مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

نحوه تمیز کردن کویل یخچال ؛ چگونه کندانسور یخچال فریزر را تمیز کنیم ؟

0 223
زمان مطالعه : 5 دقیقه

نحوه تمیز کردن کویل یخچال ؛ چگونه کندانسور یخچال فریزر را تمیز کنیم ؟ یخچال ها واحد ذخیره سازی مواد غذایی و نوشیدنی هایی است که مصرف می کنیم. غذای ما را تازه و سالم نگه می دارد. با انواع مواد غذایی از بالا تا پایین بارگیری می شود و برای ما به صورت شبانه روز کار می کند. البته فراموش نکنید ، مواد غذایی فاسد شده و رطوبت داخل یخچال و فریزر محل پرورش میکروب هایی است که از یک ماده غذایی به دیگری منتقل می شوند و باعث آلودگی مواد غذایی می شوند. اکنون می توانید دلیل احتمالی درد های معده مکرر دختر کوچک خود یا احساس تهوع شوهر خود را حدس بزنید. بنابراین تمیز کردن کامل یخچال هر 2 هفته یک بار بسیار مهم است.

نحوه تمیز کردن کویل یخچال ؛ چگونه کندانسور یخچال فریزر را تمیز کنیم ؟

تمیز کردن داخل یخچال

در اینجا نحوه تمیز کردن یخچال و کویل های آن به صورت مرحله به مرحله آورده شده است :

نحوه تمیز کردن کویل یخچال

 

گام 1 : نحوه تمیز کردن کویل یخچال

فرآیند تمیز کردن را با خاموش کردن یخچال برای ایمنی شروع کنید. ( با این کار یخچال شما کمی استراحت می کند و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود ).

گام 2

یخچال و فریزر را خالی کنید . تمام مواد غذایی و آشامیدنی را روی یک میز تمیز و یا در محلی تمیز و خشک نگه دارید.

گام 3

سطوح قابل جابجایی مانند قفسه ها را بیرون آورده و آن ها را در سینک آشپزخانه قرار دهید. سپس این قسمت های جدا شونده را با محلول صابون و اسفنج نرم بشویید ( برای جلوگیری از خراش ) 

گام 4

فضای داخلی یخچال را با محلول تمیز کننده خانگی مانند محلول آب و آبلیمو یا محلول سرکه و آب و یا از محلول صابون ملایم برای تمیز کردن استفاده کنید . این محلول ها نه تنها یخچال را تمیز می کنند بلکه آن را ضد عفونی نیز می کند . از استفاده مواد پاک کننده شیمیایی داخل یخچال خودداری کنید .

گام 5

قفسه های درب یخچال را تمیز کنید. این مرحله بسیار مهم است زیرا ما معمولاً تخم مرغ ها را آن جا نگه می داریم ( بعضی اوقات آن ها کمی ترک می کنند و نشت می کنند که ما متوجه آن نمی شویم ) . کره ، مایونز و نوشیدنی هایی در این بخش قرار می گیرند که اغلب می ریزند و لکه های سرسختی باقی می مانند.

گام 6

یخچال را ببندید و قسمت بیرونی را تمیز کنید. می توانید از پاک کننده های شیمیایی ملایم موجود در بازار برای پاک کردن قسمت خارجی آن استفاده کنید.

گام 7

قفسه ها و فضای داخلی یخچال را قبل از پر کردن مجدد آن با مواد غذایی ، با یک پارچه نخی به خوبی خشک کنید.

گام 8

مواد غذایی پوسیده و منقضی شده را دور بیندازید. همچنین از جعبه ها و پلاستیک های بسته بندی مواد غذایی که برای راحتی خریداری کرده اید دریغ نکنید ؛ آن ها فضای شما را اشغال می کنند و یخچال شما را به هم می ریزند . فضای خالی در یخچال شما باعث می شود جریان هوای خنک راحت تر شود و مواد غذایی تازه به مدت طولانی تری حفظ شودو همچنین به کمپرسور هم کمک می کند.

گام 9

یک ماده خوشبو کننده هوا خانگی مانند دانه های قهوه تازه را درون یک کاسه کوچک نگه دارید و آن را در پشت یخچال قرار دهید. این ماده نه تنها بوی بد را از بین می برد بلکه رطوبت را نیز جذب می کند. گرچه تمیز کردن یخچال و فریزر کاملاً آسان به نظر می رسد اما نمی توان از آن چشم پوشی کرد. این تمیز کردن و مراقبت منظم نه تنها غذای شما را سالم نگه می دارد بلکه طول عمر طولانی تری به یخچال شما می دهد.

نحوه تمیز کردن کویل یخچال ؛ چگونه کندانسور یخچال فریزر را تمیز کنیم ؟

یخچال و فریزر مهمترین وسیله اصلی آشپزخانه است ، و اغلب گران ترین آن نیز هست. از آنجا که شما به طور طبیعی بهترین عملکرد را از یخچال خود می خواهید ، چرا با تمیز کردن دوره ای کویل های کندانسور ، طول عمر وبازده آن را افزایش ندهید ؟ کویل ها که در پشت یخچال قرار گرفته اند یک فضای بسته اند که مبرد درون آن ها جریان دارد و هوای داخل یخچال را خنک می کند. کندانسور ها هیچ پوششی ندارند و به همین دلیل در برابر گرد و غبار آسیب پذیر هستند. کویل های کثیف ، یخچال و فریزر را مجبور می کند برای سرد کردن مواد غذایی سخت تر کار کند ، در نتیجه هزینه های بالاتر انرژی و کاهش طول عمر وسایل گران قیمت را به همراه دارد.

خوشبختانه تمیز کردن کویل های کندانسور یخچال کار ساده ای است. در صورت داشتن حیوانات خانگی ، تمیز کردن کویل ها را در برنامه خود قرار دهید و حداقل یک یا دو بار در سال آن ها را تمیز کنید .

 

« حتما بخوانید  فیلتر بهداشتی هایژن فرش چیست ؛ کاربرد های تکنولوژی Hygiene Fresh

 

گام 1

واحد را از برق بکشید ( اولین قانون در تعمیر و نگهداری هرگونه وسیله برقی ). اگر پریز برق در پشت آن قرار داشته باشد ، ممکن است نیاز به بیرون کشیدن یخچال شما از دیوار باشد. در مورد فاسد شدن مواد غذایی نگران نباشید : روند تمیز کردن کویل ها سریع است ( 15 دقیقه یا کمتر ) و درها بسته می مانند ، بنابراین غذاهای سرد شما حفظ می شود.

گام 2

کویل های کندانسور واقع در پشت یخچال ، لوله های فلزی هستند که دارای الگوی شبکه U شکل می باشند. اگر سیم پیچ یخچال و فریزر در قسمت پشتی قرار دارد ، برای تمیز کردن آن ها باید یخچال را کاملاً از دیوار جدا کنید.

گام 3

گرد و غبار را با یک برس سیم پیچ کندانسور تمیز کنید . جارو را هنگام برس زدن نگه دارید. اگر کویل ها در پشت یخچال قرار دارند ، انتهای باریک دسته جارو را نزدیک برس با یک دست نگه دارید و با دست دیگر برس بزنید. اگر کویل ها در پایه یخچال باشد ، برس زدن متناوب و سپس جارو کردن گرد و غبار ساده تر است.

گام 5

هرگونه گرد و غبار ناخوشایندی را که ممکن است روی زمین باشد با جاروبرقی جمع کنید. در صورت لزوم یخچال را به جای خود فشار دهید. سیم برق یخچال خود را وصل کنید و تمام.

جهت خرید بهترین یخچال ها از تا خرید ، به صفحه خرید یخچال و آبسردکن سربزنید .


بیشتر بخوانید :

دلایل ایجاد سر و صدای یخچال و فریزر
تاریخچه یخچال ها و سازندگان آن
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .