مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه آبسردکن و مخترع آن

0 797
زمان مطالعه : 3 دقیقه

تاریخچه آبسردکن و مخترع آن . امروزه آبسردکن ها به عنوان بخشی از لوازم اصلی یک شرکت و یا مکان هایی مثل مطب دکتر به شمار می روند. آن ها در طول روز ، آب خنک را برای ما فراهم می کنند . رواج آبسردکن ها از کجا شروع شد ؟ مطلب زیر را بخوانید تا راجع به تاریخچه آبسردکن و مخترع آن بیشتر بدانید .

تاریخچه آبسردکن و مخترع آن


تاریخچه آبسردکن و مخترع آن : 1840 – ایده ی آب خنک

با وجود این واقعیت که در بسیاری از قسمت های انگلستان هنوز آب تمیز وجود نداشت ، ملکه ویکتوریا ایده نوشیدن آب سرد را به عنوان نوشیدنی شروع کردند و اولین آبسردکن را در ابتدایی ترین شکل خود قرار دادند. با استفاده از خانه های یخی که یخ و برف را از زمستان برای ماه های تابستان ذخیره کرده بودند ، از بلوک های بزرگ یخی آن خانه ها برای خنک کردن محتویات آبسردکن استفاده میشد ، گرچه این کار بسیار پر زحمت و گران بود .

1852 – آب تمیز برای همه

پارلمان در لندن که از میزان مرگ و میر ناشی از وبا در لندن شوکه شده بود ، در مورد قانون آب متروپولیتن ، که اولین در نوع خود بود ، بخشنامه ای برای اطمینان از تأمین آب آشامیدنی کل مردم را مصوب کرد .
تاریخچه آبسردکن water cooler و مخترع آن

تاریخچه آبسردکن و مخترع آن : 1906 تا 1938 – لوتر هاوس

همان طور که می دانیم آب سردکن های اولیه توسط مخترع آمریکایی لوتر هاوس تصور شده است . هاوس یک بازرس بهداشت در شهر برکلی ( Berkeley ) بود . در سال  1905 ، وقتی او دید که دانش آموزان مدرسه در حال نوشیدن آب از یک لیوان مشترک بودند تصمیم گرفت یک شیر آب ایجاد کند که بتواند آب را فیلتر کند و آن را به اندازه کافی برای نوشیدن تمیز کند.

 

« حتما بخوانید  10 گجت پوشیدنی محبوب سال 2016؛ گجت پوشیدنی برتر

در سال 1906 ، هاوس اولین مخزن آب آشامیدنی را اختراع کرد ، سپس در سال 1911 اولین شیر آب بهداشتی را به ثبت رساند . وی در سال 1938 اولین آبسردکن برقی خود را که نوعی بسیار شبیه به آنچه که امروزه از آن استفاده می کنیم است ، به ثبت رساند. در این آبسردکن ها از بطری های شیشه ای سنگین استفاده می کردند که باعث میشد حرکت و حمل و نقل آن ها دشوار باشد.

 

1980 – تولد آبسردکن های مدرن

با رواج روز افزون ظروف پلاستیکی ، بطری های پلاستیکی جایگزین نمونه های اصلی شیشه شدند و به دلیل سهولت حمل و نقل بطری های پلاستیکی ، آبسردکن ها بسیار قابل دسترسی تر شدند و آن ها شروع به گسترش در سراسر جهان كردند . امروزه دو نوع اصلی آبسردکن وجود دارد : مخزن دار و بدون مخزن . آبسردکن های بدون مخزن به طور مستقیم به منبع آب متصل می شوند و دارای یک فرآیند فیلتر برای تصفیه آب هستند . یکی از مزایای بزرگ آن ها این است که شما مجبور نیستید مخزن های سنگین و برزگ را جابجا کنید. به علاوه ، آبسردکنی که به مخزن نیاز نداشته باشد ، سازگار تر با محیط زیست است.
تاریخچه آبسردکن water cooler و مخترع آن

اگر قصد خرید آبسردکن برای منزل ، اداره و یا سازمان خود را دارید ، می توانید با مراجعه به صفحه خرید آبسردکن در سایت تا خرید، خریدی مطمئن را تجربه کنید ..

 


بیشتر بخوانید :

نحوه کار آبسردکن ها و انواع مکانیزم های آن

معرفی انواع مدل آبسردکن برای خرید

راهنمای خرید آبسردکن water cooler و مزایای آن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .