مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای عیب یابی تلویزیون سامسونگ ، نحوه رفع مشکل

0 365
زمان مطالعه : 14 دقیقه

راهنمای عیب یابی تلویزیون سامسونگ ، نحوه رفع مشکل

راهنمای عیب یابی تلویزیون سامسونگ ، نحوه رفع مشکل ؛ مدت ها است که با تلویزیون سامسونگ خود مشکل دارید؟ مسلما پیش می آید که دستگاه‌های الکترونیکی با مشکل روبرو شوند، ولی نگران نباشید چون ما می‌خواهیم شما را راهنمایی کنیم تا مشکلات خود را حل کنید. در ابتدا روش عیب یابی تلویزیون ال ای دی سامسونگ را به شما می گوییم تا با این موارد به خوبی آشنا شوید.

مورد اول : ممکن است برنامه ای در تلویزیون سامسونگ کار نکند.

گاهی اوقات با برنامه ای روبرو می شوید که نمی تواند درست کار کند. ممکن است بخواهید برنامه را باز نمایید ولی اصلاً برای شما راه اندازی نمی شود و یا ممکن است هنگامی که از آن استفاده میکنید، یهویی از کار بیفتد.

عیب یابی تلویزیون سامسونگ

 

راه حل عیب یابی تلویزیون ال ای دی سامسونگ :

برای به وجود آمدن چنین مشکلی راه حل های متفاوتی وجود دارد پس اولین کاری که باید انجام دهید: سعی کنید تلویزیون خود را ریستارت را ریبوت کنید . ریستارت می تواند تلویزیون شما را بعد از خاموش شدن راه اندازی کند، هنگامی که کنترل از راه دور خود را فشار می دهید تلویزیون به سادگی روی حالت آماده به کار قرار می گیرد. در نتیجه این ریبوت یا ریستارت قادر است تلویزیون را بدون هیچگونه بار اضافی راه اندازی مجدد نماید.

راه اندازی مجدد ریستارت به دو روش زیر انجام دهید:

  1. توسط کنترل از راه دور دکمه پاور را فشار دهید، تا تلویزیون سامسونگ شما خاموش شود و بعد از آن دوباره مجدد روشن گردد.
  2. یا می توانید تلویزیون سامسونگ خود را از منبع برق جدا کنید و قبل از آنکه منبع برق را دوباره وصل کنید ۳۰ ثانیه صبر نمایید.

مورد دوم : ممکن است تلویزیون سامسونگ شما صفحه سیاه را نشان دهد

نمایش شدن صفحه سیاهی مشکلات بزرگی است که در تلویزیون های هوشمند زیاد دیده میشود.

روش تشخیص علت و عیب یابی تلویزیون سامسونگ
برای تشخیص دادن علت این مشکل مواردی وجود دارد که برای شما ذکر می کنیم:
1 ) در صورتی که بین ستاپ باکس یا هر دستگاه ویدیویی اتصال معیوبی صورت گرفته باشد، ممکن است تلویزیون شما صفحه سیاه را نمایش دهد. در این صورت تنها کاری که باید انجام دهید این است که کابل های متصل شده به تلویزیون را تعویض کنید.

2 ) در صورتی که شما هیچ دستگاهی را به تلویزیون خود متصل نکرده‌اید ولی باز صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ سیاه است. به احتمال بسیار زیاد منبع تغذیه داخلی تلویزیون مشکل پیدا کرده است. و یا خازن معیوب در منبع تغذیه وجود دارد. برای رفع این مشکل به راحتی می توانید تلویزیون را به مرکز تعمیرات ببرید تا مشکل برطرف شود.

عیب یابی تلویزیون ال ای دی سامسونگ

مورد سوم: ممکن است تلویزیون شما هنگامی که از آن استفاده میکنید، چشمک بزند

اگر صفحه تلویزیون سامسونگ شما شروع به سوسو زدن کند.یا چشمک بزند ما در اینجا راه حل هایی را اشاره کرده ایم.

عیب یابی

راه حل عیب یابی تلویزیون ال ای دی سامسونگ :

  • برای برطرف کردن این مشکل به شما پیشنهاد می کنیم که راه اندازی مجدد ریستارت را انجام دهید. که قبلاً آن را برای شما توضیح دادیم، با انجام دادن این کار تمام پردازش هایی که توسط تلویزیون انجام شده رها می شوند. همچنین ممکن است دلیل سو سو شدن تلویزیون نیز وجود جامپر معیوب در منبع تغذیه باشد.

عیب یابی تلویزیون ال ای دی سامسونگ

مورد چهارم: ممکن است تلویزیون سامسونگ صدا نداشته باشد

صدا نداشتن نیز یکی از مشکلاتی است برای تلویزیون سامسونگ به وجود می آید.

راه حل عیب یابی تلویزیون سامسونگ :

  • قبل از هر چیزی حالت Mute را چک کنید که شاید روشن باشد و کیفیت صدا را از روی صفر تنظیم کرده باشید. ولی باز اگر با بررسی کردن این موارد تلویزیون شما همچنان صدا ندارد. به شما پیشنهاد می کنیم که تلویزیون سامسونگ خود را بررسی کنید . که ممکن است بلندگو و هدست بلوتوث به تلویزیون شما متصل شده باشد. در صورت وجود این مورد وارد تنظیمات صوتی شوید و جفت سازی هدست را لمس کنید و آن را خاموش نمایید. ولی باز با نبودن صدا به شما پیشنهاد میکنیم راه اندازی مجدد سرد را انتخاب کنید.

در بعضی از تلویزیون های سامسونگ پیش می آید که بعد از راه اندازی مجدد سرد تلویزیون خاموش می ماند. در این صورت ممکن است به تلویزیون شما کنسول های بازی و یا کابل های دیگر متصل شده باشد. منتها یکی از کابل ها معیوب بوده و باعث از کار افتادن صدای تلویزیون شده است.

تنظیمات بیشتر برای رفع مشکلات صدا و عیب یابی تلویزیون سامسونگ

  • در صورتی که شما هم جز افرادی هستید که تلویزیون سامسونگ خود را به عنوان مانیتور رایانه به کار می برید. بررسی کنید که تنظیمات مربوط به HDMI را به عنوان خروجی صدا تعیین کرده است.
  • در صورتی که از پورت usb استفاده می‌کنید و به تماشا کردن فیلم می پردازید. به شما تذکر می‌دهیم تا کدک مورد استفاده برای ویدیو را بررسی نمایید. چون تلویزیون های سامسونگ پوشش گسترده برای کدک ها دارند. و شاید بعضی مواقع پیش بیاید که شما بخواهید ویدیو را پخش کنید. که با کدک صوتی تلویزیون شناسایی نشود، در نتیجه تلویزیون صدا نخواهد داد.
  • در مورد شبکه های یوتیوب نتفیلکس نیز هنگام تماشای ویدیو مشکلات مربوط به قطع شدن صدا رخ میدهد و یک مشکل بسیار عمیق می باشد در این موارد مشکل به وجود آمده شاید از خرابی سایت باشد.
  • پس به صورت کلی جهت تشخیص مشکلات مربوط به صدا و بررسی کردن این موارد بالا تلویزیون سامسونگ را توسط بلندگو ها و یا هدفون خارجی متصل نمایید. و بررسی کنید که صدا شنیده میشود یا نه، چون ممکن است مشکل از بلندگوهای داخلی خود تلویزیون سامسونگ باشد. بعد از بررسی کامل این موارد اگر باز با آن مشکل وجود نداشتن صدا روبرو شدید احتمال می دهیم که خرابی این مشکل مربوط به تراشه ی آی سی صوتی است. بعضی از تلویزیون های سامسونگ زیر منوی پشتیبانی دارای ویژگی عیب یابی هستند تا به شما در یافتن مشکل کمک کنند.

عیب یابی تلویزیون ال ای دی سامسونگ

مورد پنجم: ممکن است برنامه smart Hub هیچ برنامه ای را نمایش ندهد ؛ عیب یابی تلویزیون سامسونگ

یکی دیگر از عیب هایی که برای تلویزیون سامسونگ به وجود می‌آید این است که برنامه smart Hub هیچ برنامه ای را نمایش ندهد. از آن جایی که این برنامه در تلویزیون های سامسونگ به عنوان منوی اصلی استفاده می شود. همه برنامه ها و تنظیمات در این قسمت قرار می گیرد. بنابراین در صورتیکه برنامه ها ناپدید شوند، راه حل های زیر می تواند به شما در حل کردن این مشکل کمک کند.

  1. تلویزیون سامسونگ را به تنظیمات اصلی باز گردانی کنید.
  2. کلید smart hub را بر روی ریموت کنترل انتخاب کنید و بعد کلید های زیر را فشار دهید. سریع به جلو/2/8/9/عقب
  3. شرایط و ضوابط تلویزیون را در لیست تنظیمات انتخاب کنید و آنها را قبول نماید، در این صورت برنامه smart hub به روز رسانی می شود، بعد از این مراحل را تکرار کنید و وارد مکان اولیه شوید.
اگر تلویزیون همچنان مشکل داشت باید تلویزیون را باز نشانی کارخانه کنید. که برای باز نشانی کارخانه آن را در قسمت تنظیمات یافته و بعد با وارد کردن پین پیش فرض 0000 موارد را تایید نمایید. تا تلویزیون شما از کارخانه به حالت باز نشانی وارد میشود.

مورد ششم: تلویزیون سامسونگ به وای فای متصل نمی شود

یکی دیگر از مشکلات این است که پیش می‌آید تلویزیون سامسونگ به وای فای متصل نمی شود. این مشکلات معمولاً رایج هستند و با بروز آنها کاربران خسته شده و میلی به تماشا کردن تلویزیون نخواهند داشت. متصل شدن اترنت برای منازلی که تلویزیون آنها دور تر از اتاق روتر است؛ ممکن است با مشکل روبرو شود.

راه حل عیب یابی تلویزیون ال ای دی سامسونگ :

  • اولین کاری که به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انجام دهید این است که چک کنید که واقعاً تلویزیون به شبکه متصل است یا نه.
  • در صورتی که دستگاههای دیگری به وای فای شما متصل هستند آنها را جدا کنید و بعد از آن بررسی کنید که بازهم تلویزیون شما به وای فای متصل میشود یا نه، چون با شلوغ شدن دستگاه های متصل به وای فای، اتصال تلویزیون به اینترنت با مشکل روبرو میشود.
  • در صورتی که باز مشکل برطرف نشد سعی کنید که روتر وای فای و همچنین تلویزیون خود را راه اندازی مجدد نمایید. بعد از روشن شدن و تمام کردن بوت شدن دوباره تلاش خود را برای متصل شدن انجام دهید. ولی باز با متصل نشدن تلویزیون شما به وای فای، با پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید تا مشکل را برایتان برطرف کند.

not connect to Wi-Fi

تنظیم تایمر تلویزیون سامسونگ

اگر تمایل دارید که همراه با تلویزیون سامسونگ خود به حالت خواب بروید! به بیان دیگر هنگامی که شبانه در حال تماشا کردن تلویزیون هستید و یهویی خواب تان می برد. در این صورت می‌خواهید تلویزیون شما هم با شما به خواب برود. حالت تایمر برای این مواقع بسیار ایده آل است. چون با خاموش شدن خودکار تلویزیون بعد از زمان مشخص به شما کمک می کند تا خودبخود خاموش شود.

اکنون برای آن که تنظیم تایمر تلویزیون سامسونگ را روی حالت خواب تنظیم کنید می توانید این موارد را انجام دهید:

  • در صورتی که تلویزیون سامسونگ شما دارای کنترل از راه دور لمسی است. می توانید در چند ثانیه تایمر خواب را تنظیم کنید. در ابتدا دکمه منو را فشار داده و به لبه سمت راست منو وارد صفحه بالا شوید و در آنجا بر روی تایمر خواب بازی زمانی مورد نظرتان را انتخاب کرده و آن را تایید کنید.
  • ولی اگر تلویزیون شما دارای کنترل از راه دور معمولی است دکمه منو را انتخاب کنید و وارد تنظیمات تلویزیون سامسونگ اسمارت شوید. بعد از آن وارد “سیستم” شده و بر روی منو گزینه “زمان” را انتخاب کنید. بعد از آن تایمر خواب را مشاهده می کنید که مدت زمان آن را به راحتی می توانید تنظیم نمایید.

عیب یابی تلویزیون ال ای دی سامسونگ

 

از دیگر مشکلات تلویزیون های سامسونگ می توان موارد زیر را نیز زیر ذره بین قرار دهیم. که در کنار آن به راه حل های رفع مشکل نیز اشاره شده است .

چرا تصاویر تلویزیون سامسونگ تاریک و روشن می شود؟

از رایج ترین موارد در عیب یابی سامسونگ می توان روشن و تاریک شدن تصاویر در قسمت بالای صفحه نمایش را نام برد. این ایراد با نمایشگر یا پنل تلویزیون مرتبط است.
راهکار: بررسی اتصالات آنتن و کابل، از نخستین اقدامات در جهت حل این مشکل می باشد. در صورت مطمئن شدن از سالم بودن اتصالات دستگاه، علت اصلی تاریک و روشن شدن تصاویر دریافتی به پنل نمایشگر تلویزیون samsung tv ارتباط پیدا می کند.

رنگ تلویزیون بخوبی تشخیص داده نمی‌شود

عیب یابی تلویزیون ال ای دی سامسونگ ؛ تنظیمات بک لایت روی تلویزیون را افزایش دهید و روی گزینه Color Temperature بروید. و رنگ های سرد را انتخاب کنید اینطوری می توانید دید بهتری از تلویزیون داشته باشید. همچنین تنظیمات رنگ ها را بیشتر کنید و در نهایت تصویر dynamic را به Vivid تبدیل کنید. اگر دوست دارید از تلویزیون های باکیفیت سامسونگ دیدن کنید می توانید هم اکنون در گوگل جمله روبرو را سرچ کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید : خرید تلویزیون ال ای دی سامسونگ بانه دات کام

طولانی بودن زمان روشن شدن تلویزیون سامسونگ

تلویزیون ‌های هوشمند سامسونگ هم همانند تلفن‌های همراه و کامپیوترها از حافظه (مموری) استفاده می‌کنند. هر چه برنامه‌های بیشتری بر روی دستگاهتان نصب کنید، مموری بیشتری از تلویزیون شما استفاده و درگیر می‌شود. و کم شدم حافظه مموری می‌تواند باعث کند شدن دستگاه شما شود. ممکن است مدت‌زمان بیشتری طول بکشد تا برنامه‌ها را اجرا و یا روشن شود.

در ادامه ۲ روش آسان برای پاک کردن اطلاعات اضافی مموری یا به‌اصطلاح کش (cache) دستگاهتان و بازیابی سرعت را آورده‌ایم.

1 : پاک کردن کش ها با استفاده از کنترل سامسونگ

در زمان روشن بودن تلویزیون، دکمهٔ power را بر روی کنترل فشار داده و نگه دارید. دکمه را تا زمانی که تلویزیون شما خاموش و سپس روشن شود نگه دارید. اکنون کش (cache) های دست گاه شما پاک‌شده است و باید تلویزیون شما روان‌تر و سریع‌تر روشن شود.

مطالب مرتبط
« حتما بخوانید  تلویزیون اسمارت سونی هوشمند قیمت خرید ⭐️

2 : پاک کردن کش ها بدون استفاده از کنترل سامسونگ
وقتی تلویزیون روشن است، کابل برق را از پریز بکشید ۳۰ ثانیه صبر کنید دوباره دستگاه را به برق بزنید. تلویزیون را روشن کنید. اکنون کش (cache) های دست گاه شما پاک شده است و باید تلویزیون شما روان‌تر و سریع تر روشن شود. البته در مورد طولانی بودن زمان روش شدن تلویزیون سامسونگ می توانید وبسایت samsung را چک کنید.

تلویزیون سامسونگ به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد

این یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون های هوشمند سامسونگ است. ما حتی یک راهنمای عیب یابی کامل برای آن ایجاد کرده ایم. می توانید سعی کنید این مشکل را به روش های مختلف عیب یابی کنید:

1 ) با برداشتن باتری‌ها، کنترل از راه دور را ریست کنید. دکمه روشن/خاموش را به مدت هشت ثانیه فشار دهید، باتری‌ها را دوباره قرار دهید و دوباره از کنترل از راه دور استفاده کنید.
2 ) بررسی کنید که آیا کنترل از راه دور با استفاده از دوربین دیجیتال سیگنال IR ارسال می کند. کنترل از راه دور را به سمت دوربین گوشی خود بگیرید سپس دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید. به صفحه دوربین نگاه کنید تا ببینید آیا نور رنگی از کنترل از راه دور می آید یا خیر. این نشان می دهد که دستگاه به خوبی کار می کند.
3 ) کنترل‌های لمسی روی قاب تلویزیون را تمیز کنید و دوباره امتحان کنید.

عیب یابی ال ای دی

برنامه‌ها روی تلویزیون هوشمند سامسونگ نصب نمی‌شوند

اگر تلویزیون سامسونگ شما برنامه‌ها را نصب نمی‌کند، موارد زیر را امتحان کنید:

راهنمای مرحله به مرحلهعیب یابی تلویزیون سامسونگبرنامه‌ها روی تلویزیون هوشمند سامسونگ نصب نمی‌شوند
مرحله 1 : تلویزیون خود را از منبع برق جدا کنید.مرحله 2 : از برنامه ای که مشکل را ایجاد کرده است خارج شوید.مرحله 3 : بررسی کنید که آیا تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را به اینترنت وصل کرده اید یا خیر.
مرحله 4 : تنظیمات روتر خود را بررسی کنید. برنامه پخش جریانی خود را مرور کنید. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما دارای به روزترین سیستم عامل است.مرحله 5 : گزینه دیگر این است که تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. به Settings > General > Reset > Enter PIN as 0000 > Reset را انتخاب کنید.پس از تکمیل مراحل، به اینترنت متصل شوید و سعی کنید برنامه را نصب کنید. اما اگر می‌خواهید برنامه‌های شخص ثالث را نصب کنید، روش دیگری برای انجام آن وجود دارد.

1 ) تلویزیون خود را از منبع برق جدا کنید.

2 ) از برنامه ای که مشکل را ایجاد کرده است خارج شوید.

3 ) بررسی کنید که آیا تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را به اینترنت وصل کرده اید یا خیر.

4 ) تنظیمات روتر خود را بررسی کنید. برنامه پخش جریانی خود را مرور کنید. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون شما دارای به روزترین سیستم عامل است.

5 ) گزینه دیگر این است که تلویزیون خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. به Settings > General > Reset > Enter PIN as 0000 > Reset را انتخاب کنید.

پس از تکمیل مراحل، به اینترنت متصل شوید و سعی کنید برنامه را نصب کنید. اما اگر می‌خواهید برنامه‌های شخص ثالث را نصب کنید، روش دیگری برای انجام آن وجود دارد.

اگر تلویزیون سامسونگ شما به سرور سامسونگ وصل نمی شود، این کار را باید انجام دهید:

1 ) تلویزیون را روشن کنید و دوباره امتحان کنید.
2 ) یک اتصال با نقطه اتصال تلفن همراه تنظیم کنید تا ببینید آیا دستگاه متصل می شود یا خیر. اگر اینطور شد، مشکل از روتر شماست.
3 ) با رفتن به Settings > General > Network > Network Status وضعیت شبکه تلویزیون خود را بررسی کنید و تست را اجرا کنید.
4 ) با رفتن به تنظیمات > عمومی > شبکه > بازنشانی شبکه ، شبکه را بازنشانی کنید. پس از تنظیم مجدد، دوباره اتصال را امتحان کنید.
5 ) مودم را چک کنید

تلویزیون سامسونگ تصاویر را نشان نمی دهد

اگر تلویزیون هوشمند سامسونگ شما مشکل تصویر دارد، سعی کنید مشکلات عیب یابی تلویزیون ال ای دی سامسونگ را به صورت زیر برطرف کنید:

  • بررسی کنید که آیا چراغ قرمز آماده به کار روشن است یا خیر. اگر روشن است و تلویزیون تصاویر را نشان نمی دهد، دکمه روشن/خاموش را روی کنترل از راه دور یا خود تلویزیون فشار دهید.
  • اگر تلویزیون روشن نمی شود و چراغ آماده به کار قرمز خاموش است. هر دکمه ای را در تلویزیون خود بجز دکمه روشن/خاموش فشار دهید.
  •  تلویزیون را به مدت 30 ثانیه از پریز برق جدا کنید و سپس آن را به پریز برق وصل کنید.
  • در این قسمت اگر نقاط یا خطوط روی صفحه مشاهده کردید، برای درخواست خدمات به مرکز پشتیبانی سامسونگ مراجعه کنید. خطوط روی صفحه می تواند نشان دهنده یک صفحه نمایش ترک خورده باشد.
  • اگر تصویر تلویزیون سوسو می‌زند، LED Clear Motion را خاموش کنید. به Settings > Picture > Expert Settings > Auto Motion Plus Settings > Auto Motion Plus > Custom > LED Clear Motion بروید .
  • با رفتن به Settings > Support > Self Diagnosis > Picture Test ، تست تصویر را انجام دهید . دستورالعمل های روی صفحه را برای رفع مشکل دنبال کنید.
  • سعی کنید صرفه جویی در مصرف انرژی را با رفتن به تنظیمات > عمومی > صرفه جویی در انرژی یا راه حل سازگار با محیط زیست خاموش کنید . گزینه را روی OFF قرار دهید.
  • می‌توانید با تنظیم تنظیمات تلویزیون، مشکلات خاص تصویر را در تلویزیون هوشمند سامسونگ برطرف کنید.

تلویزیون سامسونگ HDMI را تشخیص نمی دهد ؛ عیب یابی تلویزیون سامسونگ

اگر دستگاه متصل را روشن نکرده باشید، منبع نادرستی انتخاب کرده باشید یا از کابل آسیب دیده استفاده کنید. تلویزیون سامسونگ شما ممکن است کابل HDMI را تشخیص ندهد.
با این حال، می توانید این مشکل را به صورت زیر حل کنید:

  1. دکمه روشن/خاموش را روی دستگاه متصل فشار دهید تا مطمئن شوید که آن را روشن کرده اید.
  2. منبع تلویزیون خود را روی همان پورتی که دستگاه خود را متصل کرده اید، تنظیم کنید. اگر دستگاه شما در پورت HDMI 1 است، منبع تلویزیون شما باید HDMI 1 باشد.
  3. کابل HDMI را از دو طرف جدا کرده و دوباره وصل کنید.
  4. کابل HDMI را به پورت دیگری وصل کنید.
  5. دستگاه دیگری را به پورت HDMI وصل کنید و ببینید که آیا کار می کند یا خیر. اگر چنین شد، برای تعمیر دستگاه قبلی برنامه ریزی کنید یا با سازنده تماس بگیرید. برای شما که از طرفداران تلویزیون های باکیفیت سامسونگ هستید پیشنهاد می کنیم که بر روی خرید تلویزیون جدید سامسونگ بانه دات کامکلیک کرده و وارد نتیجه اول شوید .

برنامه ها در تلویزیون سامسونگ در دسترس نیستند ؛ عیب یابی تلویزیون سامسونگ

می‌توانید برنامه‌ها را در تلویزیون هوشمند سامسونگ دانلود کنید. و مانند گوشی هوشمند آن‌ها را اجرا کنید. اما در برخی موارد، برنامه‌ها در جایی که کار نمی‌کنند یا در تلویزیون سامسونگ غیرقابل دسترس می‌شوند و با خطا مواجه می‌شوند.
در اینجا نحوه عیب یابی این مشکل آورده شده است:

  1. با جدا کردن مودم، روتر و تلویزیون، همه دستگاه‌های متصل را خارج کنید. از جدا کردن کابل های اترنت خودداری کنید، اما سیم های برق را از دیوار جدا کنید.
  2. دستگاه های خود را یکی یکی به برق وصل کنید و منتظر بمانید تا تلویزیون شما اتصال برقرار کند.
  3. تلویزیون را دوباره به برق وصل کنید و آن را روشن کنید.

سعی کنید به برنامه ها دسترسی داشته باشید و ببینید آیا مشکل را برطرف کرده است یا خیر. اگر کار نکرد، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار تلویزیون سامسونگ را بررسی کنید. به Settings > Support > Software Update رفته و سپس Update Now را انتخاب کنید.

یک راه حل افراطی این است که تلویزیون خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. اما این بدان معناست که دوباره برنامه ها را دانلود و نصب کنید.

تلویزیون هوشمند سامسونگ به صورت دوره ای هنگ می کند؛  عیب یابی تلویزیون سامسونگ

با انجام کارهای زیر می توانید تلویزیون سامسونگ را که به طور دوره ای یخ می زند تعمیر کنید:

  1. با نگه داشتن دکمه پاور روی کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ، دستگاه را مجددا راه اندازی کنید تا تلویزیون دوباره خاموش و روشن شود. باید حدود 5 ثانیه طول بکشد.
  2. تلویزیون را از پریز برق یا محافظ برق جدا کنید. آن را به مدت 30 ثانیه از برق جدا کنید و سپس دوباره وصل کنید.
  3. با رفتن به Settings > Support > Software Update و سپس Update Now را انتخاب کنید . اگر به‌روزرسانی‌ها در دسترس باشند، به‌طور خودکار نصب می‌شوند.

اگر برنامه ای باعث هنگ کردن تلویزیون شده است. آن را از تلویزیون خود حذف کرده و دوباره دانلود کنید. از طریق این مراحل، برنامه‌ها را در تلویزیون سامسونگ خود به‌روزرسانی کنید:

  1. دکمه Smart Hub را فشار دهید.
  2. به برنامه ای که نیاز به به روز رسانی دارد بروید.
  3. دکمه Enter را فشار داده و نگه دارید تا یک منوی فرعی ظاهر شود.
  4. Update apps را انتخاب کنید.
  5. بر روی Select All کلیک کنید.
  6. Update را انتخاب کنید.

هم اکنون همه برنامه های دارای به روز رسانی در دسترس ، شروع به روز رسانی می کنند. به‌روزرسانی‌های جدید خطاهایی را که باعث هنگ تلویزیون شما به صورت دوره‌ای می‌شود، پاک می‌کند.

 

نتیجه گیری و سخن پایانی عیب یابی تلویزیون سامسونگ

این راهنمای عیب‌یابی تلویزیون سامسونگ برخی از رایج‌ترین خطاهایی را که احتمالاً در تلویزیون هوشمند خود با آنها مواجه می‌شوید، پوشش می‌دهد. اصلاحات ارائه شده را با دقت دنبال کنید. اگر خطایی که با آن مواجه شده اید به یک مشکل سخت افزاری در تلویزیون اشاره دارد، بهتر است با پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید. در غیر این صورت، اگر سعی کنید خودتان آن را تعمیر کنید، خطر لغو گارانتی خود را دارید.

عیب یابی تلویزیون ال ای دی سامسونگ

امیدواریم که با مطالعه این صفحه پاسخ سوال خود را گرفته باشید در صورتی که مایل به خرید تلویزیون سامسونگ اصل با قیمت ویژه تخفیفدار هستید به سایت baneeh.com مراجعه کنید مشاوره خرید رایگان بگیرید ؛ و با کد تخفیف baneh-com با ثبت خریدتان تخفیف دریافت کنید .

اگر هنوز سوالی مانده که پاسخ ان را نیافتید لطفا در بخش سوالات ان را از ما و دیگران بپرسید و در صورتی که موضوعی در متن درج نشده بود ان را برای ما بنویسید تا دیگران هم از ان بهره ببرند. اگر نیاز به مشاوره و یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت ، مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .

 

مطالب مرتبط :

قابلیت وای فای دایرکت تلویزیون سامسونگ ، آموزش Wifi Direct

AllShare سامسونگ چیست ؟ آموزش اتصال گوشی به تلویزیون

فعال سازی airplay تلویزیون سامسونگ ، آموزش اتصال ایرپلی

آموزش نصب فیلتر شکن روی تلویزیون سامسونگ اتصال به VPN

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ ، تفاوت سونی و سامسونگ کدام بهتر ؟


سوالات متداول

علت بالا نیامدن صفحه تلویزیون سامسونگ چیست ؟

یکی از دلایل دلیل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ به سبب اختلال در برد پاور یا تغذیه است . برد پاور ممکن است بر اثر حرارت بالا و توان مصرفی بیش از حد و بالا بودن ولتاژ دچار خرابی می شود. و توضیحات بیشتر در مطالب بالا شرح داده شده .

ريست كردن تلويزيون سامسونگ چگونه انجام می شود ؟

برای ریست کردن تلویزیون سامسونگ ابتدا با فشردن دکمه menu وارد قسمت Support شوید و سپس دکمه OK را بزنید . در این مرحله پنجره ای برای شما باز شده که باید گزینه Self Diagnosis را انتخاب کنید. سپس به کمک فلش های بالا و پایین گزینه Reset را انتخاب نمایید . در این مرحله لازم است پین یا پسورد را وارد کنید که پیش فرض چهار تا صفر است.در پنجره باز شده گزینه yes را بزنید و منتظر ریست شدن تلویزیونتان باشید.

علت قطع شدن صدا و تصویر تلویزیون سامسونگ کدام است ؟

علت قطع شدن صدای تلویزیونتان در صورتیکه کابل هایی که به دستگاه رسیور یا هر پخش کننده دیگری متصل هستند اشتباه وصل شده باشند . موجب قطع صدا می شود . البته در مطالب بالا بیشتر در این مورد توضیح داده شده است .

از طريق راهنمای قیمت خرید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .