مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

ساعت هوشمند و راهنمای خرید smart watch

0 68
زمان مطالعه : 15 دقیقه

گذر زمان در نگاه زیبای ساعتهای هوشمند

ساعت هوشمند ؛ هر وسیله و دستگاهی که سیستم عامل داشته باشد ،smart « هوشمند » نامیده می شود . وظیفه ی هماهنگی و تعامل با دستگاه و اجرای دستورات کاربران بر عهده ی سیستم عامل است. با این حساب ساعتهای هوشمند نیز دارای یک سیستم عامل هستند که این هماهنگی را ایجاد می کند. تولید ساعتهای هوشمند بطور جدی از سال 2013 توسط شرکتهای معتبری چون سامسونگ ، الجی و هواوی و… شروع شد و به منظور ایجاد نیاز در کاربران ،شرکت گوگل سیستم عامل اختصاصی برای گجت های پوشیدنی را عرضه کرد .

اولین بار ، چه وقت و کجا ساعت هوشمند یا همون smsart watch ها را دیدین؟ من اولین خاطره ای که از ساعتهای هوشمند دارم ، ساعت دست پنی « penny» تو انیمیشن کاراگا گجت است، ساعتی که همه ی دستورات را اجرا می کرد. شاید اولین خاطره ی شما هم از ساعت هوشمند همین باشه ، چنین ساعتی رویای شیرین دوران کودکیمان بوده ، حالا که بزرگتر شدیم ، این رویا جلوی چشمانمان است و ساعتی هوشمندتر و بسیار شکیلتر از اون ساعت در مقابل ماست.

 

ساعت هوشمند و راهنمای خرید smart watch

ساعت هوشمند و قابلیتهایش

ساعتهای هوشمند به تازگی به یکی از گجت های پرطرفدار دنیا تبدیل شده اند ، شاید شما هم به داشتن یک ساعت هوشمند برای کنترل نوتیفیکیشن ها و چک کردن زمان فکر کرده اید ،این روزها هر کسی که یک تلفن هوشمند داشته باشد ،می خواهد در کنار آن از یک ساعت هوشمند نیز لذت ببرد. ساعتهای هوشمند می توانند دارندگان آنها را از حمل تلفن همراه یا در دست گرفتن تلفنشان  بی نیاز کنند و بدون نیاز به تلفن می توانند تماس ها و پیام ها و نوتیفیکیشن ها را مدیریت کرد. ساعتهای هوشمند جدید علاوه بر ویژگی های خاصی که دارند ظاهری متفاوت و جذابی  نیز دارند که بر آمار طرفدارانشان می افزاید.

قابلیتهای متعدد ساعت هوشمند
شاید یک ساعت هوشمند ، با قابلیتهای متعددش ، کمی عجیب به نظربیاید ،اما تکنولوژی به کار رفته در این ساعت چیز عجیب و غریبی نیست . یک ساعت هوشمند با ارتباط و حفظ اتصال بی سیم بصورت مداوم با تلفن همراه ، اطلاعات تماس و پیامک و نوتیفیکیشن ها و سایر موارد دیگر را دریافت می کند این ساعتها همانند تلفن های هوشمند ، می توانند برنامه های متعددی را پشتیبانی و اجرا کنند ؛ برنامه هایی چون برنامه ی سلامت ، برنامه ی تندرستی و ضربان قلب و شتاب سنج و دوربین و موزیک پلیر و.. بر روی ساعتهای هوشمند قابل اجرا میباشند.
مزایا

  •  مشاهده ی زمان و تاریخ, دریافت و ارسال تماس ها و پیام ها, برنامه های سلامتی, اطلاع از نوتیفیکیشن ها, بدون نیاز به حمل گوشی همراه و چک کردن مکرر آن, امکان گرفتن عکس با دوربین ساعتهای هوشمند

معایب

  • وزن زیاد, ابعاد بزرگ, عدم برتری و عدم پشتیبانی از قابلیتی جدید نسبت به تلفن های هوشمند

مروری بر تاریخچه ساعت‌های هوشمند

در سال 1984 شرکت سیکو ، ساعتی را طراحی کرد که توانایی اتصال به کامپیوتر را داشت ، این ساعت در آن سالها معجزه ی شرکت سیکو به حساب می آمد ، نام این ساعت RC-1000 بود.

  اگر بخواهیم تاریخچه ی ساخت ساعتهای هوشمند را مرور کنیم باید به سال 1982 به شرکت سیکو برگردیم ، سیکو نامی آشنا در ذهن تاریخی ساعت بوده و هست ؛ اولین ساعتهای هوشمند را می توان متعلق به شرکت سیکو دانست .  شرکت سیکو در سال 1982، ساعتی دیجیتالی به نام UC-2000  را طراحی و منتشر کرد ؛ این ساعت توانایی ذخیره سازی 2000 عدد و رقم را داشت و به همین دلیل چنین نامی را بر روی آن نهادند. رفته رفته شرکتهای سازنده ی دیگری نیز در این زمینه تولیداتی داشتند ولی چندان مورد توجه کاربران قرار نگرفت تا اینکه در سال 2012 شرکت سونی ساعتهایی را که شباهت زیادی با ساعتهای هوشمند امروزی داشتند تولید و عرضه کرد.این ساعت هوشمند اندرویدی قابلیت جفت شدن و هماهنگی با گوشی های سونی را داشت و می توانست اطلاعات و پیام ها را به خوبی پشتیبانی و کنترل کند ، مشاهده ی اعلان ها و پیام ها و دریافت تماسها از وظایف این ساعت هوشمند به شمار می رفت.
در سال 2012 که هنوز گوشی های هوشمند به اوج قدرت و شکوه خود نرسیده بودند ، جایی برای این ساعتها در تکنولوژی نوپای به سوی هوشمند  شدن نبود و کمتر کسی خرید چنین ساعتهایی را لازم و ضروری می دانست. مسلما ایجاد نیاز در کاربران تکنولوژی و فناوری ، می توانست در راستای موفقیت ساعتهای هوشمند ، تاثیر بسزایی داشته باشد . چنین اقدامی توسط شرکت گوگل انجام شد و فرهنگسازی و تبلیغات این شرکت که می تواند در ذهن  مردم دنیا تاثیری مثبت داشته باشد ، آغاز گر پیشرفت ساعتهای هوشمند شد.

سامسونگ ساعتهایش را با سیستم عامل اختصاصی اش « tizen »  و با نام galaxy gear عرضه و منتشر کرد.

در سال 2013 کمپانی سامسونگ ، که بازرار رقابت را جنجالی می دید  و تلاش داشت که اولین ساعتهای هوشمند بازار را به نام خود ثبت کند ، وارد میدان شد و با تولید ساعتهای هوشمند galaxy gear  با سیستم عامل مخصوصش به نام تایزن ، تعجب دنیای تکنولوژی را برانگیخت . این ساعت ، اولین ساعت هوشمندی بود که  دارای دوربینی مجزا بود.  بعد از معرفی سیستم عامل اندروید ور ، کمپانی سامسونگ انواع ساعتهای هوشمند را  با سیستم عامل اندروید ور عرضه و منتشر کرد و درساخت  گجت های پوشیدنی از هر دو نوع سیستم عامل تایزن و اندروید ور استفاده می کرد. کمپانی گوگل در سال 2014 ،  Android Wear را به بهترین شکل تولید و رونمایی کرد ، سیستم عامل اندروید ور ، اولین استارت ساخت ساعتهای هوشمند بود. بعد از معرفی این سیستم عامل دو شرکت برتر در زمینه ی تولید انواع گوشی های هوشمند ، وارد ساخت ساعتهای هوشمند شدند ، کمپانیهای بزرگ الجی و موتورولا ساعتهای هوشمند  LG G Watch و Moto 360  را تولید کردند ، این ساعتها جزو اولین ساعتهای هوشمندی بودند که با سیستم عامل اندروید ور ، رونمایی شدند . در این میان شرکت اپل که دیرتر از رقبایش دست جنبانده بود ، بازار ساعت هوشمند را از دست رفته می دید و سریعا نسبت به طراحی سیستم عاملی برای ساعت هوشمند دست به کار شد و بالاخره در سال 2015 ، سیستم عامل Watch OS را معرفی کرد. این سیستم عامل که باز هم مخصوص شرکت اپل بود و در انحصار ساعتهای این کمپانی قرار داشت برای کاربران محصولات اپل کاربری راحت و آشنایی داشت.

نبرد سیستم عاملها

سه سیستم عامل اندروید ور ، واچ او ا س و تایزن ، از جمله پر کاربردترین سیستم عاملهای دنیای ساعتهای هوشمند هستند ، همانطور که گفتیم واچ او اس سیستم عامل اختصاصی شرکت اپل است و مختص ساعتهای هوشمند اپل طراحی شده است . سیستم عامل تایزن مختص ساعتهای هوشمند شرکت سامسونگ است و سیستم عامل محبوب اندروید ور نیز برای همه ی ساعتهای هوشمند طراحی شده است .

انواع سيستم عامل که براي ساعتهاي هوشمند طراحي شده است عبارت ند از سيستم عامل اندرويد ور ، سيستم عامل واچ او اس ، سيستم عامل سامسونگ

Watch OS

اپل واچ مخصوص کاربران آیفون است ، شرکت اپل ، ساعتهای هوشمندش  را با سیستم عامل منحصر به فرد خود « WatchOS »ارائه داد و توانست به یکی از رقبای اصلی برای سایر سازندگان ساعتهای هوشمند تبدیل گردد.

سیستم عامل و پلتفرم منحصر به فرد شرکت اپل که مخصوص ساعتهای هوشمند طراحی شده است  ؛ سیستم عامل واچ او اس تنها بر روی ساعتهای هوشمند اپل قابلیت نصب شدن را دارد و از تعدا زیادی اپلیکیشن نیز پشتیبانی می کند که تعداد این اپلیکیشن ها از  3500 تجاوز می کند. سیری که از اپلیکیشن های ای او اس بود در اینجا نیز نقش مهمی برعهده دارد و با شنیدن صدای دارنده ی ساعت ، تمام دستورات را اجرا می کند ، دقیقا مانند گوگل نو در اندروید. اما یک ویژگی که واچ او اس ها دارند « Glance » است که وظیفه ی آن اطلاع رسانی سریع است ؛ با این ویژگی تمام نوتیفیکیشن هایی که وارد گوشی می شود فورا بر روی ساعت نیز نمایش داده می شوند.برای استفاده از ساعتهای هوشمند اپل باید دستگاه تلفن شما دارای سیستم عامل ای اواس 5 به بالا  باشد ، اپل واچها گرانترین ساعتهای هوشمند موجود در بازار هستند و برای اینکه ارزانترین ساعت هوشمند اپل را داشته باشید باید چیزی حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان  هزینه کنید.

Android Wear

« اندروید ور» پرکاربردترین و پر طرفدارترین سیستم عامل است که قابلیت اتصال به همه ی گوشی های هوشمند اندرویدی که اندرویدشان 4.3 به بالاست را دارد ؛ جالب اینجاست که ساعتهای اندرویدی می توانند به گوشی های اپل نیز متصل شوند .

ساعتهای هوشمند اندرویدی با دستگاه هایی هماهنگ هستند که اندروید آنها از نسخه ی 4.3 کمتر نباشد ، با توجه به اینکه این سیستم عامل طرفداران زیادی پیدا کرده و توسعه دهندگان زیادی به سمت این پلتفرم محبوب روی آورده اند، پیش بینی می شود که قابلیتها و اپلیکیشن های متعددی برای جذابیت بیشتر این سیستم عامل به آنها افزوده شود. گوگل یک سیستم عامل جدید برای گجت های پوشیدنی طراحی کرده است که در سال گذشته آن را منتشر کرد اندروید وِر2.0« Android Wear 2.0»  آخرین به روز رسانی سیستم عامل اندروید است . کاربران گوشی های اندرویدی محدوده ی وسیعی برای انتخاب دارند ، اکثر شرکتهای سازنده ی ساعت هوشمند از این سیستم عامل بر روی ساعتهای خود استفاده می کنند، این تنوع سازندگان باعث ایجاد تنوع در طرح ، کارایی ، قیمت این ساعتها شده است ، بنابراین شما می توانید با بهره بردن از سیستم عامل اندروید ، لذت استفاده از یک ساعت هوشمند کم قیمت را نیز تجربه کنید. هر کدام از سیستم عاملها می توانند کاربریهای متفاوتی داشته باشند و هر کدام دارای امکانات و قابلیتهای جذابی هستند . هدف از مقایسه ی این سیستم عاملها اثبات برتری یکی از آنها  بر یکی دیگر نیست ؛ بلکه هدف این است که قابلیتهای متفاوت آنها را که باعث کاربریهای متفاوت می شود ، مورد بحث قرار دهیم. با این همه ، اغاز کار هر سه سیستم عامل یکسان بود و نمی توان گفت که یکی از آنها پیشرفته تر و قدیمی تر و بدون نقص تر است . هر سه سیستم عامل دارای طراحی های زیبا و و کارایی مشابهی هستند ؛ انتخاب نوع سیستم عامل تفاوتی در کیفیت ساعت ایجاد نمی کند ؛ بنابراین تنها پیشنهاد منطقی این است که ، سیستم عاملی هماهنگ با گوشی خود انتخاب کنید .
اگر فراموش نکرده باشیم و هنوز هم ریشه ی مطلب دستمان باشد ، می دانیم که ساعتها وظیفه ی اصلیشان نمایش دادن زمان است ، بنابراین صفحه نمایش ساعت در انتخاب ساعت تاثیر بسزایی دارد ، صفحه نمایش باید کیفیت بالایی داشته باشد و رزولوشن خوبی داشته باشد و حتی در زیر نور خورشید هم قادر به نمایش دادن محتوای صفحه نمایش باشد. نه اینکه  مجبور باشیم برای فهمیدن زمان خود را به جهات مختلف بچرخانیم تا صفحه نمایش لطف کند و قابل خواندن شود ، در ساعتهای هوشمند ، صفحه نمایش خوب و با کیفیت در درجه ی اول اهمیت قرار می گیرد. دو نوع نمایشگر در ساعتهای هوشمند به کار می رود ؛ نمایشگر رنگی و نمایشگر جوهر الکترونیکی

نمایشگرهای رنگی 

نمایشگرهای رنگی قادر به نمایش دادن اپلیکیشن ها ، عکس ها و … هستند، مصرف باتری در ساعتهای هوشمند بیشتر از ساعتهای دیگر است و به همین جهت صفحه نمایش نمایشگرهای رنگی همیشه روشن نیست و برای آگاهی از زمان و سایر برنامه های دیگر باید ، کمی ساعت را تکان دهید تا روشن شود.این کار جهت محافظت از باتری و جلوگیری از کاهش عمرباتری صورت گرفته است.

نمایشگرهای جوهر الکترونیکی

نمایشگرهای جوهر الکترونیک ، می توانند بطور مداوم روشن بمانند  ، بدون آنکه عمر باتری آنها کاهش یابد. در ساعتهای هوشمند که دارای صفحه نمایش جوهر الکترونیکی هستند مصرف باتری پایینتر است و ساعت می تواند همیشه روشن بماند و خیلی راحت و سریع زمان را به شما نشان دهد ، این کاهش مصرف باتری می تواند 2 تا 5 روز شارژدهی ساعت را به تعویق بیندازد.ساعتهای شرکت پبل از جمله ساعتهای جوهر الکترونیکی هستند.

طراحی

طراحی ساعتهای هوشمند بسیارمهم و حائز اهمیت است ، از هیمن رو سازندگان ساعتهای هوشمند باید توجه ویژه ای به طراحی و ظاهر این محصول داشته باشند تا بتوانند در بازار رقابتی که در جریان است سهمی داشته باشند و رضایت کاربران مشکل پسند را جلب کنند ، جنس ساعت ، طراحی و ساختار آن ،نوع نمایشگر آن می تواند در میزان خرید آن سهم بسزایی داشته باشد.
ساعتهاي هوشمند داراي طرتحي هيا متفاوتي هستند و ميتوانند در رنگ ها و طرح ها و حتي جنس هاي مختلف بدنه توليد شوند

عمر باتری

و اما باتری به عنوان بزرگترین دغدغه ی خریداران گجت ها و پلتفرم ها ، ساعتهای هوشمند هم از این قاعده مستثنی نیستند ؛ ساعتهای هوشمند  از آنجایی که یک دستگاه الکترونیکی می باشند و به واسطه ی اتصال به گوشی همراه ، بصورت مداوم مورد استفاده قرار می گیرند ؛ باتری در این ساعتها زیاد مصرف می شود و از طرفی به خاطر اندازه ی کوچکی که دارند باتری به  کار رفته  در آنها نیز نمی تواند سایز بزرگی داشته باشد . از لحاظ طول عمر باتری ، اپل و سامسونگ دارای بهترین باتریها می باشند. از بین ساعتهایی که تا اکنون در بازار تولید شده اند ساعتهای شرکت پبل دارای کمترین  میزان مصرف باتری هستند ،زیرا از نوع نمایشگر جوهر الکترونیک بهره می برند و می توانند تا یک هفته بدون نیاز به شارژ مجدد روشن بمانند. بطور کلی در بین نبردهایی که بر سر عمر طولانی تر باتری صورت گرفته است می توان به این نتیجه رسید که اپل و سامسونگ عمر بالاتری طولانی دارند.
باتری ساعتهای هوشمند

بازی جنجالی برندها

شرکتهایی که در زمینه ی تولید ساعت کار میکنند ، هر کدام نام خاصی را برروی ساعتهای خود گذاشته اند ؛ مثلا شرکت اپل  ، ساعتهای خود را اپل  واچ « Apple Watch »نامیده است ، شرکت سامسونگ ، ساعتهای خود را با نام ، گیر سامسونگ «Gear S Samsung» معرفی کرده است ؛ شرکت سونی ساعتهای خود ر ا با نام اسمارت واچ «SmartWatch » عرضه کرده است و….
در آخر ،همه ی ساعت ها به جز اپل واچها ، قابلیت اتصال به همه ی موبایل های اندرویدی را دارند البته اندروید 4.3 به بالا . اما ساعت هوشمند Gear S تنها با گوشی های گلکسی سامسونگ  همخوانی دارد. ساعتهای هواوی و پبل با هر دو سیستم عامل اندروید و واچ او اس کار می کنند و همخوانی دارند ، سایر ساعتها به جز اپل واچها با سیستم عامل اندروید هماهنگ هستند. ساعتهای پبل ،ارزان قیمت ترین ساعتهای هوشمند هستند و ساعتهای اپل نیز طبق معمول گران قیمت ترین دیوایس های هوشمند می باشند.
شرکت سونی با ساخت سری SmartWatch و شرکت ال جی با ساخت سری Watch و Urbane و شرکت موتورولا با ساخت 360 Moto  و هواوی با ساخت ei Watch ؛ بازار ساعتهای هوشمند را به یک بازار رقابتی تبدیل کردند.

Apple Watch

شرکت اپل در ساخت ساعتهای هوشمند خود از فلزات مختلفی مانند استیل ضد زنگ و آلومنیوم و طلا استفاده کرده است . 

اپل واچها در سه دسته تولید شدند که با نامهای Apple watch sport و Apple Watch edition و نسخه ی معمولی با بندهای فلزی و بدنه ی مشکی یا نقره ای عرضه شدند. اولین ساعت اپل با نام «Apple Watch»که باز طراحی ساعتهای سنتی در آن به چشم میخورد. برنامه های تناسب اندام ، شمارش ضربان قلب ، شمارش قدم ها و… از دیگر قابلیت های این ساعتها هستند  ساعت های استیل اپل واچها دارای نمایشگری با محافظی از جنس یاقوت می باشند و در مدلهای اسپرت آن از جنس « Ion-X » استفاده می کنند ، اپل واچ دارای دو سایز 38 و 42 میلیمتری هستند ؛ اپل واچها از طریق وای فای یا بلوتوث  با گوشی آیفون شما ارتباط برقرار می کنند و می توانند تمام کارهایی را که گوشی شما انجام می دهد ، انجام دهد و بدین صورت شما را از کنترل و چک کردن گوشی بی نیاز می کند.
انواع اپل واچها

 Moto 360

ساعت ضد آب و ضد گرد و غبار موتو 360 از رقیبان اصلی و جدی  اپل واچها است.

موتورولا ساعت هوشمند فوق العاده زیبایی با نام موتو 360 را روانه ی بازار کرده است ، این ساعت هوشمند از سیستم عامل « Android Wear  » بهره می برد  و دارای انواع سنسور قدم شمار و ضربان قلب و … می باشد همچنین سنسور تنظیم کننده ی نور که در قسمت پایین صفحه نمایش وجود دارد؛ استفاده از شارژ بی سیم نیز از ویژگی های برجسته ی این ساعت است که او را به پرطرفدارترین ساعتهای هوشمند تبدیل کرده است . موتو 360 دارای پردازنده ی TI OMAP 3 است و از صفحه نمایش 1.56 اینچی بهره می برد حافظه ی داخلی 4 گیگابایت و حافظه ی رم آن نیز 512 مگا بایت می باشد باتری 320 میلی آمپر نیز از دیگر مشخصه های ساعت موتو360 است. استفاده از استیل ضد زنگ و با درجه مقاومت L316 این ساعت را در برابر زنگ زدن مقاوم کرده است .

راهنمای خرید ساعت هوشمند

Samsung Gear S

ساعتهای  « Samsung Gear S2/S2 Classic » دو نسخه ی اسپرت و کلاسیک دارند،مدل اسپرت آنها ظاهری مدرن و مدل کلاسیک آن از طراحی سنتی بهره می برند.

Samsung Gear S ساعت هوشمند جدید سامسونگ که دارای صفحه نمایشی از نوع Super AMOLED است سایز صفحه نمایش 2 اینچی است و خمیده نیز می باشد ، بند این ساعت قابلیت تعویض را دارد ؛ پشتیبانی از 3G نیز به این سری ساعتهای هوشمند سامسونگ اضافه شده است.  بهره بردن از استاندارد IP67 برای ایجاد مقاوت در برابر آب و گردو غبار از دیگر ویژگی های این ساعت است، حافظه ی داخلی آن 4 گیگابایت می باشد و باتری از نوع mAh300 در « Gear S » میباشد. سامسونگ در این نسخه ی خود از سیستم عامل مخصوص خود استفاده کرده است « سیستم عامل تایزن » اما هنوز به پای سیستم عامل « Android Wear » نمی رسد و باید بیشتر روی آن کار شود ؛ برای برگشت « Back» و هوم « Home » از دکمه های فیزیکی در سمت راست این ساعت استفاده شده است همچنین صفحه ی نمایشگر این ساعت دایره ای شکل می باشد. قیمت  مدل اسپرت این ساعت 1,100,000 تومان و مدل کلاسیک آن 1,200,000 هزار تومان قیمت دارد.

Sony Smartwatch 3

سونی نیز در ساعت هوشمند  جدید خود به نام « Smart Watch 3  » به جای سیستم عامل مخصوص خود از سیتم عامل « Android Wear  » استفاده کرد ، و به این صورت می توان از امکانات سیستم عامل گوگل و نرم افزارهای متنوع دیگر اندروید نیز بهره برد.

اسمارت واچ 3 سونی در واقع نسل سوم ساعتهای هوشمند شرکت سونی هستند و دارای صفحه نمایش 1.6 اینچی هستند ؛ حافظه ی داخلی این ساعتها نیز 4 گیگابایت می باشد و دارای استانداردهای ضدآب IP68 و سنسور GPS می باشند.قیمت این ساعتها 700,000 هزار تومان است. اسمارت واچ 3 سونی دارای  یک صفحه نمایش از نوع « TFT » در سایز 1/6 اینچی می باشد ؛پردازنده ی آن 4 هسته ای می باشد و دارای 1.2 گیگا هرتز و 512 مگابایت حافظه ی رم است.حافظه ی داخلی 4 گیگابایت و مجهز به آخرین فناوریهای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است .باتری آن نیز که از نوع « mAh  420» است و قابلیت استفاده به مدت زمان دو روز را دارد. اسمارت واچ 3 یک ویژگی جالب دارد و آن هم این است که قابلیت تعویض بند ساعت را دارد ؛ کاربر می تواند بعد از مدتی بند ساعتش را عوض کند.دو رنگ مشکی و کرم این ساعت در بازار موجود است.
سونی اسمارت واچ 3

Huawei Watch

شیشه ی این ساعت از جنس یاقوت است و 4 گیگابایت حافظه ی داخلی دارد . قیمت این ساعتها از 1,100,000 هزار تومان تا 1,400,000 تومان متغیر است.

هواوی واچ از سیستم عامل « android wear » بهره می برد ، این ساعت علاوه بر کیفیت صفحه نمایش عالی  دارای طراحی زیبا و خیره کننده ایست ،این ساعت تنوع زیادی را در اختیار کاربران قرار داده است ، این ساعت با دستگاه های اندرویدی 4.3 به بالا و گوشی های آیفون  با آی او اس 8.2 به بالا قابلیت هماهنگی و جفت شدن را دارد ؛ فریم این ساعت از جنس استیل ضد زنگ است و بند آن چرم مشکی رنگی است ، این مدل به عنوان مدل پایه ی ساعتهای هواوی معرفی شده است ؛ البته مدل تمام فلزی و مدل رز گلد این ساعت نیز در بازار وجود دارند که قیمت آنها به مراتب بالاتر از مدل پایه ی آن است . شرکتهایی مانند موتورولا و هواوی به این فکر افتادند که ساعتهای هوشمند را نیز مانند ساعتهای معمولی با صفحه ای دایره ای بسازند تا بتوانند از این طریق جای سایر ساعتها را بگیرند و جایگزین سایر ساعتهای مچی دیگر شوند. البته شرکت سامسونگ نیز مدلی با نام Gear S2 را با صفحه نمایش دایره ای شکل  طراحی کرد.
ساعت هوشمند هواوی واچ

 

Asus Zenwatch 2

ایسوس یک ساعت هوشمند و با ارزش را منتشر کرده است ؛ ساعت ایسوس دارای طراحی زیبا و کیفیت عالی است ،سیستم عامل به کار رفته در این ساعتها « Android Wear » می باشد ؛ فریم این ساعت از جنس استیل ضد زنگ است و بند آن نیز در دومدل پلاستیکی و چرمی موجود است و در دو اندازه ی 45 میلیمتری و 49 میلیمتری تولید شده است؛صفحه نمایش خمیده ی این ساعت با شیشه ی گوریلا گلس و اندازه ی 1.63 اینچی ، صفحه نمایشی زیبا و با کیفیت را در اختیار کاربران قرار می دهد ؛ پردازنده ی ساعت هواوی از نوع اسنپدراگون 400 است ؛ حافظه ی داخلی این ساعت4 گیگابایت می باشد و همچنین به استاندارد ضد آب IP67  مجهز شده است .
ایسوس ساعت هوشمند

ساعت مناسب ورزشکاران

اپل واچها و ساعتهای سامسونگ « Gear S2 » با قیمت تقریبا نزدیک به هم با برنامه های کاربردی متنوع انتخاب خوبی برای ورزشکاران خواهد بود.ساعت Withings Activité با قیمت بیشتر از آنها تا عمق 50 متری زیر آب توانایی تحمل فشار آب را دارد و می تواند برای علاقه مندان به ورزش شنا باشد.

ساعتی با باتری بی نظیر

Withings Activité ، یک ساعت  با قیمت بسیار بالا اما  با 8 ماه شارژ دهی می تواند توجیه متقاعد کننده ای برای قیمت آن باشد ؛ همچنین ساعت Vector Luna می تواند حدود 30 روز  در حالی که بدون شارژ است کار کند.باتری که در ساعتهای Activité استفاده می شود ؛ باتری استاندارد CR2025 است که ضد آب نیز می باشد.
درصد آمار استفاده کنندگان از اپل واچها

کلام آخر

از بین ساعتهای هوشمند ،ساعتهای پبل دارای نمایشگر لمسی نیستند.[/quote] از نظر وضوح صفحه نمایش و تراکم پیکسلی ، اپل در صدر جدول قرار گرفته است و بعد از آن Gear S2 و بعد از آن هم Huawei Watch قرار دارد . سونی دارای بزرگترین صفحه نمایش است و بیشترین وزن را دارد در مقابل ، پبل ها  کوچکترین صفحه نمایش را دارند؛ از آن طرف  ساعت موتو 360 ، تمام صفحه را به نمایشگر اختصاص داده است. اما نکته ی مهمتر ، این است که ساعتها به دلیل محل قرار گیری ، که بر روی مچ دست قرار می گیرند احتمال ضربه دیدن و آسیب دیدن آنها زیاد است، بنابراین موضوع قابل توجه محافظ صفحه نمایشگر آنهاست . محافظ صفحه نمایش  در ساعتها ، متفاوت است و هر کدام از آنها دارای نوعی از این انواع هستند . هواوی دارای پوشش یاقوت است ، اپل واچها پوشش یاقوت و شیشه را دارند ، محافظ سایر مدلها گوریلا گلس میباشد .

میدانید که ساعتهای هوشمند برای دریافت و ارسال پیامهای گوشی تان و پاسخ دادن به تماسها و دریافت نوتیفیکیشن ها و…  هماهنگ شده اند ، بنابراین برای انتخاب یک ساعت هوشمند به سیستم عامل گوشی خود توجه کنید ، و سیستم عاملی را انتخاب کنید که با گوشی شما هماهنگ باشد ، دستگاه های هوشمند دارای یک پلتفرم هستند که وظیفه ی تعامل با سخت افزار دستگاه و کاربر را بر عهده دارند ، ساعتهای هوشمند نیز به یک پلتفرم مجهز می باشند ، همانند گوشی های هوشمند که هر کدام دارای سیستم عمال مخصوص خود هستند. اگر قصد خرید گوشی همراه دارید ، می تونید راهنمای خرید موبایل و گوشی همراه را مطالعه نمایید.

با پیدا کردن ساعت مدنظرتان ، بیشتر از همیشه قدر زمان را بدانید و اجازه ندهید تنها ، حرکت عقربه های ساعت گذر زمان را نشان دهند.
« حتما بخوانید  میز تلویزیون ؛ راهنمای خرید میز تلویزیون
بدون نظر
  1. مهمان می گوید

    سلام ممنونم عالی بود
    موفق باشيد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .