مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

اشتباهات رایج استفاده ماشین ظرفشویی و راه حل آنها

0 111
زمان مطالعه : 4 دقیقه

اشتباهات رایج استفاده ماشین ظرفشویی و راه حل آنها ؛ شما عاشق ماشین ظرفشویی هستید. وقت شما را آزاد می کند ، بنابراین می توانید بعد از صرف شام به جای ایستادن در کنار سینک و خیس کردن دست ها تا آرنج های خود با آب های چرب روغنی ، شبکه Netflix را زیر و رو کنید. علاوه بر این ، ماشین های ظرفشویی نسبت به آنچه ممکن است با دست انجام دهید شستن ظرف ها را به صورت بهتری انجام می دهند. اما اگر واقعاً ظرف های تمیز می خواهید ، باید از انجام این اشتباهات رایج استفاده ماشین ظرفشویی دست بردارید.

اشتباهات رایج استفاده ماشین ظرفشویی

در ادامه این مطلب به اشتباهات رایج استفاده ماشین ظرفشویی اشاره کرده ایم اشتباهات نه تنها باعث خوب شسته نشدن ظرف های شما می شوند ، بلکه باعث می شوند عمر ماشین ظرفشویی شما کوتاه تر  شود . رایج ترین اشتباهاتی که باید از انجام آن ها خودداری کنید عبارتند از :

  • پیش شست شو ( Pre – washing )

    واقعا شما هنوز هم قبل از گذاشتن ظروف در ماشین طرفشویی ، آن ها را با آب می شویید ؟
    این یک اتلاف وقت و آب بی مورد است.
    قبل از گذاشتن ظرف ها در ماشین ، آن ها را نشویید .
    حتی اگر آن ها چسبنده ترین و سنگین ترین کثیفی ها را هم داشته باشند ، ماشین های ظرف شویی می توانند آن ها را به خوبی تمیز کنند .

اشتباهات رایج استفاده ماشین ظرفشویی

  • مسدود کردن آب پاش

    چیدن طرف ها در ماشین طرفشویی ، قاعده خاصی دارد که اگر از آن پیروی کنید و ظرف ها را طبق چیدمان استاندارد آن در ماشین بچینید ، دیگر مسیر آب پاش ها مسدود نمی شود. اگر یک بشقاب بزرگ را جلوی بازوی آب پاش بگذارید ، بقیه ظرف ها تمیز نمی شوند. به یاد داشته باشید ، چیز های بزرگ در کنار هم قرار می گیرند. اگر یک تابه لازانیای بزرگ برای تمیز کردن دارید ، سبد کارد و چنگال را برداشته و ببینید که آیا می توانید تابه را در فضای مناسب قرار دهید یا نه .
    اشتباهات رایج استفاده ماشین ظرفشویی

 

  • اضافه بار 

    پر کردن بیش از حد ظرفشویی باعث می شود تمیز کردن ظروف شما برای ماشین دشوار باشد.
    آب باید بتواند به هر سطحی برسد.
    می دانم که دیدن تعدادی ظرف غذای کثیف در سینک ، چه احساس نا خوشایندی به آدم می دهد و آرزو می کنید جایی برای آن ها هم وجود داشته باشد. اما بهتر است آخرین بشقاب ها را با دست بشویید ، یا آن ها را برای بار بعدی کنار بگذارید .

    اشتباهات رایج استفاده ماشین ظرفشویی

 

  • غفلت برای تمیز کردن فیلتر

اگر صافی را تمیز نکردید ، هر از گاهی ، ظرف های تمیز شما می توانند با ذرات ریز مواد غذایی پوشانده شوند. بنابراین ، به طور دوره ای به زیر بازوی آب پاش سر بزنید و فیلتر را خارج کنید. چند دقیقه آن را در آب گرم و صابون خیس کنید ، آن را با مسواک یا برس تمیز کنید ، سپس آن را زیر شیر آب بشویید. دوباره آن را داخل ماشین ظرفشویی بچسبانید .

  • نخواندن دفترچه راهنمای کاربر

    شما احتمالاً از روز تحویل ماشین ظرفشویی خود کتابچه راهنما را ندیده اید.
    یا شاید آن را گم کرده اید.
    در این صورت همین حالا به صفحه نحوه چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی رجوع کنید زیرا مملو از توصیه هایی در مورد بهترین راه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی است .

 

  • قرار دادن چاقو های خوب در ماشین ظرفشویی

    اگر چاقوی خوبی دارید ( که دوست دارید همیشه زیبا و کاربردی بمانند ) ، آن را از ماشین ظرفشویی دور نگه دارید. زیرا مواد شوینده ساینده ، گرمای زیاد و برخورد با سایر وسایل ماشین ظرفشویی باعث می شود كه چاقوی شما کند شود .

شستشوی ظروف

  • اضافه کردن مواد شوینده اضافی

    شما هم بر این باورید که مواد شوینده اضافی به معنای ظرف های بسیار تمیز است ، درست است ؟
    اما در واقعیت ، مواد شوینده اضافی می تواند یک لایه ی نازک از مواد شوینده را روی ظروف شما به جا بگذارد. برای گرفتن بهترین نتیجه ، دستور العمل های روی بسته بندی را دنبال کنید.

 

  • داشتن غذای زیاد روی ظروف

    حتماً حداقل قبل از گذاشتن ظرف ها در دستگاه ، حداقل مواد غذایی را از روی آن بردارید . قطعات بزرگ می توانند مسیر تخلیه را مسدود کنند .

 

  • تعمیر نکردن و نگهداری نکردن از ماشین ظرفشویی

    هر چند وقت یکبار ماشین ظرفشویی شما نیاز به کمی نگهداری دارد.
    برای اطلاعات در مورد نحوه نگهداری ماشین ظرفشویی ، کتابچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید. 

 برای تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی ، وقتی که خالی است آن را با یک فنجان جوش شیرین و یک و نیم فنجان سرکه اجرا کنید . این نه تنها داخل ماشین ظرفشویی را تمیز می کند بلکه باعث طراوت آن نیز می شود.

اگر در خانه ی خود ، ماشین ظرفشویی ندارید ، وقت آن رسیده است که اقدام به خرید آن کنید .
شما می توانید با مراجعه به سایت بانه دات کام ، با انواع ماشین ظرفشویی ، ویژگی های آن ها ها آشنا شوید و خریدی مطمئن را تجربه کنید .

 بیشتر بخوانید :

10 نکته برای افزایش کارایی ماشین ظرفشویی
علت وارد نشدن آب به داخل ماشین ظرفشویی 
جلوگیری از ایجاد کپک در ماشین ظرفشویی

« حتما بخوانید  لیست قیمت لباسشویی های بکو در سایت تا خرید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .