مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

اره دوطرفه ؛ اره متقابل reciprocation saw چیست ؟

0 228
زمان مطالعه : 4 دقیقه

اره دوطرفه ؛ اره متقابل reciprocation saw به گوشتان خورده است ؟ از کاربرد های این نوع اره آگاهی دارید ؟ اگر جواب شما منفی است و می خواهید با این اره بیشتر آشنا شوید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید …


اره دوطرفه ؛ اره متقابل reciprocation saw چیست ؟

اره دوطرفه نوعی اره برقی است که در آن عمل برش از طریق حرکت فشار و کشش تیغه حاصل می شود. این اصطلاح معمولاً به نوعی اره گفته می شود که در کار های نجاری و چوب بری و  ساختمانی استفاده می شود. این نوع اره دارای یک تیغه بزرگ شبیه به اره عمودبر است که اجازه می دهد اره در سطوح عمودی به راحتی استفاده شود . اگر شما بخواهید یکی از این اره ها را تهیه کنید ، باید مبلغی بین 100 تا 300 دلار هزینه کنید .

اره دوطرفه چگونه کار می کند؟

فشار ضربه هایی که این اره برای برش ورق های مختلف از آن ها استفاده می کند توسط موتور تأمین می شود. هنگامی که موتور ، این اره را تحریک می کند ، حرکت با سرعت زیاد انجام می شود و در نهایت ورقه ها را برش می دهد.

 

اگر بهترین اره دوطرفه را دارید ، باید به راحتی به سرعت بیش از 2700spm ( ضربات در دقیقه ) برسید. برخی از اره های دوطرفه پیشرفته به شما امکان می دهند سرعت و طول برش را نیز تعیین کنید.

 

اره دوطرفه reciprocation saw

متداول ترین استفاده های اره دوطرفه

برخی از متداول ترین کاربرد های اره دوطرفه شامل هرس و برش مستقیم است. اما این تمام کاربرد این اره نیست. در ادامه ، برخی از متداول ترین کاربرد های این نوع اره دوطرفه را برای شما آورده ایم .

  • هرس ( pruning )

    وقتی می خواهید شاخه های درختی را هرس کنید یا آن ها را کوتاه کنید ، می توانید از اره دوطرفه استفاده کنید. اره رفت و برگشت بی سیم . این اره سبک و کاملاً قابل حمل است که بسیار خوب است زیرا شما می توانید به راحتی آن را حرکت دهید و کار هایی مانند هرس را در کم ترین زمان انجام دهید . با چنین سادگی و انعطاف پذیری ، این اره همچنان یکی از بهترین ابزار های برش برای هر کار هرس است.

 

  • برش های منحنی / مستقیم

    یک اره دوطرفه نیز مانند هر اره دیگر می تواند برش هایی مستقیم یا منحنی ایجاد کند. با این حال ، مکان هایی وجود دارد که اره های معمولی نمی توانند به آن ها دسترسی داشته باشند اما اره دو طرفه به راحتی به آن ها دسترسی پیدا می کند که دلیل آن ، طراحی جمع و جور این اره است. بهترین نکته در مورد این اره این است که به راحتی می تواند این برش ها را هم روی سطح چوبی و هم روی فلز ایجاد کند. این سازگاری به دلیل وجود پره های متنوع آن است که این قابلیت را ایجاد می کند.

 

  • لوله کشی ( Plumbing )

    هنگام انجام لوله کشی ، همیشه می توانید از یک اره دوطرفه برای برش مستقیم لوله ها استفاده کنید . به همین دلیل اکثر لوله کش ها در مجموعه ابزار های خود ، یک اره دوطرفه دارند.

 

  • ساخت و ساز ( Construction )

    در کار های ساخت و ساز به ویژه ساخت سقف خانه ، می توانید از اره دوطرفه استفاده کنید. همچنین می توانید برای ترمیم قطعات چوبی آسیب دیده از این اره استفاده کنید .

 

نکات ایمنی

اگرچه اره های برقی نسبتاً ایمن هستند ، اما شما باید برای احتیاط ، نکات ایمنی را رعایت کنید .

  • هنگام تعویض تیغه ها و لوازم جانبی اره را از برق بکشید.
  • همیشه از عینک ایمنی استفاده کنید.
  • هنگام برش فلزات ، محافظت در برابر شنوایی توصیه می شود.

 

استفاده از تکنیک های خاص برای افزایش کارایی اره

  • اعمال فشار مناسب بر روی اره دوطرفه ، مهم است. این چیزی است که فقط از طریق تجربه به دست می آید .
  • کف اره را روی سطح ماده ای که برش می دهید محکم نگه دارید. انجام این کار باعث کاهش لرزش و افزایش سرعت برش می شود.
  • اگر از حرکت تکان دهنده ، بالا و پایین استفاده کنید ، قطعاً کار سریع تر پیش می رود.

اره دوطرفه reciprocation saw

نتیجه کلی « اره دوطرفه »

به طور معمول ، دوطرفه پیشرفته دارای چندین ویژگی است که بهترین برش ها را به شما ارائه می دهد. استفاده از آن ها آسان است و هم برای کار های چوبی و هم فلزی مناسب اند. البته قبل از خرید ، اطمینان حاصل کنید که بهترین اره را برای کار خود خریداری می کنید . اره ای را انتخاب کنید که دارای بازخورد بالایی باشد و همچنین دوام بالایی داشته باشد .

 

با مطالعه  اره دوطرفه ؛ اره متقابل reciprocation saw چیست ؟ می توانید با کلیک کردن بر روی خرید اره ، به سایت از خرید منتقل شوید و از میان انواع مختلف اره ، کاربردی ترین را برای خود پیدا کرده و خریدی لذت بخش و آسان را تجربه کنید .

بیشتر بخوانید:

معرفی انواع مختلف اره های برقی
اره فارسی بر miter saw و کاربرد های آن

« حتما بخوانید  آچار بکس ضربه ای چیست و چگونه کار می کند ؟ کاربرد آچار ضربه ای
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .