مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشویی

0 158
زمان مطالعه : 17 دقیقه

راهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشویی ؛ روزی را در نظر بگیرید که برای صرف یک وعده ی غذایی مهمان دارید . مشغول آشپزی و آماده کردن دسر هستید . بعد از یکی دو ساعت نگاهی به اطرافتان بیندازید . سینک ظرفشویی ، روی کابینت ها  و حتی کف اشپزخانه  …  مطمئنا تمام ظروف آشپزخانه کثیف شده و احتمالا ظرفی درون کابینت ها باقی نمانده . اما موضوع اصلی این است که آیا وقتی مانده که این همه ظرف شسته شود! و آیا  توان و نیرویی باقی مانده که صرف شستن ظروف شود!؟ در این گونه مواقع نیاز به ماشین ظرفشویی به شدت احساس می شود . به هر حال خانه آرایی و خانه داری به شدت وقت گیر است و اگر از دستگاه های الکترونیکی  کمک گرفته نشود ، فرصتی برای درون آرایی نخواهید داشت.

 

راهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشویی

ماشینهای ظرفشویی توانایی شستن انواع ظروف را دارند . و این دستگاه ها عملکرد بهتری از انسان در شستن ظروف دارند، و مخصوصا برای شستشو ، آبکش کردن و خشک کردن ظروف استفاده می شوند . با آب گرم و بخار با دمای بالا توانایی پاک کردن هر نوع چربی را دارند و تجربه ی استفاده از این دستگاه ها ثابت کرده است . که در شستن ظروف بهترین عملکرد را دارند . لازم به ذکر است که این دستگاه ها دوستدار منابع طبیعی هستن.د ودر مصرف آب  نیزصرفه جویی می کنند. ماشین ظرفشویی یک دستگاه برای شست و شوی ظروف است که شست و شوی ظروف را در سه مرحله انجام می دهد . ماشین ظرفشویی بهترین وسیله برای میکروب زدایی و گندزدایی ظروف است و ظروف را از هر نوع آلودگی  پاک می کند.
ظرفشویی و کارکرد راحت آن

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ انواع ماشینهای ظرفشویی

سه دسته ماشین ظرفشویی داریم ،که هر کدام در آشپزخانه به شکل خاصی قرار می گیرند ماشین ظرفشویی توکار ، ماشین ظرفشویی رومیزی ، ماشین ظرفشویی ایستاده .ماشینهای ظرفشویی توکار در آشپزخانه نصب می شود و مانند سایر یخچالها و ماشینهای لباسشویی توکار درون کابین و بین آنها قرار می گیرد.بیشتر ماشینهای ایستاده دارای ظرفیت 12 نفره هستند . ماشینهای رو میزی شامل ماشینهایی با ظرفیت 6 تا 8 نفره هستند و جای کمی را می گیرند و به راحتی قابل نصب  می باشند.هر کدام از مدلها معایبی نیز دارند . ماشینهای ایستاده میزان برق مصرفی زیادی دارند و فضای زیادی را در آشپزخانه میگیرند. و همچنین مدت زمان شستشو در این نوع ماشینها زیاد است و مابین 1/5 تا 2/5 ساعت است.

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ نکات مفید هنگام خرید ماشین ظرفشویی

  • ماشینهای ظرفشویی 6 تا 8 نفره

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ ماشین های ظرفشویی در سایزها و ابعادهای متفاوتی تولید می شوند . انتخاب هر کدام از این سایزها به شما و تعدا افراد ثابت خانواده تان بستگی دارد. به طور معمول خانوده های کم جمعیت و کوچک از ماشین های ظرفشویی 6 تا 8 نفره  استفاده می کنند . این ماشین ها با نام ماشین های رو میزی نیز شناخته شده اند و ابعاد کوچک و مناسبی دارند و اصلا فضای زیادی از اشپزخانه را نمی گیرند و قیمت پایینتری هم نسبت به انواع  دیگر دارند. برای مثال در یک ظرفشویی 6 نفره یک سرویس غذاخوری 12  نفره جا میگیرد و یک ماشین ظرفشویی 8 نفره نیزبه اندازه ی یک سرویس 18 نفره ظرفیت دارد.
راهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشویی

  • ماشینهای ظرفشویی 12 نفره
  • ماشین های ظرفشویی 12 نفره دارای ظرفیت 144 تکه ظرف را دارند و برای خانواده های بزرگ بهترین انتخاب است. توجه کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع سبد و تنظیم زمان شروع کار ، قابلیت نیم شور ،از گزینه های مهمی هستند . که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید.

راهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشویی

  • ماشینهای ظرفشویی 14 نفره
  • ماشین های ظرفشویی14 نفره حجم بزرگی را در اشپزخانه میگیرند و ابعاد بزرگتری دارند و ظرفیت 160 پارچه ظرف را دارند، برای خانواده های پرجمعیت و پر رفت و آمد مناسب است ، مصرف آب و مواد شوینده در این ظرفشویی ها از سایر مدلها کمتر است و دارای شست و شوی مختلف برای ظروف مختلف با ویژگی های مختلف است.

 

راهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشویی


راهنمای خرید ظرفشویی ؛ قفسه ها و اندازه های آن

دقتراهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشویی به اندازه و عمق قفسه ها هنگام خرید بسیار مهم است ، توجه کنید ظرفشویی که قرار است بخرید از نظر ارتفاع قفسه ها و طول آنها با ظروف شما مطابقت داشته باشد و طوری نباشد که قادر به  شستن بعضی ظروف نباشد.البته بعضی از مدلهای ظرفشویی در بازار وجود دارند که قفسه های آنها قابل تنظیم است و می توان فاصله ی عمودی و در واقع ارتفاع قفسه ها را تنظیم کرد و می توان برای ظروف مشخص فاصله ی بین قفسه ها را کم یا زیاد کرد. معمولا ماشینهای ظرفشویی دارای دو قفسه هستند و می توان به  قفسه ها شیب خاصی داد ، اما ظرفشویی هایی که دارای سه قفسه هستند  که برای ظروف کم عمق و  کم ارتفاع مناسبتر هستند.

 


 

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ قفسه های متحرک
راهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشوییسبدها یا قفسه هایی که در داخل ظرفشویی به منظور قرار گرفتن ظروف استفاده می شوند معمولا ثابت هستند. اما بعضی از ماشین های ظرفشویی این سبدها را متحرک می سازند و به کاربران امکان می دهند که ظروف را مطابق نیاز و میل خود در داخل دستگاه قرار دهند. این بازوهای متحرک امکان جابجایی سبدها و تغییر ارتفاع سبدها را به کاربران می دهد ، با این قابلیت شما  قادر خواهید بود تمامی ظروف خود را با هر اندازه ای که داشته باشند در داخل ماشین ظرفشویی بیندازید.

 

 



راهنمای خرید ظرفشویی ؛ قفسه ی مخصوص قاشق و چنگال

راهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشوییماشینهای ظرفشویی مجهز به سبدهای مخصوص قاشق و چنگال کاربرد بهتری دارند ، به وسیله ی این سبدها به راحتی می شود قاشق ها و چنگالها و موارد مشابه دیگر را در این قفسه ها قرار داد و سپس شست ، در ضمن پس از پایان شستشو، خارج کردن آنها راحت تر خواهد بود.

 

 

 

 

 

 


راهنمای خرید ظرفشویی ؛ استحکام بالای قفسه های  ریلی

جهت استحکام سبد و یا قفسه ی ظروف و بالا بردن ایمنی قفسه ها از قفسه های ریلی استفاده می شود. جهت دستیابی به اطمینانن بالاتر، ریل های پایین این قفسه ها را بسیار عمیقتر ساخته اند  و به این صورت به راحتی می توان قفسه های سنگین را نیز بیرون کشید.

قفسه ریلی

 


راهنمای خرید ظرفشویی ؛ دفع مواد غذایی
طرحهای گذشته ی ماشینهای ظرفشویی  توانایی دفع و خرد کردن مواد غذایی را نداشتند و برای طولانی تر شدن عمر دستگاه و جلوگیری از خاب شدن آن باید ظروف را قبل از اینکه داخل ظرفشویی بگذاریم تمیز کنیم ؛ اما مدلهای جدید ماشینهای ظرفشویی قابلیت خرد کردن و تجزیه کردن غداهای مانده را دارند و می توانند تمام آ شغالها و ضایعات را از طریق لوله ی تخلیه از دستگاه خارج کنند یا در فیلتر جمع آوری کنند.

فیلتر

فیلتر ظرفشوییاز آنجاییکه مانده های غذا معمولا بر روی ظروف می مانند و هنگامی که در داخل ماشین ظرفشویی قرار می گیرند باعث گرفتگی منافذ و لوله های دفع و تخلیه می شود و یا در داخل دستگاه رسوب می کنند و باعث صدمه دیدن قطعات ماشین می گردد، لذا برای جلوگیری از این موضوع یک فیلتر در داخل ماشین ظرفشویی قرار داده شده است که همه چیز را جذب می کند .

 

 

 


راهنمای خرید ظرفشویی ؛ فیلتر های میکروسکوپی
فیلترهای میکروسکوپی به منظور جذب ذرات ریز موجود در ظرفشویی به کار می رود و برای باز ماندن راه خروجی آب در نظر گرفته شده است.

راهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشویی

 

 

 


 

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ آسیاب
بعضی از ماشینهای ظرفشویی دارای آسیابی برای خر کردن مواد غذایی باقیمانده روی ظروف هستند ، این ماشینها آسیابی دارند که هنگام برخورد با مواد غذایی آن را به قطعات ریزی تبدیل کرده و همراه آب از لوله ی تخلیه خارج می شوند.


 

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ استریلیزه کردن
در ماشینهای ظرفشویی قابلیتی به نام شستشوی بسیار داغ وجود دارد که در واقع همان استریلیزه کردن است .شستشو با آب داغ و بخار آب با دمای بالا علاوه بر تمییز کردن ظروف و از بین بردن لکه ها و چربی ها باعث ضدعفونی کردن آنها نیز می شود.


 

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ لامپ UV و از بین بردن میکروب ها
لامپ uv
باکتری ها و همچنین ضد عفونی کردن بهتر ظروف از این لامپ استفاده می شود ، لامپ UV این کار را با استفاده از در صفحه نمایش دستگاه ظرفشظویی قابلیتی به نام لامپ  UV دیده می شود که جهت از بین بردن تمام میکروب ها و اشعه ی فرابنفش انجام می دهد.

 

 


 

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ قابلیت تشخیص میزان کثیفی آب
راهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشویی
ماشینهای ظرفشویی که دارای سیستم حساس به کثیفی هستند و با عبور دادن نور از لایه های آب و با توجه بع میزان شکست نور شفافیت آب را بررسی می کنند و چنانچه میزان شفافیت کم باشد ، کثیف بودن ظروف را تایید کرده و میزان آب و مواد شوینده ی بیشتر ی را استفاده می کنند. این سنسور قدرت تنظیم آب مصرفی را دارد که با توجه به میزان شفافیت آب اندازه گیری می شود ؛ به این صورت علاوه بر تمییزی ظروف در مصرف آب هم صرفه جویی می شود.

 


 

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ محفظه ای برای نمک و مواد شوینده و براق کننده

مواد شمحفظه مواد شویندهوینده ای که در ماشینهای ظرفشویی به کار می روند یا به شکل پودر هستند یا قرص ظرفشویی  یا ژل ظرفشویی، که در داخل محفظه ی مواد شوینده قرار می گیرند ،نمک معمولا برای گرفتن سختی و املاح آب و همچنین جلوگیری از ایجاد لکه بر روی ظروف به کار برده می شود. البته مایع براق کننده نیز در ماشینهای ظرفشویی مورد استفاده قرار می گیرد که در مراحل پایانی بر روی ظروف ریخته می شود و درخشندگی و برق خاصی به آنها می دهد.

 


ماشین های ظرفشویی دارای برنامه های متنوعی بر ای شستشو هستند . برای شستشوی ظروف چرب باید از در جه حرارت بالاتر استفاده شود و به طبع هنگامی که درجه حرارت بالاتر باشد ، مدت زمان بیشتری هم صرف شستن می شود. به طور معمول ماشینهای ظرفشویی دارای سه برنامه ی شستشو سبک ، معمولی ، سنگین هستند . اما بعضی ماشینها قابلیتهای متفاوت دیگری نیز دارند : برنامه های شستشوی ظروف کریستال و چینی و ظروف حساس ، قابلیت شستشوی سریع و کوتاه مدت و شست شوی قابلمه و خیس کردن و… از جمله قابلیتهایی است که ظرفشویی های جدید دارند.

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ شستشوی مقدماتی
اگر ظرفهای شما بسیار کثیف شده اند ، یا از صرف غذا چند ساعتی گذشته و لکه ها و چربی ها بر روی ظروف ثابت شده اند شما می توانید از برنامه ای به نام شستشوی مقدماتی استفاده کنید ، ای ن برنامه ظرفها را بدون استفاده از مواد شوینده و تنها با آب خیس می کند و در واقع با خیس شدن ظروف لکه های ثابت شده راحتتر از بین می روند.


 

آبکشی اضافه
قابلیت آبکشی اضافه برای مواقعی که  شستن ظروف به پایان رسیده ، اما جهت اطمینان و برای دفع لکه ها و آبکشی کامل مواد شوینده ، می توان از قابلیت آبکشی اضافه کرد.


 

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ سیستم شستشو با بخار

سیستم شستشو با بخار میزان تمیزی ظروف و میزان صرفه جویی در مصرف آب را چند برابر می کند ، با استفاده از این برنامه ی شستشو نیازی به شستشوی اولیه و آبکشی اضافه نیست ؛ تمامی لکه ها و هر نوع کثیفی به راحتی در این نوع شستشو برطرف می گردند . البته این برنامه سه حالت متفاوت برای شستشوی ظروف دارد، با توجه به نوع ظروف می توانید هر کدام از حالتها را برای شستشو انتخاب کنید ، برای ظروف نازک و حساس از بخار ملایم ، برای قابلمه و امثال آنها از بخار قوی استفاده بفرمایید . شما می توانید برای هر قفسه نوعی از شستشوی بخار را انتخاب کنید.شستشو با بخار

 


 

خشک کردن ظروف

راهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشوییماشینهای ظرفشویی که قابلیت خشک کردن ظروف را دارند میزان انرژی مصرفی در آنها زیاد است . اما جنس مخزن در مدت زمان خشک کردن و میزان انرژی مصرفی تاثیرگذار است ، مخزنهای استیل چون می توانند گرما و حرارت را نگه دارند باعث میس شود که ظروف سریع خشک شوند.خشک کردن ظروف با استفاده از بخار هوای گرم صورت می گیرد ، می دانید که برای ایجاد هوای گرم به یک المنت نیاز است ، جهت ایجاد چنین حرارت بالایی و پخش کردن آن در دستگاه ظرفشویی  از یک المنت و یک فن استفاده می شود .

المنت برای ایجاد هوای با دمای بالا و فن برای پراکنده کردن هوای گرم به همه ی اطراف دستگاه استفاده می شود.ماشینهای ظرفشویی دارای دو نوع مخزن  هستند ، بعضی از آنها مخزن استیل دارند و بعضی دیگر مخزن پلاستیکی دارند و مخزن استیل برای خشک کردن ، کارایی بهتری از مخزن پلاستیکی دارد ، چون گرمای ایجاد شده را در خود نگه می دارد .


 

« condensation drying » خشک کن میعانی
خشک کردن میعانی
این سیستم ظروف را بدون استفاده از المنت برای ایجا هوای گرم و بصورت کاملا طبیعی خشک می کند ، عملکرد این سیستم به این صورت است که در مراحل آبکشی از آب گرم استفاده می شود و این آب گرم هوای داخل دستگاه را بالا برده و گرم میکند  و این هوای گرم هنگام برخورد با دیواره های سرد مخزن استیل دمای خود را از دست داده و به اصطلاح در اثر میعان به مایع تبدیل می شود و این مایع روی ظروف ریخته و به طرف لوله های تخلیه کشیده می شود و ظروف خشک  می شوند.


 

« حتما بخوانید  لیست قیمت ماشین ظرفشویی بوش در سایت تا خرید

راهنمای خرید ظرفشویی؛ تکنولوژی و موتور دایرکت درایو
تکنولوژی دایرکت درایو جهت جلوگیری از ایجاد سرو صدا جلوگیری از هدر دادن انرژی و افزایش طول عمر دستگاه  از قطعات و اجزایز کمتری درز تولید موتور استفاده می کند و به دلیل قطعات کمتر دئر نتیجه اصطکاک بین قطعات نیز کاهش یافته و کمترین سر و صدا را ایجاد می کنند و امکان خرابی قطعات کمتر و  به طبع طول عمر دستگاه نیز بالا می رود.


 

قفل کودک
برنامه ی قفل کودک برای برطرف کردن نگرانی و دغدغه های مادرانی که فرزند کوچک دارند بسیار مناسب است ، به هر حال وسایل برقی یا باید در دسترس کودکان نباشند یا برنامه ی قفل کودک آنها فعال باشد.


 

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ صفحه نمایش
راهنمای خرید ظرفشویی ؛ صفحه نمایش ماشین ظرفشویی
صفحه نمایش لمسی که بر روی دستگاه قرار می گیرد به مصرف کنندگان امکان راحتی انجام تنظیمات را می دهد و به ماشین ظرفشویی ظاهری زیبا و جذاب می دهد.

 


 

میزان مصرف انرژی
همانطور که می دانید ماشینهای ظرفشویی  برای شستن ظروف از آب گرم و بخار با دمای بالا استفاده می کنند ، برای گرم کردن آب مطمئنا به مصرف برق بیشتری نیاز پیدا خواهند کرد ، ماشینهای ظرفشویی که دارای ورودی آب گرم و سرد هستند . از لحاظ مصرف انرژی بهترین نوع ماشینهای ظرفشویی  هستند زیرا میزان مصرف برق در این دسته ماشین های ظرفشویی بسیار پایین می آید و حدود 75 درصد مصرف برق را کاهش می دهند.


 

 فیلتر آب

فیلتر تمامی لکه ها و چربی ها را از روی سطح ظرف ها پاک می کند و به تمیزتر شدن و براق شدن ظروف کمک می کند.

 آب هر منطقه سختی متفاوتی داردو میزان سختی آن با اندازه گیری املاح موجود در آب مشخص می شود ، آبهای سخت لک های زیادی را بر روی سطوح به جا می گذارند  که بعد از خشک شدن آب ظاهر می شوند و به سختی پاک می گردند، برای جلوگیری از به جا ماندن لک بر روی ظروف از فیلتر استفاده می شود 


 

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ نمک و کاربرد آن در ظرفشویی
املاح و نمک و گرد وغبار موجود در آب کارایی و بازدهی مواد شوینده را کاهش می دهند . برای جلوگیری از رسوب کردن املاح در دستگاه و همچنین بالا بردن بازدهی مواد شوینده از نمک مخصوص ظرفشویی باید استفاده کرد. نمک علاوه بر خاصیت سختیگیری در تمیز شدن ظروف هم تاثیر زیادی دارد . و به همین منظور هنگام شستن ظروف علاوه بر پودر شوینده از نمک ظرفشویی هم استفاده می شود.


 

مدت زمان شستشو
در هنگام خرید به مدت زمان شستشو دقت کنید . هر چه اندازه و ابعاد ماشین ظرفشویی بزرگتر باشد مدت زمان شستشو نیز بیشتر می شود. و در بعضی از ظرفشویی های بزرگ تا دو ساعت هم می رسد. بطور میانگین مدت زمان شستشوی ظروف ماشینهای ظرفشویی 76 دقیقه است . بعضی از ماشینها که سریعتر هستند و به ظرفشویی های سریع شهرت دارند 40 تا 45 دقیقه شستشو را انجام می دهند.


 

راهنمای خرید ظرفشویی ؛ میزان صدای ظرفشویی
صدایی که ظرفشویی ها ایجاد می کنند 40 تا 45 دسی بل براورد شده است .میزان آب موذد نیاز جهت شستشو در ظرفشویی ها 11 تا 15 لیتر است. برای اینکه ماشین ظرفشویی شما کمترین سروصدا را داشته مدلی را انتخاب کنید که دیواره های آن عایق بندی شده باشد.


 

ماشینهای ظرفشویی هوشمندSmart Touch
ماشینهای ظرفشویی هوشمند مجهز به 11 حسگر هستند که با کمک آنها بهترین برنامه ی شستشو را ارائه می دهند ؛حسگر براورد میزان کثیفی ، میزانت کثیفی را اندازه گرفته و با توجه به آن برتامه ی شستشوی مناسب را انتخاب می کند . حسگر ظرفیت میزان ظروف داخل دستگاه را اندازه گرفته و میزان آب لازم را براورد می کند . حسگر سختی میزان سخت آب را تعیین می کند و برنامه ی لازم را اجرا می کند و…ظرفشویی های هوشمند با میزان صدای 42 دسی بل ، پانل دکمه باریک ، یکی از زیباترین و با کیفیت ترین ماشینهای ظرفشویی است.


 

خشک کردن با استفاده از « cool dry »
ماشینهای ظرفشویی با قابلیت cool dry می توانند با استفاده از یک  فن داخل دستگاه ، رطوبت باقی مانده ی روی ظروف را خشک می کند و در میزان مصرف انرژی صرفه جویی زیادی می کند.


 

قابلیت « PF »
هنگام که ظرفشویی در حال انجام فعالیت باشد و برق قطع شود . برنامه ی PF هنگام اتصال مجدد برق ، به دستگاه امکان ادامه ی فرایند شستشو را از همان لحظه ای که قطع شده را می دهد.


 

« Heat exchanger»  
این قابلیت ذخیره ی انرژی حرارتی و استفاده از این انرژی را برای گرم کردن آب ابکشی را به عهده دارد. و به این صورت به میزان قابل توجهی از اتلاف انرژی جلوگیری می کند .لازم به ذکر است در این نوع شستشو به دلیل اینکه  ظروف در معرض درجه حرارت های متفاوت قرار نمی گیرند احتمال شکسته شدن ندارند.


 

سیستم « aqua stop »
در بعضی ماشینهای ظرفشویی قابلیتی وجود دارد  دستگاه را به یک سری سنسور که در کف دستگاه قرار گرفته شده اند مجهز می کند . این سنسور ها هنگام خیس شدن و در واقع هنگام برخورد با آب فعال شده و در چنین مواقعی فعالیت دستگاه را متوقف می کنند و نشتی آب دستگاه را به شما گزارش می دهند.


ایندزیت ، مدیا ، مجیک ، سامسونگ ، الجی این چهار برند از پرطرفدارترین ماشینهای ظرفشویی هستند که هر کدام مزیتهای خاص خود را دارند . برای مثال مجیک میزان مصرف انرژی پایینتری دارد، مدیا  تنها سازنده ای که 16 نفره ها را تولید و منتشر کرد، الجی مثل همیشه بازار را پر کرده و میزان تولید بالایی دارد.

 

باز هم سامسونگ

ماشین های ظرفشویی سامسونگ ،با قدرت بالا و مصرف پایینی که دارند. به یک ماشین بی رقیب در بازار تبدیل شده است. ماشینهای ظرفشویی سامسونگ از ترموستات هایی با قدرت بسیار بالا ولی کم مصرف  جهت بالا بردن دمای آب استفاده کرده اند.  الجی با دارا بودن قیمت مناسب و ضمانت نامه و کیفیت خوب در ایران طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و فروش بسیار خوبی دارد .

الجی خدمات پیش از فروش و پس از فروش نیز دارد و ضمانت نامه ی گلدیران را نیز دارد، از معایب این برند برچسب انرژی پایین است که معمولا B و C  هستند اما مدلهای جدید آن داری برچسب انرژی  A هستند.ال جی به را حتی می تواند با ترکیب و طراحی اشپزخانه ی شما هماهنگ شود زیرا در رنگ و طرح تنوع  دارد. سامسونگ شستن ظروف را در سه مرحله انجام می دهد .

در اولین قدم این ماشین آبی گرم روی ظروف میریزد و سپ مواد شوینده را به ظروف اضافه می کند . مرحله ی دوم برای شستشوی بهتر و پاک کردن چربی ها ، از آب گرم و بخار با دمای بالا استفاده می کند . در مرحله نهایی نیز ظرفها را خشک می کند.ماشین ظرفشویی های سامسونگ دارای برچسب انرژی A هستند.برند مجیک با بیست سال سابقه کار و بیست سال تجربه در تولید لوازم خانگی ، در زمینه ی تولید  ماشین ظرفشویی نیز مثل سابق بی نظیر و منحصر به فرد عمل کرده است و به یکی از پرفروش ترین برندها تبدیل شده است ، ماشینهای ظرفشویی مجیک بی صدا و پرقدرت و دارای برچسب انرژی B هستند.

 

مدیا یک طراحی متفاوت

اولین برندی که یک ماشین ظرفشویی 16 نفره را تولید کرد مدیا بود . این ماشین ظرفشویی 16 نفره پرطرفدار شد و مخاطبان زیادی پیدا کرد . برند مدیا از زیباترین ماشین های ظرفشویی موجود است که در ایران هم طرفداران زیادی دارد و دارای برچسب انرژی C می باشد. ایندزیت اولین ماشین ظرفشویی تولید و منتشر شده در ایران است. همانطور که می دانید برند ایندزیت از مطرح ترین و پرطرفدارترین برندهای دنیا ست. برچسب انرژی این برندها C وG است و مصرف انرژی بالایی دارند البته مدلهایی مانند « W10i » و « W930e » دارای برچسب انرژی B هستند . وبه دلیل دوام و استحکام زیاد و قدرت بالایی که دارند ، بسیار پررطرفدار هستند.

 

ماشین ظرفشویی بلومبرگ

ماشین های ظرفشویی بلومبرگ دارای برچسب انرژی AAA می باشند و روی بدنه ی این ظرفشویی ها یک صفحه نمایش لمسی قرار گرفته است . که میزان مواد شوینده و درجه ی گرمی آب و… را نشان می دهد این ماشین های ظرفشویی با کیفیت بالا و سرعت در شست و شو خشک کردن ظرفها و همپنین انرژی مصرفی پایینی که دارند. بسیار پرطرفدار هستند البته این ماشین ظرفشویی با بدنه ی مشکی رنگی که دارند بیشتر مطابق آشپزخانه های مدرن می باشند.

 

ماشین ظرفشویی بوش

بوش در ارائه دادن بهترین ها پیشتاز است و تجربه ،کیفیت این محصول را ثابت کرده است ،ظرفشویی های بوش با برچسب انرژی AAA  کم مصرف و پربازده هستند. ماشینهای ظرفشویی بوش دارای 3 مرحله ی شست و شو هستند . شست و شوی اتوماتیک ، شست و شوی سریع ، شست و شوی اولیه .سرعت عملکرد ماشین ظرفشویی و میزان تاخیر عملکرد دستگاه قابل تنظیم است.بوش با رنگ سفیدی برای آشپزخانه هایی که سایر لوازم آنها سقیذ رنگ است بسیار هماهنگ و مناسب است.

ماشین ظرفشویی بیم 

بیم یکی دیگر از سازندگان ماشین های ظرفشویی است و ماشین های ظرفشویی با بدنه ی استیل است. که به رنگ آبی بیشتر شباهت دارد را تولید می کند. این ماشین دارای قابلیت های مختلف شست و شو است قیمت پایین این ماشین ظرفشویی و رنگ و طرح منحصر به فرد آن توجه خریداران را به خود جلب می کند. برای پخش کردن مواد شوینده در ظرفها و شستن تمیزتر و بهتر ظروف ، این ظرفشویی دارای سیستم پخش کننده ی مواد شوینده است . که ماده ی شوینده را بصورت یکنواخت در تمام قسمت های ظرفشویی پخش می کند.

 

انواع قابلیت های ماشین های ظرفشویی

  • ماشین های ظرفشویی دارای قابلیتهای متفاوتی هستند که هر کدام از آن قابلیتها به نوبه ی خود مفید و کاربردی هستند .در ادامه مرور مختصر بر قابلیتهای ماشین ظرفشویی خواهیم داشت.سیستم شستشوی ظرف های خیلی چرب ،سیستم شستشوی ظرف های نه چندان چرب در ظرفشویی وجود دارد. قابلیت شستشوی ظرف های کم چرب ، قابلیت شستشوی سریع برای ظرفهای بدون چربی وجود دارد. قابلیت شستشوی ظروف ظریف و حساس ، قابلیت شستن میوه ، قابلیت تنظیم ارتفاع سبد از جمله ویژگی های ظرفشویی ها است. امکان براق و درخشان کردن ظروف ، سبد مخصوص قاشق و چنگا ، قابلیت خشک کردن مناسب ظروف ،فیلتر مخصوص برای گرفتن و جذب باقیمانده  ی غذا و … از دیگر امکانات ظرفشویی است.
  • لطفا قبل از استفاده از ماشین ظرفشویی به چند نکته توجه کنید و آنها را رعایت کنید.از قرار دادن ظروفی که باقیمانده ی غذا بر روی آن است خودداری کنید. و حتما قبل از گذاشتن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی آنها را با یک دستمال یا با آبکش کرد سریع و سطحی پاک کنید .اگر از آن دسته افراد هستید که ماشین ظرفشویی را فقط برای مواقعی که مهمان دارید . روشن میکنید به شما توصیه می کنم که حداقل هفته ای یک بار ماشین طرفشویی خود را روشن کنید.

 

نکات کلیدی در مورد ظرفشویی 

  • از پاشیدن آب به روی ماشین لباسشویی ، یا درون ماشین لباسشویی را با آب پاک نکنید. تا قطعات برقی آن بر اثر تماس و برخورد با آب دچار مشکل نشود.
  • معمولا خانه دارهای حرفه ای برای سفید کردن استکان و لیوانهای شیشه ای از جوهر نمک و بعضا از مایع سفید کننده استفاده می کنند . اما هنگام شست و شو با ماشین ظرفشویی  به هیچ عنوان از مواد سفید کننده در داخل ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.
    • بعد از تمام شدن کار ماشین ظرفشویی درب آن را باز بگذارید تا بخار گرم از دستگاه خارج شود و ظروف سریعتر خشک شوند . همچنین فیلتر آن را تمیز کنید تا کیفیت دستگاه ظرفشویی پایین نیاید. برای جلوگیری از ایجاد اختلال در روند شست و شو و اختلال در گردش آب داخل ماشین ظرفشویی از گذاشتن ظروف بیشتر از اندازه و ظرفیت ماشین  خودداری کنید.
    • دفترچه راهنما

      دفترچه ی راهنمای محصول را با دقت مطالعه کنید. و سعی کنید هنگام ریختن پودر در داخل ماشین ظرفشویی به اندازه ای که در دفترچه نوشته شده است اهمیت بدهید. چنانچه بیشتر از حد استاندارد و لازم بریزید ، پودر شوینده در داخل دستگاه باقی می ماند و باعث کثیف شدن دستگاه می شود.

       

      سیستم استرلیزه

      بعضی از ماشینهای ظرفشویی دارای سیستم استرلیزه هستند . سیستم استرلیزه برای از بین بردن کامل باکتریها مناسب است. قرص ظرفشویی یا پاک کننده ای را که با دستگاه شما همخوانی دارد خریداری و استفاده کنید . برای آگاهی از پاک کننده ی مناسب دفترچه ی راهنما را مطالعه کنید یا از نمایندگی ماشین های ظرفشویی سوال بفرمایید.

      مواد سفید کننده

      ماشینهایی که جنس بدنه ی آنها استیل است در اثر برخورد با مواد سفید کننده و  واکنشهای انجام شده. براثر این تماس ، به مرور زمان جنس بدنه تغییر رنگ می دهد و خورده می شود . برای آب بندی در ماشین های ظرفشویی از یک نوار لاستیکی استفاده می شود . و این نوار لاستیکی نیز در اثر تماس با مواد سفید کننده از بین می رود.

       

 

جان کلام 

 ممنونیم بابت اینکه مطلب راهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشویی را با صبر و حوصله خوانده اید . اگر سوال یا نظری دارید آن را در نظرات مطرح کنید.


بیشتر بخوانید :

ظرفشویی بکو و اشنایی با قابلیت های ان

ماشین ظرفشویی ال جی و آشنایی با امکاناتش

نکات مهم در هنگام خرید ماشین ظرفشویی
ظرفشویی ؛ راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .