مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

علت سر و صدای یخچال فریزر ؛ نمونه انواع صداها

0 475
زمان مطالعه : 7 دقیقه

علت سر و صدای یخچال فریزر ؛ نمونه انواع صداها ؛ یخچال فریزر ها هیچ وقت کاملاً ساکت نیست ، اما صدای آن ها هرگز نباید آنقدر بلند شود که صدای هم دیگر را در خانه نشنوید . با این وجود ، دانستن دلیل ایجاد سر و صدای یخچال می تواند به شما آرامش خاطر بدهد. ما در این راهنما علت سر و صدای یخچال فریزر ؛ نمونه انواع صداها را برای شما شرح می دهیم و همچنین توصیه های لازم برای جلوگیری از ایجاد سر و صدا یخچال را به شما می دهیم .

علت سر و صدای یخچال فریزر ؛ صدای ضربه محکم و ناگهانی ، ترک خوردن و شکستن

علت سر و صدای یخچالبا بالا و پایین شدن دمای یخچال ، قطعات پلاستیکی یخچال منقبض شده و باعث ایجاد صدای ترک می شود. این معمولاً در طی چرخه یخ زدگی اتفاق می افتد و در یخچال های جدید بسیار رایج است تا با رطوبت و دمای خانه جدیدشان عادت کنند. این صدای طبیعی در کلیه یخچال هاست و معمولاً با گذشت زمان از بین می رود. حجم این صدا باید تقریبا با صدای قرار دادن مکعب های یخ در یک نوشیدنی گرم قابل مقایسه باشد. ( یخچال فریزر بسیار بزرگتر است بنابراین صدای آن کمی بلندتر به نظر می رسد اما هنوز هم نسبتاً ساکت است ) . با این حال ، اگر صدای ترک خوردن یا شکستن آن بسیار بلند است ، برای درخواست خدمات ، به یک تکنسین مراجعه کنید.

صدای وزوز کردن و ورور کردن

علت سر و صدای یخچالاگر شیلنگ آب یخچال وصل نیست ، یخ ساز را خاموش کنید تا از این سر و صدا و آسیب به یخچال خود جلوگیری کنید. اگر شیلنگ آب هم وصل شده باشد ، ممکن است هنوز هم این سروصدا را ( با حجم بسیار کمتر ) بشنوید .علت سر و صدای یخچال فریزر ؛ نمونه انواع صداها این صدای پر شدن آب یخ ساز است که اگر فشار آب خیلی زیاد باشد بلندتر خواهد شد. شما می توانید فشار آب را کم کنید . این صداها همچنین ممکن است صدای کمپرسور باشد . صدای روشن شدن موتور ، کم یا زیاد شدن سرعت ( تغییر میزان سرعت ) و یا صدای فن باشد. اگر صدای وزوز بسیار بلند است ، برای درخواست کمک می توانید به یک تکنسین مراجعه کنید.

علت سر و صدای یخچال فریزر ؛ صدای بوق زدن

علت سر و صدای یخچالاگر یخچال و فریزر شما حتی در هنگام بسته بودن درب در حال بوق زدن است :

  • صدای بوق همراه با صفحه چشمک زن به این معنی است که دمای هوا در یخچال خیلی زیاد است.
    این ممکن است در بعضی مواقع مانند بعد از قطع برق طبیعی باشد. مسئله برودتی را برطرف کنید.
  • بیشتر مدل های جدید یخچال و فریزر دارای زنگ در هستند که اگر درب بسته نشود ، بوق می زند. درها را باز کنید ، مطمئن شوید که چیزی مانع بسته شدن درب یخچال نشده و محکم آن را ببندید. برخی از مدل ها می توانند این ویژگی را با استفاده از تنظیمات هشدار تغییر دهند.
  • اگر صدای بوق به این دلیل که درها را جدا و مجدداً وصل کرده اید ، اتفاق افتاده است ، نیاز به تکنسین نیست. برای اتصال مناسب ، به دفترچه راهنمای کاربر خود مراجعه کنید.
  • مطمئن شوید که بوق در واقع از یخچال شما آمده است و نه چیز دیگری ، مانند هشدار مایکروویو یا هر دستگاه دیگری . یک روش برای بررسی این مسئله ، خاموش کردن یخچال است. در صورت ادامه کار ، قطعاً صدا از یخچال شما نیست.

در صورت ادامه این صدا ، برای حل مشکل به یک تکنسین مراجعه کنید.

علت سر و صدای یخچال فریزر ؛ صداهای سوت

انوع صداها

این صدا بخاطر فن یخچال است .این اتفاق نادر ، اما طبیعی است.با کمی تغییر مکان یخچال ( جابجایی آن به اندازه یک اینچ یا فاصله دو اینچ از پشت ، اطراف و بالا ) گاهی اوقات می تواند این نویز را کاهش دهد. اگر صدای سوت زدن بسیار بلند است ، برای درخواست کمک به یک تکنسین مراجعه کنید.

صداهای هیس کردن

علت سر و صدای یخچالچکه کردن آب بر روی بخاری یخ زدایی صدایی شبیه به صدای هیس کردن ایجاد می کند.
اگر این صدا خیلی بلند است ، برای درخواست خدمات ، به یک تکنسین مراجعه کنید.

 

صدای حباب و غرغره کردن

علت سر و صدای یخچالبا حرکت مبرد در طول سیستم خنک کننده ، حالت آن از مایع به گاز تغییر می کند و دوباره برمی گردد .
این باعث می شود صدای حباب ، یا به طور بالقوه هر نوع صدای مایع دیگری مانند فش فش کردن یا غرغره کردن زیاد شود. اگر صدای حباب بسیار بلند است ، برای درخواست به یک تکنسین مراجعه کنید.

 

« حتما بخوانید  راهنمای خرید یخچال فریزر قابل حمل، جذبی و کمپرسور

 

صدای ضربه زدن 

علت سر و صدای یخچالاز آنجا که یخ از یخ ساز وارد سطل می شود ، به نظر شبیه به صدای بلوک های ساختمانی که روی یک میز چوبی میریزند است. اگر چیزی در داخل یخچال فریزر به صورت مناسب قرار نگرفته باشد و بیوفتد ، ممکن است یک صدای مشابه آن بدهد. اگر صدای تکان دادن یا ضربه زدن هماهنگ و بسیار بلند است ( و صدای یخ زدگی در سطل نیست ) ، برای درخواست خدمات ، به یک تکنسین مراجعه کنید.

 

صدای خش یا گیر کردن

یخ ساز می تواند هنگام بیرون انداختن یخ سر و صدا ایجاد کند ، به خصوص هنگامی که یخ خرد شده انتخاب می شود . این صدا اغلب حرکتی است که یخ را به جلو سوق می دهد. اگر سر و صدا بسیار بلند است ، یا زمان هایی غیر از وقتی که یخ را بیرون میریزد اتفاق بیفتد ، برای درخواست خدمات ، به یک تکنسین مراجعه کنید.

 

مشکلات یخساز یخچال و فریزر ها

جیر جیر کردن ( از لولای درب )

 

علت سر و صدای یخچالچند گام برای دانستن دلیل جیر جیر کردن در ها وجود دارد.
سه مورد اول فقط درصورتی که یخچال شما جدید یا استفاده نشده باشد کارایی دارد.

  • اگر درها برداشته شدند و سپس دوباره وصل شدند ، اطمینان حاصل کنید که آن ها به درستی نصب شده اند. دفترچه راهنمای کاربر دستورالعمل های لازم را برای این کار ارائه می دهد.
  • به زیر یخچال نگاه کنید ، پایه ها باید کاملاً در تماس با کف و تراز باشند و دور یخچال اصلاً نباید کف را لمس کنند. اگر این گونه نیست ، دفترچه راهنمای یخچال را برای تراز کردن یخچال بررسی کنید.
  • یک هفته به صورت عادی از آن استفاده کنید. وسایل داخل درب یخچال ممکن است به درستی در یخچال فریزرهای جدید قرار نگرفته باشند . از آنجا که درها به صورت روزانه باز و بسته می شوند ، بعد از یک مدت استفاده ممکن است اشیاء سر جای خودشان قرار بگیرند.
    لولا درب را با اسپری سیلیکونی درجه مواد غذایی اسپری کنید. ( از WD-40 استفاده نکنید ، که باعث از بین رفتن گریس داخل و یا در قسمت لولا می شود ).
    اگر سر و صدا ادامه دارد ، برای درخواست خدمات ، به یک تکنسین مراجعه کنید.

 

علت سر و صدای یخچال فریزر ؛ خراشیدن

علت سر و صدای یخچالفن با یخ برخورد می کند ( و هنگام باز شدن درب متوقف می شود ).
در صورت بروز این سر و صدا ، برای درخواست خدمات ، به یک تکنسین مراجعه کنید.
سر و صدا در اثر ایجاد یخ در اطراف فن ایجاد می شود. برای خلاص شدن از یخ و رهایی از سر و صدا می توانید یخ زدایی دستی را انجام دهید ، اما تنها سرویس و تعمیر یخچال علت اصلی آن را اصلاح می کند. اگر فقط یخ زدایی دستی انجام شود ، سر و صدای سرانجام بر می گردد. به همین دلیل ما کمک گرفتن از یک تکنسین را برای این مشکل توصیه می کنیم.

اگر یخ زدایی دستی را انجام می دهید ، برای تسریع در یخ زدایی از یک سشوار یا هر منبع حرارت دیگری در یخچال استفاده نکنید ، زیرا این کار به یخچال آسیب می رساند.

به یخچال خود اسیب نرسونید

برای انجام یخ زدایی دستی :

  • تمام مواد غذایی که ممکن است فاسد شوند را از یخچال خارج کنید و سطل های یخ را خالی کنید.
  • چند حوله را زیر یخچال قرار دهید و از حوله های خشک استفاده کنید.
  • یخچال را از برق جدا کرده و درها را باز کنید.
  • با گذشت زمان و خیس شدن حوله ها ، آن ها را با حوله های خشک جایگذین کنید ، تا زمانی که دیگر حوله ها خیس نشوند .
  • یخچال را دوباره روشن کنید و درها را ببندید. بعد از گذشت حدود 2 ساعت می توانید غذا را در آن قرار دهید.

 

لرزیدن

علت سر و صدای یخچالممکن است چیزی در پشت یخچال با آن برخورد کند .
یخچال را یک اینچ بیرون بیاورید تا ببینید آیا سر و صدای تمام می شود یا نه ؟
خاموش شدن کمپرسور نیز ممکن است برای چند لحظه باعث ایجاد این صدا شود . هرچند که این ممکن است کمتر از 10 ثانیه و بسیار ساکت باشد. اگر سر و صدا بسیار بلند است ، برای درخواست خدمات ، به یک تکنسین مراجعه کنید.

 

 اگر سر و صدای یخچال شما همچنان ادامه دارد ، بهترین کار خرید یخچال جدید است . برای مشاهده و خرید به روز ترین و با کیفیت ترین یخچال ها به صفحه خرید یخچال فریزر تا خرید مراجه کنید .

بیشتر بخوانید :

خرید یخچال فریزر و استفاده ی صحیح از آن
سیستم خنک کننده 3 گانه Triple Cooling یخچال سامسونگ
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .