مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

نحوه اتصال ماهواره به تلویزیون سونی ، وصل کردن رسیور

2 1,962
زمان مطالعه : 6 دقیقه

نحوه اتصال ماهواره به تلویزیون سونی ، وصل کردن رسیور 

نحوه اتصال ماهواره به تلویزیون سونی ،وصل کردن رسیور ؛ ما در این مطلب قصد داریم نحوه متصل کردن رسیور به تلویزیون سونی هوشمند را بررسی کنیم . همچنین با معرفی تلویزیون های رسیور دار سونی و نیز مدل های ماهواره دار شما را آشنا خواهیم کرد.

  • گام اول ، متصل کردن کابل آنتن ماهواره به تلویزیون سونی رسیوردار است و هنگامی‌که مطمئن شدید به‌درستی وصل شده تلویزیون را روشن کنید.
  • گام دوم استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون است که باید دکمه home را فشار دهید.

تلویزیون های رسیور دار سونی

  • مرحله سوم رفتن به منوی تنظیمات است که در صفحه اصلی در پایین کادر واقع‌ شده است.
  • در گام چهارم این مراحل را طی کنید: راه‌اندازی کانال » تنظیم دیجیتال Digital Set-up  → تنظیم ماهواره → تنظیم دیجیتال ماهواره را انتخاب کنید.
  • در مرحله پنجم بر روی صفحه از شما پرسیده می‌شود آیا می‌خواهید تنظیم ماهواره دیجیتال را شروع کنید.
  • در گام ششم باید پیکربندی آنتن ماهواره را انتخاب کنید . در پیکربندی آنتن، بین آنتن ثابت ، DiSEqC یا Single Cable توزیع را انتخاب کنید و گزینه Next را بزنید.
  • در مرحله هفتم اتصال ماهواره به تلویزیون سونی باید لیست کانال ماهواره را انتخاب کنید که عبارت است از ماهواره برگزیده یا ماهواره عمومی General Satellite . در ماهواره برگزیده یک لیست از کانال ارائه‌دهنده انتخابی همراه با برخی پارامترهای بیش فرض برای کمک به تنظیم کانال است.

در ماهواره عمومی همه‌ی کانال‌های آنتن ماهواره که انتخاب‌شده را نشان می‌دهد پارامترهای دریافت و تنظیم نیز از تنظیمات بیش فرض استفاده می‌کند و گاهی نیز با توجه به نوع نصب ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشد. باتوجه به اینکه کمپانی سونی هر ساله مدل های جدید و پیشرفته تی وی را روانه بازار می کند می توانید برای تهیه این تلویزیونهای جدید بر روی خرید تلویزیون سونی اولد بانه دات کام کلیک کرده و وارد اولین مورد شوید .

راهنما ؛ درصورتی‌که نتوانستید ارائه‌دهنده مورداستفاده خود را بیابید باید به صفحه قبلی بروید و گزینه general satellite را انتخاب کنید سپس به‌راحتی می‌توانید با انتخاب ماهواره از لیست ، پارامترها را تنظیم کنید .

نحوه تنظیمات کانال تلويزیون سوني ؛ اتصال ماهواره به تلویزیون سونی

برای تنظیم کردن کانال‌های تلویزیون سونی باید وارد منو تلویزیون شوید. برای وارد شدن به منو تلویزیون باید از طریق دکمه home که بر روی کنترل درج‌شده اقدام کنید. تنظیمات کانال به دو صورت می‌توان انجام شود؛ به‌صورت خودکار یا دستی

  1. تنظیم کردن کانال به‌صورت خودکار; در این روش تمام کانال‌های آنالوگ موجود به‌صورت خودکار موج یابی می‌شود.
  2. تنظیم کردن کانال به‌صورت دستی ; در این روش نیز قبل از انتخاب مسیر AFT باید PROG را برای انتخاب شماره برنامه به همراه کانال فشار دهید و هنگامی‌که کانال‌ها را یافتید آن‌ها را مرتب کنید.

باتوجه به اینکه قیمت تلویزیون رسیور دار سونی نسبتا بیشتر از دیگر برندهاست اما با امکاناتی که دارد از ارزش خرید بالایی بهره می برد.

تلویزیون سونی ماهواره دار

موج یابی خودکار دیجیتال 

تلویزیون های رسیور دار سونی ؛ همان‌طور که در بالا اشاره کردیم در این روش موج یابی سیستم به‌صورت خودکار کانال‌ها را جست‌وجو می‌کند. و در موج یابی خودکار دو روش کامل و نرمال وجود دارد. در روش کامل همه‌ی کانال‌های موجود بدون در نظر گرفتن منطقه یا کشور جست‌وجو می‌کند اما درروش موج یابی نرمال منطقه و کشور کانال‌ها مورد اهمیت قرار می‌گیرد و فقط کانال‌های یک منطقه خاص جست‌وجو می‌شود.

آموزش مرحله به مرحله تنظیم یا تنظیم مجدد آنتن چندگانه اتصال ماهواره به تلویزیون سونی
  • مرحله اول : باید از متصل بودن کابل آنتن ماهواره مطمئن شوید باید تلویزیون را روشن کنید و سپس وارد تنظیمات و تنظیم دیجیتال شوید.
  • مرحله دوم : تنظیم خودکار ماهواره را انتخاب کنید.

قیمت تلویزیون رسیور دار سونی

  • مرحله سوم : در این مرحله از شما پرسیده می‌شود. آیا می‌خواهید تنظیم دیجیتال ماهواره‌ای را شروع کنید. و شما گزینه بله را انتخاب کنید.

تلویزيون سوني ماهواره دار

  • مرحله چهارم اتصال ماهواره به تلویزیون سونی : در این قسمت باید گزینه Fixed Antenna را انتخاب کرده و سپس گزینه next را بزنید.

تلویزيون سوني ماهواره دار

  • مرحله پنجم : در این قسمت باید ماهواره ترجیحی یا همان General Satellite را انتخاب کنید.
« حتما بخوانید  منو مخفی تلویزیون سامسونگ ؛ راهنمای ورود به کد های SAMSUNG

سونی رسیوردار

  • مرحله ششم : نوع سرویس خود را برای کانال‌های رایگان باید به‌عنوان خدمات رایگان انتخاب کنید.

تلویزیون ماهواره دار سونی

  • مرحله هفتم : هفتم : اگر بیش از یک SATELLITE را روی صفحه مشاهده کردید آن را روی Satellite 1 بگزارید.

قیمت تلويزیون رسيور دار سوني

  • مرحله هشتم اتصال ماهواره به تلویزیون سونی : به تنظیمات ال ان بی یا همان LNB CONFIGURATION بروید.

قیمت تلويزیون رسيور دار سوني

  • مرحله نهم : در این مرحله فرکانس LNB را به‌طور خودکار مشاهده می‌کنید.

کدام مدل تلويزیون سوني رسیور دارد

  • مرحله دهم : در این مرحله باید فقط SATELLITE 1 را روشن یا همان ON ببینید و بقیه SATELLITE ها OFF یا همان خاموش باشند و سپس گزینه START را بزنید.

تلویزيون سوني ماهواره دار

  • مرحله یازدهم اتصال ماهواره به تلویزیون سونی : تنظیم خودکار ماهواره روشن و شروع به کار می‌کند.

تلویزيون ماهواره دار سوني

کدام مدل تلویزیون سونی رسیور دارد ؟

اتصال ماهواره به تلویزیون سونی ؛ در میان تلویزیون‌های سونی مدل‌هایی که در کنار آن‌ها dvb-s و dvb-s2 نوشته‌شده مشخص می‌کند که تلویزیون به رسیور مجهز است. در این قسمت از متن یک لیست از تلویزیون‌های رسیور دار سونی تهیه‌شده که در پایین می توانید مشاهده نمایید . البته در سایت اصلی سونی انواع مدل های رسیوردار را می توانید ببینید و نیز تنظیمات رسیوردار کردن تلویزیون نیز توضیح داده شده .

اگر از طرفداران تلویزیون های سونی رسیور دارد هستید در گوگل جمله روبرو را تایپ کرده و وارد اولین نتیجه شوید : خرید تلویزیون رسیوردار سونی بانه دات کام

تلویزیون ماهواره دار سونیمدل = برای مشاهده کلیک کنیدمشخصات و امکانات و قابلیتها
1تلویزیون سونی 50W660fullhd - smart - 60hz - 2020
2تلویزیون سونی 49X8000H4k - smart - 50hz - 2020
3تلویزیون سونی 49X7500H4k - smart - 50hz - 2020
4تلویزیون سونی 50W660fullhd - smart - 60hz - 2020
5تلویزیون سونی 55X7500H4k - smart - 50hz - 2020
6تلویزیون سونی 55X8000H4k - smart - 50hz - 2020
7تلویزیون سونی 55X80J4k - smart - 60hz - 2021
8تلویزیون سونی 65X90J4k - smart - 120hz - 2021

 

سخن پایانی 

امیدواریم که با مطالعه این صفحه پاسخ سوال خود را در مورد تلویزیون سونی ماهواره دار گرفته باشید. در صورتی که مایل به خرید تلویزیون سونی اصل ژاپن با قیمت ویژه تخفیفدار هستید به سایت baneh.com مراجعه کنید مشاوره خرید رایگان بگیرید ؛ و با کد تخفیف baneh-com با ثبت خریدتان تخفیف دریافت کنید .

اگر هنوز سوالی مانده که پاسخ ان را نیافتید لطفا در بخش سوالات ان را از ما و دیگران بپرسید و در صورتی که موضوعی در متن، درباره تلویزیون ماهواره دار سونی درج نشده بود ان را برای ما بنویسید تا دیگران هم از ان بهره ببرند. اگر نیاز به مشاوره و یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت ، مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .

مطالب مرتبط :

نحوه تشخیص تلویزیون سونی اصل از تقلبی ، آموزش ویدیویی

آموزش تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون سونی ، کاربرد دکمه ها

آموزش تنظیم پروکسی تلویزیون سونی ، نصب فیلترشکن و VPN

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ ، تفاوت سونی و سامسونگ کدام بهتر ؟

فروشگاه اینترنتی تلویزیون سونی در بانه ، سایت سونی تلویزیون


سوالات متداول

نحوه اتصال گیرنده دیجیتال به تلویزیون سونی چگونه است ؟

نحوه اتصال گیرنده دیجیتال به تلویزیون سونی ابتدا دکمه HOME ریموت را فشار دهید. سپس گزینه [تنظیمات] ،سپس کانال ها را انتخاب کنید و پس از آن گزینه تنظیم کانال و تنظيم ديجيتال را بزنید . سپس موج یابی دیجیتال و در پایان موج يابی خودکار ديجيتال را انتخاب نمایید.

نحوه اتصال ماهواره به تلویزیون سامسونگ چطور انجام می شود ؟

برای فعال سازی ماهواره تلویزیون سامسونگ ، ابتدا از طریق “UtilitySmarts” کابل HDMI را به اتصال خروجی HDMI روی جعبه کابل یا ماهواره خود، که در پشت قرار دارد، وصل کنید. برای توضیح بیشتر می توانید به این لینک مراجعه نمایید: https://takharid.com/samsung-digital-tv-receiver-activation-guide/

از طريق راهنمای قیمت خرید
2 نظرات
  1. فاضلی می گوید

    تلویزیون های قدرتمند سونی که برندهای پوشالی چینی هیچوقت حریفش نمیشن خوراک فیلم و گیم هستن مخصوصا مدل های 4k خلاصه میخام بگم که پولت جای بیهوده نمیره، ۲۰سال کارمیکنه

  2. رضا شایگان می گوید

    سلام دوستان من یک دونه ال ای دی فورکی سایز 75 گرفتم کیفیت صدا عالی کیفیت تصویر بینظیر هست این led سایز خیلی بزرگی داره جلوه خاصی به خونه میده دوستانی که شرایط خریدش رو دارن شک نکنن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .