مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

کد خطا یا ارور ماشين لباسشویی ال جی lg و سامسونگ samsung

0 1,104
زمان مطالعه : 5 دقیقه

کد خطا یا ارور ماشين لباسشویی ال جی lg و سامسونگ samsung ؛ اگر ماشین لباسشویی ال جی یا سامسونگ دارید ، احتمالاً با سیستم نظارت بر خطا آن ها غریبه نیستید. لباسشویی های ال جی و سامسونگ کد های خطای خود را در صفحه جلوی دستگاه نمایش می دهند تا به شما در آسان سازی عیب یابی ماشین لباسشویی کمک کند.

کد خطا یا ارور ماشين لباسشویی ال جی lg و سامسونگ samsung


کد خطا یا ارور ماشين لباسشویی ال جی

کدهای لباسشویی ال جی دو حرف است و برای تعداد زیادی از مشکلات  لباسشویی ظاهر می شوند. این کدها به شما کمک می کنند مشکلات و این که آیا می توانید خودتان آن را در خانه برطرف کنید یا نیاز به تماس با یک متخصص دارید را بفهمید .
دو حرف از هر کد خطا ، مخفف دو کلمه است که مشکل را نشان می دهد.

  • IE : خطای ورودی آب ، به این معنی است که آب دستگاه کافی نیست.
  • DE : خطای تخلیه ، به این معنی است که تخلیه آب در دستگاه با مشکل مواجه می شود.
  • UE : خطای نامتوازن ، به این معنی است که بارهایی که می خواهید بشویید خیلی زیاد یا خیلی کم است و یا به نوعی نامتعادل است.
  • dE : خطای درب باز ، درب واشر ال جی شما باز است.
  • PF : قطع برق غیرمنتظره در طی چرخه.

به احتمال زیاد می توانید خودتان در خانه هر یک از این خطاها را برطرف کنید.

رفع عیب یابی واشر LG Load Washer

  • برای رفع خطای IE ، باید منبع آب را بررسی کنید. ممکن است در یکی از لوله های آب انسداد یا پیچ خوردگی وجود داشته باشد.
  • برای رفع خطای DE ، مجدداً آب را بررسی کنید. پیچ خوردگی یا انسداد می تواند باعث بروز مشکل در تخلیه آب و همچنین رسیدن آب به دستگاه شود. تمیز نگه داشتن فیلترهای شما می تواند به جلوگیری از بروز این خطاها کمک کند.ممکن است مو یا سکه در فیلتر گیر کرده باشد. برای بررسی این موضوع ، روکش موجود در قسمت جلوی ماشین لباسشویی را باز کنید. معمولاً این در پایین و سمت راست لباسشویی است. فیلتر را جدا کرده و تمیز کنید. سپس تست کنید که آیا برنامه شستشو اکنون کار می کند یا خیر.
  • اگر کد UE را مشاهده می کنید ، به بارهایی که می خواهید شستشو دهید نگاهی بیندازید. اگر بار به نظر خیلی کم میاد، آن را کمی بزرگ کنید. و اگر بار خیلی زیاد است ، آن را به دو شستشو تقسیم کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که همه بار در یک طرف درام قرار نداشته باشند.
  • اگر پیام dE ، dE1 یا dE2 را می بینید ، درب به درستی بسته نمی شود. بنابراین ، درب را محکم فشار دهید تا وقتی که صدای یک کلیک را بشنوید. همچنین احتمال درد لباسی در درب گیر کرده باشد. در یک مورد شدیدتر قفل درب خراب است و شما به یک تکنسین احتیاج دارید.
  • اگر کد PF را مشاهده کنید ، باید منبع تغذیه دستگاه خود را بررسی کنید. اگر دو شاخه شما شل است ، یا می دانید که در طی چرخه ، برق قطع و وصل می شود ، دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید.

کد خطا یا ارور ماشين لباسشویی

سایر مشکلات لباسشویی LG

برخی از کدهای ماشین لباسشویی ال جی نشان دهنده مشکلی است که شما معمولاً نمی توانید خودتان آن را برطرف کنید. این ها کدهایی هستند که ال جی توصیه می کند با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید ، زیرا این کد ها برای نشان دادن عیب های مربوط به قطعات دستگاه است که ممکن است نیاز به حذف و تعویض داشته باشند. 

  • tE : مشکلی در مورد درجه دما . این کد گاهی اوقات توسط یک شماره دنبال می شود.
  • FE : وجود شیر آب معیوب ، آب بیش از حد پر می شود.
  • CE : مشکل اضافه بار موتور.
  • DHE : خطای خشک کن.
  • EHE یا ELE : مشکلات بیشتر در مورد خشک کن.
  • AE : احتمال نشت . در این صورت دستگاه را فوراً خاموش کنید و آن را از برق جدا کنید و شیر آب را کاملاً ببندید. اگر ماشین لباسشویی دارای گارانتی است با LG یا فروشنده تماس بگیرید.

 

« حتما بخوانید  علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی و متوقف کردن آن

شایع ترین خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ

کد خطا یا ارور ماشين لباسشویی
کد خطا یا ارور ماشين لباسشویی

کد خطا یا ارور ماشين لباسشویی: نقص 1E یا 1C

اگر خطای 1E یا 1C در صفحه نمایش ماشین لباسشویی وجود دارد ، در سنسور سطح آب مشکلی وجود دارد. این بدان معنی است که فشار آب یا سطح آب صحیح نیست. ابتدا بررسی کنید که آیا ماشین لباسشویی به درستی به منبع آب وصل شده است. شیلنگ منبع تغذیه ممکن است مسدود شود.

نقص 4E یا 4C

خطا 4E یا 4C نشان می دهد که مشکلی در تامین آب وجود دارد. این بدان معناست که یا آب کمی وارد طبل می شود یا اصلا آب وارد نمی شود. بررسی کنید که آیا شیر آب کاملاً باز باشد . سپس، شیلنگ را بررسی کنید که به درستی وصل شده باشد. شیلنگ ممکن است گرفتگی یا پیچ خوردگی داشته باشد.

کد خطا یا ارور ماشين لباسشویی: نقص 5E ، 5C یا E2

خطای کد 5E ، 5C یا E2به معنای مشکل در تخلیه آب است. دلیل های متفاوتی برای این مشکل هست. شیلنگ تخلیه ممکن است مسدود یا پیچ خورده باشد. پوشش فیلتر تخلیه را می توان در قسمت جلویی ، پایین سمت راست پیدا کرد.

نقص HE ، HC یا CE

اگر کد خطای HE ، HC یا CE نمایش داده شد ، در حسگر دمای شستشو خطایی وجود دارد. این اتفاق هنگامی که دمای آب در تخلیه بالاتر از 50 درجه سانتیگراد باشد می افتد. ماشین لباسشویی را خاموش کرده و 30 دقیقه آن را از برق بکشید. دستگاه را دوباره وصل کنید و ببینید کد خطا هنوز وجود دارد یا نه .

نقص UE ، E4 یا Ub

وقتی کد خطای UE ، E4 یا Ub ظاهر می شود درام لباسشویی نمی چرخد. احتمالاً ماشین لباسشویی طراز نیست. اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی روی یک سطح صاف قرار دارد . همچنین مهم است که درام خیلی پر نشود. هنگام پر کردن درام همیشه باید فضای خالی برای 1 مشت وجود داشته باشد.

نقص dE

کد dE، dE1، Ed، dC، DC1 یا DC به این معنی است که درب هنوز باز است .

برای خرید هرکدام از ماشین لباسشویی های ال جی یا سامسونگ می توانید به صفحه خرید ماشین لباسشویی در سایت تا خرید رجوع کنید .

 


بیشتر بخوانید :

ماشین لباسشویی ال جی و آشنایی با امکاناتش

لباسشویی سامسونگ و اشنایی با امکاناتش

جدیدترین و پرفروش ترین لباسشویی های الجی، ااگ، ویرپول، بوش، سامسونگ

لیست قیمت ماشین لباسشویی سامسونگ 

نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی

لیست قیمت روز ماشین لباسشویی ال جی

لباسشویی ؛ راهنمای خرید لباسشویی و بررسی نکات مهم

لیست قیمت روز ماشین لباسشویی ال جی 

لیست قیمت ماشین لباسشویی دوو موجود 

ماشین لباسشویی بوش و آشنایی با امکانات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .