مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید هود آشپزخانه و نکات خرید ؛ انواع هود

0 391
زمان مطالعه : 5 دقیقه

راهنمای خرید هود آشپزخانه

در هنگام خرید هر وسیله ای مانند لباسشویی، ظرفشویی، یخچال، کولر، خردکن، غذا ساز، چرخ گوشت، پلوپز، ارام پز، جارو شارژی، اب میوه گیری، سرخ کن، ساندویچ ساز،  گوشت کوب، مخلوط کن، قهوه ساز، چای ساز و … باید اطلاعات کافی داشته باشید و بر اساس نیاز خانواده، قابلیت و رنگ مورد نظر ان ها را خریداری کنید ما در این صفحه راهنمای خرید هود آشپزخانه و نکات خرید ؛ انواع هود را به طور کلی درج کرده ایم. اگر قصد خرید این وسیله را دارید با ما تا خرید همراه باشید.

اگر به خانه های قدیمی نگاه کنیم معمولا اشپزخانه ها در حیاط به صورت جداگانه ساخته شده اند. یا غذاها را در یک محیط دیگر مثلا پشت بام به غیر از اشپزخانه درست می کنند. دلیل این کار این بوده که از پراکندگی بوی غذا و چربی به سایر اتاق ها جلوگیری شود. هود یکی از بهترین ابزار ها می باشد که می توان گفت در هر خانه ای پیدا می شود و از وجود هر گونه چربی و بوی غذا در هوا جلوگیری و دیگر بوی غذا به ان صورت به اتاق ها سرایت پیدا نمی کند. وسیله ای پرکاربرد در اشپزخانه می باشد و زیبایی خاصی هم به اشپزخانه می بخشد و هوا را تمیز و سالم نگه می دارد.

هود ها به دو نوع خروجی هوا و تصفیه کننده تقسیم می شوند. هود های خروجی دارای یک درگاه به بیرون از خانه می باشند که چربی و بوی غذا را به بیرون هدایت می کنند و خود به دو نوع شومینه و کابینتی تقسیم می شوند. اما هود های تصفیه کننده علاوه بر از بین بردن بو و چربی هر گونه ذرات دیگری مانند گرد و غبار را هم از بین می برد و هوای داخل اشپزخانه را تصفیه و سالم نگه می دارد.

هود کابینتی

ارزان ترین هود های موجود در بازار هود های زیر کابینتی می باشند. که در زیر کابینت نصب و برخی از ان ها دارای یک موتور و برخی دیگر دارای دو موتور هستند. یکی از قابلیت هایی که این مدل به همراه دارد اینه که با استفاده از چراغی که در ان طراحی شده می توان اشپزخانه را روشن کند. و فضای خیلی کمی برای نگهداری ان احتیاج است.

هم چنین دارای حالت های مختلف می باشند که می توان ان را به هر حالتی که دوست داشته باشید تنظیم کنید. یکی از دلایلی که این مدل را به بهترین هود موجود تبدیل نکرده صدای زیاد ان می باشد. فیلتر طراحی شده در ان از جنس شیشه و غیر قابل جداسازی و شست و شو است.
راهنمای خرید هود

هود شومینه ای

یکی دیگر از هود های موجود در بازار هود شومینه می باشد که نسبت به هود های زیر کابینتی بزرگتر و جای بیشتری می گیرند. و برعکس ان ها که در زیر کابینت قرار می گیرند این مدل را باید روی دیوار نصب کرد. یکی از قابلیت های منحصر به فرد این مدل این است که بدنه ی ان از جنس فلز و در برابر گرما و رطوبت بسیار قدرتمند و به راحتی و در زمان خیلی کمی تمیز می شود. این مدل نسبت به مدل قبلی قدرت مکش خیلی بالا و صدای خیلی پایینی دارد. هم چنین مجهز به صفحه نمایش و سنسور تشخیص دود می باشد که به راحتی می توان ان را در حالت های مختلف تنظیم کرد.
راهنمای خرید هود

هود جزیره ای

یکی دیگر از هودهای موجود در بازار هود جزیره ای ست که در اشپزخانه ها، بیشتر از مدل های دیگر به چشم می خورد. این مدل به دو صورت هم روی دیوار و هم روی سقف نصب می شود. و به شکل های مختلف از جمله دایره، مکعب و استوانه تولید می شود و قدرت مکش خیلی بالایی نسبت به دو مدل دیگر دارد. این هود ها به علاوه ی کارایی خوبش دارای طراحی بسیار زیبا برای افرادی که به ظاهر خیلی اهمیت می دهند می باشد.

هود های جزیره ای به دو نوع موتور بیرونی و اسانسوری تقسیم می شود. مدل های موتور بیرونی یک دریچه به بیرون دارند و بوی غذا و ذرات دیگر را به بیرون هدایت و صدای خیلی کمی تولید می کند. مدل اسانسوری به صورتی طراحی شده که با استفاده از یک دکمه بالا و پایین و در حالت های مختلف قرار می گیرد.

« حتما بخوانید  مزایای خرید آبمیوه گیری ؛ فایده مصرف آب میوه ها و سبزیجات

هود مخفی

راهنمای خرید هود آشپزخانه ؛ قرار گیری هود در اشپزخانه ممکن است که مکان زیادی را اشغال و شاید ظاهر خوبی نداشته و نتوان ان را با سایر لوازم اشپزخانه تطبیق کرد. برای همین در این سال های اخیر تولید کننده گان نوعی از هود را طراحی کرده اند که به هود های مخفی شهرت داشته و پنهان می شوند و قابل رویت نیستند و فقط در مواقع ضروری با استفاده از تنظیماتی که شما اعمال می کنید بیرون می ایند و هوای اشپزخانه را تمیز می کنند. یکی از قابلیت های عالی این مدل بی صدا بودن ان می باشد.

در بازار انواع هود چه ایرانی و چه خارجی وجود دارد که مدل های ایرانی خیلی بهتر از خارجی هستند و طول عمر بالاتری دارند. معمولا هود ها روی اجاق گاز قرار می گیرند و در تصفیه ی هوای اشپزخانه نقش به سزایی دارند. باید فاصله ی ان با اجاق 40 تا 60 سانتی متر باشد. به طور معمولی سرعت هودها به سه حالت تقسیم می شوند که می توان با استفاده از میزان کثیفی هوا ان را در حالت مورد نظر قرار دارد.
راهنمای خرید هود

راهنمای خرید هود آشپزخانه ؛ اجزای هود

یکی از مواردی که در تمامی هود ها به چشم می خورد وجود فیلتر می باشد که اکثرا جدا شدنی و قابل شست و شو هستند. فیلتر ها ذرات چربی و گرد و غبار موجود در کانال هود ها را گرفته و از تجمع ان ها جلوگیری می کنند. برخی از افراد به جای هود های بزرگ از فیلتر برای جذب چربی و بوی غذا استفاده می کنند که روش خیلی خوبی است ولی نمی توان گفت به اندازه ی هود ها خوبند.

فیلتر ها هم به مدل های مختلف از جمله فیلتر متالیک، زغالی و چربی که بهترین ان ها فیلتر های زغالی ست دسته بندی می شوند. در هنگام خرید توجه کنید که فیلتر تعبیه شده در هود از جنس اهن نباشد. در برخی از هود ها حسگر وجود دارد که در صورت وجود بو یا گرد و غبار در اشپزخانه خو به خود روشن و هوای ان جا  را تمییز می کند. و در برخی دیگر لامپ برای روشن کردن فضای اطراف اجاق گاز طراحی شده است.

راهنمای خرید هود آشپزخانه ؛ اجزای هود

سعی کنید که اجزای تشکیل دهنده ی هود از جنس پلاستیک نباشد چون در برابر گرما مقاوم نیست و خیلی زود اب می شود. موتور تعبیه شده در هود از نوع پلاستیکی و فلزی می باشد. در هنگام خرید سعی کنید که هود دارای موتور فلزی باشد. هم چنین توجه داشته باشید که میزان صدای هود 53 تا 63 دسی بل باشد.

اشپزخانه یکی از جاهایی است که هر گونه باکتری و قارچ در ان رشد می کند. و باید همیشه تمیز باشد هود یکی از وسایل های موجود در اشپزخانه می باشد. که به دلیل کشیدن گرد و عبار و چربی باکتری و قارچ ها در داخل ان تولید می شود. باید همیشه ان ر ا تمیز نگه داشت و به هیچ وجه در داخل ان اثر چربی یا ذرات دیگر وجود نداشته باشد.


راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ای رومیزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .