مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تفاوت اره زنجیری و گرد بر ؛ معرفی، بررسی و مقایسه آن ها

0 342
زمان مطالعه : 4 دقیقه

تفاوت اره زنجیری و گرد بر ؛ معرفی، بررسی و مقایسه آن ها ؛ اگر شما می خواهید وارد کار چوب یا همان نجاری شوید و اولین بار است این کار را انجام می دهید ، باید ابزار های مناسبی را در اختیار داشته باشید. انواع اره های مختلف در فروشگاه ها وجود دارد ، اما شما به چه نوع اره ای نیاز دارید ؟ دو نوع از متداول ترین اره ها ، اره زنجیری و اره گرد بر هستند ، اما برای چه کاری از آن ها استفاده می شود و تفاوت های بین این دو چیست ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به تفاوت اره زنجیری و گرد بر ؛ معرفی، بررسی و مقایسه آن ها بر بپردازیم .


تفاوت اره زنجیری و گرد بر ؛ معرفی، بررسی و مقایسه آن ها

قبل از مقایسه هر دو ابزار ، بیایید مروری سریع در مورد آنچه در واقع هستند ، بکنیم.

 

اره زنجیری

اره زنجیری نوعی اره است که دارای یک بازوی بلند است ، همچنین دارای زنجیره ای است که در یک جهت واحد روی آن بازو حرکت می کند. این زنجیره دارای دندان های تیز است که می تواند به سرعت چوب را برش دهد . اره برقی زنجیری ساده است ، فقط کافی است آن را روشن کنید و شروع به استفاده کنید . استفاده اصلی از اره زنجیری معمولاً برای قطع درختان و بریدن سنگ ها به بخش های کوچک تر است .
به عبارت دیگر ، معمولاً از اره برقی برای برش های سخت تر و بزرگ تر استفاده می شود. این اره ها بسیار بلند ، سنگین و قدرتمند هستند. مطمئنا اره های کوچک تری نیز وجود دارد ، اما اگر می خواهید یک درخت بزرگ را قطع کنید ، به یک اره زنجیری بزرگ نیاز دارید.

بررسی و مقایسه اره زنجیری و اره گرد بر

اره گرد بر

اره گرد بر نوعی اره بسیار کوچک تر است که به جای داشتن بازوی بلند با زنجیره تیز که در امتداد بازو حرکت می کند ، دارای تیغه فلزی دایره ای دندانه دار است. به جای حرکت در یک الگوی بیضی در امتداد بازو ، تیغه اره گرد بر به سادگی در یک دایره می چرخد. اره های دایره ای بسیار کوچک تر و سبک تر از اره زنجیری هستند و معمولاً برای کار های بسیار کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرند. در جایی که از اره زنجیری برای برش سنگ های بزرگ یا تکه های چوب استفاده می شود ، اره گرد بر معمولاً برای برش تخته های کوچک مانند ساختن قطعات ساده برای نجاری استفاده می شود. در اصل ، آن ها دو ابزار بسیار متفاوت با اهداف مختلف هستند.

اره فارسی بر

 

تفاوت های اصلی اره زنجیری در مقابل اره گرد بر  

اکنون که ما از چیستی این ابزار ها عبور کرده ایم ، بهتر است سراغ مقایسه ی این دو اره برویم .

 

« حتما بخوانید  راهنمای خرید منگنه کوب ؛ معرفی انواع منگنه کوب

منبع نیرو

یکی از تفاوت های بزرگ این دو اره ، این است که این دستگاه ها معمولاً از منابع مختلف انرژی استفاده می کنند. از یک طرف معمولاً اره های گرد بر به یک پریز برق وصل می شوند. ممکن است اره های گرد بری هم پیدا کنید که دارای باتری هستند. اما بیشتر آن ها برای تأمین انرژی کافی به اتصال AC نیاز دارند. شما معمولاً اره های گرد بر بنزینی پیدا نمی کنید. زیرا این اره ها کاملاً کوچک هستند و در داخل خانه استفاده می شوند ، بنابراین یک موتور بنزینی برای آن کار نمی کند.
از سوی دیگر ، اره زنجیری ، آن هایی که قدرتمند و سنگین هستند ، از یک موتور بنزینی استفاده می کنند. اکنون ، مطمئناً می توانید یک اره زنجیری پیدا کنید که با برق یا یاتری کار کند ، اما این ها عالی نیستند زیرا معمولاً دارای قدرت و فاصله عملیاتی محدود هستند.

 

تفاوت های دیگر

بنابراین علاوه بر کاربرد های اصلی این اره ها و بهترین منبع تغذیه برای آن ها ، تفاوت های دیگری نیز با هم دارند که باید در نظر داشته باشید. اره زنجیری برای ساخت برش های بزرگ و خشن استفاده می شود در حالی که اره گرد بر برای کار های بسیار کوچک تر و ظریف تر در نظر گرفته شده است . معمولاً اره زنجیری همیشه بسیار سنگین تر ، پر سروصدا تر ، بزرگ تر و سخت تر از اره های گرد بر است. اره زنجیری باکیفیت بالا تر از اره گرد بر ، بسیار گران قیمت خواهد بود.

 

نتیجه
اگر قصد دارید درختان را قطع کنید و آن ها را برش دهید ،
اره زنجیری همان چیزی است که شما می خواهید داشته باشید.
با این حال ، اگر شما فقط قصد استفاده ای کوچک از اره دارید ، این اره گرد بر است که شما می خواهید . قبل از این که اره خود را انتخاب کنید ، کافی است کاری که با آن می خواهید انجام دهید را در نظر بگیرید. پس از آن اره ی مناسب خود را تهیه کنید.

امیدواریم که این تفاوت اره زنجیری و گرد بر ؛ معرفی، بررسی و مقایسه آن ها برای شما مفید بوده باشد . از همراهی شما کمال تشکر را داریم .

 

اگر قصد خرید یکی از آن ها را دارید ، می توانید با مراجعه به صفحه خرید اره در سایت تا خرید، خریدی مطمئن ، آسان و لذت بخش را تجربه کنید .

 

بیشتر بخوانید : 

اره فارسی بر و نحوه استفاده از آن
اره گرد بر circular saw و نحوه استفاده آن
معرفی انواع مختلف اره های برقی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .