مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

7 روش تصفیه آب خانگی ؛ انواع فیلتر دستگاه تصفیه

0 160
زمان مطالعه : 4 دقیقه

7 روش تصفیه آب خانگی ؛ انواع فیلتر دستگاه تصفیه ؛ فیلتر های آب ناخالصی های ناخواسته مانند رسوب ، طعم و بو ، سختی و باکتری ها را از آب خارج می کنند تا منجر به تولید آب با کیفیت بهتر شوند. از تولید آب آشامیدنی با مزه بهتر گرفته تا کاربرد های تخصصی تر از قبیل دم کردن قهوه و تهیه یخ شفاف ، ما طیف عظیمی از انواع روش های فیلتر کردن آب خانگی را برای حل هر یک از مشکلات مرتبط با آب پیشنهاد می کنیم. در زیر به تفضیل انواع روش های فیلتر کردن آب خانگی در بازار برای کمک به شما در تصمیم گیری برای انتخاب بهترین فیلتر ها پرداخته ایم.


7 روش تصفیه آب خانگی

با توجه به نیاز های شما ، یعنی آنچه را که شما سعی در حذف آن دارید ، 7 نوع فیلتر آب وجود دارد :

  • فیلترهای کربن فعال
  • فیلتر های تبادل یونی
  • فیلترهای RO یا اسمز معکوس
  • فیلتر های UV
  • فیلترهای مکانیکی
  • فیلتر های سرامیکی
  • فیلتر آب آلومینای فعال شده

هر یک از این موارد به یک مشکل آب متفاوت پرداخته و بسیاری از فیلتر ها در واقع از ترکیبی از این روش ها برای انجام چندین سطح فیلتر استفاده می کنند.

 

تشخیص ” مشکل ” یا ارزیابی کیفیت آب شیر قبل از انتخاب فیلتر ، بسیار مهم است.
آب شیر از نظر منطقه متفاوت است و بسته به منبع آن مشکلات مختلفی دارد . 


در اینجا لیستی از پنج نوع محبوب فیلتر تصفیه آب در بازار شرح داده شده است .

فیلترهای کربن فعال

برای از بین بردن کلر ، کلروفرم ، مواد شیمیایی کشاورزی ، مواد آلی ، رسوبات و منیزیم مفید است.
این فیلتر رایج ترین نوع فیلتر است و اغلب در رابطه با سایر روش های تصفیه برای از بین بردن حداکثر سموم استفاده می شود. به عنوان مثال ، فیلتر های دستگاه تصفیه کل خانه ، از نوع فیلتر های کربن فعال و UV برای حداکثر فیلتراسیون هستند.

 

7 روش تصفیه آب خانگی ؛ انواع فیلتر دستگاه تصفیه

فیلترهای تبادل یونی

مناسب برای از بین بردن آب سخت و مواد رادیواکتیو. 
همانطور که از این نام پیداست ، فیلترهای تبادل یونی از ماده ای تشکیل شده اند که با جریان یافتن آب از طریق آن ، یونی را با دیگری تبادل می کند. به عنوان مثال ، تبادل یونی ، یون های کلسیم یا منیزیم را که باعث ایجاد سختی آب می شوند ، با یون های سدیم جایگزین می کنند. این کار آب را نرم می کند. اگر لکه های آب روی ظروف باقی بماند ، نشان دهنده سختی آب است .

آب سخت در لوله ها جمع می شود که ممکن است عمر برخی از وسایل آشپزخانه را کاهش دهد.
اگرچه روش تبادل یونی به ازبین بردن سختی آب و برخی از مواد رادیواکتیو کمک می کند ، اما این فیلتر ، مواد آلی ، ذرات یا باکتری ها را به اندازه سایر گزینه های دیگر تصفیه حذف نمی کند.

 

7 روش تصفیه آب خانگی : فیلتر های RO

برای از بین بردن موثر درصد بالایی از سموم از جمله فلوراید ، کروم شش ضلعی ، آرسنیک ، نیترات یا نیتریت ، مس ، رادیوم ، نمک و موارد دیگر مفید است. فیلترهای اسمز معکوس به دلایلی بسیاری محبوب هستند. فیلتر های اسمز معکوس برای از بین بردن درصد زیادی از آلاینده ها از آب ، از جمله باکتری های خطرناک در آب مفید هستند. این فیلتر ها با عبور دادن آب از طریق غشای اسمز معکوس با استفاده از فشار کار می کنند. آلاینده ها در یک طرف فیلتر باقی می مانند در حالی که آب شیرین به طرف دیگر هل داده می شود. این یکی از معدود فیلتر هایی است که می تواند آلودگی های محلول در آب مانند فلوراید و کروم +6 را از بین ببرد.

 

« حتما بخوانید  چگونه طول عمر جاروبرقی را افزایش دهیم ؟

در حالی که فیلتر های RO به گزینه ای محبوب تبدیل شده اند ، سیستم های اسمز معکوس کند اند و باعث کاهش فشار آب می شود. به همین دلیل معمولاً سیستم اسمز معکوس در دستگاه های تصفیه آب کل خانه استفاده نمی شود. علاوه بر این ، سطح تصفیه برای فعالیت های روزانه مانند شستشوی توالت ها ، گرفتن دوش و انجام ظروف ضروری نیست.

 

فیلتر مکانیکی

برای از بین بردن ذرات فیزیکی و مواد زاید مناسب است.
فیلترهای مکانیکی اغلب به عنوان روشی قبل از فیلتراسیون مورد استفاده قرار می گیرند.
آب از طریق فیلتر مکانیکی جریان می یابد و مواد زاید مانند نخ و نایلون و … را فیلتر می کند .
به عنوان مثال ، فیلتر های مخزن ماهی ، غذای ماهی باقیمانده و مواد زائد را بدون به دام انداختن باکتری های مفید که برای ماهی مفید است ، به دام می اندازد.

 

فیلتر های ULTRA VIOLET

فیلترهای UV برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها مناسب است.
و یک گزینه سازگار با محیط زیست است .
فیلترهای UV با استفاده از فرکانس های مختلف نور ماوراء بنفش ، آب را تمیز می کنند.
DNA موجود در سلول های میکروبی این نور ماوراء بنفش را جذب می کند ،
که اساساً همه باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد و به این ترتیب آب آشامیدنی را تصفیه می کند. توجه به این نکته ضروری است که فیلتر های ماوراء بنفش فقط باکتری ها و ویروس های آب را از بین می برد ، بنابراین استفاده از این فیلتر در کنار سایر انواع فیلتر ها برای از بین بردن آلاینده های شایع مانند کلر ، سرب و سموم دفع آفات حائز اهمیت است .

 

7 روش تصفیه آب خانگی ؛ انواع فیلتر دستگاه تصفیه

7 روش تصفیه آب خانگی ؛ فیلتر سرامیکی 

یکی از انواع روش های فیلتر کردن آب خانگی فیلترهای سرامیکی است. این نوع فیلتر ها از سرامیک ساخته شده است که منافذ کوچک زیادی روی آن دارد. با عبور آب از فیلتر ، هر چیزی بزرگتر از اندازه منافذ در خارج نگه داشته می شود. فیلتر های آب سرامیکی برای از بین بردن باکتری ها و جلوگیری از قارچ و جلبک موجود در آب ، گاهی اوقات با نقره ترکیب می شوند.

 

فیلترآب آلومینای فعال شده

این فیلتر از اکسید آلومینیوم ( Al2O3 ) ساخته شده است ، همان ماده یاقوت کبود و یاقوت بدون رنگ ناخالصی ها . آلومینای فعال برای حذف فلوئورید ، آرسنیک و سلنیوم از آب آشامیدنی طراحی شده است. آلومینا با داشتن منافذ زیادی در سطح خود ، می تواند تا 99٪ غلظت فلوراید را در آب طبیعی فلوریداسیون کاهش دهد.

 


بیشتر بخوانید :

آب‌ معدنی یا دستگاه‌ های تصفیه خانگی ؟

راهنمای خرید دستگاه تصفیه ی آب خانگی

انواع دستگاه های فیلتر آب خانگی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .