

عیب یابی ماشین لباسشویی و راهنمای رفع مشکلات آن؛ رفع برخی از مشکلات رایج ماشین لباسشویی آسان هستند و برخی دیگر ممکن است نیاز به یک متخصص برای تشخیص و انجام تعمیرات داشته باشند. با این حال ، در اکثر موارد ، با مطالعه راهنمای عیب یابی مشکلات رايج لباسشويي ما می توانید مشکل لباسشوییتان را بدون کمک گرفتن از تکنسین حل کنید.

عیب یابی ماشین لباسشویی


لباسشویی تخلیه نمی شود !

عیب یابی ماشین لباسشویی ؛ تخلیه نشدن ماشین لباسشویی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که با آن روبرو می شویم. این امر می تواند توسط یکی از موارد زیر ایجاد شود :

  • شیلنگ یا پمپ تخلیه با یک وسیله کوچک مانند سکه یا وسایلی که در جیب لباس ها جاگذاشته می شوند گرفته می شود.
  • ممکن است یک کد خطا وجود داشته باشد .
    کتابچه راهنمای محصول خود را بررسی کنید یا با شرکت سازنده تماس بگیرید تا علت ارور را به شما بگوید.
  • پمپ تخلیه خراب است ( ماشین لباسشویی عموماً صدای ناخوشایندی را ایجاد می کند و یا آب نشت می کند ).

 

راه حل 1

  • ابتدا باید ماشین را مجددا تنظیم کنید .
    دستگاه را در خاموش کنید ، یک دقیقه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید.
    اگر تغییری مشاهده نکردید ، می توانید ( Master Reset ) را امتحان کنید.
    با این کار همه عناصر پردازنده تنظیم می شود و اغلب توسط تکنسین های لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. ظرف مدت 12 ثانیه 6 بار درب ماشین لباسشویی را باز کرده و ببندید. سپس چرخه شستشو را بدون لباس اجرا کنید تا ببینید مشکلات شما برطرف شده است یا نه . اگر تخلیه شود ، مشکل حل شده است ! اگر تخلیه نشد راه حل 2 را امتحان کنید.

 

راه حل 2

  • دستگاه را خاموش کنید. ( شما همیشه باید این کار را قبل از تکان دادن دستگاه یا انجام هرگونه تنظیم انجام دهید ). بررسی کنید که شیلنگ تخلیه خم نشده باشد. این می تواند در تخلیه درام تأثیر بگذارد و ممکن است باعث بروز خطا شود. حالا شیلنگ تخلیه را از پشت دستگاه جدا کنید. ( معمولاً با دو پیچ ساده متصل می شود ). مقداری آب را وارد شیلنگ کنید تا انسداد را برطرف شود. همچنین می توانید از یک چوب یا جسم بلند استفاده کنید تا گرفتگی یا وسیله را به بیرون فشار دهید. یا گرمترین چرخه را بدون لباس اجرا کنید ، این امر می تواند انسداد را از بین ببرد .

اگر هیچ یک از موارد فوق مشکل لباسشویی شما را برطرف نکرد ، بهترین کار برای شما این است که با یک تکنسین یا شرکت سازنده ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

راهنمای عیب یابی مشکلات رايج لباسشويي

درب واشر باز نمی شود!

عیب یابی ماشین لباسشویی ؛ این مشکلی است که معمولاً در لودرهای جلو مشاهده می شود ، زیرا لودرهای اصلی برای نگه داشتن آب در داخل نیازی به قفل درهای خود ندارند. لودرهای جلو باید در حین کار محکم بسته شوند.  چند دلیل احتمالی برای این امر وجود دارد :

  • مکانیسم قفل می تواند به هم بخورد ( شاید برخی از لباس ها در آن گیر کرده باشند ).
  • در تنظیمات دیجیتالی لباسشویی ممکن است مشکلی بوجود آمده باشد.
  • ماشین لباسشویی ممکن است به درستی تخلیه نشود و درب واشر را قفل کند.

 

راه حل ها

راه اندازی مجدد : اگر فکر می کنید ممکن است یک مشکل دیجیتالی باشد ، ترفند قدیمی تنظیم مجدد را امتحان کنید. حداقل 60 ثانیه ماشین لباسشویی را خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید. اگر کمی شانس داشته باشید ، تنظیم مجدد باید برنامه های شستشو را مجدداً راه اندازی کند. یک چرخه کوتاه را اجرا کنید : اگر فکر می کنید درب لباسشویی شما از نظر فنی قفل شده است ، می توانید واشر را تنظیم کنید تا چرخه کوتاه دیگری را طی کند. این کار لباس را به حرکت درمیاورد و ممکن است قفل باز شود. با این کار ، لباس شما دو بار شسته می شود ، اما درعوض لازم نیست برای یک راه حل ساده با تکنسین تماس بگیرید. شیلنگ تخلیه را بررسی کنید : اگر دستگاه آب را تخلیه نمی کند ، وقت آن رسیده که شیلنگ را بررسی کنید.

توجه داشته باشید برای عیب یابی ماشین لباسشویی راه حل های آنلاین وجود دارد که شامل جدا کردن قطعات ماشین است ، اما این کار می تواند ضمانت را باطل کند.

 

« حتما بخوانید  لیست قیمت ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی گرنیه در تاخرید فروشگاه اینترنتی

ماشین لباسشویی بو میدهد !

ماشین های لباسشویی به مرور زمان کثیف و کپک زده می شوند. به همین دلیل لباس هایمان بو می گیرند .

 

راه حل

روشن کردن ماشین لباسشویی بدون لباس ، اجازه می دهد آب و محلول تمیز کننده در سوراخ ها و شیار ها جریان یابد . بسیاری از ماشین های مدرن دارای چرخه اختصاصی ( Drum Clean ) هستند ، اما می توانید از یک چرخه داغ به عنوان جایگزین استفاده کنید. برای این کار شما به موارد زیر نیاز دارید :

  • 2 فنجان سرک
  • 1/4 لیوان جوش شیرین
  •  1/4 فنجان آب

 

آب و جوش شیرین را در یک ظرف کوچک مخلوط کنید.
آن را در محفظه مواد شوینده ماشین لباسشویی خود بریزید.
سرکه را مستقیماً در درام ماشین لباسشویی بریزید.
داغترین چرخه موجود را انتخاب کرده و چرخه را شروع کنید.
ترکیبی از سرکه و جوش شیرین باعث ازبین بردن هر نوع کپک و رسوب شده و درام لباسشویی را تمیز می کند.

نکته: برای نگه داشتن دستگاه در وضعیت بهینه ، این کار را هر 1 – 2 ماه یکبار انجام دهید.

 

ماشین لباسشویی تکان می خورد !

اگر لباسشویی در حین کار تکان می خورد در بهترین حالت باید لباسشویی خارج از تعادل باشد.
وقتی ماشین لباسشویی می چرخد ​​، نیروهای گریز از مرکز با سرعت بالا در تلاشند تا آب لباس شما را از بین ببرند. اگر یکی از پایه های واشر شما کوتاهتر از دیگری باشد ، این باعث می شود دستگاه به حرکت درآید.این یک وضعیت خطرناک است و هر وقت اتفاق می افتد به دستگاه آسیب می رساند.

 

راه حل ها

اطمینان حاصل کنید که تمام پایه ها روی یک سطح صاف قرار گرفته باشند.
برای بررسی این موضوع و تنظیم پایه ها در صورت لزوم می توانید از یک طراز استفاده کنید.

پیچ های ترانزیت ، درام را در محل خود قفل می کنند تا مانع حرکت و آسیب دیدن آن در هنگام ترانزیت شوید. برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه و حفظ تعادل ، باید این پیچ ها را بردارید. به سادگی تنظیم مجدد لباس های داخل درام می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. در صورت امکان چرخه را متوقف کرده و لباس را از در درام پخش کنید ، وسایل سنگین مانند حوله ها و لباس های سنگین را به طور مساوی توزیع کنید تا یک توده سنگین در اطراف درام نچرخد.

بسیاری از ماشین های لباس شویی جدید از فناوری متعادل کننده بار استفاده می کنند ، که بارهای غیر متعادل را شناسایی و متعادل می کند و به محافظت از دستگاه و لباس شما در برابر آسیب کمک می کند.

اضافه بار ماشین لباسشویی

 

 

برق ماشین لباسشویی قطع می شود !

عیب یابی ماشین لباسشویی ؛ این مشکل دلایل مختلفی می تواند داشته باشد .
نقص در جایی از موتور باشد و یا شاید نشتی وجود داشته باشد ، و آب در جایی که برق وجود دارد میریزد.
شاید هنگام بار بیش از حد ، دستگاه بیش از حد گرم شود .

متأسفانه ، بعضی اوقات وسایل مورد علاقه ما نمی توانند مانند قبل به خوبی کار کنند.
اگر لباسشویی شما به خوبی کار نمی کند ، احتمالاً زمان آن رسیده است که ماشین لباسشویی 14 ساله خود را با یک  ماشین جدید جایگزین کنید که دارای بسیاری از ویژگی های جدید برای آسان تر کردن زندگی و شستن بهتر لباس های شما است. با داشتن طیف گسترده ای از بهترین مارک ها در تا خرید ، شما ماشین لباسشویی مناسب برای نیازهای خود را پیدا خواهید کرد. در صورت نیاز به راهنمایی ، راهنمای خرید لباسشویی ما شما را به گزینه مناسب سوق می دهد. جهت خرید ماشین لباسشویی به صفحه خرید ماشین لباسشویی در سایت اینترنتی تا خرید مراجعه کنید .

بیشتر بخوانید : 

ماشین لباسشویی بوش و آشنایی با امکاناتش
ماشین لباسشویی ال جی و آشنایی با امکاناتش
لیست قیمت ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی گرنیه
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .