مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

چرا تلویزیون سه بعدی تولید نمی شود ؟ دلایل عدم استقبال کنار رفتن

0 524
زمان مطالعه : 3 دقیقه

چرا تلویزیون سه بعدی تولید نمی شود ؟ دلایل عدم استقبال کنار رفتن ؛  تلویزیون‌های « سه بعدی » مرده اند. این خبر غم انگیزی است برای کسانی که طرفدار ( 3D ) هستند ، اما زمان آن رسیده که با واقعیت روبرو شوید.بیایید نگاهی بیندازیم به این سه و سایر مواردی که از ابتدا تلویزیون‌های سه بعدی را گرفتار کرده اند.

علت های بسیاری برای محکوم کردن تلویزیون‌های سه بعدی با هم جمع شدند ؛ که می توان آن ها را در سه عامل خلاصه کرد :
• زمان بندی نامناسب
• عینک های گران قیمت و ناسازگار
• هزینه های اضافی

تمام شدن شارژ عینک 

سردرد در هنگام استفاده

زمان معرفی نامناسب « چرا تلویزیون سه بعدی تولید نمی شود ؟ »

اولین اشتباه مدت زمان معرفی تلویزیون‌های سه بعدی بود. ایالات متحده به تازگی با انتقال ( DTV ) در سال 2009 ، دچار اختلال خرید عمده مصرف کننده شده بود ؛ که همه تلویزیون های آنالوگ خود را به دیجیتال تبدیل می کردند. در نتیجه ، بین سالهای 2007 و 2009 میلیون ها مصرف کننده ، یا ( HDTV ) های جدید یا مبدل های پخش تلویزیونی آنالوگ به دیجیتال خریداری کرده بودند تا بتوانند از تلویزیون های آنالوگ قدیمی خود کمی بیشتر استفاده کنند.

 

این بدان معنی است که وقتی تلویزیون‌های سه بعدی در سال 2010 معرفی شدند ، بیشتر مصرف کنندگان آماده دریافت تلویزیون های خریداری شده خود بودند و برای خریدن تلویزیون سه بعدی مجدداً باید تلویزیون خریداری می کردند که با این کار متحمل هزینه زیادی می شدند.

 

عینک های گران قیمت و ناسازگار ؛ اکتیو

یک زمانبندی بد برای معرفی تلویزیون‌های سه بعدی فقط اولین اشتباه بود. برای مشاهده جلوه سه بعدی در یک تلویزیون ، شما مجبور به پوشیدن عینک مخصوص هستید. و از این طریق ، استانداردهای رقابتی وجود داشتند که تعیین می کردند از کدام عینک استفاده کنید.
برخی از سازندگان تلویزیون‌های سه بعدی ( پاناسونیک و سامسونگ ) سیستمی را تحت عنوان ( active shutter ) به کار گرفتند. در این سیستم ، بینندگان برای ایجاد جلوه سه بعدی باید از عینک هایی استفاده می کردند که در آن از کرکره هایی که به صورت متناوب باز و بسته می شوند استفاده می شد .

 

تلویزیون های سه بعدی

پسیو ؛ چرا تلویزیون سه بعدی تولید نمی شود ؟

تولید کنندگان دیگر ( ال جی و ویزیو ) سیستمی را تحت عنوان ( passive polarized ) به کار گرفتند ، که در آن تلویزیون هر دو تصویر سمت چپ و راست را به طور همزمان نمایش می داد ، و عینک های مورد نیاز از قطبش برای ارائه جلوه 3D استفاده می کردند. با این حال ، یک مشکل اصلی این بود که عینک های استفاده شده با هر سیستم قابل تعویض نیستند.

 

« حتما بخوانید  آموزش نصب فیلتر شکن روی تلویزیون سامسونگ اتصال به VPN

اگر شما صاحب یک تلویزیون‌های سه بعدی هستید که به عینک active نیاز داشت ، نمی توانید از عینک های passive استفاده کنید یا برعکس. حتی نمی توانید از عینک های مشابه با مارک های مختلف استفاده کنید. این بدان معنی است که عینک تلویزیون های 3D پاناسونیک ممکن است با تلویزیون سه بعدی سامسونگ کار نکند زیرا نیازهای همگام سازی متفاوت است.

 

هزینه های اضافی 

همچنین تلویزیون‌های سه بعدی و عینک های آن ، برای دسترسی به یک تجربه واقعی مشاهده سه بعدی ، مصرف کنندگان باید یک دستگاه پخش دیسک ( Blu-ray ) با قابلیت استفاده از سه بعدی خریداری کنند. همچنین ، با شروع به کار کردن اینترنت ، باید اطمینان حاصل می کردید که تلویزیون سه بعدی جدید شما با هر سرویس اینترنتی ، که ارائه دهنده جریان سه بعدی است سازگار باشد.

 

ضعیف در فروش خرده فروشی بود ؛ چرا تلویزیون سه بعدی تولید نمی شود ؟

وقتی سراغ بسیاری از خرده فروشان برای خرید تلویزیون‌های سه بعدی بروید ، مسئول فروش راهنمایی های آگاهانه ای ارائه نمی دهند ؛ همچنین اکثر عینک های سه‌ بعدی گم شده اند. یا عینک های active shutter با باتری های شارژ نشده یا مفقود شده داشتند که از آن استفاده نمیشد .

 

با مطالعه مطلب چرا تلویزیون سه بعدی تولید نمی شود ؟ دلایل عدم استقبال کنار رفتن ؛ نتیجه این شد که مصرف کنندگانی که شاید علاقه به خرید تلویزیون‌های سه بعدی داشته باشند ، از فروشگاه خارج می شوند و نمی دانند چه چیزی در دسترس است ، چگونه کار می کنند و چه کاری می توانند انجام دهند. همچنین ، گاهی اوقات به خوبی اطلاع رسانی نمی شد که همه تلویزیون‌های سه بعدی می توانند تصاویر را در استاندارد 2D هم نمایش دهند. 

 

بیشتر بخوانید : 

هر آنچه باید از قابلیت «3D Touch» بدانید

تلویزیون اولترا اچ دی «4K» بخریم؟ یا سه بعدی «3D»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .